ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در یک قدمی چاههای نفتی استان شبوه

عناصر ائتلاف سعودی با انجام عملیاتی قصد داشتند ابتکار عمل را در غرب استان شبوه دوباره در دست گیرند اما یک کمین دقیق آنان را به باتلاق دیگر فرود برد و متحمل ضربات دردناکی شدند.

َسرویس جهان مشرق - همزمان با ادامه پیشروی های گام به گام و مستمر رزمندگان یمنی در استان های مارب و الحدیده، عناصر ائتلاف سعودی حملات سنگینی را برای اشغال دوباره مناطق غربی استان نفت خیز و راهبردی شبوه ترتیب دادند.  

براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته است، نیروهای ائتلاف عملیات را با پشتیبانی جنگنده های سعودی از سمت صحرای المجبجب انجام دادند و تلاش کردند در این محور پیشروی کنند.  

یک منبع میدانی که تحولات را در استان شبوه از نزدیک دنبال می کند، گفت: این صحرای که مبداء حملات مزدوران سعودی بود در حومه جنوب غربی میدان نفتی النصر در غرب استان شبوه واقع شده و همین موقعیت اهمیتش را چند برابر کرده است.  

به گفته این منبع میدانی، هدف نخست عناصر ائتلاف سعودی در این حمله تصرف منطقه و کوه الساق و هدف اصلی و نهایی هم اشغال بخش تازه آزاد شده بیحان و جداکردن این منطقه از بخش حریب در استان مارب بود.  

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی مستقر در منطقه با رصد دقیق متوجه آرایش نظامی و مسیر عبور مزدوران سعودی شدند، افزود: رزمندگان در یک کمین حساب شده موفق شدند عملیات ائتلاف را در این محور به بن بست بکشانند. 

آخرین تحولات میدانی استان نفت‌خیز شبوه/ جزئیات تار و مار شدن مزدوران سعودی در کمین نیروهای انصارالله یمن + نقشه میدانی و عکس

وی به جزئیات کمین نیروهای یمنی در این محور اشاره کرد و گفت: رزمندگان تله های انفجاری را در مسیر مزدوران سعودی  در منطقه المجبجب قرار دادند و خسارت های سنگینی را به آنان وارد آوردند.  

این منبع میدانی از کشته و زخمی شدن دهها تن از نیروهای ائتلاف در این کمین خبر داد و افزود: کاروان خودروهای زرهی و نظامی مزدوران سعودی هم در این منطقه متحمل خسارت های سنگینی شد.

به گفته این منبع میدانی، گروهی از عناصر ائتلاف سعودی که پس از غافلگیری در این محور جان سالم به در بردند تجهیزات نظامی را رها کردند و از منطقه متواری شدند و در نهایت امکانات این کاروان نظامی از جمله خودروها و انواع سلاح ها به غنیمت رزمندگان یمنی درآمد.

این منبع میدانی آگاه در استان شبوه افزود: سر درگمی عناصر ائتلاف سعودی در این منطقه صحرایی باعث شد شماری از آنان توسط رزمندگان یمنی دور زده شوند و در محاصره گیر کنند.  

باید توجه داشت در محور شمال غربی و جنوب غربی این محدوده صحرایی، مناطق الساق، الکحیله، نجد مرقد واقع شده اند و تمامی این نقاط در کنترل و اشراف کامل رزمندگان یمنی هستند.

این مناطق به دلیل مرتفع بودن بر مناطق حومه مشرف و از سویی دیگر مناطق شمالی این محدوده عمدتا بیابانی هستند و پیشروی به سمت شمال منجر به سیطره بر میادین نفتی النصر، حلیوه خواهد شد.

به گزارش مشرق، در حال حاضر بخش های بیحان، عین و مناطق وسیعی از بخش های عسیلان، مرخله العلیا و مناطقی از بخش مرخه السفلی در غرب و جنوب غرب استان شبوه به تازگی از اشغال خارج و به کنترل رزمندگان یمنی درآمده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    26 0
    خدایا درود فرست بر محمّد و اهل‌بیتش و درود فرست بر بتول پاک، صدّیقه، معصومه، پرهیزکار، پاکیزه، خشنود از حق، خدا خشنود از او، پاک تربیت، رشیده، مظلومه، پس‌راندۀ دشمن، غصب شده حق، منع شده از ارث، پهلو شکسته، ستم شده بر شوهرش، کشته شده فرزندش، فاطمه دختر رسولت و پاره تنش
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      12 0
      رحم الله والديك
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    13 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    12 0
    در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم--------- خواستی؟ لطفا همین الان در دلمون ظهور امام زمان ع را از خدا بخواهیم
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    4 8
    سد های ترکیه فرات را خشک میکند و فرات از اصلی ترین قسمتهای تاریخ وقایع کربلاست. جلوی سدهای ترکیه را بگیرید. ترکیه مثل یزید فرات را بسته است. ترکیه به شخص امام حسین ع اعلام جنگ کرده
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      11 1
      اونم درست میشه. اردوغان که کارش تمومه ایشالا
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      3 0
      فعلا عراقی ها اضافه وزن و اضافه چربی دارند ولی مردم مظلوم یمن توسط سعودی دیگر پوست بر استخوان هستند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    6 0
    ایران نمی‌تواند به یمن پهپاد بدهد؟
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      0 8
      نـــه! ساختیم واسه خودمون!
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    0 0
    سلام - - گردش زمين به دور خود و پيدايش روز و شب و تغييرات آن، طبق اراده ى حكيمانه ى الهى است، نه تصادفى. «جعلنا... مَحَونا... لتبتغوا» - روز براى كار و شب براى استراحت است. «آية النّهار مبصرةً لتبتغوا» - با آنكه فضل و رحمت از خداوند است، ولى ما نيز بايد تلاش كنيم. «لِتَبتغوا فضلاً من ربّكم» - آماده سازى زمينه هاى كسب روزى، از شئون ربوبيّت الهى است. «لتبتَغوا فضلاً من ربّكم» - روزى، از سوى خداست، به زرنگى خود مغرور نشويم. «فضلاً من ربّكم» - تدبير نظام آفرينش، بى هدف نيست و در اين تدبير، محور هدف ها انسان است. «لتبتغوا ... لتعلموا» - شب و روز، تقويمى طبيعى، دائمى، همگانى، آسان و قابل فهم، و وسيله اى براى نظم و برنامه ريزى مى باشد. «لتعلموا عدد السّنين و الحساب» - در نظام هستى، همه چيز منظّم، قانون مند و تفكيك شده است تا اصطكاك و تداخل و فروپاشى پيش نيايد. «وكلّ شى ء فصّلناه تفصيلاً»
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    13 0
    امیدوارم هرچه زودتر با آزاد سازی مارب جنگ تمام بشود. باید به مردم دلیر یمن کمک کنیم تا یمن را بازسازی کنند.
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 0
    حدیث کِساء، حدیثی در فضیلت پیامبر (ص)، علی (ع)، فاطمه (س)، حسن (ع) و حسین (ع) است. واقعه حدیث کِساء در خانه ام سلمه، همسر پیامبر روی داد.
  • علیرضا IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    5 0
    اگر از روز اول یک سیستم ضد هوایی ساده به هم تباران یمنی میدادیم که یتونن جنگنده های سعودی کثیف رو بیارن پایین تا حالا جنگ رو خاتمه داده بودن
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
      6 1
      بابا عده ای می گیوند موشک های سبک قادر به سرنگونی اف 15 نیست گروه دوم می گویند گران هستند بابا اگر قادر هم به سرنگونی نباشد لااقل این جت ها را برای مدتی ناکار می کند دوما مسئولین ما کمی کمتر اختلاس کنند پول برای یمن زیاد می آوریم
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    با آرزوی موفقیت رزمندگان یمنی، راهنمای نقشه با رنگ نقشه ظاهرا فرق میکنه. ضمنا کسی میدونه منطقه مشخص شده که شبیه موشکه روی نقشه که همیشه تو نقشه های یمن است چی رو نشان میده؟
    • م ب IR ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      محدوده‌ی استان مأرب را نشان می‌دهد.
    • IR ۰۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
      0 0
      شاید شمال جغرافیائی . اگر منظور فلش کنار نقشه باشه . اگر در محل درگیری بود . سمت حملات و پیشروی نشون میده . امیدوارم درست گفته باشم
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    2 0
    میادین نفتی الجنه النصر و عیاز لقمه های چرب و چیلی هستند که توسط عربستان سعودی دارند به سمت دهان انصارالله غلت می خورند سریع باید گازشان گرفت
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۵
    3 0
    باید از زیردریایی های طارق با قابلیت حمل مهمات استفاده کرده و موشک های دوش پرتاب ضدهوایی و ضدزره به یمنی ها برسانید
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    0 1
    خدا قوت
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۶
    1 0
    ایشالله موفق باشند ایشالله هر چه زودتر با کمترین تلفات بتوانند مناطق رو بگیرن.
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۷
    0 0
    با سلام دوست عزیز منطقه ای که شبیه موشک است استان وسیع مارب را نشان می دهد که ۱۷۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد ومرکز این استان هم شهر مارب است که اکنون از طرف جنوب وغرب نیروهای کمیته مردمی واننصارالله به این شهر بسیار نزدیک هستند به امید خداوند تمامی این استان نفت خیز به زودی ازاد خواهد شد وشر بیگانگان به خودشان بر خواهد گشت
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    2 0
    مثل اینکه یحیی سریع گفته استان الجوف آزاد شده. مشرق چرا کار در مورد یمن اهمال کار شده؟ در مورد نوار ساحلی الحدیده هم خیلی دیر خبرشو کار کردید!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس