نگرانی رسانه صهیونیستی از پیروزی نیروهای یمنی در مأرب

رزمندگان یمنی ۹۶ درصد از مساحت بخش الجوبه را آزاد کردند و فاصله خود را با جنوب شهر مارب به۱۲ کیلومتر کاهش داده اند تا همه چیز برای ریاض تمام شده محسوب شود.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان یمنی در مناطق شمالی بخش الجوبه در نزدیکی جنوب شهر مارب برای پاکسازی مناطق اشغالی از لوث وجود عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.  

براساس آخرین اخبار به دست آمده، مواضع در محورهای «العمود و الفلیحه» تثبیت شده و مناطق «الظاه، البلق الشرقی، الفلج،  الروضه و ...» مقصد بعدی هستند و با پاکسازی این نقاط رزمندگان از محور جنوب به شهر مارب می رسند.  

رسانه های محلی وابسته به ائتلاف هم پس از چند روز دروغ پراکنی و انتشار اخبار گزینشی در نهایت تایید کردند نیروهای یمنی با حمله از سه محور موفق شدند پس از ۷۲ ساعت درگیری، بخش وسیعی از منطقه العمود را به کنترل دربیاورند.

در حال حاضر، رزمندگان به حومه دروازه های جنوبی شهر مارب رسیده اند و درگیری ها در اطراف منطقه «الفلج» جریان دارد و عملیات به دلیل مقاومت سنگین مزدوران با کندی پیش می رود.  

آخرین خبرها از درگیری‌ها در مهم‌ترین پایگاه اشغالی سعودی‌ها در خاک یمن/ رزمندگان انصارالله در یک قدمی جنوب «مارب» + نقشه میدانی و عکس

با رسیدن رزمندگان به منطقه الروضه در شمال بخش الجوبه و هم مرز با بخش شهر مارب می توان گفت حدود ۹۰ درصد از دریاچه سد مارب به کنترل رزمندگان درخواهد آمد.  

به گفته منابع میدانی، ائتلاف سعودی از محورهای مختلف در حال انتقال نیرو و تجهیزات به جنوبی شهر مارب است تا مانع پیشروی رزمندگان انصارالله شوند و در همین ارتباط حدود ۳۵ درصد از عناصر مستقر در پایگاه نظامی الخنجر را به این محور اعزام کرده است.

خبرها حاکیست، دهها تن از عناصر و فرماندهان ارشد میدانی ائتلاف از جمله «صدام حسن الکوال، محمد مطیع، عدنان عبدالله، سعید علی، منذر احمد و ...» در جریان درگیری ها کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

آخرین خبرها از درگیری‌ها در مهم‌ترین پایگاه اشغالی سعودی‌ها در خاک یمن/ رزمندگان انصارالله در یک قدمی جنوب «مارب» + نقشه میدانی و عکس

جنگنده های ائتلاف نیز از ترس پیشروی بیشتر رزمندگان مناطق را به صورت کور بمباران می کنند و سراسمیگی خلبانان مشهود بوده به طوری که در سه روز گذشته چندین مرتبه مواضع عناصر ائتلاف را اشتباه هدف قرار دادند که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی زیادی از آنان شد.  

به گزارش مشرق، در حال حاضر فقط ۴ درصد از مساحت بخش الجوبه در حومه جنوبی شهر مارب در اشغال است و رزمندگان در تلاش هستند کار را در این محور با پاکسازی کامل مناطق آلوده یکسره کنند تا مرحله پایانی عملیات برای آزادسازی شهر مارب آغاز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    22 0
    سلام شهید مدافع حرم حجت اصغری... اگر شهید نشویم لاجرم باید بمیریم !پس چه مرگی بهتر و بالاتر از شهادت که نزدیکترین لحظه وصل به وصال و سریع ترین راه به لقا الله است.اللهم الرزقنا توفیق الشهاده فی سبیلک از تمامی جوانان کشور می خواهم که پشتیبان ولی فقیه باشند و دشمنان داخلی و خارجی را خوب شناسایی کنند تا به مملکت آسیبی نرسد. و هر شخص یا گروهی که به مستکبرین غرب و صهیونیست ها تمایل دارد را به عنوان دشمن نظام بدانند. شهید مصطفی صدر زاده... شکر بی پایان خدایی را که محبت شهدا و امام شهدا را در دلم انداخت و به بنده توفیق داد تا در بسیج خادم باشم...از تمام دوستان و اآشنایان تقاضا دارم به فرامین مقام معظم رهبرب گوش فرا دهند تا گمراه نشوند زیرا ایشان بهترین دوست شناس و دشمن شناس است.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    12 0
    الحمدالله ان شاالله دست شیطان از یمن کوتاه میشه
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    10 0
    خدا را هزارن بار شکر.برای پیروزی کامل برادرانمان در یمن ،صلوات.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    1 0
    بعداز۴۰سال اگر وهابیها راده تا ده تا هم تاحالا ترور کرده بودیم(ازشر۱۰۰هزاروهابی گاوشیرده) نجات پیدا کرده بودین عربستان ویمن و...آزاد شده بود
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    9 0
    به امید پیروزی نهایی مستضعفان عالم بر مستکبران
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    9 0
    مشرق منتظر تیتر زدن آزادی شهر مارب هستیم )))(خدایا رزمندگان انصارالله یاری کن ))
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    2 0
    چرا این‌سربازای یمنی ریاض رو نمیزنند؟؟؟؟ دلیل تاکتیکی داره؟
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    5 0
    به امید پیروزی نهایی.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 0
    مأرب بعنوان مهمترین و اصلی پایگاه نیروهای وابسته به عبد رب المنصور هادی . رئیس جمهوری مستعفی و فراری مستقر در هتل عربستان. . شناخته میشه . علت زمانبری آزاد سازی . تجمع بیشترین نیرو و امکانات نظامی ائتلاف سعودی که حتی از القاعده و داعش و اجیر شدگان سودانی . بطور وسیع هم استفاده کرده . و از طرف دیگر تجمع آوارگان در اردوگاه های ورودی و اطراف شهر که با مردم اهل محل جمعیت عظیمی را شکل میدهد . بعنوان مانع . که حتی نیروهای ارتش و انصارالله . بخاطر همین سوءاستفاده و آلودگی . اقدام آتشباری را بکار نبرده اند . که خود عامل مهمی در پیشروی با تخریب مراکز پشتیبانی نظامی معمولا صورت میپذیره ِ . و همچنین موانع طبیعی مثل کوه های بلند منطقه که بسیار مهم و استراتژیک محسوب میشوند و بسادگی فتح نشدند . عوامل زمانبر بردن آزاد سازی مأرب که کمر دشمنان را میشکند . میتوان بر شمرد .. اهمیت این منطقه برای طرفین بالا میباشد .. میشود برآورد کرد بعد از فتح مأرب . اتفاقات سیاسی و نظامی . بنفع نیروهای بر ضد بیگانگان . روند و سرعت . مورد انتظاری بخود گیرند
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    2 0
    ارتش قانونی یمن باید با قاطعیت ائتلاف سعودی وشبه نظامیان منصور هادی وحراک جنوبی را سرکوب کند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس