ثبت رکورد ابتلای روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر در فرانسه/ کوتاه شدن قرنطینه در آلمان و اسپانیا برای جلوگیری از کمبود پرسنل

کشورهای آلمان و اسپانیا کوتاه کردن دوران قرنطینه برای بیماران کرونایی را برای مبارزه با مشکل کمبود پرسنل در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار داده‌اند و نهادهای بهداشتی در فرانسه هم رکورد ابتلای روزانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر را ثبت کرده است.

به گزارش مشرق، کرونا و بخصوص سویه جدید اومیکرون در آستانه کریسمس با سرعت هر چه تمام تر اروپا را در می نوردد و هر روز رکوردهای کرونایی جدیدی را به ثبت می رساند.

روستایی در لهستان که کرونا را افسانه می پندارد

"سزارنی دونایک"، Czarny Dunajec نام روستایی در لهستان است که نرخ واکسیناسیون در آن حدود ۲۳ درصد و بسیار پایین است. پزشک این روستا در این باره گفته است که بسیاری از مردم این منطقه به کرونا اعتقادی ندارند.

در این روستا حدود ۳ هزار نفر زندگی می کنند که به گفته پزشک این منطقه تنها ۲۳ درصد آن ها واکسینه شده اند. به گفته وی بسیاری از ساکنان این روستا کرونا را افسانه می دانند.

البته لهستان هم یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون در اروپا را دارد و تنها ۵۵.۱ درصد ساکنان این کشور واکسینه شده اند. نگاه دقیق به شرایط کرونایی در این کشور نشان می دهد که ۹۰ درصد مبتلایان و ۹۵ درصد بیماران بستری شده در بیمارستان های این کشور واکسینه نشده اند.

ثبت بالاترین مرگ روزانه کرونایی در لهستان در موج چهارم

کشور لهستان همچنین در عرض ۲۴ ساعت ۷۹۴ مورد مرگ در اثر ابتلا به کرونا را ثبت کرده که بالاترین نرخ مرگ روزانه کرونایی در موج چهارم کرونا بوده است. ۱۵۵۷۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور هم ثبت شده است.

سازمان بهداشت جهانی هم درباره یک سونامی موارد ابتلا به کرونا و ورشکستگی سیستم های بهداشتی هشدار داده است.

رئیس سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است: این وضعیت کارکنان بهداشتی خسته و سیستم های بهداشتی را در آستانه فروپلشی قرار داده و همچنان این فشارها را تشدید می کند.

تردید بالای شهروندان شرق اروپا به واکسن

در بسیاری از کشورهای شرق اروپا هم تردید زیادی درباره واکسن وجود دارد. از جمله در رومانی تقریبا نرخ واکسیناسیون حدود ۴۰ درصد است. بخصوص در روستاهای اطراف پایتخت این کشور نرخ واکسیناسیون بسیار پایین است.

همچنین نرخ واکسیناسیون در دیگر کشورهای شرق اروپا از جمله بلغارستان و اسلواکی هم بسیار پایین است.

ثبت رکورد بالای بیش از ۲۰۰ هزار ابتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم شمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا از مرز ۲۰۰ هزار نفر عبور کرده و رکورد تازه ای را از آغاز شیوع کرونا به ثبت رسانده است.

وزیر بهداشت فرانسه امروز ( چهارشنبه) اعلام کرده که در عرض ۲۴ ساعت حدود ۲۰۸ هزار نفر در فرانسه به کرونا مبتلا شده اند. این در حالی است که تازه همین روز گذشته با حدود ۱۸۰ هزار ابتلای روزانه فرانسه از نظر مبتلایان روزانه رکورد جدیدی را ثبت کرد. فرانسه هم موج پنجم کرونا را تجربه می کند و مانند بسیاری از دیگر کشورهای اروپای سویه جدید اومیکرون به شدت در این کشور در حال گسترش است.

شیوع سریع اومیکرون در آلمان

موارد آلودگی به سویه جدید اومیکرون در آلمان هم بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان به شدت در حال گسترش است. این نهاد بهداشتی در آلمان از کشف ۱۳۱۲۹ مورد آلودگی به سویه اومیکرون خبر داده اند که ۲۶ درصد بیشتر از روز قبل از آن است.

انستیتو رابرت کخ آلمان برای هفته جاری میلادی آمارهای بالای آلودگی به سویه اومیکرون را پیش ینی کرده است.

مقاومت دولت جانسون در برابر تشدید محدودیت ها

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم با وجود افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید در این کشور از قواعد سست کرونایی حمایت کرده است. وی امروز ( چهارشنبه) در سخنانی در لندن گفت: به دلیل سویه جدید اومیکرون تعداد مبتلایان جدید و پذیرش در بیمارستان ها در حال افزایش است؛ با این همه آنچه تفاوت بزرگی ایجاد می کند میزان مقاومت مردم ناشی از تزریق بالای واکسن است.

وی همچنین گفت : نرخ بالای واکسیناسیون تقویت کننده روند ملایم تر ابتلا به این بیماری را تضمین می کند و این به ما این امکان را می دهد که سال نو را با احتیاط و همانگونه که تا به حال انجام داده ایم جشن بگیریم.

وی اخیرا درخواست ها برای تشدید قواعد برای مهار کرونا که از طرف مشاوران علمی به وی توصیه شده بود را رد کرده است.

جانسون در توجیه سیاست های کرونایی خود گفت: اکثر قریب به اتفاق بستری شدگان در بخش های مراقبت های ویژه واکسیناسیون مرحله سوم را دریافت نکرده اند. وی از همه شهروندانی که تا به حال دوز سوم واکسن را دریافت نکرده اند خواست که این کار را انجام دهند. تا به حال ۵۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال در انگلیس دوز سوم کرونا را دریافت کرده اند.

کوتاه کردن دوران قرنطینه برای مقابله با کمبود پرسنل در آلمان و اسپانیا

کارل لایترباخ، وزیر بهداشت آلمان هم کوتاه کردن طول دوران قرنطینه در صورت ارتباط با فرد مبتلا به کرونا را در دستور کار قرار داده است.

به نوشته هفته نامه اشپیگل، علت این تصمیم وزارت بهاشت آلمان نگرانی در این باره است که بخش هایی از زیر ساخت های حیاتی در کشور فلج شوند، چرا که افراد زیادی مجبور به قرنطینه برای مدت زمان طولانی بعد از تماس با فرد آلوده هستند. بخصوص در این راستا نگرانی درباره کمبود پرسنل بهداشت و درمان وجود دارد. همچنین این مسئله می تواند منجر به کمبود پرسنل پلیس، آتش نشان و یا بخش های اقتصادی شود.

اسپانیا هم طول دوران قرنطینه برای افراد مبتلای بدون علامت به کرونا را برای مبارزه با کمبود پرسنل بخصوص در بخش های بهداشت و درمان کاهش می دهد.

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده کسی که در اسپانیا به ویروس کرونا مبتلا شده و هیچ علامتی نداشته در آینده باید به جای ۱۰ روز به مدت ۷ روز در قرنطینه قرار گیرد.

با وجود نرخ واکسیناسیون بالای ۸۰ درصد شمار مبتلایان جدید به کرونا در این کشور به سرعت در حال افزایش است. شاخص ابتلای هفتگی به کرونا در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رکورد ۸۵۰ نفر را ثبت کرده است.

رکورد جدید ابتلای روزانه به کرونا در سوئیس

در سوئیس هم نرخ مبتلایان روزانه به کرونا رکورد جدیدی را ثبت کرده و نهادهای بهداشتی از ابتلای ۱۷۶۳۴ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر دادند. ۲۵ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. سوئیس با توجه به جمعیت یکی از پایین ترین نرخ های واکسیناسیون در بین کشورهای غرب اروپا را دارد و این در حالی است که قواعد کرونایی در آن سختگیرانه نیست.

یونان زمان تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را جلو می اندازد

با توجه به گسترش سریع ویروس کرونا در یونان دولت یونان تشدید محدودیت ها که برای سوم ژانویه ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده بود را جلو انداخته و وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد که این اقدامات سختگیرانه از ساعت ۶ صبح روز پنج شنبه در کشور اجرایی خواهد شد.

وزیر بهداشت هلند هم از مردم خواست با توجه به شیوع گسترده کرونا فعلا دیگر برای خرید به بلژیک و آلمان نروند.

اومیکرون خطری برای اقتصاد آلمان

بر اساس ارزیابی انستیتو اقتصاد آلمان (IW) تشدید محدودیت های کرونایی برای مبارزه با شیوع اومیکرون می تواند تاثیرات عمیق و وخیمی به ویژه در صنعت مهمان نوازی و خرده فروشی ها ایجاد کند. بر اساس بیانیه ای که روز چهارشنبه در این باره ارائه شد محققان پیش بینی کردند که در خرده فروشی های ثابت حدود ۶ میلبیارد یورو در ماه فروش از دست برود. بر اساس این ارزیابی انتظار ضررهای بالا در صنعت مهمان نوازی هم وجود دارد.

این نهاد اقتصادی مهم در آلمان اعلام کرد که ویروس کرونا به شدت به اقتصاد آلمان آسیب رسانده است.

ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه در دانمارک

در دانمارک هم شمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا رکورد جدید بیش از ۲۳ هزار نفر را ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در دانماک در عرض ۲۴ ساعت ۲۳۲۲۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور ثبت شده که از آغاز شیوع کرونا بی سابقه بوده است. به این ترتیب شاخص ابتلای هفتگی در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس