ویژه ها

طیف اصلاحات به هیچ وجه رابط خوبی با صندوق رأی ندارد، بر همین اساس چه در انتخابات پیروز شود و چه شکست بخورد، باز هم به جمهوریت و مردم سالاری دهن کجی می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

** اگر اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم،آمریکا و اروپا ناراحت می شوند

«حسن بهشتی پور» فعال سیاسی اصلاح طلب و از حامیان برجام در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«ایران اگر اقدامات داوطلبانه خود را متوقف کند قطعا با واکنش تند طرف‌های غربی مواجه خواهد شد و باید راه‌حلی پیدا کرد که کار به این مرحله از تقابل نرسد. اقدامات رادیکال چاره کار نیست و منجر به تجدیدنظر طرف مقابل در حد انتظار نخواهد شد»

بهشتی پور در ادامه گفت:«در ظاهر نه ایران و نه آمریکا گام عملیاتی نداشته‌اند. باید توجه داشت که مقامات بلندپایه ایران تاکید کرده‌اند که در مقابل عمل، عمل خواهند کرد. ایران همواره به تعهدات خود عمل کرده است و مسلما در صورتی که آنها قدمی پیش بگذارند، ایران نیز عمل خواهد کرد».

همچنین «قاسم محبعلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«امید می‌رود که دولت مجبور نباشد قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را اجرا کند. اجرای این قانون تبعاتی برای کشور خواهد داشت. اگر کار به خروج از پروتکل الحاقی، اخراج ماموران و کارشناسان آژانس یا از آن بدتر خروج از NPT برسد، نمی‌توان چشم‌انداز خوبی را متصور بود».

محبعلی در ادامه نوشت:«بهترین راه‌حل این است که دو طرف در روز و ساعتی مشخص توافق کنند و در آن زمان آمریکا اعلام کند به برجام بازگشته و ایران اعلام کند به تعهدات برجامی بازگشته است. اگر آمریکا اقدام کند و سپس ایران اقدام خود را انجام دهد، طرف‌هایی مانند اتحادیه اروپا نیز این اقدامات را راستی‌آزمایی کنند تا گام‌های متناسب بعدی برداشته شود. این مشکلات نیاز به راه‌حل دیپلماتیک داشته و نمی‌توان آن را از تریبون‌های رسانه‌ای انجام داد».

اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنیم آمریکا و اروپا ناراحت می‌شوند/ اصلاح‌طلبان ارتباطی جدایی‌ناپذیر با صندوق رأی دارند

آمریکا در کنار انگلیس، فرانسه و آلمان فقط زبان زور را می فهمند. این دولت ها صرفا کشورهای دیگر را به عنوان طعمه ای برای غارتگری و زیاده خواهی و زورگویی می بینند، بنابراین اگر در مقابل آنها کوتاه بیاییم، گستاخی خود را تشدید کرده و به امتیازگیری یکطرفه مبادرت می کنند. ولی اگر با زبان اقتدار با آنها مواجه شویم، از موضع زورگویانه و غارتگرانه خود عقب نشینی می کنند.

اصلاح طلبان در سالهای گذشته با بزک آمریکا و اروپا، برجام را فتح الفتوحی عظیم با دستاوردهای بی شمار اقتصادی معرفی کردند. اما آیا برجام موجب گشایش اقتصادی برای مردم ایران شد؟! برجام در دولت اوباما به معاون اولی جو بایدن، امضا و اجرا شد، در آن مقطع هیچ خبری از ترامپ نبود، پس چرا تحریم ها لغو نشد؟!

متاسفانه هر زمان که ایران با صدایی واحد در مقابل کشورهای زورگو و عهدشکن قرار می گیرد، طیف تندرو اصلاح طلب به خط شده و به دشمن پالس ضعف و حقارت ارسال می کنند.

البته از طیفی که از دیدار حقارت آمیز رئیس جمهور صربستان با ترامپ تعریف و تمجید می کند، اصلا هیچ انتظاری نیست که به دفاع از منافع ملی و عزت مردم ایران اقدام کند.

** اصلاح‌طلبان ارتباطی جدایی‌ناپذیر با صندوق رای دارند

روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«اصلاح‌طلبان همواره ارتباطی جدایی‌ناپذیر با صندوق رای و انتخابات داشته‌اند. آن‌قدر درهم تنیده و وثیق که گاه در این بیش از دو دهه‌ای که مشخصا با این عنوان در پهنه سیاست ایرانی شناخته می‌شوند، متهم شده‌اند به اتکای بیش از حد به انتخابات»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«اصلاح‌طلبان وقتی در جریان انتخابات سال ۹۶، همچنان بر لزوم تداوم حمایت‌شان از روحانی تاکید می‌کردند، طبیعتا از آینده بی‌خبر بودند و همان‌طورکه نمی‌دانستند روحانی ممکن است پس از انتخابات گردش به راست کند، از اینکه ممکن است فردی چون دونالد ترامپ در ینگه دنیا به ریاست‌جمهوری برسد و زحمات چند ساله تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای و دستگاه دیپلماسی دولت روحانی را بر باد دهد، بی‌اطلاع بودند».

اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنیم آمریکا و اروپا ناراحت می‌شوند/ اصلاح‌طلبان ارتباطی جدایی‌ناپذیر با صندوق رأی دارند

برخلاف ادعای این روزنامه اصلاح طلب، یکی از ویژگی های اصلی طیف اصلاح طلب، شورش علیه جمهوریت است. مصداق بارز این نوع رفتار، انتخابات ریاست جمهوری در سال ۸۸ است. در آن مقطع طیف تندرو اصلاح طلب با دروغ تقلب، رای ملت ایران را لگدمال کرد و کشور را ماهها درگیر آشوب و التهاب کرد.

فتنه گران در آن مقطع صراحتا اعلام کردند که «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». البته اصلاح طلبان در سالهای ۹۲ و ۹۶ نیز به گونه ای دیگر به جمهوریت دهن کجی کردند.

این طیف قوه مجریه را با امکانات و اختیارات بسیار گسترده در دست گرفت. ولی علیرغم وعده و وعیدهای فراوان، یکروز حضور زنان در ورزشگاه را مطالبه اصلی جامعه جا زد و روز دگیر گفت که مردم در اقصی نقاط کشور بجای گلایه از گرانی و ریزگرد و اشتغال و ...همگی دغدغه اصلی شان رفع حصر است.

بنابراین طیف اصلاحات به هیچ وجه رابط خوبی با صندوق رأی ندارد، بر همین اساس چه در انتخابات پیروز شود و چه شکست بخورد، باز هم به جمهوریت و مردم سالاری دهن کجی می کند، یکبار با دروغ تقلب و آشوب و اغتشاش و بار دیگر با دروغ اختیارات محدود و بدشانسی دولت و...

** حمله به شورای نگهبان،پوششی برای فرار از پاسخگویی

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:«آنچه مهم است پاسخ دادن به این سؤال است که حضور پرشور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ چگونه می‌تواند تأمین شود؟ پاسخ را می‌توان در موضوعات مختلف جستجو کرد، ولی مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل، عملکرد همراه با سعه‌صدر شورای نگهبان در احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری است».

مهاجری در ادامه نوشت:«منظور اینست که شورای نگهبان...راه را برای افرادی که واقعاً از مصادیق «رجال مذهبی و سیاسی» هستند، از سلایق مختلف باز نماید تا در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کنند و مردم بتوانند بدون آنکه مجبور باشند تن به سلیقه خاصی بدهند، فرد موردنظر خود را انتخاب کنند.در اینصورت قطعاً انتخابات ۱۴۰۰ پرشور خواهد بود و انتخابات مجلس یازدهم تکرار نخواهد شد».

اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنیم آمریکا و اروپا ناراحت می‌شوند/ اصلاح‌طلبان ارتباطی جدایی‌ناپذیر با صندوق رأی دارند

رهبر معظم انقلاب- ۲۹ بهمن- فرمودند:«ما در کنار دستاوردها، هیچگاه عقب ماندگی‌ها در برخی بخش ها را پنهان نکردیم و معتقدیم این عقب ماندگی ها در شأن انقلاب اسلامی و قابل قبول نیست و باید جبران شود. ما بعنوان مسئولان در بروز این عقب ماندگی ها مقصریم و البته ممکن است مردم هم در بخش هایی دخالت داشته باشند. علت اصلی این عقب ماندگی ها، انقلابی عمل نکردن است. هرجا انقلابی عمل کردیم، عقب ماندگی نداشتیم اما هرجا از انقلاب کوتاه آمدیم و حرکتی ناشی از کسالت و بی توجهی، انجام دادیم، عقب ماندگی بوجود آمد».

فعالین اصلاح طلب بارها مدعی شده اند که علت اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم، نوع عملکرد شورای نگهبان بوده است. برخلاف این ادعا، علت اصلی کاهش مشارکت در انتخابات مجلس در سال گذشته، نارضایتی مردم از کارنامه دولت و همچنین کارنامه ضعیف و غیرقابل قبول مجلس دهم و به ویژه فراکسیون امید بوده است.

اصلاح طلبان در شرایطی به شورای نگهبان به جهت اجرای نظارت استصوابی حمله می کنند که خود شورای شهر منحله اول را در کارنامه اصلاحات ثبت کرده اند. در انتخابات شورای شهر هیچ خبری از نظارت استصوابی شورای نگهبان نیست، اما این شوراها نه تنها به مصداق شایسته سالاری تبدیل نشده اند، بلکه به یکی از مصادیق اصلی ناکارآمدی در کشور بدل شده اند.

حمله به شورای نگهبان با کلیدواژه نظارت اسصوابی، صرفا به عنوان یک پوشش برای به حاشیه رفتن کارنامه دولت در ماههای منتهی به انتخابات از سوی فعالین و رسانه های اصلاح طلب مطرح می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 49
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    30 1
    ایران تا اصلاح طلب داره روی ارامش و پیشرفت نمی بینه.
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      53 0
      سرطان اصلاحات؟
    • مهماندار هواپیما IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      23 0
      مردم باید بدانن که پافشاری اصلاح طلبان برای ورود امریکا به برجام بدون رفع تحریمها بلوکه شدن 140 میلیارد دلاری است که در حسابهایشان در امریکا و اروپا است و می ترسن که دستشان از این دلار ها قطع بشه و الا برای ایران و ایرانی دلسوزی نمی کنن چون خائن هستن
    • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      17 0
      اصلاحات تنها راه نابودی و ته دره بردن ایران است.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      15 1
      وقتی امریکا و اروپا به تعهدات برجامی شون عمل نکردند و در موعد مقرر تحریم ها لغو نکردند توقف اجرای پروتکل الحاقی و اخراج بازرسان آژانس حق ایران است.
    • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      18 0
      اصلاح طلبان با این فاجعه اقتصادی که بوجود آوردند دیگه رای ندارند.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      14 0
      عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت اصلاح طلبان در بدنه دولته و به ترامپ و بایدن مربوط نیست تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف اصلاح طلبان از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور است.
    • حسن US ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      7 0
      اینا لازم باشه همه چیزشون رو می فروشن ارباباشون ناراحت نشن
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    15 0
    جهنمی پور
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      11 0
      از حامیان اصلی برجام بی فرجام بود هنوز هم از این خسارت محض درس عبرت نگرفته است.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    21 0
    خب امریکا ناراحت میشه، شما اصلاح طلبا چرا ناراحت میشین؟!!!
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      22 0
      دل به دل راه داره . در واقع همگی از یک ذات هستند.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      15 0
      نوچه های داخلی کدخدا ناراحت می شوند.
    • SE ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
      10 0
      گور بابای هرکسی که ناراحت میشه
  • مهرناز IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    11 0
    بهشتی پور " راکتور دیگری وجود ندارد " تا بتن ریزی شود " شمااز نگرانی خارج شوید " دل نازک شما نگران امریکا واروپا شده " نگران مشگلاتی که غربی ها برای مردم ایران ایجاد کرده اند " نشدید چرا؟ چون خواهان استقلال از تفکرامریکائی های قلدر وپرمدعا " می خواهند زندگی کنند " نفس راحت بکشند.
  • سید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    14 2
    مردم بدانید نیّت و هدف اصلاح طلبان تهوع آور از پیش کشیدن بحث مذاکرات فقط و فقط نجات جبهه خودشان از فروپاشی حتمی است که چشم انداز آن از هم اکنون در پیش دیدگان شان خودنمایی می کند! ایشان به شدت و به طور رقت انگیزی به مذاکره با آمریکا نیازمندند تا شاید چند صباحی مرگ سیاسی ـــ اجتماعی فرقه شان را به مصداق از این ستون تا آن ستون فرج است، به تعویق بیندازند! اگر هوشیار باشیم دیگر ترفندها و فریب های ایشان ثمری برای شان نخواهد داشت!
    • IR ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 2
      اينقدر آدم بى تربيت
    • مهدی IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      4 0
      شما باید از صحبتهای دو پهلو در زمان مذاکرات متوجه شده باشید یک ضرب المثلی بین کشاورزان هست که میگویند فلانی بیلش وسط جوی است یعنی به هر طرف خواست میپرد
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    12 0
    افسادطلبان رابطه جدایی ناپذیری با به لجن کشیدن انتخابات و رأی مردم دارند
  • DE ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    8 0
    اگر پروتکل الحاقی را متوقف کنیم آمریکا و اروپا ار دست ما نوکران آنها ناراحت می‌شوند. اوضاع اقتصادی امریکا اینقدر بد شده که بزودی 3 تا صفر از دلار امریکا حذف خواهد شد. یعنی قبلا که ماهی 4000 دلار به نوکران خود میدادند تا روحیه مردم را تضعیف کنند الان با حذف سه صفر از 4000 تا فقط 4 دلار در ماه گیر عمله های استعمار میاد.
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    خواهش میکنیم ازشون تحریم بیشتری ایجاد فرمایند. که ناراحت نشوند
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    چطوری مجلس وکنگره آمریکا میتونندریاست جمهوری عوض کنند وانتخاب کنند ولی نمایندگانمجلس ما حتی یک پروتکل وتله برجام را ملغی کنند!؟
  • ش. AE ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    9 0
    به جهنم که ناراحت میشن این انگل‌ها خیلی وقت باید آب بریزن آنجا که میسوزه
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    11 0
    اینارو می بینم حالم بهم می خوره انقدر از این اصلاح طلبان متنفرم دروغگو های مردم فریب فاتحه اقتصاد و مملکت رو خوندن این ستون پنجمی ها
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    4 0
    ترور مظلومانه سردار سلیمانی یک واقعیت تلخ رو آشکار کرد، حتی اگر قدرت موشکی هم باشی چون بازدارندگی هسته ای نداری آشکارا دومین مقام کشورت رو ترور می کنن.
  • علی IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    8 0
    اصلاح طلبان یا خودشان را به ساده لوحی می زنند یا خیانت می کنند وقتی می گویند خروج از ... تبعات دارد ویا می گویند که راستی ازمایی توسط اروپا انجام شود و... ...
  • CA ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    3 0
    ایران اگر اقدامات داوطلبانه خود را متوقف کند قطعا با واکنش تند طرف‌های غربی مواجه خواهد شد ..... مثلا چه غلطی می‌خوان بکنند. بزنند چند برابر بیشتر میخورند. چرا تعهداتشون رو انجام نمیدن. ایران در ضمن نگفته که برای همیشه این کار رو می‌کنه بلکه به رفتار قانونمند طرف مقابل داره. به تعهداتشان عمل کنند و تحریم ها رو لغو کنند تا ایران هم به رفتار توافق شده برگردد. در ضمن این عناصر داخلی لیبرالیسم بایستی تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    امريكا از اصلاح طلبان بير وفسيل شده عبور كرده ومشغول گرد اورى گروهايى كه افكار جوان ونو دارند جهت اهداف درازمدت خود مدت خود هستند واينها از رو نرفته وخودرا نماينده كدحدا دركشور ميدانند واز جانب اوحرف ميزنندًوبه وى پيشنهاد هم ميدهندً
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    2 21
    فقط خاتمی محبوب دلها
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      10 0
      خخخخخخ
    • علی مهدوی IR ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      10 0
      زحمت کشیدی. خاتمی بدتر از همش
    • ن. د IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      6 0
      خاتمی محبوب نادانها
    • مسعود IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
      0 2
      واقعا گل گفتی.اصول گرایان هم یه گروه بی منطق و سفسطه گر هستند و خیلی هم عوامفریب ۸ سال احمدی نژاد که دولت دستتون بود چ گلی به سر ملت زدین
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    این بهشتی پور، چندسال پیش، سینه چاک برجام بود حالاکرک و پرش ریخته. ببچاره ملت که هفت سال معطل این بی عملها شدند.
  • SG ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    2 0
    نکته ی مهم اینه: پذیرش پروتکل الحاقی، داوطلبانه بود (دقت: داوطلبانه). حالا امریکا و تئوریکای اروپایی درباره ی اجرا نکردن همین کار مثلاً داوطلبانه هشدار دادن!!!!!!!!!! به اسم تو خوبی تو نازی میان جلو بعد مدعی میشن!
  • ناشناس US ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    هر دو گروه اصلاح‌طلبان و اصول گرایان ارتباط جدایی ناپذیر با صندوق رای دارند!
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    شما خودتون هم دولت دستتون بوده
  • علی US ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 2
    خوبه والا شماکه اگه یکی تو قطب جنوب هم یک کاری بکنه میگین بخاطر این اصلاح طلبا بوده !
  • یک جانباز IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    ممنون مشرق برای روشنگری
  • IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    باید بزرگان گشور نگذارند دیگر این خائنین اصلاح طلب مردم ماراگول بزنن ومردم را اگاه کنن اینها نوکران امریکا هستن دلشون ب منافع مردم وکشور نمیسوز بلکه ناراحت سرمایه باد اورده خودشونن که حق ملت بیچاره بالا کشیدن انشاله روزی پس خواند داد
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    باید بندگان غرب مواظب باشند به هیچ وجه شیطان و خبائث دور و برش ناراحت نشن حالا هرچی میخواد سر 80 میلیون ایرانی بندگان خدا میاد بیاد .
  • سید حسینی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    به کوری چشم متحجرین، اصلاح طلبان به دلیل آمار بالا واحساس تعهد به انقلابشان علی رغم میل آنان با حداکثر توان میایند ومیدان را خالی نمیگذارند مثل اسفند۹۸ ،خوش به حالتان شود واسب تازی کنید!
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    مگه حضرت آقا نگفتن که با توافق هیچ چیزی حل نمیشه باز دارین همون کار خودتون رو میکنین؟! حناتون دیگه واسه ما رنگی نداره‌.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    پروتکل الحاقی وتمام پروتکلها ملغی میشود تا یک پیمان جدید با دولت بعدی بسته شود
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 1
    آقای روحانی،ترسوهای بزدلی که تکرار میکردی در دل جبهه ی افسادطلبان شما موجودند.این اظهار ترس از ناراحتی آمریکا واروپا را چگونه‌تفسیر میکنی؟ببین همکیشانت چجوری دم از ناراحتی کدخدا میزنند.
  • DE ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    تو بخدا متوقف کنید تا ،آمریکا و اروپا ناراحت شوند!
  • بیگی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    اقا بچه هاتو از امریکا واروپا بیار ایران جوش زیادی هم نزن درس میشه به فضل خدا ودرایت رهبری عزیز
  • سعید IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    1 0
    سلام، به نظرمن کاملاشمابرعکس گفتید، اصلاح طلبان منتظرحضورحداکثری مردم هستند که انتخاب آزادداشته باشند
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
    0 0
    آخه مسعولین که گرین کارت دارند در درجه ی اول حافظ منافع کشور متبوعشان هستند تا کشور خودشان و این طبیعی است برای اینکه آقازاده هاشون اونجا هستند و نباید اونا رو ناراحت کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس