ویژه ها

حجاریان و همفکران وی به دلیل روحیه دیکتاتوری، حاضر به پذیرش رأی و نظر مردم نیستند. به همین خاطر در سال 88 بدون هیچ سند و مدرکی، دروغ تقلب را مطرح کرده و علیه جمهوریت شورش کردند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** زیباکلام: اگر استراتژی ایران تغییر کند،تحریم ها لغو می شود

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب که در دوره اوباما گفته بود «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:« از امروز جریان اصولگرا بالاخص اصولگرایان تندرو با استفاده از رسانه‌هایی که دارند بر طبل و شیپور خواهند کوبید که دیدید با آمدن جو بایدن چیزی عوض نشد. دیدید اصلاح‌طلبان، غرب‌زده‌ها، میانه‌روها که غرق در خوشحالی و نور و امید شده بودند از انتخاب بایدن چه زود متوجه خواهند شد که آبی از بایدن گرم نخواهد شد...از یک نظر اتفاقا تندروها درست می‌گویند. با آمدن بایدن قرار نیست که نه تحریم‌ها برداشته شود، نه چراغ سبزی به تهران نشان داده شود و نه نامه فدایت شوم از سوی واشنگتن به سمت تهران ارسال شود. اصلاح‌طلبان و میانه‌روها نیز هیچگاه نگفتند که اگر بایدن انتخاب شود همه مشکلات و مسائل حل خواهد شد؛ چراکه ظرف 42 سالی که از پیروزی انقلاب می‌گذرد قریب به 7 رئیس‌جمهور در آمریکا وارد کاخ سفید شده‌اند اما هیچ‌چیز تغییری نکرده است».

زیباکلام در ادامه نوشت:«تندروها در یقت نمی‌خواهند تکه دومی را که باعث تغییر می‌شود بیان کنند؛ به بیان ساده‌تر، تندروها لا اله را می‌گویند اما الا ا... را نگفته‌اند. حقلااله آنها این است که ببینید روسای جمهور آمریکا عوض شدند اما هیچ چیز تغییر نکرد و دشمنی و خصومت آمریکایی‌ها با ما ادامه پیدا کرده...اما الا ا... را نمی‌گویند که چرا دشمنی با ایران ادامه پیدا کرده است. نمی‌گویند که ما هستیم که در تنور می‌دمیم. واقع مطلب آن است که آنچه تغییر پیدا نکرده رویکرد آمریکایی‌ها نیست».

این فعال سیاسی اصلاح طلب در این یادداشت تاکید کرد:«آنچه هرگز تغییری نکرده استراتژی ایران بوده است. بنابراین سیاست بایدن و آمریکا زمانی نسبت به ایران تغییر پیدا خواهد کرد، تحریم‌ها زمانی لغو خواهند شد که تحرکی هم از این طرف صورت بگیرد. ایران می‌خواهد نظرات خود را ادامه دهد و وقتی ترامپ می‌رود و بایدن می‌آید تغییرات مهمی هم صورت گیرد. اما باوجود تمام تبلیغاتی که تندروها از امروز به راه خواهند انداخت که در آمریکا مراسم تحلیف صورت خواهد گرفت، بایستی به آنها گفت که یک‌طرفه و یک‌سویه تغییر اساسی به‌وجود نمی‌آید».

صادق زیباکلام در آبان 95 تاکید کرده بود که «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند»، اما در نهایت ترامپ از برجام خارج شد. وی پیش از آن نیز تاکید کرده بود که «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد».

حالا این فرد با چنین سطح تحلیلی اکنون تاکید دارد که اگر استراتژی ایران تغییر کند، تحریم ها لغو می شود. یک سوال؛ مگر در دولت آقای روحانی، استراتژی ایران در صنعت هسته ای تغییر نکرد؟! پس چرا تحریم ها لغو نشد؟!

از ابتدای انقلاب تاکنون قریب به 7 رئیس جمهور- دموکرات و جمهوری خواه- در آمریکا به کاخ سفید راه یافته اند. اما هیچگاه تحریم ها لغو نشده است. در صورتی که ما در این بازه زمانی، توافق سعدآباد و برجام را امضا کردیم.

تحریم ها لغو نشد، چرا که تحریم اساسا ابزار قدرت دولت آمریکاست و واشنگتن این ابزار قدرت را کنار نمی گذارد. دولت آمریکا- هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها- دولتی زورگو، غارتگر، مداخله گر و زیاده خواه است. مسئله آمریکا با ما، توانمندی ها و مولفه های قدرت ایران است.

آمریکا می گوید مردم ایران نباید از طریق صنعت هسته ای، داروهای بیماران خاص خود را تأمین کنند و همزمان داروی کودکان مبتلا به بیماری پروانه ای را تحریم می کند.

آمریکا می گوید مردم ایران حق ندارند از صنعت موشکی و دفاعی برخوردار باشند و همزمان تحریم تسلیحاتی ایران را تشدید می کند.

آمریکا از یکسو از ارسال تجهیزات مربوط به مقابله با کرونا به ایران در ابتدای شیوع این ویروس، ممانعت ایجاد می کند و در ادامه دقیقا در مقطعی که کشته های روزانه کرونا در آمریکا رکورد زده و ایران همزمان رکورددار کاهش تلفات روزانه کرونا است، اصرار می کند تا مردم ایران «موش آزمایشگاهی» شرکت های بدسابقه دارویی آمریکایی شوند.

زیباکلام و همفکران وی، تاکید دارند که مردم ایران در مقابل آمریکا باید همچون «برده ای در مسلخ و بره ای در مذبح» باشد. همین جماعت، استعداد جوان ایرانی را در حد آبگوشت بزباش و قرمه سبزی تصور می کند.

این جماعت، تلاش شبانه روزی جوانان غیور و نخبه ایرانی در راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس و خودکفایی ایران در تولید بنزین را نمی بیند. و همین طور، چشمان خود را بر توانمندی عظیم جوانان نخبه ایرانی در تولید واکسن کووید 19 می بندد.

**حجاریان: اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم

«سعید حجاریان» از لیدرهای فتنه 88 و از حامیان دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت:«ما اشتباه کردیم تن به نظارت استصوابی دادیم و از این به بعد نباید اشتباه‌مان را تکرار کنیم. اگر انتخابات نمایانگر اراده عمومی شهروندان است باید مساله نظارت استصوابی از یک طرف و شهروند درجه دوم و باقی سازوکارهای تبعیضی از طرف دیگر حل شود. صریح بگویم، نمی‌شود سرنوشت کشور را به تیغ استصواب سپرد».

حجاریان در ادامه گفت:«اقتدارگرایان گره کار انتخابات را به‌درستی فهمیده‌اند و می‌دانند چه آسیبی به نهاد انتخابات زده و می‌زنند اما می‌خواهند هزینه را از دوش خود بردارند... که در پاسخ باید گفت، اگر به‌ دنبال مهندسی انتخابات هستید، باید هزینه‌اش را هم بپردازید. با این اوصاف من هنوز مشارکت مشروط را راهبرد مناسب و موثری می‌دانم و معتقدم اگر ابعاد و مرزهای آن به ‌دقت و صراحت مشخص شود، می‌تواند فراگیر شود؛ یعنی جریانی فراگیر شکل بگیرد و بر سر آزادسازی نهاد انتخابات بایستد».

طیف تندرو اصلاح طلب عادت دارد که در مقابل قانون گردن کشی کند. حجاریان و همفکران وی به دلیل روحیه دیکتاتوری، حاضر به پذیرش رأی و نظر مردم نیستند. به همین خاطر در سال 88 بدون هیچ سند و مدرکی، دروغ تقلب را مطرح کرده و علیه جمهوریت شورش کردند.

حجاریان در این مصاحبه، به نظارت استصوابی حمله کرده است. در پاسخ به وی، یک مثال روشن وجود دارد. انتخابات شورای شهر در ایران، تنها انتخاباتی است که بدون نظارت شورای نگهبان برگزار می شود.

طبیعتا اگر ادعاهای حجاریان و همفکران وی درباره مضرات نظارت استصوابی شورای نگهبان صحیح بود، الان باید شوراهای شهر در سراسر کشور، نماد کارآمدی بود. اما آیا وضعیت شوراهای شهر مصداق کارآمدی است؟! پاسخ منفی است.

در هفته های گذشته، تمام اعضای شورای شهر ساری به اتهام فساد مالی بازداشت شدند. همچنین در ماههای گذشته رئیس شورای شهر بوشهر، رئیس شورای شهر تبریز، دو عضو شورای شهر پاکدشت، یکی از اعضای شورای شهر بروجرد و اعضای شورای شهر سلمان شهر، به دلیل اتهامات مالی و اخلاقی بازداشت شده اند.

از سال ۹۶ تاکنون نیز اعضای شورای شهر نظرآباد، مشهد، مرودشت، بابل، پرند، زابل، کرج، لرستان، شهریار، رودهن، بروجرد، پاکدشت و... به دلایل وجود اتهاماتی از جمله فساد مالی، رشوه خواری، رسوایی اخلاقی، ارتشا، اختلاس، تضییع حقوق عمومی، اخذ رشوه و...بازداشت شده اند. در برخی شوراها به دلیل بازداشت تمامی اعضا، عملا شورای شهر مذکور منحل شده است.

بسیاری از صاحبنظران معتقدند که شوراهای شهر در بسیاری از نقاط کشور از ناکارآمدی رنج می برد. در همین شهر تهران، شورای شهر تماما اصلاح طلب، در عرض مدت کوتاهی، سه شهردار عوض کرد! یکی «محمد علی نجفی» بود که با سوءمدیریت کنار رفت و چندی بعد همسر دوم خود را با سلاح غیرمجاز به قتل رساند. دیگری «محمد علی افشانی» بود که باز هم به دلیل سوءمدیریت و اجرای قانون بازنشستگی کنار رفت. شهردار سوم نیز «پیروز حناچی» است که به هیچ عنوان نتوانسته کارنامه قابل قبولی ارائه کند.

نکته قابل توجه اینجاست که تخریب کنندگان شورای نگهبان به هیچ عنوان از دلایل کارشناسی و فنی و منطقی بهره نمی برند. یکی می گوید  «شورای نگهبان من را را با ۹ متر عمامه ردصلاحیت کرده است»!  ، دیگری می گوید  «چون فلان کاندیدا فرزند یکی از شهدای شاخص انقلاب اسلامی و رئیس انتشارات مربوط به آثار آن شهید بزرگوار است، پس بنابراین نباید ردصلاحیت شود!  و...

در زمستان سال گذشته، «مایک پمپئو»  وزیر خارجه دولت ترامپ با اعتراض نسبت به روند احراز صلاحیت کاندیداهای مجلس، به شورای نگهبان حمله کرده بود. به نظر شما،  چرا وزیر خارجه دولت ترامپ از عملکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت ها عصبانی است؟! آیا پمپئو نگران کارآمدی و شایسته سالاری در ایران است؟! جالب اینجاست که حجاریان و پمپئو نظر مشترکی درباره شورای نگهبان دارند.

** مافی: رقبا در فضای مجازی مجلس دهم را ناکارآمد جلوه دادند

«پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که علیرغم تبلیغات گسترده در انتخابات مجلس یازدهم- با حدود 33 هزار رای- از راهیابی به مجلس بازماند، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:«من نمی‌خواهم از عملکرد مجلس دهم کاملا دفاع کنم و این مجلس نیز مانند دیگر مجالس دارای نقاط ضعفی بود ولی دسترسی رقبا به فضای مجازی و تخریب شدید و کوبنده‌ای که صورت می‌گرفت، خیلی روی این موضوع اثر گذاشت که مجلس دهم را ناکارآمد جلوه دهند...در اینستاگرام و تلگرام و هر نوع شبکه اجتماعی که وجود داشت، تحت بمب‌باران رقبا بودیم. این اتفاق در مجلس ششم و هفتم و هشتم وجود نداشت».

فراکسیون امید در مجلس دهم، با مطالبات و مشکلات عموم مردم، بیگانه بود. برای همین «محمود صادقی» عضو فراکسیون امید مجلس در اظهارنظری عجیب گفت:«در اهواز، زاهدان، کرمانشاه، ملایر، همدان، اصفهان و...منتظر بودم مردم از ریزگردها، فقر، بیکاری و...شِکوه کنند اما رفع حصر خواسته اصلی بود».

نمایندگان اصلاح طلب و حامی دولت در مجلس دهم، یکروز مشغول سلفی حقارت بودند و روز دیگر درگیر برگزاری جشن تولد صفحه اینستاگرامی خود و دیگر روز مشغول حواشی کمیته رفع حصر و...

موارد مذکور هیچ ارتباطی به دسترسی رقبا به فضای مجازی نداشت. مسئله اصلی عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاع فراکسیون امید مجلس دهم بود.

به همین خاطر علیرغم تبلیغات سنگین و گسترده اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم، سرلیست اصلاح طلبان- مجید انصاری- حدود 70 هزار رای در تهران کسب کرد.

یعنی در شرایطی که سرلیست وحدت- قالیباف- حدود یک میلیون و سیصد هزار رای کسب کرد، اصلاح طلبان با تبلیغات وسیع رسانه ای، حتی نتوانستند 80 هزار رای هم کسب کنند.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 36
  • شرقی IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    38 1
    برخی از این ها تلاش می کنند تا خودکفایی در تولید گندم را از بین ببرند تا فرزندانشان بتوانند آن را وارد کنند. این گواهی بر پایان یافتن رنج ایرانِ عزیز با جراحی این غده ی سرطانی است.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      14 2
      بعید می دانم امریکا اهرم فشاری (تحریم) را که جواب داده به راحتی کنار بگذارد با منطق سازگار نیست.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      23 1
      درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولتهای بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      21 1
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است اینها تا کشور را تسلیم دشمن نکنند دست بردار نیستن !
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      16 0
      امریکا باید دست از تهدید و تحریم و ترور و مداخله در امور داخلی سایر کشورها بردارد و به یک کشور عادی در دنیا تبدیل بشود.
  • مصطفی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    25 3
    خاااااااااااک تو سرت زیبا کلام
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      20 4
      بوذرجمهر حکیم: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!!!
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      13 1
      خاک کمشه
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
      14 1
      8 سال اقتصاد کشور معطل مذاکره با امریکا کردند و تورم 800 درصدی سر سفره مردم گذاشتن بازهم خزعبلات می گویند !
  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    20 1
    آقای حجاریان جلو تولید گندم داخلی را بگیر و وگندم از آمریکا دارد کن! چکار به این کارها داری؟
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    20 2
    زیبا کلام و حجاریان خیلی اعتماد به نفس دارن باید بهشون بگن شما و نظراتتون در حال حاضر در کشور هیچ جایگاهی در کشور نداره. چی کاره اید دقیقا؟!
  • رضا خسروشاهی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    14 0
    آقایان غربگرا اربابان ترامپ به درک واصل شد مدینه فاضله دموکراسی دیگر وجود ندارد من بعد هرکس توی آمریکا بخواهد قدم بزند باید جلیقه ضدگلوله بپوشد لطفا از خواب خرگوشی بیدار شوید و صدای امپراطوری بزرگ ایران را بشنوید
  • !! IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    5 0
    تو چه کاره ای ؛ که تن بدی یا ندی !!
  • وطن دوست IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    12 0
    من به عنوان عضو کوچکی ازسرزمین بزرگ ایران ازجناب رییسی وقوه ی قضائیه خواهشمندم در جهت حرفهای وطن فروشانی چون زیباکلام وفائزه ی هاشمی وامثال ایشان ازقدرت خود استفاده وانها رابدون هیچ گونه مماشات مورد تعقیب وبه جرم وطن فروشی به سزای اعمالشان برسانند زیراکه این ازادی بیان نیست این تشویش اذهان عمومی دعوت به اغتشاش وبرخواستن برعلیه اصل نظام ورهبری است،زمان حضرت امام رحمت ا... علیه اقای منتظری وبنی صدر راسرجایشان نشاندند مانباید بخاطر پدران یاپست ومقامشان ازاین ضدانقلابها چشم پوشی کنیم حقشان توبیخ وزندات است
  • فضل الله عالی پور بندر دیر IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    13 0
    سلام . خیلی از این مردک نباید ایراد گرفت ایشان وقتی نهشه شدن و در عالم هپروت هستن حرف هایی هم میزنن .
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    12 0
    لطفا به حجاریان عوضی بگید : تو غلط می کنی خودتو جای ما اعم از دانشجو پزشک و مهندس میگذاری و به جای ما فکر میکنی! تو غلط زیادی هم میکنی.توی بیخاصیت نفهمیدی دیگه حق فکر کردن به جای عاقل از خودتو نداری؟؟؟؟؟ بیخاصیت فتنه!!!
  • iran IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    12 0
    باعث تاسف و تعجب که آقای صادق زیباکلام در این مملکت استاد دانشگاه بودند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    8 0
    اگر در یک کشور چه مسلمان چه غیر مسلمان مردم و مسئولین هر دو باهم اراده ی قوی برای پیشرفت داشته باشند چه تحریم باشند یا نباشند پیشرفت میکنند اما اگر خلاف این باشد حتی اگر تحریم نباشد و بسیار ثروتمند هم باشد پیشرفت نمی‌کند.پیشرفت ایران ربطی به تحریم ندارد.
  • پیام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    13 0
    صادق (زشت کلام )زیبا کلام وسعید حجاریان از عوامل مثلث شوم وغرب هستند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۱
    10 0
    دیگه کجا رو می خوای بتون بریزی
  • علی مصطفایی8396 IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 12
    هر بیسوادی نباید به اقای ظریف توهین کند
  • مهدی IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    زیبا کلام و حجاریان و صادقی و دیگران همه شان برای غرب کار می کنند و جایگاهشان غرب است باید برای حذف اینها کاری کرد تا دولت بتواند در مسیر پیشرفت و عمران آبادرانی قدم بردارد اینها همیشه مانع پیشرفت هستند.
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    4 0
    چه قدر این بشر احمقه... این زیبا کلام خیلی ساده لوحه...
  • امیر IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    6 0
    اینا تا کشورو تسلیم نکند ولکن نیستنند اما کور خوندند
  • شهروند IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    5 0
    آقای زیبا کلام تغییر در ایران بیشتر از اقدامات روحانی و توقف کسترده فعالیت‌های هسته ای هم می‌شود؟ نکند منظور شما تحویل دو دستی ایران به جنگ طلبان امریکاییست؟
  • علی حیدری IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    حجاریان چه کاره است؟. که تن به استصوابی به دهد حیف که مسئولین به چنین نادانهایی تذکر نمی دهند اینان از آرای ضد انقلاب بدون کاندید را درقالب ملی گراها ،سلطنت طلب ها ، بهائیان ،طرفداران منافقین ، طرفداران فدائیان دهها گروهک غیر قانونی دردقالب مجذوبین امریکا ونهایتا شیطان پرستان سود می بردند که در حال حاضر برای آنان نیز بی عرضه ومنفورند.
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    ای احمق بد کلام مگر ایران بود از برجام حارح شد
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    1 0
    خدا همه اصلاح طلبا رو گرفتار عذاب شدید قوم عادل کند انشاالله.
  • محمد CA ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    من جوان در این عمر کوتاه خود فهمیده ام که نباید به حرف غرب گرایان و وطنفروشان گوش کرد هرچه در این چند سال به حرف اینها گوش کردیم همه اصلاح‌طلبان اکثرا در دوتابعیتیها هستند و عملا نمی‌توانند به نفع مردم کار کنند چون برای کشور ثالث قسم خورده اند که به نفع آن کشورها عمل کنند چه بسا در عهدنامه پاریس وطنفروشان را دیدیم که چگونه بر علیه ایران با امضاهای نسنجیده بر علیه منافع ایران عمل شد لعنت بر وطنفروشان
  • محمد CA ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    به قول زیبا کلام اگر ما موشکی و هسته ای و مقاومت منطقه ای را بدهیم حتما آمریکا تحریم‌ها را بر می‌دارد میدانید چجوری آنگاه ما ضعیف شدیم آمریکا هم حمله میکنه مثل لیبی که همه چیزش را داده بود و تمام کشور را به جنگ می‌کشاند و نفت ما را هم مص ادره میکنه آمریکا تا الان به هیچ کشور قوی نجنگید و اول کشور را از نظر نظامی ضعیف میکنه بعد حمله می‌کند بر زیبا کلام های وطن فروش
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    مرگ بر وطن فروشان ومزدوران آمریکایی .مرگ بر دزدان بی شرف سرمایه ملت در بورس . مرگ بر فریبکاران ودروغگو یان شیطان صفت . مرگ بر عاملان بیکاری وتعطیلی کارخانجات وتولید . مرگ بر عاملان فریبکاری در انتخابات ریاست جمهوری . مرگ بر اختلاسگران وعاملان فقر وبدبختی مردم . مرگ بر کسانی که معیشت ملت را ازبین بردند . مرگ بر آن کسانی که می خواهد اعتماد ملت را نسبت به نظام وانقلاب سلب کنند . زنده با د رهبر زنده باد مجلس انقلابی پاینده باد نظام .
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
      0 0
      این بانکهای دولتی و خصولتی و خصوصی هستند که مثل زالو خون مردم را می مکند با انواع واقسام کلاه شرعی کلاه مردم را بر داشته اندیک بار با جمع کردن قرض الحسنه ها بار دیگر با خریدن سکه و گران کردن آن و این اخر هم با ورشکست کردن بورس
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    2 0
    این آقای زشت کلام را خفه کنید .مرگ بر ضد ولایت فقیه . مرگ بر شیاطین فریبکار . درود بر مجلس وزنده باد رهبر وپاینده باد نظام
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۲
    3 0
    شما چرا این بدبخت زیبا کلام بی سواد را رها نمی کنید. این دلش خوشه استاد دانشگاه است من دانشجوی ایشان بوده ام به اندازه یک ارزن هم سواد ندارد. و بسیار بدهن و خودشیفته هستند.
  • مهران IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    جناب زیبا کلام در فضای رسانه مثل یک شرور چاقو به دست علیه منافع ملی و امنیت داخلی حرف می زنند باعث تاسفه چنین فرد بی انصاف اجازه دارد در دانشگاه مثل خود را تکثیر کند و به شکل های مختلف و به دروغ جریان های برانداز را به عنوان منجی و نماینده مردم ایران جا می زند.او یک آشوبگر ست که از مهربانی نظام مردم سالار جمهوری اسلامی حداکثر استفاده را برای تضعیف آن می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس