ویژه ها

اصلاح طلبان با چند مسئله بسیار مهم مواجه هستند؛ «کارنامه مردود و غیرقابل قبول»؛ «فقدان برنامه راهبردی برای اداره کشور» و «فقدان سرمایه اجتماعی و کاهش روزافزون بدنه اجتماعی».

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** اگر مذاکرات قفل شود، گزینه های نظامی روی میز می آید

«محمدتقی فاضل میبدی» فعال اصلاح طلب که پیش از این گفته بود «امام حسین(ع) در روز عاشورا پیغام فرستاد که بیایید صلح کنیم» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«هنوز این امیدواری وجود دارد که توافق صورت گرفته و تحریم‌ها برداشته شود. ولی اگر زمان بگذرد و مذاکرات قفل شود، این قفل به این سادگی‌ها باز نخواهد شد. اگر...پرونده هسته‌ای به شورای امنیت برود و یا خدایی نکرده گزینه‌های نظامی روی میز بیاید برای ما دردسر ایجاد می‌شود. چرا که بالاخره مردم مشکل معیشت دارند و این برای جامعه خطرناک است. حل کردن اقتصاد و معیشت مردم از اوجب واجبات است و باید سیاست خارجی به گونه‌ای باشد که بتوانیم مشکلات‌مان را با دنیا حل کنیم تا تحریم‌ها مرتفع شود».

این فعال اصلاح طلب در ادامه نوشت:«مشکل معیشت مردم به‌راحتی قابل رفع نیست. راهکار کاهش این مشکل برطرف کردن موانع ارتباط با جهان است بدین معنا که تغییراتی در حوزه سیاست خارجی کشور لحاظ شود...اقتصاد روشن نیست و وضعیت آن مبهم است. هیچ خط مشی درستی برای اقتصاد ترسیم نشده است. این است که ما بایستی بنشینیم و در برخی ابعاد سیاست خارجی تجدنظر کنیم، با دنیا گفت‌وگو کنیم و تحریم‌ها را برداریم و چرخ اقتصاد کشور را فعال نماییم».

توصیه «شورشیان علیه جمهوریت» به نظام/ اگر مذاکرات قفل شود، گزینه نظامی روی میز می‌آید

گویا این فعال اصلاح طلب فراموش کرده است که روحانی در سال ۹۲ با شعار «چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها» روی کار آمد. در دولت روحانی سیاست خارجی به آمریکا و سه چهار کشور اروپایی خلاصه شد. مذاکرات هسته ای نیز با همین دیدگاه چیده شد.

در مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در دولت روحانی، آنقدر تعداد دیدارهای دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا افزایش یافت که اعضای تیم مذاکره کننده ایران صراحتا اعلام کردند که مذاکرات ایران و ۱+۵ در اصل مذاکره میان ایران و آمریکاست.

بر همین اساس و با تغییراتی که در سیاست خارجی در دولت قبل لحاظ شد، برجام امضا شد. اما آمریکا در نخستین روز اجرای تعهدات خود، تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کرد. در آن مقطع هیچ خبری از ترامپ نبود و این دولت باراک اوباما بود که رکورد تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال گذشته را شکست.

به عبارت دیگر ما در دولت روحانی و در شرایطی که دموکرات ها در آمریکا روی کار بودند، شدیدترین تحریم های ضدایرانی را در پی داشتیم. در ادامه، ترامپ و بایدن نیز دقیقا همان مسیر اوباما علیه ملت ایران را طی کردند.

با اینکه دولت روحانی در سیاست خارجی تغییر ایجاد کرد و این تغییر مورد حمایت جریان غربگرا و فعالین اصلاح طلب بود، اما در مقابل، اقدامات ضدایرانی از سوی دولت آمریکا و تروئیکای اروپا شدیدتر و گستاخانه تر شد؛ از تشدید تحریم ها تا تروریست نامیدن نماینده دولت روحانی در سازمان ملل و ممانعت از ورود وی به آمریکا و اقدام بی سابقه اروپا در بازداشت غیرقانونی یک دیپلمات ایرانی.

در حال حاضر جریان اصلاح طلب بدون توجه به تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام، ۳ دستور کار را در پیش گرفته است، یکی گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی است، دیگری ایجاد دوگانه دروغین «توافق- جنگ» است و سومین دستور کار نیز سانسور نتیجه خسارت بار اعتماد به آمریکا در دولت روحانی است.

یکی از دلایل اصلی مشکلات فعلی در کشور، اعتماد بلاوجه دولت قبل به آمریکا و گره زدن همه امور به اخم و لبخند طرف غربی بود. تنها در یک نمونه، در دولت قبل با تعلل در اجرای گسترده واکسیناسیون سراسری، ادعا شد که اگر برجام احیا شود و اگر ایران به FATF بپیوندد، واکسیناسیون سراسری در ایران شتاب می گیرد.

اما در دولت رئیسی در شرایطی که برجام احیا نشده بود و هیچ تغییری در پرونده FATF نیز ایجاد نشده بود، واکسیناسیون به سرعت افزایش یافت و ما از آمار ۷۰۰ نفر فوتی در روز رسیدیم به آمار حدود ۴۰ فوتی در روز.

و اما دوگانه دروغین «توافق- جنگ» و «مذاکره- جنگ» که از سوی طیف اصلاح طلب مطرح می شود، به هیچ عنوان نسبتی با واقعیت ندارد. اگر این ادعا صحت داشت، وقتی موشک باران پایگاه عین الاسد رخ داد، ترامپ ادعای خود مبنی بر هدف قراردادن ۵۲ نقطه در ایران را اجرا می کرد.

پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکایی به قعر دریا فرستاده شد، پایگاه نیروهای تروریستی آمریکا در عین الاسد موشک باران شد، نیروهای متجاوز آمریکایی در خلیج فارس با ذلت و خواری بازداشت شدند، دزدی نفت ایران توسط آمریکا در دریای عمان ناکام ماند و...با این همه، آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

گویا افراطیون اصلاح طلب از ترساندن مردم و هراس افکنی در جامعه لذت می برند. البته از جماعتی که مثل آب خوردن، با ندانم کاری سفره مردم را کوچک می کند، این قبیل اقدامات و اظهارات اصلا بعید و دور از ذهن نیست.

** توصیه «شورشیان علیه جمهوریت» به نظام

«مرتضی مبلغ» معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: «از وظایف مهم مقام رهبری همان‌طور که خودشان هم بارها بر آن تاکید کرده‌اند دفاع از آرمان‌های انقلاب و ارزش‌های جمهوری اسلامی است. لذا جلوگیری از استحاله انتخابات که اساس و زیرساخت نظام است از مصادیق بارز دفاع از آن آرمان‌ها و ارزش‌هاست»

وی در ادامه با اشاره به شورای نگهبان گفت:«وقتی اقلیتی از جامعه بخواهد با استفاده از ابزارها و امکانات حاکمیتی نظرات و منویات خود را به هر قیمتی ولو با دور زدن قانون و با استحاله نظام جمهوری اسلامی به جامعه تحمیل کند، این امر باعث به حاشیه راندن افراد توانمند، صاحب‌نظر و کارآمد می‌شود و به جای آنان افراد ناکارآمد و غیرذی‌صلاحی مقدرات جامعه را به دست می‌گیرند و ناکارآمدی و انحراف را به مدیریت جامعه تحمیل می‌کنند که نتیجه آن ایجاد این همه چالش و مشکل در عرصه‌های مختلف اقتصادی، معیشتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاست داخلی و خارجی است...تازه اگر رویکردها و سیاست‌های این اقلیت، غیرواقع‌بینانه، نادرست و متوهمانه باشد هم ابعاد خسارات و فجایع حاصله گسترده‌تر و عمیق‌تر می‌شود».

توصیه «شورشیان علیه جمهوریت» به نظام/ اگر مذاکرات قفل شود، گزینه نظامی روی میز می‌آید

هیاهو درباره شورای نگهبان، صرفا نقش «پوشش» را برای جریان اصلاح طلب ایفا می کند. اصلاح طلبان با چند مسئله بسیار مهم مواجه هستند؛ «کارنامه مردود و غیرقابل قبول»؛ «فقدان برنامه راهبردی برای اداره کشور» و «فقدان سرمایه اجتماعی و کاهش روزافزون بدنه اجتماعی».

در روزهای گذشته «حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود:«با وجود همین شورای نگهبان...آقای خاتمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۷۶ تأییدصلاحیت شد... و در مجلس ششم نیز...مجلسی کاملا اصلاح‌طلب تشکیل شد. اینکه در مجموع چه اتفاقاتی رخ داد و چه اشتباهاتی کردیم که از آن فضا به شرایطی رسیده‌ایم که در مجلس یازدهم حتی یک فراکسیون پنج‌نفره هم نداریم، جای تأمل است و نیاز به آسیب‌شناسی داردنمی‌شود به‌راحتی چشم بر همه واقعیت‌ها ببندیم و اشتباه‌های جناح خود را نادیده بگیرم و بگویم علت صرفا نظارت استصوابی شورای نگهبان بوده است».

پیش از این نیز «محمد عطریانفر» فعال اصلاح طلب در اظهارنظری مشابه گفته بود «در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ حتی اگر همه نامزدهای اصلاح طلبان تایید می شدند، رأی نمی آوردند».

در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ جریان اصلاح طلب با لیدری خاتمی و تاجزاده و بهزاد نبوی و کروبی و تبلیغات فراوان توسط ۱۶ حزب اصلاح طلب تنها توانست ۲.۴۴۳.۳۸۷ رأی به دست بیاورد؛ یعنی حدود ۸ درصد کل آراء ماخوذه.

همچنین در انتخابات شورای شهر ۱۴۰۰،  اعضای «لیست جمهور» - لیست امید سابق- علیرغم حمایت ویژه خاتمی و پشتیبانی گسترده احزاب و رسانه های اصلاح طلب، ۲۱ بر صفر در انتخابات شورای شهر تهران باخت. این در حالی است که در این انتخابات هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نبود.

سرلیست شورای ائتلاف در انتخابات شورای شهر ششم تهران، قریب به ۴۹۰ هزار رأی کسب کرد. اما بیشترین رأی اعضای لیست جمهور در این انتخابات، تنها حدود ۳۶ هزار رأی بود.

انتخابات شورای شهر ششم- که در آن نظارت استصوابی شورای نگهبان نیز وجود نداشت- یکبار دیگر عیار ادعاهای افراطیون اصلاح طلب را مشخص کرد و نشان داد که نه تنها اصلاح طلبان تندرو هیچ نسبتی با شایسته سالاری و کارآمدی ندارند، بلکه اصل جریان اصلاح طلب به جهت کارنامه بسیار ضعیف، توسط مردم مردود شده است.

توصیه «شورشیان علیه جمهوریت» به نظام/ اگر مذاکرات قفل شود، گزینه نظامی روی میز می‌آید

 در یک نمونه دیگر، در انتخابات شورای شهر دوم تهران، تاجزاده به عنوان سرلیست اصلاحات علیرغم تبلیغات گسترده و در شرایطی که نظارت استصوابی شورای نگهبان هم وجود نداشت، از سوی مردم مردود شد و از راهیابی به شورای شهر بازماند. در آن سال ۱۵ نفر به شورای شهر راه یافتند و تاجزاده با اختلاف، شانزدهم شد.

طیف تندرو اصلاح طلب مدعی است که همواره در اوج محبوبیت در میان افکارعمومی قرار داشته و این «نظارت استصوابی» است که مانعی جدی برای حضور این طیف در قدرت است.اما به دلایل متعدد، این دیدگاه مصداقی روشن از «خودشیفتگی حاد» و «توهم محبوبیت» است.

این طنز تلخی است که شورشیان علیه مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، در باب مردم سالاری به نظام توصیه می کنند.

** چرا از مقابله با تحریم های آمریکا ناراحت هستید؟!

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «مأموریت غیرممکن؛اصرار دولت برای حل مشکلات اقتصادی با تهاتر» نوشت:«دولت همچنان معتقد است تحریم را دور می‌زند و با تهاتر مشکلات کشور را حل می‌کند. شاید هم این‌طور باشد. اما باز می‌شود پرسید به چه قیمتی؟... عملکرد دولت این روزها به بازرگانان بیشتر شباهت دارد. زمانی‌ که واردات برنج ممنوع است خود برنج وارد و توزیع می‌کند، همچنین باید در زمان اوج مصرف اعیاد ملی و مذهبی اقدام به توزیع برنج ‌کند».

در ادامه این مطلب آمده است:«کشورها می‌دانند که ما چاره‌ای جز تهاتر نداریم و هیچ نیاز اساسی هم به نفت ما ندارند و می‌دانند که ما نیاز اساسی به کالای آنها داریم. نتیجه اگر چیزی جز حالت کنونی می‌شد تعجب داشت. اما دولت همچنان تهاتر را روشی مطمئن و موفق می‌داند؛ حتی برای ساخت سالی یک میلیون مسکنی که قول داده اما هنوز شروع هم نکرده است».

توصیه «شورشیان علیه جمهوریت» به نظام/ اگر مذاکرات قفل شود، گزینه نظامی روی میز می‌آید

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه در روزهای گذشته گفته بود: «برنامه جدیدی را در وزارت امور خارجه آغاز کردیم به عنوان نقشه راه و سندهای ۲۰ ساله با کشورهای همسایه که با روسیه تقریبا نهایی شده است و مجوز آن را از هیأت دولت اخذ خواهیم کرد که مذاکرات را انجام دهیم و مانند نقشه راه ۲۵ ساله‌ای که با چین تدوین کردیم، با کشورهای عمده همسایه نیز بتوانیم اینها را انجام دهیم».

وی در ادامه گفت: «تا آن جایی که در این وقت کوتاه بتوانم عرض کنم، در حوزه‌های پولی و مالی و همچنین توسعه صادرات با کشورهای همسایه گشایش‌های جدی اتفاق افتاده است. برای مثال در روابط با تاجیکستان در ۱۰۰ روز گذشته عملا دو و نیم برابر تا سه برابر روابط اقتصادی وسعت پیدا کرده است. با ترکمنستان موانع را در سفر اخیر آقای رئیس جمهور مرتفع کردیم و با برخی از کشورهای همسایه نیز در حوزه‌های پولی و مالی گشایش‌ها اتفاق افتاده و هم در دست پیگیری است و ان‌شاءالله در روزهای آتی در حوزه خنثی سازی تحریم‌ها خبرهای بهتری در راه است».

همچنین در روزهای گذشته «جواد اوجی» وزیر نفت گفت:«سوآپ سالانه ۲ میلیارد متر مکعب گاز ترکمنستان به آذربایجان از خاک ایران از اول دی ماه آغاز می شود».

چندی پیش پایگاه خبری تی آر تی در گزارشی نوشته بود:«علیرغم تحریم‌های آمریکا، فروش نفت افزایش چشمگیری داشته است».

رئیس‌جمهور  و مقامات ارشد دولت تاکنون چندین بار به دستور کار دولت برای خنثی‌سازی و رفع تحریم‌ها اشاره کرده اند. در حال حاضر با وجود استمرار تحریم‌ها در دولت سیزدهم، صادرات نفت در این مدت افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است. اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد میزان صادرات نفت به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

افزایش منابع ارزی دولت، تامین نیازهای ارزی کشور و بهبود سرمایه‌گذاری در میادین نفتی از نتایج این دستاورد برای اقتصاد ایران است. حال سوال اینجاست که چرا رسانه های اصلاح طلب از مقابله ایران با تحریم های آمریکا ناراحت است؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    7 0
    ما مگر بادنیا سر جنگ داریم یاران می خواهند همه چیز مارا بگیرند آن وقت کشوری مثل جیبوتی برای ما رجز بخواند کاش این ها جناب روحانی می گفتید که کشور فلج کرد خدا بزرگتر از شیطان است همان چیزی که روحانی به آن اعتقاد نداشت ولی حضرت امام رضوان الله علیه میگفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند این از ایمان قلبی به خداحافظ دارد ولی شما که می ترسید مثل لشگریان طالوت هستید که برایشان گفتند طاقت حمله جالوت رانداریم مگر بجز اندکی
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      امام خمینی(ره) چه نیکو فرمودند که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      اصلاح طلبان اقتصاد کشور و معیشت مردمو نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 1
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند حالا نظریه پردازی می کنند !
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    32 14
    در حماقت و دروغگویی افسادطلبان همین بس که اگر آمریکا جرأت و جسارت جنگ با ایران را داشت آنرا زمان ترامپ دیوانه عملی میکرد
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      8 0
      شکست مفتضحانه امریکا در افغانستان و حملات موشکی سپاه به عین الاسد نشان داد که شیطان بزرگ رو به افول است و هیچ غلطی نمی تواند بکند.
    • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      13 0
      فاضل میبدی پاسخگو باشد در 8 سال دولت حجت الاسلام هاشمی که تحریم بانکی و نفتی نبود چرا قیمت ارز و سکه و مسکن و بنزین و غیره چندین برابر شد و تورم و شاخص فلاکت رکورد زد ؟!
    • IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 2
      اصلاح طلبان بی کفایت 8 سال اقتصاد کشور را معطل مذاکره و برجام کردند و تورم 1000 درصدی سر سفره مردم گذاشتن حالا عوامفریبی می کنند.
    • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 0
      ترسوها رفتن ایران دیگه بدون لغو موثر تحریم ها و تامین منافع ملی به دشمن باج نخواهد داد.
    • اکبر IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 4
      اگر بحث شعار باشه که ما استاد شعار دادن هستیم.
    • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      سلام - - برترى جامعه، وابسته به فرهنگ و اقتصاد برگرفته از قانون الهى است. «آتينا... الكتاب... رزقنا... فضلنا» - هر چه داريم از خداست، پس نبايد مغرور شويم. «اتينا... رزقنا... فضّلنا» - نعمت هاى معنوى در اولويّت قرار دارند. در اين آيه كتاب، حكم و نبوّت قبل از رزق و روزى مطرح شده است. «آتينا... رزقنا» - حكومت دينى سابقه طولانى دارد. «الكتاب والحكم و النبوّة» - فرهنگى كامل است كه قانونش الهى، رهبرش معصوم و قضاوت و حكومتش عادلانه باشد. «الكتاب والحكم و النبوّة»
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      سلام - - برترى جامعه، وابسته به فرهنگ و اقتصاد برگرفته از قانون الهى است. «آتينا... الكتاب... رزقنا... فضلنا» - هر چه داريم از خداست، پس نبايد مغرور شويم. «اتينا... رزقنا... فضّلنا» - نعمت هاى معنوى در اولويّت قرار دارند. در اين آيه كتاب، حكم و نبوّت قبل از رزق و روزى مطرح شده است. «آتينا... رزقنا» - حكومت دينى سابقه طولانى دارد. «الكتاب والحكم و النبوّة» - فرهنگى كامل است كه قانونش الهى، رهبرش معصوم و قضاوت و حكومتش عادلانه باشد. «الكتاب والحكم و النبوّة»
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 8
      ترامپ بیزنس من بود نه جنگ طلب آمریکا هم مجبور بشه شب رو براتون مثل روز روشن می کنه
    • مصطفی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 7
      این شما تندرو ها هستید که وضع را به این حال دراورده اید نه اصلاح طلبان نمی شود شما مرگ بر غرب بگید
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      سلام - - ايمان و اميد به وعده هاى حقّ، بزرگ ترين عامل براى رها كردن غير اوست. «اِنّ اللّه يُدخِل ...» - ايمان همراه با عمل، كليد نجات است و هيچ يك به تنهايى كارساز نيست. «آمنوا و عملوا الصالحات» - تنوّع نعمت هاى الهى، براى كاميابى بيشتر بهشتيان است. «جنّات، اَنهار» - خداوند بر اساس تمايلات بشر پاداش مى دهد. (انسان از باغ و نهر لذّت مى برد، در بهشت هم باغ ها و نهرهاست). «جنّات، اَنهار» - خداوند، قادر مطلق است و در انجام كارهايى كه اراده مى كند، به هيچ مانع و بن بستى نمى رسد. «يَفعل مايُريد» (همين قدرت سبب تضمين عمل به وعده هاى اوست).
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      سلام - - ايمان و اميد به وعده هاى حقّ، بزرگ ترين عامل براى رها كردن غير اوست. «اِنّ اللّه يُدخِل ...» - ايمان همراه با عمل، كليد نجات است و هيچ يك به تنهايى كارساز نيست. «آمنوا و عملوا الصالحات» - تنوّع نعمت هاى الهى، براى كاميابى بيشتر بهشتيان است. «جنّات، اَنهار» - خداوند بر اساس تمايلات بشر پاداش مى دهد. (انسان از باغ و نهر لذّت مى برد، در بهشت هم باغ ها و نهرهاست). «جنّات، اَنهار» - خداوند، قادر مطلق است و در انجام كارهايى كه اراده مى كند، به هيچ مانع و بن بستى نمى رسد. «يَفعل مايُريد» (همين قدرت سبب تضمين عمل به وعده هاى اوست).
    • GB ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 3
      نیازی نداشت
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      ترسوهای افساد طلب در زمان حمله امریکا به عراق هم میگفتن هدف بعدی ایران است اما حتی جرج بوش جنگ طلب جرئت حمله به ایران را نداشت.
    • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 0
      جایگزین عدم مذاکره هرگز جنگ نبوده و نخواهد بود افساد طلبان ترسو باید بروند به جهنم که نلرزند.
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    21 34
    این نامردان منافق دشمن نظام واسلام ومردم هستند همه اینها رابه یه کارت اقامت میفروشند
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 1
      افساد طلبان 6 سال مذاکرات فرسایشی کردند و تحریم ها 100 برابر بیشتر شد بازهم خجالت نمی کشند و از رو نمی روند !
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    21 8
    برای وطن فروشان فقط کدخدایشان در اولویت دارد ولی دوران شما ترسوها گذشته که در مملکت گروگانگیری کنید و ملت را بترسانید در اهداف شومتان در مسیر امریکا
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      خخخ اگر مذاکرات قفل بشود افساد طلبان ترسو ....لازم می شوند.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      شما این دشمن دوستان را سرکار نیاورید با رایتان هیچ اتفاقی نمی افتد
  • FR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    14 31
    نگران این باشند اصلاح طلبها کهاگر مذاکرات قفل نشود چکار کنند ؟! چون مسئله اینست که موندند کنار جاده و قطار رفته......
    • IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 1
      برجام اقتصاد کشور را قفل کرد در دوران روحانی 5000 کارخانه تعطیل شد و نرخ بیکاری افزایش یافت.
  • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 0
    ملت و اقتصاد مردم را به این فلاکت انداختند
  • GB ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    2 7
    من نمی‌دانم شما تریبون انقلابیون هستید یا اصلاح طلب ها ، یک اصلاح طلب گمنام یه جمله بی اهمیت می گه شما تیتر اول می کنید . مطمئن نیستم بلد نباشید امیدوارم البته خائن هم نباشید.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      آخر متن‌ها را ببین دارد می توپد به انها
  • محمدرضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    19 9
    گزینه مطرح نیست منتظر فروپاشی آمریکا باشید
    • حاج جواد IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 5
      وا منتظر باشیم آمریکا فرو بپاشه پس فرزندان حاکمان کجا بروند حتما میخوان برن پیش برادر پوتین کمونیست
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 4
      خخخخخخخخخخخخخ . دلم برات میسوزه
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    4 0
    با سلام بهبود روابط با غرب یک خیال پردازی است. این یک نامعادله است‌ . غرب به پشتوانه ۵۰۰ سال تجربه استعماری ماهیتا خوی استکباری دارد و تاب تحمل تغییرات بنیادی در ایران و منطقه مجهان را ندارد. با این پیش فرض بایستی راهبردهای کشور طراحی و اجرایی شود.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 0
    آنها مردم را نمی شناسند البته دین ندارند وجدان و انسانیت ندارند
  • یاسر IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 1
    اولا نه اصلاح طلبان گفتند که مذاکره نباشه جنگ میشه این حرفی است که طرف مقابل به آنها میگه بعدش هم معیشت تمام مردم کشورهای مختلف در گرو رابطه با دنیا وکشورهای دنيا است دیگه کار برجام داره به بن بست رسیده برجام فقط یک بهانه ای است مثل بهانه ای که از صدام حسین به بهانه مواد شیمیایی گرفتند ایران هم در یک تله ودام بزرگ افتاده و آخرش جنگ و گزینه نظامی اتفاق خواهد افتاد
  • DE ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    16 8
    مهاجرت افراد به حارج از کشور خیلی ربطی به اوضاع ایران ندارد . الان چند سالیست ملت دنیا خوشی زده زیر دلشون مهاجرت میکنند خارج حتی از اروپا به امریکا و از امریکا به اروپا . حدود ۵۰ سال پیش دانشمندان اروپای غربی گزارش دادند حدودا سه دهه دیگر نسلوشون پیر میشن شروع کردند قوانین کشورشون را تغییر دادند و آلمان فاشیستی حتی تبدیل شد به کشور مهاجر پذیر نظیر صهیونیستها که هر آشغالی پیدا میکنند میبرند سرزمین های اغالی و به او میقبولانند که یهودیست. اکنون سالهاست دوران برده داری جدید شروع شده. ولی چون موفق نشدند ، طالبان و القاعده و داعش را درست کردند تا مردم را با تازیانه آتشین از سرزمین خود برانند و برده غربی ها کنند و دقیقا موفق شدند.مرکل بارها گفت این موقعیت تاریخی را ما نباید از دست دهیم اروپا سریعا به ۴۵ میلیون نیروی کار نیاز دارد.....ولی متاسفم برای سیاست نداران کم دان و بیسواد غربگدا که کوته فکر تر از آنند که بفهمند. اوضاع را صد سال دیگر هم نخواهند فهمید. آنها برای رای آوردن و چپاول ملت ،فرهنگ اسلامی ما را نشانه رفتند تا بتوانند از بهایی و اراذل و اوباش و منافقین و وطنفروشان و غربگدایان....و رانتخواران و مرفهین بیدرد و لاتچریها.....رای جمع کنند .لعنت ابدی خدا و رسول ص و ملائکه بر هرچه آخوند درباری و شیعه انگلیسی و وطنفروش نوکر غرب ، که فرهنگ اسلامی ما را نشانه رفته و ریشه ما را خواهند زد و ایران را به ایرانستان بدل خواهند نمود. پروردگارا سایه حضرت آقا مستدام بدار. آمین
    • سارا FI ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      جالب بود
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 4
      نتیجه گیری خام و به دور از واقعیت شما از دلایل مهاجرت نشان از بی سوادی و بی اطلاعی شما نسبت به واقعیت های ملموس جامعه هست
    • NL ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 6
      ارزش های شما در دنیای امروز کاملا بی ارزش هستند
    • DE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      عالی بود
    • DE ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      نتیجه گیری خام و به دور از واقعیت شما از دلایل مهاجرت نشان از بی سوادی و بی اطلاعی شما نسبت به واقعیت های ملموس جامعه هست.// خخخ ولی نتیجه گیری کشورهای اروپایی با برده داری جدید نه دور از واقعیت است نه میتوان بارها وبارها صحبتهای آنان که با ناز و عشوه برسر گزینش بهتر برده ها صحبت میکنند و میخواهند دستچین کنند را نه شما نه پدر جدتان نه تاریخ میتواند کتمان کند. بیشتر مطالعه کن تا بیشتر بفهمی. زرق و برق غرب کورتان کرده است. اگر کورش و داریوش...لشکری از غربگداها داشتند اکنون نامی از ایران در تاریخ نمانده بود .
    • DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      بسیار مضحک است که آمریکا با سوابق اسفناکی که دارد، در تلاش است به اتهام‌زنی علیه چین بپردازد زیرا آمریکایی‌ها مشکلاتی جدی در زمینه قاچاق انسان و کار اجباری دارند. ظرف پنج سال گذشته، سالانه چیزی حدود صدهزار نفر با هدف انجام کار اجباری به آمریکا قاچاق شده‌اند. ... برده داری مدرن
  • عبدالله IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    3 0
    اف بر سر اصلاح طلبان . نوکر و خوار و ذلیل واقعا لکه ننگی برا ایران هستن.
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 1
    عجبببب
  • غریبه IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 1
    کارنامه مردود ؟؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    11 0
    افساد طلبان جبهه داخلی ازطرف غربی برعلیه نظام وپیشرفت ایرانند.وحالام دستور اینه که بیشتر فشار بنظام وتیم مذاکره بیارن تا غربیها امتیاز بیشتری بگیرن .همونطوریکه باداد جنگ زدن وسایه جنگ افسانه ای درست کردن ازملت رای گرفتند ونتیجه معیشت مردم همین شد که هست
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    15 24
    اینبار کار را تمام می کنیم و با شما افساد طلبان تسویه حساب کرده و به زباله دان تاریخ می اندازیم.
    • NL ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 4
      شما اول خودت روبکش بیرون بعدا
    • احمدیان IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      آفرین
  • ماحسون IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    12 27
    این رو نگاه از جنگ میترسه، کاش واکسن ضد اسلاح طلبی هم میساختند
    • NL ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 5
      اصلاحات خودش واکسنی است علیه جاهلیت و دیکتاتوری و تروریسم
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 7
    مجلس الان خوبه؟وزیرای الان خوبن؟احمدی نژاد خوب بود؟ ناطق خوب بود؟
    • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      اصلاح طلبان 34 سال بعد از انقلاب حکومت کردند و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و تبعیض و بیکاری و تورم بود.
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      الحمد لله،همه خوبن ! شما خوبین!
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    اصلاح‌طلبان غده های سررطانی سیاسی هستن که بقول امام باید ریشه اینها رو از حکومت در اورد چون هنری ندارن همیشه متوسل به دروغ وفریب میشن
  • مریم کولیوند IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 2
    بازی اصلاح طلب اصولگرا بین شما سیاستمدارهاست به ما مردم ربطی نداره
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    این بیسوادها نمیدانند گزینه نظامی وقتی هست که تحریمها وشیفتگان وخائنین درمملکت بقدری زیاد شوند که کشور بهم پاشیده صورت خواهد گرفت(
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    به مردم آدرس غلط میدین
  • GB ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    جهان این بدبخت تنها شامل آمریکا و اروپاست.
  • عبدالله IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    تحریمهای داخلی حل شودو دشمنان داخلی نابودشوند .آمریکا وجمیع ابرقدقدهاغلطی نکرده ونمی کنند کرم ازمنافقان داخلی است که آمریکا راکدخدامی دانند
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 5
    انشالله به ایران حمله بشود
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      دقیقا، چون در این جنگ برای همیشه اسرائیل را محو میکنیم
  • .... IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    اسمشون گویای نیتشان است
  • اکبر IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 2
    تامیتوانیدبرطبل مخالفت بکوبید
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    اگرخدای نکرده جنگ شودقبل ازدشمن بایدتمام اصلاح طلبها ازریشه ازبین بروند.تانفودی دشمن درکشورپاکسازی شودومشکل ایجادنکنند.امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ممکنه نفوذی هایشان اصلاح طلبها غلطهایی بکنند.
  • فرهنگی IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 1
    کاش تعصب کور را کنار میگذاشتیم و یه نگاهی به وضعیت مردمی که به نان شب محتاج شده اند می انداختیم
  • Ali IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 3
    الان هم دولت و هم مجلس در دست اصول گرايان است و ديگر هسچ اصلاح طلبي داراي قدرت تصميم گيري نيست پس بايد به راحتي مشكلات اقتصادي حل شود .
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های دولت روحانی حداقل 4 سال زمان لازم است.
  • DE ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    6 0
    اگر مذاکرات قفل شود به شاه کلید نیاز داریم و باید بریم دنبال شاه کلید یعنی باز داش فری رو بیاریم.شما کل هفته میتونین برین پیشش فقط صبح جمعه نرین پیشش داره روزنامه میخونه.
  • حسن روحانی IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    واقعا اصلاح طلب ها مخالف نظام مخالف شهدا مخالف سپاه مخالف داشتن موشک هستن الان دشمن تر از آمریکا اسرائیل اینها برای ولایت فقیه هستن
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    6 0
    میبدی توکه مشکل معیشتی نداری نگران نباش منافق وطن فروش
  • محمدرضا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    خیلی وقته منتظریم تا گزینه های پوشالی اونا را از روی میز جمع کنیم
  • سعید IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 4
    اصلا دولت روحانی بد،قبول. اما یادمون نرفته ک در تمام این ۴۳ سال،فقط بین سالهای ۹۲ تا ۹۷ قیمت تمام اجناس ثابت موند!
    • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      در 43 سال گذشته هیچگاه نرخ ارز 10 برابر نشد اما این تراژدی غمناک در دولت روحانی اتفاق افتاد.
  • فرزاد IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    بدترین حزب درایران که ازمنافقین بدترند همین حزب اصلاح طلبانند واقعا دروغگو ند .دروغ مادر تمام خلافهاست که اصلاح طلبان این صفت بسیار بسیار بد وزشت رادرخودشان نهادینه کردند
  • ناشناس IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    یکبار برای همیشه نطق کنندگان خود شیفته بدانند ما تعظیم به دشمن نمی‌کنیم قفل زمانی است که با ما بدبختی خود باوری نداشته باشیم
  • IR ۰۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    . اسیران دنیا طلبی که با اعمال و گفتار . جوری وانمود میکنند که دلسوز جامعه اند و اما در واقع نخواستند و یا نتوانستند حقیقت انقلاب را باور نمایند و در برابر بازی های شیطان چیزی در چنته نداشتند و وا دادند و اسیر هیاهو شده و سعی میکنند با القائات مردم را همراه خود کنند بلکه خود را تسلی دهند اما بر عکس . در عوض انتظار . اینکه پیشرو و مبارز راه حق و حقیقت باشند راه تسلیم و تعظیم و ترس و هراس نشان داده . و مانند نماد گندم نمای جو فروش شده اند . مگر آن پیر فرزانه . آن سالک راه حق و رستگاری و راهنما نمیدانست در چه مسیری قدم میگذارد و قیام کرد و پای سختی ها ایستاد و مردم را همراه ساخت . و با یاری خدا که سخت به آن وجود قادر بی همتا اعتماد و اعتقاد داشت و آنچنان سیلی به استکبار جهانی زد که قرن ها قبل از او تجربه شده بود . امام اهل تعارف نبود . آنهم اینگونه حرفی . بطوریکه خودش فرمود . حتی بعد از زمان رسول الله چنبن مردمانی وفادار به اسلام وجود نداشته . ما که بیش از چهل سال قبل که هنوز نهال بحساب نمیامدیم . ایستادیم . اگر ظرف اینمدت کارها آنگونه بایسته و شایسته پیش نرفته . یکی از عواملش خود اینهائی هستند که بهشان اعتماد شد . اما توزرد از کار درآمدند و امروزه عوض قبول اشتباهات و طلب بخشش . عذر بدتر از گناه میاورند و آیه یاس میخوانند . مردم خود قضاوت میکنند و تکلیف را روشن . ما از هیچ چیزی هراس نداریم . حتی مرگ . چون ما را بمعبود میرساند . هر زمان که تقدیر باشد . پس چه بهتر که درست. و آگاه بمیری . خوش بسعادت شهدا
  • ش. AE ۰۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    7 0
    وطن فروشان مثل حیوانات داخل سیرک هستند برای یک لقمه نان برای صاحب خود هر شکلکی در می‌آورند
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    باید این اراذل را بیل درمانی کرد
  • آریو سوئد IR ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    اگر مذاکرات قفل شود، گزینه های نظامی روی میز می آید. این را دقیقا غربیها میگویند.فاضل میبدی در واقع شده میکروفون غرب . این خیانت به منافع ملی کشوره.
  • IR ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    سلام - - برترى جامعه، وابسته به فرهنگ و اقتصاد برگرفته از قانون الهى است. «آتينا... الكتاب... رزقنا... فضلنا» - هر چه داريم از خداست، پس نبايد مغرور شويم. «اتينا... رزقنا... فضّلنا» - نعمت هاى معنوى در اولويّت قرار دارند. در اين آيه كتاب، حكم و نبوّت قبل از رزق و روزى مطرح شده است. «آتينا... رزقنا» - حكومت دينى سابقه طولانى دارد. «الكتاب والحكم و النبوّة» - فرهنگى كامل است كه قانونش الهى، رهبرش معصوم و قضاوت و حكومتش عادلانه باشد. «الكتاب والحكم و النبوّة»
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    اینا یه مشت مزخرف و ....می بافند
  • انقلابی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    تموم بدبختی این ملت از این تفکر است حتی اگر شما تاریخ جنگ هم نگاه کنید توسط اصلاح طلبان اداره شد
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    شما افتضاح طلب همش مردم ایران از جنگ میترسانید تا بتوانید اختلاس کنید وپولها راببرید اونطرف اب حق پیروز است وباطل نابود شدنی مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر دشمنان امام حسین ع
  • علی خوش روان IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    غرب بارها ثابت کرد که اگر ما یک سر سوزن عقب رفتیم انها یک متر جلو می ایند و این کار درستی نیست که ما با این صراحت عنوان کنیم که باید به هر قیمتی تن به خواسته های غرب در مذاکرات بدهیم البته باید هم از بعد نظامی محکم واستوار حرف بزنیم وهم از نظر دیپلماسی وانمود کنیم که دنبال تفاهم هستیم به عبارتی نظامی ها محکم واستوار نظامی سخن بگویند وسیاسیون هم چراغ تفاهم را پر رنگ روشن بدارند . دوگانگی صحبت کردن به نفع مردم وتطام نیست ((( مردم فقط با فساد ونحومی خوری وویژه خواری وبی عدالتی مشکل دارند وگرنه اگر مانند کره شمالی علف هم بخورند تن به ذلت با غرب نمی دهند
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    در حال حاضر جریان اصلاح طلب بدون توجه به تجربه پرهزینه و عبرت آموز برجام، ۳ دستور کار را در پیش گرفته است، یکی گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی است، دیگری ایجاد دوگانه دروغین «توافق- جنگ» است و سومین دستور کار نیز سانسور نتیجه خسارت بار اعتماد به آمریکا در دولت روحانی است.¡!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • راستگو IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    اصلاح طلبان مشتی ترسووبزدل وبی اعتقادوباایمان ضعیف ونوکراجنبی هست جیب وشکمش پربشه دیگه کاری به کشورنداره اگرقدرت دست ملت بودهمه رادرزندانی بزرگ تاپایان عمرزندانی میکردم دست ازسرملت برنمیدارندشماکه ازمالی بی نیازی چه ازجون ملت میخواهی مردم رابه خاک سیاه نشاندی
  • راستگو IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 0
    اگرمیخوای کشورروبه پیشرفت بره اصلاح طلبان ازدم دستگیروبه زندانی بزرگ منتقل کنیدتاکشورارام شوداین نوکرهای اجنبی ودزدهای قهاروپروخلاف منافع ملت حرکت میکنندگویامنافعشون درخلاف رفتن هست دنبال اختلال واغتشاش دربین ملت هستن که ازطرف غرب منافعی بدست بیارند
  • PL ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    خوب میدانند و میدانیم اگر مردم پای صندوق حاضر شوند مطلقا هیچ شانسی ندارد. هیچ..
  • محمد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    بايدن ميخواد به ايران حمله كنه اين پيرمرد پر حاشيه از اوجب واجبات است كه اول خودشو معالجه كنه
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    ایا اصلاح طلب به کسی میگویند که یادگرفته چطوزی نان را به نرخ روز بخوره؟ و از اونجایی که توی ذهنش خیال بافش تصور میکنه که در آمریکا الآن همه چیز خیلی گل و بلبل هستش میخواهد ما را هم به آنسو ببره و آینده کشور ما رو تعریف کنه به یک پمپ بنزین درجه دوم البته بعد از عربستان سعودی برای غرب. یعنی میخواد بکه که ما بجز این آپشن راه دیگری نداریم. زهی خیال باطل. اتفاقا مقطع کنونی بهترین فرصته که یکبار برای همیشه خودمونو از شر مسخره بازیهای روانی آمریکاییها و نوچه های اروپاییشان راحت کنیم. بهترین کار هم اینست که کوچکترین امتیازی به آنها در مذاکرات ندیم و هر بار به میزان پیش شرطهامون هم اضافه کنیم. با توجه به درگیریهای کلان و استراتژیک غرب با چین و با روسیه امکان به پای ایرانیان افتادن و التماس کردن و تقاضای بخشش نمودن توسط غربیها به وضوح در افق مذاکرات به چشم میخورد.
  • محمدایوب IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    مشرق عزیز این آقای فاضل میبدی که دم از مشکلات ومعیشت مردم میزند لطفا یک گزارشی از سطح زندگی ایشان وفرزندان او تهیه نمایید تا معلوم شود اینکه دم از زندگی مردم میزند خودش کجای کارآست وترس از آمدن گزینه نظامی روی میز.دارد در 8سال دفاع مقدس خود وفرزندان واقوام چقدر در دفاع از کشور ودین مایه گذاشته البته تمام استحاله طلبان هم باید بررسی شود
  • كريم IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    بله اين مسلم است كه آمريكا منتظر چراغ سبز شما افسادگران و خائنين به ملت وكشور ايران هستيد تا به اين وسيله بتوانيد به مطامع ذليلانه و كثيف خود برسيد.
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    تنها راه حل مشکلات مملکت و منطقه بیرون کردن امریکا از کل منطقه است به امید خدا از عراق و ترکیه ودیگر کشورها که بندازینش بیرون همه مشکلات حل می شود تا حالا به فرامین امام عمل نکردیم و ضررکردیم امام فرمودن امریکا باید از منطقه برود
  • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    شورشیان را تا نفر آخر گردن خواهیم زد
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    وقتی میگی شورش در برابر جمهوریت یعنی همین
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    عجب جماعت وقیحی باعث این همه خون شدن باز هم حرف میزنن.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اقاى مبلغ يك روز يك عده اى اصلاح طلب گفتند نه غزه نه٠٠٠گروه ديگرى از اصلاح طلبان ان شعاررا تاييد نكردند لطفا بفرمائييد اكثريت نظرش چيست وشما كجا ايستاده اى ميخواهيم بدانيم شما سخنگويى گروه اكثريت جناح خود هستيد ويا اقليت ولى باورم اينست كه ديگر حزب نيستيد ادمهايى هستيد تنها تنها
  • حق جو IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    وقعاً انتشار سخنان که چه عرض کنم، اباطیل یک مرعوبِ واماندهِ متحیر که حقیقتاً نه از سیاست چیزی فهمیده و نه جامعه را می شناسد در مورد مذاکرات و گزینه های این طرف آنطرف میز و. . چه ضرورتی دارد، این بیچاره های ترسو تا نوک دماغ خود را هم نمی توانند ببینند چه رسد که تحلیل هم بکنند، به نظر بنده، انتشار این تراوشات دماغی معیوب فقط موجب خسران و خسارت است.
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    هیچوقت دست از تندروی نمی کشید تا عاقبت مثل مختار محاصره و قتل عام شوید و دیر میفهید
  • DE ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    نتیجه گیری خام و به دور از واقعیت شما از دلایل مهاجرت نشان از بی سوادی و بی اطلاعی شما نسبت به واقعیت های ملموس جامعه هست.// خخخ ولی نتیجه گیری کشورهای اروپایی با برده داری جدید نه دور از واقعیت است نه میتوان بارها وبارها صحبتهای آنان که با ناز و عشوه برسر گزینش بهتر برده ها صحبت میکنند و میخواهند دستچین کنند را نه شما نه پدر جدتان نه تاریخ میتواند کتمان کند. بیشتر مطالعه کن تا بیشتر بفهمی. زرق و برق غرب کورتان کرده است. اگر کورش و داریوش...لشکری از غربگداها داشتند اکنون نامی از ایران در تاریخ نمانده بود
  • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    متأسفانه هشت سال دولت فاجعه و خسارت محض اعتدالیون و اصلاحاتچی ها را کشور و ملت و انقلاب تحمیل شد
  • عباس IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    حرف های فاضل میبدی و مبلغ من را یاد کارتون گالیور می اندازد...توصیه می‌کنم این اقایون و همه اصلاح طلبان در منزل تشریف داشته باشند و به اهل منزل برسند..خیلی خوب هست.
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    ایول پوزه امریکا ودوستانش چنان بخاک مالیده شده که گزینه روی میز افتاده دست اسراییل وسرمایه های داخلیش که اینها مدام تهدید میکنند تا بلکه اشوب واعتصابی راه بیندازند.اسراییل که جوابش را از لرزه وویبره ای که بجانش افتاده میگیرد امیدوارم مردم با تودهنی به سرمایه های اسراییل هم که مملکت را ویران کردند وحالا طلبکار هستند بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس