جدید.jpg

رزمندگان یمنی در یک عملیات غافلگیرانه موفق شدند وارد بخش مارب شوند و درگیری ها را به لحظات سرنوشت ساز و حساسی برسانند و سعودی ها را در شومی بزگ فرو ببرند.

سرویس جهان مشرق؛ جدیدترین خبرها از تحولات میدانی مرکز یمن حاکیست، رزمندگان دور جدیدی از حملات سنگین و گسترده را برای پیشروی به سمت شهر مارب (مهم ترین پایگاه تحت اشغال ریاض) علیه عناصر ائتلاف سعودی آغاز کردند.  

یک منبع میدانی که تحولات را در قلب یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات عملیات جدید نیروهای یمنی در محور مرکزی استان مارب اشاره کرد و گفت: رزمندگان حملات را پس از دو هفته آرامش نسبی از محور شمالی بخش الجوبه ترتیب دادند.  

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در این عملیات دقیق و غافلگیرانه پس از درگیری های سنگین توانستند مزدوران سعودی را عقب برانند و وارد بخش مارب (وادی مارب) شوند.  

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، رزمندگان در جریان درگیری ها در این محور توانستند مناطق بیر ال عقار، الغریفات العلیا، الغریفات السفلی، قرون البور، شرق الفلیحه و ... را از اشغال عناصر ائتلاف خارج و به کنترل دربیاورند.  

این منبع میدانی از وارد شدن خسارت سنگین به مزدوران سعودی و کشته و زخمی شدن دهها تن از آنان در این محور خبر داد و گفت: در حال حاضر درگیری ها میان رزمندگان یمنی و نیروهای ائتلاف به مناطق اللجمه، المسیل، کری، النقعه و محیرالسمع کشیده شده است. 

ورود رزمندگان به منطقه «وادی مارب»/ نقشه راه انصار الله برای محاصره مزدوران سعودی در شهر مأرب چیست؟ نقشه میدانی

وی با بیان این که با پاکسازی صورت گرفته و رسیدن درگیری ها به منطقه اللجمه، رزمندگان به شرق رشته کوه البلق الشرقی نزدیک شدند، افزود: این رشته کوه های راهبردی بر بخش وسیعی از مناطق از جمله جنوب شهر مارب اشراف کامل دارند.

به گفته این منبع میدانی در صورت آزادی این ارتفاعات، جنوب شهر مارب و تمامی مناطق اطراف به صورت دومینوار از اشغال مزدوران سعودی خارج و آزاد خواهند شد و این یک ضربه مهلک و سخت برای ریاض است که هزینه زیادی را برای حفظ مارب کرد اما بدون نتیجه ماند.

با پاکسازی های صورت گرفته در ساعات گذشته رزمندگان برای اولین بار وارد بخش مارب (وادی مارب) شدند و با تثبیت این مواضع دو مسیر برای پیشروی به سمت عمق شهر مارب باز شده است.  

در صورتی که رزمندگان از محورهای شق می، الغریفات العلیا و الغریفات السفلی به سمت شمال پیشروی کنند و خود را به مناطقی از جمله الرمسة و الحزمه برسانند می توانند شهر مارب و عناصر ائتلاف را از محور شرقی محاصره کنند.  

ورود رزمندگان به منطقه «وادی مارب»/ نقشه راه انصار الله برای محاصره مزدوران سعودی در شهر مأرب چیست؟ نقشه میدانی

این دو منطقه راهبردی (الرمسه و الحزمه) در مسیر پالایشگاه صافر- شهر مارب واقع شده‌اند و در صورتی که پاکسازی و آزاد شوند اصلی ترین راه کمک رسانی به مزدوران سعودی در شهر مارب قطع خواهد شد.  

این جاده راهبردی از شهر مارب شروع و به پالایشگاه صافر و سپس سه راه العبر (در استان حضرموت) و سپس گذرگاه مرزی الودیعه(مرز عربستان) وصل می شود و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.  

جبهه دومی که رزمندگان یمنی برای پیشروی می توانند انتخاب کنند پاکسازی منطقه اللجمه و رسیدن به شرق رشته کوه های البلق است؛ با آزادی این ارتفاعات نیروهای یمنی بر جنوب شهر مارب اشراف کامل پیدا می کنند و این به معنای شلیک تیر خلاص به ائتلاف سعودی در شهر مارب است.  

به گزارش مشرق، در جریان درگیری ها دهها تن از عناصر ائتلاف از جمله چند فرمانده میدانی (سرتیپ هلال مشبب الخالدی فرمانده تیپ المجد، سرهنگ ناجی بن علی فرمانده گروه ۶ تیپ ۱۴۱، سرهنگ سلیم احمد الکبودی فرمانده گروه ویژه تیپ ۱۵۵) کشته و شماری زیادی دیگر از مزدوران زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    52 0
    خدایا ملت مظلوم یمن صدها هزار شهید داده. به حق اهل بیت بر این ظالم پیروز بگردان
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    38 1
    پایان حضور سعودیان در یمن نزدیک است . بحول قوه الهی. .
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    24 0
    در امتداد باقیمانده ها در سواحل نیز بفکر خارج شدن باشند . مثل خوخا استان حدیده برو بسمت عدن .
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    20 0
    نمیدونم . این احساس در مورد آزادسازی مارب با عملیات مهم بیت المقدس خودمان که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد و اتفاقا در چند مرحله و زمانبر هم شد . دارم. درسته . یا خیر یکجورائی جفت شون بعنوان نماد پیروزیبو پایان بر پایان اشغالگری . محسوب میشوند .
  • اسماعیل IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    11 0
    کوه های البلق کامل آزاد شدن امروز المپیادی اعلام کرد
  • محمد IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    10 0
    نصر من الله و فتح قریب
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    الهی نصرت عطا فرما به مظلومان یمنی.
  • رضا IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۷
    3 0
    انشاءالله که با کمک خداوند نیروهای یمن استان مارب را از دست سعودی های آزاد خواهند کرد و در جنگ پیروز خواهند شد.
  • محمد IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    1 0
    خدایا به این مردم مظلوم یمن کمک کن
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    النصر نصر نصر ازادگان جهان ظلم ستیزان عالم مقاومت قهرمان خشنود ومسرور ازپیروزیهای مردان بزرگ مقاومت یمن این دلاوران حق وحقانیت ومقاومت اصیل وفراموش نشدنی وباعزت واحترام وستودنی واقعا بی نظیرند خداحفظشون کنه خداپشت وپناهشون باشه انشاالله موفقیت های روزافزون .تاریخ این دلاوری ها راهرگزفراموش نخواهدکرد .مرگ برال سقوط دوران خبیثه ملعون زمان شکست خورده دوران خداریشه ال سقوط ودگرنوگران حلقه به گوش ومزدوران رامحوونابودگرداند انشاالله تقص خونهای به ناحق ریخته شده راتاقیام قیامت گریبانگیرشون باشه خداریشه دیکتاتوررابسوزاند مرگ ابدی براسرایبل وامریکای ضدبشر
  • سیدحمید IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    إِذْ تَسْتَغِیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجَابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُرْدِفِینَ [به یاد آورید] زمانی را که پروردگار خود را به فریاد می‏طلبیدید پس دعای شما را اجابت کرد که من شما را با هزار فرشته پیاپی یاری خواهم کرد.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    0 0
    آزادسازی مارب با عملیات مهم بیت المقدس خودمان که منجر به آزاد سازی خرمشهر شد و اتفاقا در چند مرحله و زمانبر هم شد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۸
    2 0
    همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس