نیروهای یمنی.jpg

ائلاف سعودی_آمریکایی در هفته پایانی تابستان، روزها و شب هایی را در مرکز یمن گذراندند که دوست ندارند حتی در خواب تکرار شوند و از نقشه راهی به هراس افتاده اند که می تواند حکم مرگ آنان در این سرزمین باشد

سرویس جهان مشرق؛ آخرین هفته ماه شهریور تماما به کام نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن بود چرا که با پیروزی تاریخی، به یادماندنی و خیره کننده در مناطق مرزی شمال استان البیضاء، جنوب غرب استان شبوه و جنوب شرق استان مارب همراه شد.

درخشش فراموش نشدنی رزمندگان در این سه استان برای ائتلاف غربی - عبری - عربی گران تمام شد و این موفقیت های میدانی مانند آواری سنگین بر روی سر سعودی ها فرو ریخت و مقدمه ای برای تغییرات بزرگ در جبهه های نبرد مرکز یمن است.

آخرین روزهای تابستان و ساعات اولیه پاییز امسال متعلق به نیروهای یمنی بود و بخش های بسیار مهم و راهبردی «الصومعه، بیحان، عین، عسیلان، حریب و العبدیه» در غرب و جنوب غرب شبوه و جنوب شرق مارب و شرق استان البیضاء از اشغال عناصر مزدور ائتلاف خارج شد.

در جریان درگیری ها برای پاکسازی مناطق اشغالی، دهها منطقه، کوه و ارتفاع به کنترل درآمد و در مجموع رزمندگان موفق شدند مساحتی در حدود 2 هزار و 800 کیلومتر مربع را به سیطره در بیاورند و در روزهای آینده هم باید منتظر زلزله ویرانگر دیگر برای سعودی ها باشیم.

فرماندهی عملیات در صنعاء به خوبی می داند که ائتلاف سعودی بدون شک در روزهای آینده ضد حملات گسترده زمینی و هوایی را برای اشغال دوباره مناطق تازه از دست رفته در مرکز یمن آغاز می کند و به همین دلیل در تلاش است مواضع را هر چه سریع تر تثبیت و امن کند.

هفته طلایی رزمندگان انصارالله و ارتش یمن/ نقشه راه «صنعاء» برای شکستن کمر آمریکایی‌ها در مرکز یمن چیست؟

احداث خاکریزهای دفاعی و ایجاد یک خط پدافندی قوی در خطوط درگیری و همچنین اعزام نیروهای تازه نفس یکی از دستور کارها برای مقابله و دفع حملات احتمالی عناصر سعودی در مناطق غربی استان شبوه و جنوب شرق استان مارب است.

کامل کردن سیطره بر ارتفاعات و نقاط صعب العبور تازه پاکسازی شده هم اولویت نیروهای یمنی خواهد بود چرا که تسلط بر این مناطق به معنای اشراف کامل آتشباری بر تحرکات ائتلاف سعودی است و حملات را قبل از شروع می تواند تا حدود زیادی خنثی کند.

به گزارش مشرق، شروع عملیات های جانبی برای پاکسازی حومه مناطق تازه آزاد شده نیز یکی دیگر از راهبردهای فرماندهی عملیات خواهد بود و سیطره بر این نقاط حکم یک سپر قوی در برابر حملات احتمالی مزدوران سعودی دارد.

به نظر می رسد، رزمندگان یمنی همزمان جبهه های فرعی دیگر را در این مناطق فعال کنند تا قدرت تصمیم گیری و تجمیع نیرو و تجهیزات از سعودی ها برای شروع عملیات در مناطق غربی استان شبوه و جنوب شرق استان مارب گرفته شود و آنان در چندین محور درگیر و تمرکز خود را از دست دهند.

هماهنگی مناسب و به موقع با بزرگان قبایل و به کارگیری جوان آنان در مناطق آزاد شده نشان می دهد فرماندهان و مقامات سیاسی در صنعاء هوشیار هستند و به خوبی می دانند یکی از شروط حفظ پیروزی، سپردن کنترل محورهای پاکسازی شده تا حد ممکن به اهالی ساکن است.

بدون شک فرماندهی عملیات پس از عبور از این مرحله نسبتا سخت و تثبیت مواضع در مناطق تازه به کنترل درآمده، محورهای جدیدی را برای پیشروی دوباره و بازپس گیری بخش های اشغالی باز خواهد کرد که باز هم می تواند موازنه قدرت را به سود صنعاء تغییر دهد.

هفته طلایی رزمندگان انصارالله و ارتش یمن/ نقشه راه «صنعاء» برای شکستن کمر آمریکایی‌ها در مرکز یمن چیست؟

پیشروی از سمت بخش «عسیلان» به سوی مناطق شمالی از جمله میدان های نفتی (النصر) یکی از محورهایی است که نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله می توانند برای بازگشایی و فعال کردن انتخاب کنند و موفقیت در این محور برای ائتلاف سعودی دردناک خواهد بود.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی با عقب راندن مزدوران سعودی در این محور به شرق استان «مارب» خواهند رسید و در صورت ادامه پیشروی ها به پالایشگاه و میدان نفتی الصافر می رسند و در این شرایط ارتباط عناصر ائتلاف از شهر مارب با استان «حضرموت» قطع می شود.

حرکت از بخش «بیحان» در غرب شبوه به سمت مناطق شمال شرقی و نفوذ به بخش «مرخه السفلی» و نزدیک شدن به مرکز این استان می تواند محور دوم برای پیشروی باشد اما به دلیل این که در حال حاضر بخش های وسیعی از شبوه در اشغال است این گزینه در اولویت صنعاء نباشد.

یکی از محورها و گزینه های مهم تری که نیروهای یمنی می توانند برای انجام عملیات انتخاب کنند پیشروی از سمت مناطق آزاد شده بخش حریب در جنوب شرق استان مارب از جمله «کوه الرذه، خدیرت، کوه الرایده و ...» به سمت رشته کوه های «الجده» است.

این رشته کوه های راهبردی تا نزدیکی جنوب شهر مارب امتداد دارند و پاکسازی این ارتفاعات به معنای اشراف کامل رزمندگان بر مناطق جنوبی این شهر است و همزمان منجر به قطع جاده «پالایشگاه الصافر - مارب» و جاده «مارب - سه راه جبل مراد» می شود.

هفته طلایی رزمندگان انصارالله و ارتش یمن/ نقشه راه «صنعاء» برای شکستن کمر آمریکایی‌ها در مرکز یمن چیست؟

با تسلط نیروهای یمنی بر رشته کوه های «الجدیده»، مسیر کمک رسانی به عناصر ائتلاف سعودی از سمت شهر مارب و مناطق حومه به سمت مناطق اشغالی در جنوب «جبل مراد، الجوبه، رحبه» مسدود می شود و راه برای پاکسازی سریع تر این نقاط باز می شود.

در مجموع رشته کوه های «الجدیده» بر مناطق حومه اشراف کامل دارند و رزمندگان به راحتی می توانند تحرکات ائتلاف سعودی را رصد کنند و همین مسئله روند پاکسازی شهر مارب (مهم ترین پایگاه اشغالی رژیم سعودی در خاک یمن) را سرعت می دهد.

به گزارش مشرق، یکی از محورهایی که می تواند در دستور کار صنعاء باشد پیشروی از سمت مناطق «رمحه، عینه و...» در بخش «حریب» به سوی «سه راه حریب» است و رسیدن رزمندگان به این سه راهی، فشار بسیار سنگینی را به عناصر ائتلاف سعودی در مناطق «برد الترکه، الودم، کوه سمیره، نصیر و ‌...» در بخش های جبل مراد، حریب، لجان، رحبه» وارد خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    47 0
    توی تصاویر مشخصه که رزمندگان یمنی با سندل و دمپایی دارن می‌جنگند خدا لعنتت کنه این سعودی ها و اسرائیلی ها و آمریکایی ها ی از خدا بی‌خبر رو.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    15 1
    همیشه در اینطور نقشه گذاشتن باید یک گوشه تصویر نقشه کل یمن رو بگذارید و مخل اینحا رو روش مشخص کنید باهوشا
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    یا من لا اله الا هو
  • کریمی IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    5 0
    انشالله با کار کارشناسی واستفاده به موقع نیروهای ارتش و کمیته های مردمی در مناطقی که جبهه دشمن متزلزل است حلقه محاصره مارب تنگ تر می شود ورزمندگان در بقیه مناطق با هوشیاری کامل تردد دشمن را رصد میکنند ای کاش من هم انجا بودم ودر جبهه حق علیه باطل شرکت می کردم به امید پیچیده شدن طومار جنایتکاران هر چه سریعتر وبا برنامه ریزی بهتر به خواست خداوند
  • پ-ا IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    3 0
    لطفا نقشه کامل یمن رو هم دوباره قرار بدید؛ شرایط در بقیه جبهه ها رو هم ببینیم
  • محمد IR ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    باسلام و تشکر در نقشه جایی که نوشته شده رشته کوه الجدیده اشتباه است ، این رشته کوه البلق است که شامل سه بخش بلق غربی ، بلق اوسط و بلق قبلی است .
    • sadra IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      رشته کوه های البلق در اطراف سد مارب هستند،و موقعیت کوه های الجدیده تو نقشه درسته.
  • امیر IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    به امید آزادی مأرب درود بر ارتش پیشرفته ی یمن
  • NL ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 3
    برای نجات خود مردم کشور آذربایجان هم شده باید به ارمنستان موشک فروخت. چرا پایگاه نظامی ایران در ارمنستان تاسیس نشود وقتی میتواند؟؟
  • NL ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 3
    چرا با ارمنستان مانور نظامی برگذار نمیشود؟
  • جاویدایران NL ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    این سازمان برنامه و بودجه چی داره میگه این وسط، میگه احتمال ورشکستگی و ۱۰ برابر شدن نرخ ارز هست تا همین چندسال دیگه اگه تحریم ها سرجاشون بمونن!!!!!! این یعنی اینکه برای رفع تحریم برید هر امتیازی بدید!!!!! این یعنی امیدوارکردن امریکایی ها تا راه خودشونو در فشاربرایران ادامه بدن چون میبینن مؤثرهست!! این چه سیگنالی هست که به اسرائیلی ها و غربی ها و امریکایی هادارن میدن؟؟ این سازمان طرف کی هست؟؟ طرف اونا یا طرف ما؟؟ من نمیدونم اگه واقعاً وضع خرابه حرفش به کنار و چاره ای نیست باید برای جلوگیری از خطر بزرگتر هر کاری کرد، اما اگه اینجوری نیست این سازمان چی چی داره میگه برای خودش، واقعاً که
  • وحید IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    4 0
    درود به شرف جهادگران بی ریای یمنی . واقعا انصارالله هستند .
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    چه فایده زمونی که نمیتونن یه گندم وارد کنن گیرم کل یمن کل شمال و مرکز رو هم بگیرن مهمترین استان الحدیده هست تا زمونی که آزاد نشه بدرد نمی خوره
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    1 0
    باید محور تعز بعد مارب فعال شود جنگ تما مش د اما موشک های دوش پرتاب ضدهوایی استفاده نشد
  • سید IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    انگار ائتلاف بیشرف ام یک پیشروی هایی کرده و هررچند کم ولی وارد صنعا شده
  • Ismail IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    ان شالله پیشرفت های زیاد و پیروزی زیاد برای مقاومت انصارلله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس