صفحه نخست روزنامه‌های پنجشنبه ۲۰ تیر

این روزها فعالین اصلاح طلب به دفعات موضوع مذاکرات موشکی را مطرح کرده‌اند. این طیف مدعی است که باید با فرمول برجام از آمریکا و اروپا بهانه زدایی کنیم تا در نهایت طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** تا برجام موشکی را امضا نکنیم، نمی‌توانیم از اروپا انتظار خاصی داشته باشیم!

روزنامه اعتماد در شماره امروز در یادداشتی به قلم «علی بیگدلی» نوشت: «انتظارات ایران هر چند به‌طور کامل در چارچوب برجام و حق ایران است اما نباید فراموش کرد این توقعات در حد و اندازه‌های اتحادیه اروپا - با توجه به مراوده‌اش با امریکا- نبوده و برای آنها به‌شدت سنگین است، به‌خصوص درمورد بحث فروش نفت و ایجاد یک شبکه بانکی برای نقل و انتقال پول، برای اتحادیه اروپا بسیار سنگین است. اتحادیه اروپا ضمن اینکه باید امریکا را نیز راضی کند باید گوشه‌چشمی به عربستان و اسراییل داشته باشد، بنابراین اگر مساله صدور نفت ایران به اروپا عملیاتی شود در حقیقت کمر تحریم‌های امریکا شکسته می‌شود و اگر شبکه‌ها و اتصالات بانکی نیز برقرار شود، می‌تواند یک شکست بزرگ‌تر برای تحریم‌های امریکا باشد. اما در حقیقت اروپایی‌ها توانایی آن را ندارند که این دو انتظار را برآورده کنند، بنابراین باید دید که آیا اروپایی‌ها می‌توانند یک راه میانه را ایجاد کنند که طرف ایرانی از شرایط راضی شود که پیدا کردن آن کار بسیار بسیار مشکل است».

روزنامه اعتماد همچنین درشماره امروز در یادداشت دیگری نوشت: «امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت:"ما تقریباً هدف مشترکی را (با آمریکا) درباره ایران دنبال می‌کنیم. هدف ما محدود کردن فعالیت موشک‌های دوربرد در منطقه، اطمینان از عدم دستیابی به بمب اتمی و همکاری با ایران برای صلح در منطقه است". مکرون می‌داند بدون رفع تحریم‌های اقتصادی و بدون بازگشت امریکا به برجام عملاً امکان هر نوع مذاکره‌ای بسته است. آنچه ترامپ از مکرون انتظار دارد، متقاعد کردن ایران برای مذاکره در شرایط حاضر، توقف غنی‌سازی اورانیوم و محدودسازی فعالیت‌های موشکی ایران است...اروپا قادر به اجرایی کردن اینستکس نیست، همچنین قادر به خرید نفت از ایران نیست و از همه اینها مهم‌تر قادر به گفتن "نه" به امریکا نیست و تنها می‌تواند ایران را به ماندن در برجام متقاعد کند».

این روزها فعالین اصلاح طلب به دفعات موضوع مذاکرات موشکی را مطرح کرده‌اند. این طیف مدعی است که باید با فرمول برجام از آمریکا و اروپا بهانه زدایی کنیم تا در نهایت طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند.

اصلاح طلبان، مطالبه گری ایران برای اجرای تعهدات اروپا را انتظار بیش از حد جا زده و از سوی دیگر، گستاخی طرف مقابل در مطرح کردن توان موشکی ایران به عنوان موضوع مذاکره را اقدامی عادی و خیرخواهانه جا می زند!

یک سؤال؛ آیا اروپا حاضر است درباره توان دفاعی و نظامی خود مذاکره کند؟! سؤال دیگر اینکه، مگر محدودیت گسترده در توان هسته‌ای، دستاوردی برای ایران در پی داشت که حال به دنبال تعمیم آن به حوزه‌های دیگر باشیم؟!

فرانسه اکنون ژست «منجی برجام» به خود گرفته است. این در حالی است که این کشور «یکی از بدهکارها در برجام» است.

به نظر شما، ما باید از کشوری که میزبان گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین است و از سران آشوب های خیابانی و فعالین فتنه 88 با اسکورت ویژه، مراقبت می‌کند، انتظار منجی گری و اقدام برای گشایش اقتصادی در ایران داشته باشیم؟!

** زیباکلام: مشکلات اقتصادی کشور، ربطی به دولت روحانی ندارد!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان با عنوان «انصافاً فقط دولت مقصر نیست» نوشت: «موفقیت یا عدم موفقیت آقای روحانی عملاً به پای اصلاح‌طلبان نوشته می‌شود...از آنجایی که مردم اصلاح‌طلبان را مقصر می‌دانند می‌توان گفت که اگر بغض و کینه‌شان نسبت به اصلاح‌طلبان بیشتر از آقای‌روحانی نباشد، کم‌تر نیست. اکنون اصلاح‌طلبان در شرایط دشواری قرار دارند، دشوار است برای اینکه واقعاً معلوم نیست چه باید بکنند. اگر آنها نیز شروع کنند به حمله به دولت آقای روحانی و در صف دلواپسان قرار بگیرند این سؤال مطرح می‌شود که چه تفاوتی میان آنها و دلواپسان است؟ از این رو به‌نظر می‌رسد رویه درست این است که از یک سو قبول کنیم که نقش زیادی در انتخاب آقای روحانی داشتیم و از سوی دیگر نیز صادقانه بپذیریم که رئیس‌جمهور از انجام تعهدات خود و مطالبات مردم استنکاف ورزید و ظرف 2 سال گذشته توجه جدی به این مطالبات نداشته است. البته این مساله نباید موجب شود که با دلواپسان همصدا شویم و تمام مشکلات و مسائل کشور به‌خصوص مشکلات اقتصادی را ناشی از عملکرد دولت بدانیم».

زیباکلام در ادامه نوشت: «واقع مطلب این است که کشور بحران‌های بزرگی دارد. بحران‌های سیاست خارجی و تنش میان ایران و غرب که به نقطه بحرانی‌تری رسیده و هیچ‌کدام ارتباطی به دولت آقای روحانی پیدا نمی‌کند، اما دلواپسان در حملاتی که به دولت می‌کنند به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار مسئولیت همه سیاست‌های خرد و کلان کشور برعهده آقای روحانی است. در حالی که می‌دانیم اینگونه نیست و بسیاری از مسائل که مستقیم و غیر مستقیم باعث این وضعیت اقتصادی شده اساساً ارتباطی به دولت پیدا نمی‌کند و ناشی از سیاست‌های کلان است».

این فعال اصلاح طلب ضمن اذعان به عملی دولت و شریک بودن اصلاحات در کارنامه روحانی، مدعی است که مشکلات فعلی کشور ربطی به دولت ندارد!

این در حالی است که اصلاح طلبان بارها و بارها ضمن اذعان به امکانات و اختیارات گسترده دولت، تاکید کرده‌اند که مشکلات فعلی کشور نتیجه سوءمدیریت دولت است، نه تحریم‌ها

چندی پیش «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات گفته بود: «در این شرایط همه معتقدند دولت فشل است و از اختیارات خود استفاده بهینه نمی‌کند. از طرف دیگر مدت‌هاست که شاهد تشکیل نهاد جدیدی تحت عنوان شورای عالی هماهنگی اقتصادی متشکل از سران قوا و به ریاست رئیس‌جمهور با اختیارات بسیار بالا و فراقانونی هستیم. بدین نحو که اگر چیزی را مصلحت دیدند که در قانون وجود نداشته می‌توانند اجرا کنند و بعداً به مجلس مراجعه کرده و آن را قانون کند. آقای رئیس‌جمهور در این حد اختیارات دارد اما اتفاق خاصی نیفتاده است».

«پروانه مافی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نیز چندی پیش گفته بود: «متأسفانه بخش مهمی از نتایج حاصل از وضعیت اقتصادی به مدیران دولتی برمی گردد... اعتقاد بر این است که مشکلات سیستم مدیریت در کشور می‌تواند بیش از تحریم‌ها و فشار دشمنان بر پیکرها اقتصاد ضربه وارد کند. وضعیت حاصل از این سیستم در مدیریت اقتصادی نشان داد که زمان افزایش نرخ ارز به ۱۹ هزار تومان قیمت برخی از کالاهای وابسته به آن مثل خودرو دو برابر شد ولی زمان کاهش این نرخ در مرز ۱۴ هزارتومان نه تنها ما کاهش قیمت نداشتیم بلکه قیمت خودرو بیش از ۵ برابر نیز افزایش پیدا کرد».

** آقای مبلغ! جنایتِ نجفی محصول عدم وجود نظارت استصوابی بود

«مرتضی مبلغ» رئیس ستاد انتخابات کشور در دولت اصلاحات در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «روندی که امروز با عنوان نظارت استصوابی دنبال می‌شود، عملاً حق انتخاب مردم را به میزان وسیعی محدود کرده است، به این معنی که ابتدا شورا نامزدها را انتخاب می‌کند و در مرحله بعد مردم باید از بین نامزدهای تعیین‌شده توسط آنها دست به انتخاب بزنند».

با نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی، طیف اصلاح طلب حملات خود به شورای نگهبان را آغاز کرده است.

مرتضی مبلغ مدعی شده است که نظارت استصوابی، عملاً حق انتخاب مردم را به میزان وسیعی محدود کرده است.

این ادعا در حالی است که در انتخابات شوراهای شهر، نظارت استصوابی شورای نگهبان وجود ندارد. بر همین اساس شورای شهر پنجم تهران با 21 عضو اصلاح طلب بر سر کار آمد. این شورا «محمد علی نجفی» را به عنوان شهردار تهران انتخاب کرد. در همان مقطع نهادهای امنیتی با آگاهی از وضعیت نجفی در تذکری دلسوزانه تاکید کردند که وی شرایط لازم برای حضور در شهرداری تهران را ندارد، اما شورای شهر بدون توجه به این تذکر به موقع و دلسوزانه، نجفی را انتخاب کرد.

در نهایت نجفی که به دلیل حواشی گسترده در زندگی شخصی‌اش به هیچ عنوان کارنامه قابل قبولی در شهرداری به جا نگذاشت، مدتی پس از کناره گیری از شهرداری، در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود را با اسحله غیرمجاز به قتل رساند.

اصلاح طلبان پس از این اتفاق، با اشاره به اینکه این جنایت آبروی اصلاحات را برد، تاکید کردند که اقدام شورای شهر خودسرانه و چشم بسته بوده است.

جنایتِ نجفی تنها بخش کوچکی از نتایج فقدان نظارت شورای نگهبان در انتخابات شوراهای شهر است. متاسفانه شوراهای شهر در شهرهای مختلف حواشی بسیار زیادی داشته‌اند، از رسوایی اخلاقی تا فساد مالی و...

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 27
  • محموداعرابی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    36 0
    ای زیباکلام دهن لق بالاخره لو دادی ؟ آقا من از همه عذر میخوام باعث مشکلات امروز کشور من هستم نه دولت روحانی
    • CODE 6 IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      4 20
      آب و جارو كنيد ما داريم از آلباني مياييم ايران ، بليطمونم گرفتيم .
    • سید US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      30 3
      هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      20 0
      اصلاح طلبان باید درباره شکست برجام و تشدید تحریم ها و تورم 400 درصدی پاسخگو باشند و فرار به جلو نکنند.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    42 0
    تنها با اعدام ده هزار اصلاح طلب خائن کشور را در مقابل آمریکا بیمه کنید.
    • سید US ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      29 0
      جناب بیگدلی شما شکر خورده ای که از اروپا انتظار خاص داری! مردم ما باید دست به زانوی خود بگیرند و بلند شوند، نه منظر صدقه از اروپا و آمریکا! فقط احمقهایی چون تو و زیباکلام چشم انتظار تکه نان خشکی از بیگانگانی هستند که برای سگهایشان هم احترام بیشتری قائلند تا گدایان روشنفکرنمای کشورهای مسلمان!
    • محموداعرابی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      18 0
      این منافقها بااعدام ریشه کن نمیشن فقط امین آباد
    • نی خوش صدا. IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      1 6
      سید با پرچم آمریکا اومدی بقیه رو نون خور آمریکا خطاب می کنی.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    34 1
    زیباکلام بروگم شو ازایران برو یا اعدامش کنید
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    23 0
    عامل همه مشکلات ذکر شده توسط زیبا کلام خود آقای روحانی وافتضاح برجام که منجر به جری شدن اروپائیها وآمریکائیها شد به قول معروف خود کرده را تدبیر نیست حالا برای در آمدن از تین افتضاح میخواهند موشک اقتدار و....نظام وانقلاب را بدهند تا غربی ها رو راضی نگه دارند به مواضع به ظاهر انقلابی روحانی هم اعتمادی نیست شاهنامه آخرش خوش است .خون شهدا با نیرنگبازان با انقلاب تعارف ندارد وتکوین عالم انتقام بدی از این جماعت خواهد گرفت
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    19 0
    کلا افساد طلبان برید بمیرید بااینهمه خیانت.کلام مشکلات اقتصادی در دولت روحانی ایجاد شده .بیخودی طفره نروید ‌.وقتی نمی تونید به نفع کشور کارکنید .چرا می آید سرکار یه کار بلد باید سرکار باشه نه شما که دست چپ و راست رو از هم تمییز نمی دید‌‌.
  • یک جانباز IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    15 2
    آقای زشت کلام مگر تو نبودی که می گفتی با امضا برجام همه چیز درست میشود حال که به سخره بدقولی های غرب خورده ای میگویی مذاکره موشکی
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    11 0
    داداش چقدر بنویسیم با این زشت کلام کاری نداشته باش هر چرت و پرتی را که مینویسه رله نکن.
  • افشار IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    9 1
    باید مذاکره کرد ولی هرگز زیر محدودیت موشکی نباید رفت فقط بدنیا بگیم ما اهل مذاکره هستیم ولی از حقمان کوتاهی نمی کنیم
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
      9 0
      مذاکره ترفند شیطان بزرگ برای تسلیم کردن ملت های استقلال طلب است .
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      7 0
      مذاکره ای تهش زیرش بزنند یعنی مسخره کردن ، شما اهل مسخره شدن هستید ؟ پس ملت هم این گونه نیستند ، روزی ما فقط دست خداست و لا غیر ، اگر مصلحت بداند می دهد و کسی هم نمی تواند جلویش بگیرد ...
  • حسن GB ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    15 0
    اروپأیی‌ها و آمریکا ایران را میخواهند امضا دادن آنها را راضی نمیکند.
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    3 5
    راست میگن مشکلات اقتصادی مال دولت قبل از روحانی است . شاید هم قبل از قبلی یا حتی قبل از اون یکی و .... مهم اینه که اصلا روحانی هیچ تقصیری نداره
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    6 0
    دو سال تا
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    16 0
    زیبا کلام ول کنید هر روز یه چیزی میگی این مردک مثل همون هاست که زمان قاجر میگفتن نفت بوی گند میده ولی نمیدونه که هسته ا ی ده سال دیگه حرف اول میزنه ولی نیم فهمه و نخواهد فهمید از این ابوموسی اشعری ها زیاد هستند
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    7 1
    خفه
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    3 0
    لرای روزنامه مشرق جتی تاسف دارد کهبا گفتار این مردک زیبا کلام خراب کرده است
    • کاظم IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      4 1
      تا دنیا بوده قوی به صعیف زورگفته بهترین کار اینکه با تعامل ظاهری با دنیا از جوانان ومخترئین حمایت کنیم ویواش یواش عنی سازی که هیچ بالاتر از بمب اتم هم درست کنیم انون وقت همه قلدرهای دنیا جلوی ایران وایرانی تعظیم میکنن متاسفانه تا یک موشک می سازیم یا یک پیشرفت تو هسته ای میکنیم توتمام دنیا داد می زنیم خب معلومه که ابرقدرتها احساس خطر میکنن واینجوری جلومون درمیان دیگه
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
      3 1
      کاظم اسم زیبایی داره و اسم امامی هست که بسیار ضد کفار بود اما این قدر محافظه کار و خودباخته نباش عربستان موشک 4 هزار کیلومتری داره پاکستان بمب اتم..درد اونها انقلابی بودن ایرانه تا چادر زن ایرانی رو مایو نکنن ول کن نیستن اونها ایران رو برای خام فروشی و بازار مصرف می خوان تا وقت معین یعنی 50 سال دیگه که نفتش تمام بشه بعدش بوووووووووم
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    7 0
    زیباکلام: مشکلات اقتصادی کشور، ربطی به دولت روحانی ندارد! درسته همینطوره چون به روساشون در انگلستان ارتباط داره و اونا فقط مامورن . المامورون المعذورون .
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    5 1
    زیبا کلام یک کوتوله سیاسی آن زمانی که رضا خان آغوشش رو برای اروپا باز کرد60 درصد مردم ایران رو قتل عامل کردن برید تاریخ بخوانید
  • امین IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    10 0
    ولله چی بگم.مگه برجام هسته ای چه گلی به سر ما زد که حالا بریم برجام موشکی امضا کنیم؟ درست موقعی که استکبار جهانی و مرتجعین وهابی را به زانو در اوردیم بیاییم بخاطر شکم نیروی نظامی خودمون را خلع سلاح بکنیم.؟ این دیوانگان اسهال طلب رو باید فرستاد امین اباد .
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۰
    8 0
    الان که انگلیس جلوی حرکت نفتکش مارو تو جبل الطارق گرفت . باید موشکهایی با برد او منطقه ساخت وکوتاه نیامد . جواب های هوی است . یک لحظه کوتاه بیایی مجبورت می کنند ؛دهها قدم عقب بری
  • حسین IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    باید ازاین عناصر بی مایه وترسو آزمایش دی آن ای بگیرند شاید از نوادگان فتحعلی شاه قاجار باشند
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 0
    نه فقط مشکلات اقتصادی کل مشکلات درحال حاضر مربوط به دولت روحانی دقیقا از وقتی انتخاب شده تا حالا.
  • واحد IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 0
    برادر جان قباحت دارد این حرف ها را نزنید
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    اصلاح طلبان بی عرضه
  • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 0
    آرزوی امضای برجام موشکی را به گور خواهید برد
  • IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    مشکلات اقتصادی کشور نتیجه سومدیریت دولته
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    4 0
    جنایت نجفی نتیجه فقدان نظارت استصوابی هست
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    7 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • IR ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    5 0
    مشکلات کشور ربطی به رونانی نداره مربوط به ماقبل تاریخه آقای مبلغ ایران جای نوکران آمریکا نیست
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    9 0
    اسم برجام موشکی بیارید دهنتون رو به صورت آتش به اختیار سرویس می کنیم
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    9 0
    خنده داره از یک طرف میگن حمله می کنن از طرف دیگه میگن باید موشکی رو هم مثل هسته ای نمایشی کنیم! خوب عقل کل بعد برجام موشکی هزینه حمله به ایران صفر میشه حتی برای اعراب و اسراییل عزیز شما نفوذی های اصلاح طلب
  • DE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    6 0
    زیباکلام: مشکلات اقتصادی کشور، ربطی به دولت روحانی ندارد!//کلا دولت روحانی برای حل مشکل اقتصادی سرکار نیامد.اصلا کی گفته که حل مشکلات اقتصادی وظیفه دولت هاست پس آرتش و نیروی هاوایی و نیروی زمینی پس چکاره اند.روحانی قول داد ۱۰۰ روزه در ایران تهوع اقتصادی ایجاد شود که شد.
  • صادق IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    5 1
    زیباکلام وامثال او نمیخواهند بفهمند که انقلاب اسلامی ارمانی والا دارد ودستاورد عظیم بین المللی تمام شیاطین عالم درمقابلش،،،،هدف اصلی مارسیدن به ان ارمان است ،،پس کلام زیبا وسنجیده برزبان برانید تاخسران امثال شمارا دربرنگیرد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    8 0
    قدرت موشکی ایران، کابوس دشمنان
  • سجاد IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 1
    مرگ بر کذاب زشت کلام
  • حسین IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    2 2
    اصلاح طلب را هم دیدیم رادیکال را هم دیدیم بیخودی اشک تمساح نرزید
  • نظر IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    چقدر دردناکه حتی شنیدن نام این منافق پادو و عمله شیطان
  • Mohmmad IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۱
    3 0
    این طیف از اصلاح طلبها به معنای واقعی کلمه خائن هستند و نطام به هیچ وجه نباید اجازه بدهد آنها به مسئولینای مهم و کلیدی دست پیدا کنند وگرنه مملکت را به باد خواهند داد مانند لیبی.
  • فراهانی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    اکثریت اعضای شوراها پس ازاتمام دوره عضویت امولشان ده برابرشده چرا موالشان حساب کشی نمیشه۳۲۷۳
  • . IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    1 0
    این زباله که عکس روی جلد روزنامه هست گیر داعش بیافته شاید یه مقدار تسلی خانواده های داغ دیده ی حادثه سقوط هواپیما و تصادف قطار بشه و صد البته بیچاره هایی که خریدن خونه رو توی خوابشون میبینن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    به اروپا و آمریکا هرچه بدهند راضی نخواهند شد آنه فقط میخواهند ایران مثل سابق مستعمره آنها باشد
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲
    0 0
    سخن گوی سابق دولت هم همین حرف اسراییلی ها رو داره می زنه
  • شاهرخ IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 0
    lمن موندم این زیباکلام روکی داره حمایت میکنه که خیلی راحت داره میگه ازحق خودتون بگذریدوکولی به اروپاوامریکابدین ولی ازاونها هیچ چیزنخواهیدچون بده زشته(مجیددلبندم) انشالله که خیره واین زیباکلام هم به راه راست هدایت بشه امین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس