استان مارب.jpg

رزمندگان یمنی در جریان درگیری های سنگین نیمی از رشته کوه های پر اهمیت البلق شرقی را از اشغال خارج کردند تا راه برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت سعودی ها در شهر مارب باز شود.

سرویس جهان مشرق؛ عملیات رزمندگان در مرکز یمن برای پاکسازی مهم ترین پایگاه تحت اشغال رژیم سعودی ادامه دارد و درگیری ها پس از چند روز نبرد سنگین و متوالی به مراحل حساس رسیده و ترس بر اردوگاه ریاض حاکم شده است.  

در روزهای گذشته رزمندگان یمنی با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی موفق شدند وارد بخش وادی مارب شوند و راه را برای پیشروی در جنوب شهر (مارب) و قیچی و محاصره مزدوران باز کنند که تغییری محسوس در تحولات میدانی به شمار می آید.  

با پاکسازی هایی که در روزهای اخیر صورت گرفت نیروهای یمنی به شرق رشته کوه های راهبردی و پراهمیت البلق الشرقی رسیدند که بر بخش وسیعی از مناطق از جمله جنوب شهر مارب اشراف کامل دارند و همین مسئله سعودی را به شدت نگران کرد.  

تسلط کامل رزمندگان بر این ارتفاعات بسیار مهم به معنای آزادی دومینوار جنوب شهر مارب و تمامی مناطق حومه است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز پیشروی ها به سمت این رشته کوه ها سرعت زیادی گرفته است.

جدیدترین خبرها از پیشروی‌های انصارالله در قلب یمن/ نبرد سنگین رزمندگان و مزدوران سعودی در آخرین دیوار دفاعی شهر مأرب + نقشه میدانی

به گفته یک منبع میدانی آگاه، عملیات جدید از سمت مناطق برقاء بقیرتین و قرن البور آغاز شده و رزمندگان پس از درگیری های گسترده موفق شدند نقاط مهمی از جمله الضاه، لجمه، محیر السمع، الشعب السود را از اشغال مزدوران سعودی خارج و پاکسازی کنند.

این منبع میدانی که تحولات میدانی مارب را از نزدیک دنبال می کند به جزئیات پیشروی ها و تثبیت مواضع در رشته کوه های البلق شرقی اشاره کرد و گفت: با آزادسازی هایی که صورت گرفت حدود ۵۰ درصد از این ارتفاعات به کنترل نیروهای یمتی در آمدند.  

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای یمنی پس از بازپس گیری منطقه الشعب السود به عملیات و پیشروی ها ادامه دادند و توانستند شبکه اتصالات منطقه در رشته کوه های البلق شرقی را پاکسازی و به کنترل درآورند.  

این منبع میدانی با بیان این که مقصد بعدی رزمندگان منطقه الجریشا است، افزود: با پاکسازی این منطقه حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد رشته کوه های البلق شرقی از اشغال خارج می شوند و می توان گفت این ارتفاعات از لحاظ نظامی آزاد شده محسوب می شوند.  

جدیدترین خبرها از پیشروی‌های انصارالله در قلب یمن/ نبرد سنگین رزمندگان و مزدوران سعودی در آخرین دیوار دفاعی شهر مأرب + نقشه میدانی

وی از کشته و زخمی شدن صدها تن از عناصر ائتلاف سعودی در جریان درگیری های اخیر خبر داد و گفت: در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی مزدوران سعودی از جمله سرهنگ غانم محسن الجندبی از مسئولان تیپ ۷۲ و شماری از افسران همراهش دیده می شود.  

با پاکسازی مناطق مهمی همچون رشته کوه های البلق الشرقی رزمندگان بر بخش وسیعی از جنوب مارب اشراف کامل پیدا کرده اند و علاوه بر این که می توانند از این محور به سمت عمق شهر (الجریشا، نقطه الفلج، سه راه الجوبه - المجمع و... ) پیشروی کنند راه برای حرکت آنان به سمت مناطق شمالی از جمله الحزمه و الرسمه باز شده است.  

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در نهایت با پیشروی در محور شمال و رسیدن به مناطق الحزمه و الرسمه این امکان را خواهند داشت با مسدود کردن جاده راهبردی مارب - پالایشگاه صافر، شهر مارب را از محور شرقی محاصره و راه اصلی کمک رسانی به مزدوران سعودی را در شهر قطع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    15 2
    ان شاء الله وعده پیروزی که گرفتند به زودی محقق شود
  • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    1 10
    بی چشم رویی میخواد از یک طرف به دنبال سازش با عربستان از طرف دیگر ...
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
      3 0
      آل سعود کارش تمومه.
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      1 0
      :))))))))))))))))))))))))) بی چشم رو شما همراهان سعودی هستین و اون گاو شیرده روزی که پرو پرو جنگ راه می انداخت فقط کافی به ابعاد جنایات انسانی و خرابی های اون فکر کنی و هرچی مشورت می دادن احمق داری بازی می خوری این باتلاق تو هست و جان مردم مظلوم و بی گناه یمن بی هیچ توجهی شروع کرد و هر جنایتی می تونست تو اون انجام داد کدوم انسان شریفی که دست خالی جلو این همه امکانات و تجهیزات جنگیده چون غیرت داره راضی می شه سر شهدای از زن تا بچه یمنی مذاکره کنه؟کدوم مسلمانی واقعی و شیعه علی راضی می شه این همه جنایت رو فراموش کنه برگرده مذاکره کنه بعد این همه سال مقاومت حالا که داره میوه اون یعنی پیروزی می رسه؟ آره اخبار رو دنبال می کردی یا اگه نوچه روز مزد اونا نباشی ایران بارها تاکید کرده ملت مقاوم یمن مثل اون فراری و مزدور های الان سعودی نیستن که دستور بدیم اختیار با خودشون هست اونا برادر ما هستن تاثیر رو هم داریم زیاد ولی امر غیر عقلانی و انسانی نداریم که دستور صادر کنیم دوم بارها گفتن اون مذاکرات ابدا برای یمن باشه موضوع اون حج و سفارت هست در اخر هم این سعودی های لجن مال بودن که بعد گیر افتادن و ول شدن از طرف آمریکا دست دراز کردن نه ما .
  • محمد IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    7 1
    کوه های البلق رو بایست مال حوثی ها دونست و یک قدم به تیر خلاص به سعودی در این جنگ نزدیک تر شدیم
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    9 1
    خدایا این مردم مظلوم و مقاوم را یاری کن
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    12 2
    اگر ایران مستقیما پهپاد به یمن بدهد جنگ به سرعت تمام می‌شود عربستان هزار بار با جنگنده حمله می‌کند یمن یک حمله پهپادی
  • Mjp IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    8 0
    خدایار و یاورتون شیرمردان یمنی(انصارالله)
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 1
    درود وسلام خدا برانصارالله ::فتح شهر مارب بخواست خدا نزديک است‌
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    6 0
    نصرت با جبهه مقاومته.
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    خدایا نصرت خود را نصیب مردان مقاوم و‌مومن یمن بفرما. ظلم پایدار نیست.
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    باید از دوش پرتاب هال نهایت استفاده را نمود خصوصا در مناطق بیابانی
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    0 0
    بتاز انصارالله که فتح وظفر نزدیک است
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
    3 0
    علیرغم اینکه یمنیها انگیزه خیلی بیشتر وقوی دارند-ولی معلوم نیست چرا پیشروی یمنیها طی این۵سال خیلی ضعیف هست!!!!!؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
      0 0
      واضحه از زمین و آسمان موشک سرشون میباره جنگنده های قاتل صدها هزار یمنی را شهید کردند
  • عماد IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    روزی می آید که با یاری خدا یمن یکی از کشورهای جغرافیای مقاومت می شود. و عربستان اسرائیل و امارات به بدبختی نزدیک می شوند. روز می آید که جشن پیروزی در یمن میگیریم. مرگ بر آمریکا که آغاز گر تمام جنگهای خاورمیانه است.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
    0 0
    الله اکبر.ارتش قانونی یمن باید شورشیان منصور هادی سعودی.حرکت جنوبی اماراتی.تروریستها القاعده راسرکوب وامنیت رابه یمن بازگرداند
  • مختارعلیابراهیمی IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۲
    0 4
    افرین بر یمنی های قهرمان وعده خداوند و پیروزی نزدیک است
    • مجتبی پناهی ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      درودخدا بر دلیران یمن خدا پشت وپناهتان شما شیعه را سرافراز کردید دعا گو وپشتیبان شما هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس