ویژه ها

جریان تندرو اصلاح طلب، قافیه را تنگ دیده و در پی بازی جدید رسانه ای برای هجمه به افکارعمومی و سنگ اندازی در مسیر بهبود اوضاع کشور است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی گردد

روزنامه آرمان در مطلبی با عنوان «مذاکره مستقیم با آمریکا، از انکار تا ضرورت» نوشت: «سیاست عدم مذاکره مستقیم با آمریکا شکل لجبازی سیاسی و دیپلماتیک پیدا کرده است... ایران اساساً گفت‌وگو و مذاکره مستقیم با ایالات متحده را به معنای ایجاد ارتباط تهران و واشنگتن و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در پایتخت‌های همدیگر تلقی می‌کند در حالی که این مذاکرات مستقیم با هدف رفع بحران در پرونده‌های متعدد ایران در صحنه جهانی از پرونده فعالیت‌های هسته‌ای گرفته تا توان دفاعی و موشکی، نفوذ منطقه‌ای و... است. تا در صورت حل این بحران شاهد ثبات، امنیت و آرامش پایدار، هم در داخل کشور و هم در سطح منطقه باشیم».

در ادامه این مطلب آمده است: «از این منظر اگر به مذاکرات و گفت‌وگوی مستقیم ایران و آمریکا نگاه کنیم می‌بینیم که این سیاست و راهبرد هوشمندانه‌ترین و در عین حال کم هزینه‌ترین سیاست در شرایط فعلی کشور است... ما در این وضعیت داخلی باید مذاکره مستقیم را انجام دهیم. این مهم هم در داخل کشور، هم در منطقه و حتی در سطح جهان احساس می‌شود. حقیقتاً برازنده و زیبنده نیست که بر طبل عدم مذاکره با آمریکا بکوبند. مذاکره مستقیم و گفت‌وگوی رو در رو با آمریکا می‌تواند ایران را از مرحله بحران در پرونده‌های متعدد خود با جامعه جهانی خارج کند».

روزنامه آرمان همچنین در یادداشتی به قلم «علی خرم» فعال اصلاح طلب نوشت: «گفته شده در دیدگاه آمریکا، ایران ظرف چند هفته آینده به نقطه بی‌بازگشت در پیشرفت هسته‌ای می‌رسد و دیگر مذاکره برای بازگشت به برجام ضرورتی ندارد...ایران در یک بازی خود باخته پیش می‌رود که جدای از خطر درگیری ناخواسته نظامی، همین مقدار کم تعاملات اقتصادی تجاری با جهان هم از دست خواهد داد که از دست دادن نقش منطقه‌ای و برعکس ترغیب همسایگان دور و نزدیک برای نقش‌آفرینی در ایران هم به‌دنبال آن خواهد بود».

ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد/ زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

در روزهای گذشته «دانیل فریدمن» وزیر پیشین دادگستری اسرائیل گفت «حمله نظامی به ایران مثل کوبیدن سر به دیوار است.» همچنین در روزهای گذشته ژنرال «کنت مک‌کنزی» فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام در اظهارنظری گفت: «ایرانی ها در حمله به عین الاسد، هرجایی را خواستند زدند».

قدرت دفاعی و نظامی ایران به عنوان عامل بازدارنده در مقابل دشمن وحشی و زورگو، عجز و درماندگی طرف مقابل را در پی داشته است. امروز قاتلان حاج قاسم و عاملان ترور دانشمندان هسته ای کشورمان و حامیان رژیم صدام و تجهیزکنندگان داعش، با استیصال و درماندگی درباره توان دفاعی و نظامی ایران اظهارنظر می کنند.

و اما نکته قابل تأمل و البته قابل تأسف اینجاست که برخی در داخل همصدا با رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل و همصدا با تروریست های آمریکایی، توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران را مورد هجمه قرار داده و مدعی است که باید موشک های ایران به معامله گذاشته شود.

کدام کشور قدرتمند و عزتمندی حاضر است بر توان دفاعی خود چوب حراج بزند؟ آیا افراطیون اصلاح طلب در پی آن هستند تا پای تروریست های تکفیری را به کوچه و خیابان های تهران و همدان و کرمانشاه و...باز کنند؟

آیا جریان تندرو اصلاح طلب در پی آن است تا بمباران توسط موشک های آمریکایی و اروپایی را برای کودکان و زنان و مردان و پیر و جوان ایرانی سوغات بیاورد!؟ قطعا و یقینا پیشنهاد برجام موشکی و منطقه ای مصداق غفلت و سهل اندیشی نیست و این قبیل پیشنهادات ضدایرانی نشانه خیانت و وطن فروشی است.

** صادق زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «به کجا چنین شتابان جناب آقای دکتر صادق زیباکلام؟» نوشت: «اخیر کلیپی از آقای دکتر زیباکلام منتشر شده است که در آن پرسشگر با زیرکی از دوران جوانی ایشان سوال می‌کند. آقای زیباکلام هم از سر ذوق و با حرارت بسیار به مشروب خوردن و عشق‌های دوران جوانی‌اش اشاره می‌کند...ذکر این سنخ از موضوعات خصوصی که با فرهنگ دینی و حتی عرف آشکار ما در تباین و تعارض است (آن ‌هم به ‌صورت علنی ‌و آشکار) از چه منطق قابل دفاعی تبعیت می‌کند؟».

در ادامه این مطلب آمده است: «آیا رواست ما با اظهارات نسنجیده، نامتعارف، هیجانی و خدای نکرده برای مطرح شدن بیشتر خود به این آسیب‌ها و ترومای اجتماعی ‌فرهنگی بیفزاییم؟ ...امروز باید به تحکیم هنجارهای درست اهتمام کرد؛ اگر کاری را نمی‌توانیم برای کاهش مشکلات ‌برداریم حداقل باری بر آن نیفزاییم. این شیوه‌ها جز آشفتگی بیشتر و به‌هم‌ریختگی هنجاری ‌و اخلاقی راه به جایی نمی‌برد».

ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد/ زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

زیباکلام چندی پیش گفته بود: «(پس از براندازان)  دومین و بزرگ‌ترین بازنده انتخابات ۲۸خرداد ۱۴۰۰ اصلاح‌طلبان بودند...دوونیم میلیون رأی برای آقای همتی در حقیقت تیر خلاصی در شقیقه اصلاح‌طلبان بعد از ۲۴ سال حیات سیاسی‌شان بود». جریان اصلاح طلب با افت شدید پایگاه اجتماعی روبرو شده و با عملکرد خود ضربه ای اساسی به پایگاه اجتماعی خود زده است.

حالا گویا زیباکلام تصور می کند که با دهن کجی به مردم و قبح زدایی از اعمال زشت و حرام، می تواند این سرمایه را بازگرداند. این در حالی است که قاطبه مردم عزیز ایران- فارغ از گرایش های سیاسی- مواردی از جمله مشروبخواری را حرام دانسته و فریب این شعبده بازی های سخیف را نمی خورند.

ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد/ زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد/ زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

در ۲۱ آبان ۹۶ زلزله‌ای به بزرگی ۷، ۳ ریشتر کرمانشاه را لرزاند. پس از وقوع زلزله،   صادق زیباکلام برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان داد. چند روز بعد وی اعلام کرد که ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به حسابش واریز شده است.

مدت‌ها پس از زلزله کرمانشاه معلوم شد که زیباکلام فقط سی میلیون تومان از آن کمک نجومی را خرج زلزله زده‌ها کرده و مابقی را نگه داشته است تا   «دهکده امید»!   را در کرمانشاه تأسیس کند.

زیباکلام که عنوان «استاد دانشگاه» و «تحلیلگر مسائل سیاسی» را یدک می کشد، پس از امضای برجام تاکید کرد که «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد».

وی پس از روی کارآمدن ترامپ نیز در یادداشتی با عنوان «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند» نوشت: «ترامپ بیشترین انعطاف را نسبت به برجام نشان خواهد داد. او نه تنها برجام را آتش نخواهد زد بلکه پرونده برجام را در جایی امن در کاخ سفید قرار خواهد داد. نباید فراموش کنیم که آقای ترامپ یک بیزینس من و تاجر است و مصالح اقتصادی را فدای شعارهای تندی که در دوران انتخابات داده، نمی کند».

چنین شخصی با این سطح تحلیل و این میزان شناخت نسبت به مسائل بین المللی و این میزان تعهد نسبت به مردم، چندی پیش مدعی شده بود که «من شانس زیادی برای آقای رئیسی نمی بینم». اما گویا موفقیت های دولت سیزدهم، وی را به هذیان گویی واداشته است.

همان طیفی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر آقایان رئیسی و قالیباف رئیس جمهور شوند، دلار ۵ هزارتومان خواهد شد و وضعیت کشور بحرانی می شود، و همان جماعتی که در سال ۹۶ مدعی بود که اگر رئیسی بیاید، در پیاده روها دیوار خواهد کشید، حالا مشغول شعبده بازی برای پرت کردن حواس مردم هستند.

** پروژه بانیان مشکلات موجود برای حاشیه سازی

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «پیام دیدار روحانی برای اصولگرایان» نوشت: «از دیروز تاکنون در فضای رسانه‌ای خبری منتشر شده مبنی بر دیدار حسن روحانی با مقام معظم رهبری که گفته می‌شود این دیدار یک ماه پیش انجام شده است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «به نظر می‌رسد روحانی نسبت به چند ماه ابتدایی پایان کارش در دولت قدری در حوزه سیاسی فعال شده است و برخلاف تمایل نیروهای تندرو برای به‌ انزوا راندن او و حتی نزدیکانش، از سوی روحانی نشانه‌هایی برای کنشگری دوباره در عالم سیاست دیده می‌شود تا هم بتواند بعد از این دفاعی جامع در برابر اتهام‌زنی‌های متعدد از دولتش داشته باشد و هم در چارچوبی منطقی به ادامه فعالیت سیاسی بپردازد».

ایران برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد/ زیباکلام؛ استاد دانشگاه یا «سلبریتی کم سواد»!؟

به دلایل متعدد، جریان اصلاح طلب بانی اصلی مشکلات موجود در کشور است. طیفی که در ۸ سال گذشته با ناکارآمدی و سوءمدیریت، مشکلات بسیاری ایجاد کرد.

کاهش ارزش پول ملی، سنگ اندازی در مسیر پیشرفت ایران در صنعت هسته ای، فساد های کلان اقتصادی از جمله فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و ماجرای مسئله دار خصوصی سازی هفت تپه و توتال و کرسنت و شیوه غلط سهمیه بندی بنزین و حقوق های نجومی و فساد نزدیکان دولت و...تنها بخشی از مصادیق ناکارآمدی جریان اصلاح طلب در ۸ سال گذشته است.

و اما جریان اصلاح طلب گمان می کرد با ویرانه ای که به دولت رئیسی تحویل داده، حالا حالاها اوضاع سر و سامان نگرفته و بحران عظیمی کشور را فرا خواهد گرفت. بحرانی که افراطیون اصلاح طلب باعث و بانی آن بودند اما قرار بود با فضاسازی گسترده رسانه ای، به اسم دولت رئیسی نوشته شود.

دولت سیزدهم در بزنگاه هایی همچون واکسیناسیون سراسری کرونا، مدیریت شبکه توزیع کالا و کوتاه کردن دست دلالان و مفت خورها، دیپلماسی فعال منطقه ای، مدیریت صحیح غائله اخلال در جایگاه های سوخت، کنترل تورم و عرضه اقلام ضروری خانوار با قیمت های کنترل شده و...به خوبی توانست امور را مدیریت کرده و همین مسئله، رضایت مندی افکارعمومی را در پی داشت.

و اما حالا جریان تندرو اصلاح طلب، قافیه را تنگ دیده و در پی بازی جدید رسانه ای برای هجمه به افکارعمومی و سنگ اندازی در مسیر بهبود اوضاع کشور است.

افراطیون اصلاح طلب به شدت دلتنگ اظهارات جنجالی برخی دولتمردان سابق هستند؛ چه بسا که با این قبیل جنجال سازی ها بتوانند معرکه بزرگ تری گرفته و ضربه بیشتری به مردم بزنند.

لازم به ذکر است که فضاسازی رسانه های اصلاح طلب درباره دیدار روحانی با رهبر انقلاب در حالی است که مدت هاست که دیدارهای مقامات سابق و فعلی با رهبر انقلاب به روال گذشته بازگشته و در هفته ها و ماههای گذشته دیدارهای مشابهی نیز صورت گرفته است. این دیدار، یک دیدار عادی و معمول بوده و اتفاق خاصی رخ نداده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 57
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    31 1
    ایران برجام موشکی را امضا کند تا به سرنوشتی خفت بارتر از لیبی دچار شود
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      15 0
      اصلاح طلبان بیشتر از اسرائیل از موشکهای ایران می ترسند چرا؟!
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      14 1
      برجام بازی دو سرباخت بود و هیچ سودی برای ملت و کشور نداشت.
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      11 0
      افساد طلبان بی کفایت باید آرزوی برجام موشکی و منطقه ای و تسلیم شدن ایران را به گور ببرند.
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      9 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مقاله نویس روزنامه آرمان بهتر است سکوت کند.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 0
      سلام - - در شيوه تربيت بايد توبيخ بدان و تشويق خوبان در كنار هم باشد تا مورد مقايسه قرار گيرد. (آيات قبل سخن از كيفر دوزخيان بود و اين آيه از بهشتيان سخن مى گويد.) «انّ الّذين يخشون ربّهم» - خشيت از خداوند زمانى كارساز است كه دائمى باشد. «يخشون» فعل مضارع و نشانه استمرار است. - پاك شدن از گناهان، زمينه دريافت الطاف الهى است. «لهم مغفرة و اجر كبير» - تقوا و خشيت واقعى آن است كه انسان در درون خود نيز از خدا پروا داشته باشد، وگرنه تقواى ظاهرى، تظاهرى بيش نيست. «يخشون ربّهم بالغيب» - ريا و نفاق را كنار بگذاريم كه خدا به باطن ها آگاه است. «
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      2 0
      سلام - - در شيوه تربيت بايد توبيخ بدان و تشويق خوبان در كنار هم باشد تا مورد مقايسه قرار گيرد. (آيات قبل سخن از كيفر دوزخيان بود و اين آيه از بهشتيان سخن مى گويد.) «انّ الّذين يخشون ربّهم» - خشيت از خداوند زمانى كارساز است كه دائمى باشد. «يخشون» فعل مضارع و نشانه استمرار است. - پاك شدن از گناهان، زمينه دريافت الطاف الهى است. «لهم مغفرة و اجر كبير» - تقوا و خشيت واقعى آن است كه انسان در درون خود نيز از خدا پروا داشته باشد، وگرنه تقواى ظاهرى، تظاهرى بيش نيست. «يخشون ربّهم بالغيب» - ريا و نفاق را كنار بگذاريم كه خدا به باطن ها آگاه است. «
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 0
      افساد طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند فقط باید ساکت باشند.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 0
      سلام - رسم چنين بوده كه پس از آنكه قرارداد و معامله اى صورت مى گرفت، دو طرف قرارداد و معامله با يكديگر دست مى دادند كه به آن بيعت مى گفتند، امّا پس از آن به هر نوع توافق و تعهّد و پذيرش پيمانى كه با دست دادن اعلان موافقت مى شود، بيعت گفته شده است. بيعت، يك تعهد شرعى است كه وفاى به آن لازم و شكستن آن حرام است و عقاب دارد. بيعت مردم با پيامبر و امام، منافاتى با تعيين و نصب آنان از سوى خدا ندارد. زيرا خداوند، پيامبر يا امام را تعيين مى كند و مردم براى اعلام اطاعت خود، با او بيعت مى كنند. مراد از «الشجرة» درختى است در منطقه حديبيّه كه مردم پاى آن درخت با پيامبر بيعت كردند و اين بيعت، به دليل اعلام رضايت خداوند از بيعت كنندگان «رضى اللّه»، «بيعت رضوان» نام گرفت.
    • حجت MD ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      2 0
      ادم نادان خیال می کند امریکا بعد از برجام موشکی دست از سر انقلاب اسلامی بر میدارد بعد از موشک سراغ مرگ بر اسرائیل را می گیرد سراغ حزب الله لبنان و یمن و سوریه و اسلام را می گیرد و برجام همه اینها را می خواهد
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      سلام - - اگر خداوند نخواهد، تشكيلات عريض و طويلى همچون دستگاه فرعون نيز از تأمين غذاى يك كودك عاجز مى ماند.
  • ح ر IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    10 0
    حیف سلبریتی زیبا کلام و امثال این احمق یک نادان به تمام معنی هستند که متاسفانه از فضای باز مملکت سو استفاده کرده و جو مملکت را با وجود و افکار‌کثیفشان به گند می کشند.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      ....که در سنین گوسا... داناتر بود
    • تک سوار DE ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      0 0
      همین نسبت رو سه ساله به زیباکلام می دم...
  • سید IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    10 0
    خداوند بر درجات بوذرجمهر حکیم بیفزاید که از حکمت و درایت خویش قرن ها پیش فرموده است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    14 1
    این "جروزالم آرمان" از من اسرائیلی تره! (نوکر شما_ نتانیاهو)
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      8 0
      نتانیابو : اصلاح طلبان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستن.
  • حیدر صالح IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    19 2
    مثل صادق زیبا کلام مثل درازگوش است که بار پمبه دارد برای سبک کردن بار به آب می زند
  • مهدی خدامی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    6 0
    با این تحیل سیاسی در مورد برجام دو حالت در مورد ایشون می تونه صادق باشه:۱_ ایشون خودش از همه بیسوادتره و نمی تونه تحلیل درستی از وقایع سیاسی داشته باشه، ۲-بی سواد نیست اما دقیقا می خواسته سر یه ملت رو کلاه بزاره
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    12 0
    به قول آمریکایی‌‌ها فقط یک احمق خود را تضعیف می‌کند.
  • فرهنگى IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    استاد حسن راغفر هم نظراتى دارد خيلى ارزنده است بخوانيد و مشرق نيوز هم با ايشان مصاحبه كنند.
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    حمال الکتب
  • DE ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    6 0
    متاسفم برای زیباکلام
  • حسام HK ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    کم کم دارم فکر میکنم که آیا آقای زیبا کلام واقعا ایرانیه؟
  • DE ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    9 0
    برجام موشکی را امضا کند ثبات و امنیت به منطقه برمی‌گردد زیرا با حذف موشک و موشک سازها بعد انحلال ارتش وسپاه و بسیج با اند اختن یک بمب اتم روی تهران همه کشورهاماستها را کیسه میکنند و امریکا کل خاورمیانه را میدهد دست صهیون و تمام غربگداها و اصلاح طلبان را هم گردن میزنند چون اولا سالها خوردند و بردند و جیب امریکا اراهم خالی کردند و هیچ غلطی نتونستند بکنند ثانیا کسانی که حاضر به خیانت به کشورشان هستند حتما به ماامریکایی ها هم خیانت میکنند اگر چین بیشتر سبیلشان راچرب کند.
  • DE ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    باز این نق نق کلام دهنشو بازکرد! واقعا که مایه خجالت هستی!
  • سید IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    4 0
    خداوند بر درجات بوذرجمهر حکیم بیفزاید که از حکمت و درایت خویش قرن ها پیش فرموده است: هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد در حماقت خودش یقین داشته باشد!
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 1
    بیائید برای همیشه فرض کنیم اصلا فرد مهمل گوئی مثل این چناب زیبا کلام اصلا وجود نداشته !
  • میرک IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    این بدکلام ...غلط زیادنکند.
  • irandoost JP ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    7 0
    من نمیدانام منبع آقای زیبا کلام از این مزخرفا ت در مورد ترامپ را از کجاست.من در خارج از ایران زندگی می‌کنم و مثله بیشتر ایرانیان اخبار ایران و جهان را دنبال می‌کنم.ترامپ همواره گفته که مخالف هر گونه موافقت با ایران بجز خواسته خود هست.که آنهم بزانو کشیدن ایران است.هر کسی که بگید ترمپ برجام را محترم خواهد شناخت چیزی از سیاست و شخصیت ترامپ نمیداند.ترامپ دشمن ایران و جمهوری اسلام است، و افرادی که سنگ این شخص را به سینه میزنند امسال او افرادی فریبکار و غیر ایرانی میباشند.ملت بلند شوید دشمنی غرب با ایران جدی تر از آنهاست که شما میشنوید.برنامه موشکی ایران دست آورده ملتی است که غرب در مبارزه خونین خود در استکبار و تحریم دست آوری به امکانات دفاعئ به ایران باخت.هر گونه برجام موشکی اول باید جواب گوی ملتی باشد که صد‌ها هزار قربانی در دفاع از کشور در مقابله غرب و دارو دستش داده است. هر گونه صحبت در این مورد خیانت به ملت و سر انجامی بجز آنچه بر سر ملت لیبی آورده شد ندارد.
  • ماندانا IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    9 0
    زیباکلام کیه دیگه... ولش کنید..
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      0 0
      فعلا مردم ول کردند
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
      3 0
      زیبا کلام همان شيفته اشرافی گری است‌ که‌ پول زلزله زدگان را هاپولی کرده )) کدا خدا پرست ))
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام - - در شيوه تربيت بايد توبيخ بدان و تشويق خوبان در كنار هم باشد تا مورد مقايسه قرار گيرد. (آيات قبل سخن از كيفر دوزخيان بود و اين آيه از بهشتيان سخن مى گويد.) «انّ الّذين يخشون ربّهم» - خشيت از خداوند زمانى كارساز است كه دائمى باشد. «يخشون» فعل مضارع و نشانه استمرار است. - پاك شدن از گناهان، زمينه دريافت الطاف الهى است. «لهم مغفرة و اجر كبير» - تقوا و خشيت واقعى آن است كه انسان در درون خود نيز از خدا پروا داشته باشد، وگرنه تقواى ظاهرى، تظاهرى بيش نيست. «يخشون ربّهم بالغيب» - ريا و نفاق را كنار بگذاريم كه خدا به باطن ها آگاه است. «
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    درخواست ما از دولت و مجلس، مقاومت مقتدرانه در برابر فشار غرب، و مقابله به مثل زیر است: 1- سیاست قطعی اعلام شده از طرف امام خامنه ای در تمام ابعاد ذکر شده که ظرافت های بسیار دقیقی دارد و خط قرمز ماست، کلمه به کلمه و مو به مو به طور شجاعانه اجرا گردد. 2- آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند. 3- آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید هزینه‌ ی تمام خسارت‌هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتشان در برجام وارد کرده اند، بپردازند. 4- کل مطالبات منابع ما که به دلیل تحریم مسدود شده یا به هر دلیل دیگر توسط غربی‌ها پرداخت نشده است، در هر کشوری که باشد باید وصول گردد. 5- هیچ تضمینی به جز اجرای عملی موارد فوق حتی اگر در سطح کنگره و سنا باشد، هر چند لازم است، اما کافی و پذیرفته نیست. 6- انجام این موارد باید دقیقاً مورد راستی‌آزمایی طولانی مدت قرار گیرد. 7- تا زمانی که راستی آزمایی کامل صورت نگرفته است، نباید هیچ محدودیتی پذیرفته گردد و صنعت هسته‌ای با سرعت تمام در هر سطح و میزان مورد نیاز ممکن توسعه یابد. دوربین‌های نظارتی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در واقع آژانس جاسوسی صهیونیست‌ها از تأسیسات هسته‌ای است، جمع آوری گردد و اجازه حضور به این جاسوسان صهیونیست ها در کشور داده نشود، تا مجدداً شاهد ترور دانشمندان هسته‌ای یا خرابکاری در تأسیسات هسته‌ای نباشیم. 8- شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن ها از منطقه و عدم حمایت آن ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند. 9- مکانیسم ماشه باید از برجام حذف گردد تا آمریکا نتواند با بازگشت صوری به برجام، از این امتیاز یک طرفه به ضرر ما سوء استفاده کند. 10- مذاکرات نباید فرسایشی و بی ثمر باشد، لذا باید برای انجام موارد فوق ضرب الاجل قرار داد و مذاکرات را تا زمان انجام موارد اشاره شده در عمل، هر یک سال یک بار در روز امضای برجام، به حال تعلیق در آورد. 11- همت اصلی تمام مسئولان کشور در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خنثی سازی و بی اثرسازی تحریم ها، و حذف دلار از چرخه ی اقتصاد کشور باشد.
  • حاج قوام FR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    زیبا کلام در فرانسه برای اینکه زمین شور شود باید دیپلم تکنسین سطح داشته باشد مدرک ابَكى وِى بدرد زمين شورى هم نميخورد البته من دست بوس زمين شورهاي واقعي زحمت كش هستم تاريخ محاكمه زيبا كلام براي تشويش اذحان عمومى و پلو دادن به سفير اجنبى در چه تاريخى ميباشد
  • حاجی اذری IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    3 0
    من درعجبم آقای زیباکلام که به صراحت اعلام می‌کنند که هم شرابخواربوده وهم دخترباز ...کدام باند فاسدی درجمهوری اسلامی که حاصل خون هزاران شهید وجانباز وایثار مردم ستم کشیده ایران است به حضرتشان فرصت جولان دردانشگاهها وروزنامه هاومراکز آموزشی این کشوررا میدهد؟
  • فرهنگی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    تراخدااین زیباکلام کوتاه اندیش وزشت افکار راکه صدای تشت رسوایی بیگانه پرستی وخودباختگی وغربزدگی وخودشیفتگی هایش مدتهاست درفضای مجازی وغیرمجازی بصدا درآورده رااینقدربزرگش نکنید، که جیف از وقت مردم که صرف اون وامثال اون یشه
  • خسرو IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    زیباکلام بیسواد نیست، تبهکار است،
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    1 0
    سلام - رسم چنين بوده كه پس از آنكه قرارداد و معامله اى صورت مى گرفت، دو طرف قرارداد و معامله با يكديگر دست مى دادند كه به آن بيعت مى گفتند، امّا پس از آن به هر نوع توافق و تعهّد و پذيرش پيمانى كه با دست دادن اعلان موافقت مى شود، بيعت گفته شده است. بيعت، يك تعهد شرعى است كه وفاى به آن لازم و شكستن آن حرام است و عقاب دارد. بيعت مردم با پيامبر و امام، منافاتى با تعيين و نصب آنان از سوى خدا ندارد. زيرا خداوند، پيامبر يا امام را تعيين مى كند و مردم براى اعلام اطاعت خود، با او بيعت مى كنند. مراد از «الشجرة» درختى است در منطقه حديبيّه كه مردم پاى آن درخت با پيامبر بيعت كردند و اين بيعت، به دليل اعلام رضايت خداوند از بيعت كنندگان «رضى اللّه»، «بيعت رضوان» نام گرفت.
  • طاهری IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
    2 0
    «اسرائیل به بحر دست بزند ، بحر نجس می شود » . حالا روحانی بجای اسرائیل ...
  • ماحسون IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    زیبا کلاغ همین بس که گفته دوران جوانی مشروب ودختر بازی کرده، اگه گناهی انجام دادی بزار بین خودت وخدای خودت باشه نه اینکه جار بزنی
  • FI ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 0
    من نمیدانم این زیبا کلام چه مرگش است چرا بازداشتش نمیکنند شدن سخنگو آمریکا و اسرائیل تو ایران. بازداشتش .هر چه دارند و ندارند از سر صدقه انقلاب است حالا جا زدن ترسیدن.
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 2
    کنترل قیمتها مگر سر کوچه رییسی اتفاق افتاده ما که ندیدیم رضایت مندی مردمم ندیدیم شما از کجا فهمیدی مردم رضایت دارند اینایی که نو کوچه وخیابون از وضع اقتصادی مینالن خارجی هستند ایا؟ یا ایران شما فرق داره با ایران ما؟ خجالتم خوب چیزه
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
      1 0
      4 سال پی در پی تورم افسار گسیخته داریم شما انتظار داری رئیسی هنوز نیامده گندهای 8 ساله را جمع کند !
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    سلام - - اگر خداوند نخواهد، تشكيلات عريض و طويلى همچون دستگاه فرعون نيز از تأمين غذاى يك كودك عاجز مى ماند. «حرّمنا» - ابتدايى ترين كارها مثل مكيدن نوزاد نيز با اراده ى الهى است و اگر او نخواهد، اتّفاق نخواهد افتاد. «حرّمنا» - رضاع و سپردن نوزاد به دايه براى شيردادن، سابقه اى تاريخى و طولانى دارد. «المراضع» - وقتى سر انسان متكبّر به سنگ خورد، راهنمايى و پيشنهاد ديگران، حتّى يك فرد ناشناس را نيز به راحتى مى پذيرد. «فقالت هل ادلّكم» - پيشنهادات خود را در رابطه با چيزى كه حساسيّت برانگيز است، به طور عادّى مطرح كنيم. «هل ادلّكم» - در برابر دشمن بايد زيرك بود. (خواهر موسى، نامى از مادر به ميان نياورد و نگفت: «على اُمّه»، بلكه آن را به صورت ناشناس ذكر كرد.) «على اهل بيتٍ» - نيازمندى هاى نوزاد، منحصر در غذا نيست، بلكه او به خانواده و كانون محبّت نيز احتياج دارد؛ لذا خواهر موسى سخن از سرپرستى همه جانبه كرد، نه تنها تغذيه. «يكفلونه» -
  • تفکر IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 0
    لطفا یک لیست از افرادی که حق اظهار نظر ندارند مثل زشت کلام یا فریدون یا هر فساد طلب برجام زده ای انتشار دهید لطفا حرفهای انها رامنتشر نکنید
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    3 0
    چرا از آدم بی سواد، شیفته ی غرب و خود شیفته که می نویسد: «ترامپ به برجام وفادار خواهد ماند» یا «مردم آمریکا نمی گذارند رئیس جمهور بعدی شان برجام را تحت الشعاع قرار دهد» در این پای گاه خبری نام می برید. چرا وقت مردم را با نام آوردن این گونه کسان از بین می برید؟
  • محمد IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    2 1
    یک روشنفکر وطن فروش است که در مسند استادی در دانشگاه های کشور درس میدهد تا همفکرانی شبیه خودش را در سیستم آینده کشور وارد نماید ایشان نماد کامل یک سرباز فداکار در خدمت ملکه انگلستان هستند.
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    این آرزو را به گور ببرید که ایران، توانمندی دفاعی خودش را منهدم کند. ای افراد ... آگاه باشید که شوخی نابود سازی موشک ها ، پهپاد ها و ... هم بسیار خطرناک و خط قرمز ملت سلحشور ایران است چه برسد به این که در یک روزنامه وابسته مطرح و به دشمن چراغ سبز نشان داده شود.
  • ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    این آرزو را به گور ببرید که ایران، توانمندی دفاعی خودش را منهدم کند. ای افراد ... آگاه باشید که شوخی نابود سازی موشک ها ، پهپاد ها و ... هم بسیار خطرناک و خط قرمز ملت سلحشور ایران است چه برسد به این که در یک روزنامه وابسته مطرح و به دشمن چراغ سبز نشان داده شود.
  • صادق بخارایی IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    این آرزو را به گور ببرید که ایران، توانمندی دفاعی خودش را منهدم کند.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    آگاه باشید که شوخی نابود سازی موشک ها ، پهپاد ها و ... هم بسیار خطرناک و خط قرمز ملت سلحشور ایران است چه برسد به این که در یک روزنامه وابسته مطرح و به دشمن چراغ سبز نشان داده شود.
  • حامد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    اگه این طرف و حرف هایش نباشه خداییش ما چطور فرق بین خائن و غیرخائن رو تشخیص بدیم.
  • جانباز IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    اونی كه پيشنهاد امضاء برجام موشكي با آمريكا را داده ، توصيه مي شود زياد با دم شير بازي نكند ، و الا يك فروند بچه موشك خرج تان مي شود...
  • خسرو IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    0 0
    ایشان بیسواد و نادان نیست بلکه تبهکار است، به این دلیل که حقیقت را تشخیص می دهد ولی آن را دروغ می نامد.
  • دکتر خسروی AT ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    یکی نیست به این اقای کلام بگوید. اگر برجام موشکی را امضا کنیم به سرنوشت لیبی و سرهنگ قذافی دچار میشویم و اولین کسی که سر از امریکا در میاورد جنابعالی هستید اقای زیبا کلام .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس