کد خبر 1294593
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۷
باقری: مذاکرات ایران و ۱+۴ هشتم آذر در وین - کراپ‌شده

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اعلام کرد که مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، «علی باقری» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (چهارشنبه) در توئیتی اعلام کرد که مذاکرات با هدف لغو تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی هشتم آذر ماه (۲۹ نوامبر) در وین برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، در پی رایزنی‌ اخیر علی باقری معاون وزیر امور خارجه با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل توافق شد که مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ پیش از پایان ماه نوامبر از سر گرفته شود. باقری بعد از این مذاکرات در توئیتی اعلام کرد که در هفته جاری تاریخ دقیق مذاکرات اعلام خواهد شد.

باقری پس از بروکسل به مسکو سفر و با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. معاون وزیر خارجه روز دوشنبه دهم آبان ماه نیز با «ما ژائو» همتای چینی تلفنی گفت‌وگو کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه دهم آبان ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران اعلام کرده بود: گفت‌وگوهای ما در وین قبل از نوامبر نهایی می‌شود و این‌که در بروکسل تاریخ قطعی و نهایی نشد، چون ایران می‌خواست با همه طرف‌ها رایزنی کند و تاریخ ان‌شاءالله در این هفته نهایی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    2 0
    ضمن آرزوی موفقیت و کامیابی برای آقای باقری و تیم مداکره کننده در این مسئولیت خطیر بایستی چند نکته را در باب این سری از مذاکرات مد نظر قرار داد: 1- عدم اعتماد به طرفهای مقابل در هیچ زمان و مکانی و در هیچ مذاکره ی موردی چرا که ما با دشمن در حال مذاکره ایم نه دوست 2- این دور از مذاکرات بایستی به صورت موردی انجام گیرد نه مثل دوره ی فبل یکپارجه و جامع یعنی توافق یا عدم توافق در مورد مثلا درصد غنی سازی یا مقدار آب سنگین و در مقابل انجام تعهد طرف مقابل در قبال این تعهد ایران مشخص و معین باشد و اگر روزی طرف غربی نقض عهد کرد ایران هم بایستی بلافاصله صرفا از انجام این تعهد خودداری کند. 3- طرف مقابل ما در مذاکره دشمن است و ثابت کرده هیچ وقت مطمئن نبوده و نیست پس بنا بر اعتماد و امضاء و ضمانت و تضمین نهادن کاری ساده لوحانه است راه حل این مشکل پایاپای بودن تعهدات در زمان و مکان مشخص است و بلاعکس در نقض عهد، این یک سیگنال به طرف مقابل میفرستد و آن عدم اطمینان خاطر از قبال انجام تعهد ماست او این نقطه را باید بداند که دیگر مثل دوره ی اوباما هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود و اگر تخطی بکند دیگر امکان مذاکره در این مورد را نخواهد داشت برادران تضمین مذاکره با دشمن، در قدرت چانه زنی و بازدارندگی مقابل نقض عهد طرف مقابل است او همواره بایستی این را بداند که ما دست به ماشه ایم و در احقاق حقوق از دست رفته مان با آنها شوخی نداریم کمااینکه توان بازدارندگی هم داریم مثل عراق و لیبی در مذاکره تسلیم محض نیستیم و میتوانیم طرف مقابل را وادار و ناچار به انجام تعهدش بکنیم.
  • IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 3
    برجام که بد بود چی شد یهو؟؟؟ضمانت چی شد؟؟
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    دوباره تله برجام ودوباره بی ثباتی گذشته ودوباره هزینه واینبار برای همیشه!تنها راه نجات( ازتله برجام به عناوین مختلف گام به گام وبالمره و....)اگر واقعا بفکر جیبهای خودتان نیستید وبفکر(اینده کشور ومعصلات بی آبی وجنکهای اینده برسرآب واستقلال،اقتدار،خودکفایی،اسلام ومسلمین،ایران ومردم....)هستید!تنها راه نجات ازاستکبار شرق وغرب(رسیدن به بمب اتم وامادگی دفاعی هرحمله ازسوی دشمنان) هست
  • DE ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    مذاکرات ایران و ۱+۴ هشتم آذر در وین. منظورتون از 1+4 همون 5 نیست . بالاخره کِی میخوان جمعش بزنند سرراس 5 تا حساب کنند خخخ واقعا روزی هزارتا اسم عوض میکنند ولی حاضر نیستند این اسم را عوض کنند میخوان همیشه بگن 4 تا اصلی حالا یکی هم فعلا اضافه شده مانند چرخ زاپاس
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۴
    0 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس