نیروهای یمنی.jpg

رزمندگان یمنی با تسلط بر مرکز بخش الجوبه و بخش جبل مراد پیروزی مهم دیگری را در میدان نبرد به دست آوردند و با ادامه پیشروی ها در تلاش هستند عناصر ائتلاف سعودی را در شهر مارب از سه محور محاصره کنند.

سرویس جهان مشرق؛ رزمندگان انصارالله در ادامه عملیات در جنوب شرق استان مارب با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی، مناطق مهمی از جمله «سه راه حریب، الجدیده، سه راه جبل مراد و ...» را در مرکز بخش «الجوبه» از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.

تسلط نیروهای یمنی بر منطقه «الجدیده» مرکز بخش «الجوبه» را می توان پیروزی سرنوشت ساز و ضربه مهلکی به پیکره ائتلاف سعودی توصیف کرد چرا که راه را برای پیشروی سریع و نزدیک شدن به جنوب شهر مارب باز کردند.

سیطره رزمندگان بر سه راهی «البیضاء» و همچنین قطع مسیر اصلی کمک رسانی عناصر ائتلاف در جاده «الجبل - الجوبه» نقش ویژه ای را در پاکسازی مرکز بخش مهم و راهبردی «الجوبه» ایفا و نیروهای تابع سعودی را زمین گیر کرد.

یک منبع میدانی با بیان این که رزمندگان با پاکسازی مرکز «الجوبه» تعداد بخش های آزاد شده را در استان مارب به عدد ۱۰ رساندند، افزود: حدود ۳۵ درصد دیگر از مساحت الجوبه همچنان در اشغال است و عملیات برای آزادسازی کامل این بخش جریان دارد.

این منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند، تصریح کرد: نیروهای یمنی در این عملیات موفق شدند ده ها کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را پاکسازی و امن کنند و فاصله خود را از شهر تازه آزاد شده الجدیده تا شهر مارب به ۳۷ کیلومتر برسانند.

گام بلند رزمندگان انصارالله یمن برای محاصره مزدوران ریاض در شهر «مارب» + نقشه میدانی

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در ادامه عملیات از نقاط تازه آزاد شده به سمت محور های شمالی و شمال غربی از جمله «العجمه و العمود» پیشروی و عناصر ائتلاف را در بخش «جبل مراد» و شمال شرق بخش «رحبه» شبه محاصره کنند.

این منبع میدانی آگاه، تاکتیک نظامی رزمندگان را در این محور تمام کننده دانست و گفت: مزدوران سعودی با این راهبرد در مرکز بخش «جبل مراد» و مناطق «الاشطاب، البان، الطارف، و الصلیل» در شمال شرق بخش رحبه زیر فشار سنگینی قرار گرفتند.

وی افزود: پیروزی قاطع نیروهای یمنی در این محور باعث شد قبایل مردد از دو راهی جنگ یا تسلیم خارج شوند و تصمیم مهمی را اتخاذ و در نهایت با انصارالله به توافق برسند و بخش «جبل مراد» را بدون درگیری تحویل دهند و عناصر ائتلاف سعودی را از این بخش اخراج کنند.

این منبع میدانی با بیان این که توافق به دست آمده از درگیری و وارد شدن خسارت به زیرساخت ها جلوگیری کرد، گفت: پیشتر برخی قبایل گزینه صلح را انتخاب کرده بودند و قبایل باقی مانده با این تصمیم در امان هستند و در کنترل بخش جبل مراد سهیم می شوند.

گام بلند رزمندگان انصارالله یمن برای محاصره مزدوران ریاض در شهر «مارب» + نقشه میدانی

به گزارش مشرق، با پاکسازی بخش «جبل مراد» در مجموع فقط مراکز سه بخش (رغوان، الوادی و مارب) از ۱۴بخش استان مارب در تصرف عناصر ائتلاف سعودی و تروریست های القاعده است و البته در روزهای آینده توازن قوا در این مناطق اشغالی به سود رزمندگان یمنی تغییر می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • محمدامین IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    17 2
    درود بر انصار الله یمن
    • IR ۰۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      بعد از حضرت موسى كه نامش بيش از 130 مرتبه در قرآن آمده، نام حضرت ابراهيم، بيش از ديگر پيامبران در قرآن آمده است. بر اساس روايات مراد از كلمه ى «أَب» در اين آيه، آذر عموى ابراهيم است. زيرا امكان ندارد كه پدرِ پيامبرى همچون ابراهيم كافر باشد. از نظر لغت نيز به مربّى و جدّ و پدر زن نيز «أَب» گفته مى شود. در آيه 133 سوره بقره مى خوانيم كه فرزندان يعقوب به پدرشان گفتند: «نَعبُد الهك و اله آبائك ابراهيم و اسماعيل و اسحاق» با اينكه يعقوب فرزند اسحاق است، در اين آيه هم به جدّ (ابراهيم) و هم به عمو (اسماعيل)، أَب گفته است. تقليد از اهل علم و دانشمندان، گاهى وسيله ى تكامل و رشد و ترقّى است؛ «فسئلوا اهل الذكر»(16) و «فبِهُداهم اقتده...»(17) ولى از عوام وسيله ى تحجّر و جمود است. «انّا وَجَدنا آباءنا» زيرا پايبندى بى چون و چرا به سنّت ها و آداب ملّى و قومى، سبب تخدير جامعه و سدّ راه فكر و نوآورى و مانع شناخت حقيقت است. چون حضرت ابراهيم مورد ستايش همه ى گروه هاى يهودى و مسيحى است، بيان تاريخ او براى اهل كتاب زمان پيامبر و همچنين مسلمانان، درس آموز خواهد بود. كلمه ى «رأيتم» از ريشه ى «رأى» و «رؤيت» است. بنابراين «رأيتم» هم شامل ديدن با چشم مى شود و هم نگريستن با عقل. ----- 16) نحل، 43 ؛ انبياء، 7. 17) انعام، 90.
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      - در ميان دوزخيان، جدال و جرّ و بحث و مخاصمه وجود دارد. (مشركان با معبودهايشان همواره درگيرند). «يختصمون» - در قيامت، عشق هاى نامقدّس وغيرالهى، به كينه تبديل مى شود. «يختصمون» در سوره زخرف آيه 67 مى خوانيم: «اَلاَخلاّء يومئذٍ بعضهم لبعضٍ عدوّ الاّ المتّقين» - در قيامت، وجدان ها بيدار مى شوند. «اِن كنّا لفى ضَلال» - هركس وهر چيز را در كنار خدا قرار دهيم، شرك ورزيده ايم. «اذ نُسَوّيكم» (به نام خدا و به نام خلق، مصداق «نُسوّيكم بربّ العالمين» است. - در قيامت، هر كسى تقصير را به گردن ديگرى مى اندازد. «وما اضلّنا الاّ المجرمون» - در قيامت مشركان از رهبران خود شكايت دارند. «وما اضلّنا الاّ المجرمون»
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
      0 0
      وصیت نامه شهدا از بابت پرداختن به جزئیات حضور نیروها در یک عملیات، حال و هوایشان، راز و نیاز ها و وداع در لحظات آخر جالب توجه است. ۱. وصیت نامه شهید مصطفی چمران: خوش دارم هیچ‏کس مرا نشناسد خوش دارم هیچ‏کس مرا نشناسد، هیچ‏کس از غم‏ها و دردهایم آگاهی نداشته باشد، هیچ‏کس از راز و نیازهای شبانه‏ ام نفهمد، هیچ‏کس اشک‏های سوزانم را در نیمه‏ های شب نبیند، هیچ‏کس به من محبت نکند، هیچ‏کس به من توجه نکند، جز خدا کسی را نداشته باشم، جز خدا با کسی راز و نیاز نکنم، جز خدا انیسی نداشته باشم، جز خدا به کسی پناه نبرم ۲. قسمتی از وصیت نامه شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی همسرم! راه خدا را انتخاب کن که جز این راه دیگری برای خوشبختی وجود ندارد. ملیحه جان همانطوری که میدانی احترام مادر واجب است. چنانچه انسان کوچکترین ناراحتی داشته باشد نخستین کسی که سخت ناراحت می شود مادراست که همیشه به فکر فرزند یعنی جگرگوشه اش می باشد. ۳. وصیت نامه شهید «حاج محمد ابراهیم همت» شهید همت در دومین وصیت نامه بجامانده از خود نوشته است:خویشتن را در قفس محبوس می بینم و می خواهم از قفس به در آیم. سیمهای خاردار مانعند. من از دنیای ظاهر فریب مادیات و همه آنچه كه از خدا بازم می دارد متنفرم.
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    13 2
    درودبر انصارالله
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    3 3
    ماشاءالله انشاءالله بنده هر چیزی گفتم و هر کاری کردم اگر ناحق بوده خدا ببخشد انشاءالله الهی آمین سلام بر و به و بر و به و بر همه عزیزان بابت همه چی ممنون و اگر در هر چیزی ناحقی کردم به بزرگواری خودتان انشاءالله ببخشید انشاءالله الهی آمین ماشاءالله
  • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    4 2
    با به موازات مارب شهر تعز نیز محاصره گردد باید بعدا فکری برای سواحل حدیده نمود
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    2 0
    حضور امریکایی ها در حضرموت برای تحدید نمودن مرزهای یمن شمالی و جنوبی است تا انصارالله به سمت جنوب پیشروی نکند نه برای جلوگیری از تصرف مارب
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    5 9
    درود و خدا قوت بر مجاهدین یمن جبهه مقاومت انصارلله یمن ، همتباران حوثی پیروزی نزدیک خداوند یار و نگهدارتان ..
  • امیر IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۹
    5 9
    به امید موفقیت رزمندگان یمنی خدا قوت
  • رحمت عیدی IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    انشاءالله پیروزی بزرگ نزدیک است
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    در قرآن، بارها سفارش به توكّل بر خدا و دورى از توكّل به غير او شده و در كنار فرمان به توكّل، دليل آن نيز بيان شده است. مثلاً در سوره اعراف مى فرمايد: چون خداوند علم بى نهايت دارد، بر او توكّل كن.(23) و در سوره يوسف مى فرمايد: چون حكومت بدست اوست، پس بر او توكّل كن.(24) و يا در سوره نساء مى فرمايد: چون مالك بى چون و چرا اوست، پس او را وكيل خود بگير.(25) رسالت حضرت موسى جهانى بوده است، هر چند در اين آيه، موسى عليه السلام را براى بنى اسرائيل هادى مى داند، ولى در جاى ديگر او را برگزيده و هادى تمام مردم مى داند: «نوراً و هدىً للنّاس»(26) ، «اصطفيتُك على النّاس»(27). ----- 23) اعراف، 89. 24) يوسف، 68. 25) نساء، 131. 26) انعام، 91. 27) اعراف، 144.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    بَابُ حُسْنِ الْخُلُقِ مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ أَبِى جَعْفَرٍ ع قَالَ إِنَّ أَكْمَلَ الْمُؤْمِنِینَ إِیمَاناً أَحْسَنُهُمْ خُلُقاً اصول کافى جلد3 صفحه: 156 روایة:1 ترجمه : امام باقر (ع) فرمود: کاملترین مردم از لحاظ ایمان خوشخلقترین آنهاست. الْحُسَيْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُعَلَّى بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ الْوَشَّاءِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ الْمَدِینَةِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَا يُوضَعُ فِی مِیزَانِ امْرِئٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَفْضَلُ مِنْ حُسْنِ الْخُلُقِ اصول کافى جلد3 صفحه: 156 روایة:2 ترجمه : رسولخدا (ص) فرمود: روز قیامت در ترازوى کسى چیزى بهتر از حسن خلق گذاشته نمیشود. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِى وَلَّادٍ الْحَنَّاطِ عَنْ أَبِى عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ أَرْبَعٌ مَنْ كُنَّ فِیهِ كَمَلَ إِیمَانُهُ وَ إِنْ كَانَ مِنْ قَرْنِهِ إِلَى قَدَمِهِ ذُنُوباً لَمْ يَنْقُصْهُ ذَلِكَ قَالَ وَ هُوَ الصِّدْقُ وَ أَدَاءُ الْأَمَانَةِ وَ الْحَيَاءُ وَ حُسْنُ الْخُلُقِ اصول کافى جلد3 صفحه: 157 روایة:3 ترجمه : چهار چیز در هر که باشد ایمانش کاملست، واگر سر تا پایش گناه باشد، نقصى باو نرساند، و آنها راستگوئى ورد امانت و حبا و حسن خلق است (بحدیث 1557 رجوع شود) عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَنْبَسَةَ الْعَابِدِ قَالَ قَالَ لِى أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع مَا يَقْدَمُ الْمُؤْمِنُ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ بِعَمَلٍ بَعْدَ الْفَرَائِضِ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ تَعَالَى مِنْ أَنْ يَسَعَ النَّاسَ بِخُلُقِهِ اصول کافى جلد3 صفحه: 157 روایة:4 ترجمه : امام صادق (ع) فرمود: مؤمن بعداز انجام واجبات پیش خداى عزوجل عملى محبوبتر از این نیاورد که مردم را از لحاظ خلقش در وسعت گذارد. (یعنى تنگ خلق نباشد). أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ ذَرِیحٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص إِنَّ صَاحِبَ الْخُلُقِ الْحَسَنِ لَ
  • احمد IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    0 0
    پیش به سوی آزادسازی کل سرزمین یمن ،حجاز ،بحرین ،کویت ،امارات ،فلسطین و سایرسرزمین های متعلق به امت اسلام ازدست کفار ومنافقین
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    3 0
    بی صبرانه منتظر خبر آزادسازی شهر مأرب هستیم. حق نگهدارتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس