ویژه ها

تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی با اعتماد بلاوجه به آمریکا،  لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق تر از رئیسی بود

«جلال جلالی زاده» فعال سیاسی اصلاح‌طلب و نماینده سابق مجلس در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «به نظر می‌رسد که مسئولان نباید با مشکلات مردم صرفا با گفتار درمانی برخورد کننــد بلکه باید مشکلات مــردم را با اتخاذ راهکارهای منــاسب حل و فصل کننـد. مشــکلات اقتصــادی خــانواده‌ها را کــلافه کــرده چــرا کــه مــردم در وضعیت معیشتی خوبی بــه ســر نمی‌برند. اما اظهــارنظرهای مسئولان و برخی بی‌توجهــی‌هــا به مطالبات مردم باعث شده که جامعه اعتماد لازم را به مسئولان نداشته باشند».

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «با توجه به عملکردی که در بیش از یک سال گذشته از مجلس و نزدیک به صد روز از دولت دیده‌ایم به نظر می‌رسد که چشم‌انداز روشنی از عملکرد قوا در آینده شاهد نباشیم. همین کسانی که از این تحریم‌ها استفاده کلان می‌برند از قدرتی برخوردارند که کسی جرات مخالفت با آنها را ندارد. کسانی که حرفی برای گفتن دارند و قدرت در دست آنهاست، آنطور که باید و شاید نمی‌دانند که مردم با چه گرفتاری‌هایی روبه رو هستند، عدم همدلی با مردم موجب شده که جامعه به سمت نا امیدی از بهبود وضع موجود حرکت کند».

همچنین «علی صوفی» وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: « دولت آقای روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود چون دولت آقای روحانی با آمادگی کامل سرکار آمد...به نظر می آید سفرهای استانی آقای رئیسی را اقناع می کند، او فکر می کند کار رئیس جمهور همین است. گرچه در دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی نیز مملکت به تدریج رها شد ولی الان به کل رها شده است».

روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق‌تر از رئیسی بود! / «لغو تحریم‌ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم

این فعال اصلاح طلب در مصاحبه مذکور به کارنامه ۱۰۰ روز اول دولت روحانی اشاره کرده و آن را موفق نامیده است. این ادعا در حالی است که علیرغم آنکه در سال ۹۲ وعده گشایش اقتصادی ۱۰۰ روزه را داده بود به هیچ عنوان به آن عمل نکرد.

روحانی در ۲۲ فروردین ۹۶ در هفته های پایانی دولت اول- در نشست خبری در پاسخ به این سوال که «شما در ابتدای دولت خود گفتید که مشکلات را در ۱۰۰ روز حل می‌کنید اما در آذرماه سال ۹۵ گفتید که مشکلات در ۴۰ سال آینده هم حل نخواهد شد، چه شد که نظرتان تغییر کرد؟ »؛ گفت: «خوب شد که این سؤال را مطرح کردید چون این دروغ را مرتب در برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند. من چه زمانی گفتم که ۱۰۰ روزه مشکلات را حل می‌کنم؛ آن چیزی که من گفتم این بود که اگر بتوانم در انتخابات پیروز شوم، کارهای انجام شده در پایان ۱۰۰ روز نخست را اعلام خواهم کرد».

وی در ادامه افزود: «عده‌ای مخرب آمدند و گفتند که روحانی گفته می‌خواهد ۱۰۰ روزه مشکلات را حل کند، آن کسی که یک شبه مشکلات را حل می‌کرد، فرد دیگری بود، ما نیستیم.  مگر می‌شود مشکلات را در ۱۰۰ روز حل کرد؟ مشکلات را در ۴۰ سال هم که شما گفتید، نمی‌شود حل کرد. ۱۰۰ سال دیگر هم مشکلات حل نمی‌شود. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. قدم به قدم این است که تورم پایین بیاید و رشد اقتصادی بالا بیاید و سرمایه‌گذاری انجام شود».

در ادامه، روحانی درپاسخ به خبرنگار که قصد داشت متن اظهارات چند سال پیش وی را یادآوری کند، افزود: «حافظه من کم نیست. دقیق می‌دانم چه گفته‌ام. من اعلام کردم در پایان ۱۰۰ روز دولت خود اعلام می‌کنم که چه کرده‌ام. آدمی که عقل نداشته باشد می‌گوید در ۱۰۰ روز مشکلات را حل می‌کند. مشکلات باید قدم به قدم حل شود. کار دولت باید مثبت بوده و از شما هم ممنونم که به آن دروغ بزرگ اشاره کردید. ما از روز اول برنامه‌ریزی کرده‌ایم و رشد اقتصادی و نرخ تورم کنونی نتیجه همان برنامه‌ریزی‌های ما است».

این در حالی است که روحانی در جریان رقابتهای کاندیداهای ریاست جمهوری در سال ۹۲ گفته بود: «راه‌حل‌های کوتاه‌مدت یک ماه و ۱۰۰روزه برای حل مشکلات و معضلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست داخلی و خارجی در دولت تدبیر و امید پیش‌بینی شده است که با این برنامه ما می‌توانیم در یک فرصت کوتاه شاهد تحول اقتصادی باشیم».

لازم به ذکر است که روحانی علیرغم انکار وعده ۱۰۰ روزه در هفته های پایانی دولت اول، در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ نیز این وعده را تکرار کرد!

و اما کارنامه دولت رئیسی در ۱۰۰ روز اول، کارنامه ای قابل قبول و رضایت بخش است. تسریع و تحول در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، مدیریت کارآمد در غائله اخلال بنزینی، کلید زدن طرح جهش تولید مسکن، سفرهای استانی مستمر و برنامه ریزی شده، متوقف کردن روند بکارگیری مدیران پروازی در استان ها، عضویت در پیمان شانگهای و تمرکز ویژه بر دیپلماسی منطقه ای و نگاه به شرق از جمله اقدامات و رویکردهای دولت در سه ماهه نخست است.

در کنار این موارد باید به میراث دولت روحانی نیز اشاره کنیم. دولت قبل تنها در یک قلم، کشور را با تورم ۴۳ درصدی تحویل دولت سیزدهم داد.

** «لغو تحریم ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «نگذاریم اجماع شکل بگیرد» به قلم «جاوید قربان اوغلی» فعال اصلاح طلب و دیپلمات سابق نوشت: «اصرار ایران بر لغو همه تحریم‌ها بر اساس مصوبه مجلس و تضمین عدم خروج به‌خودی‌خود به ‌معنای تغییر در متن توافق قبلی است که به‌طور طبیعی موضع آمریکا را در تغییرات دیگر موجه جلوه می‌دهد... مطالباتی که فقط می‌توان بر سر میز مذاکره بین دو طرف، آن را تعدیل کرد و به توافقی متعادل دست یافت؛ امری که آمریکا از آن استقبال و ایران وقت خود را با مذاکره بی‌حاصل با بازیگران دیگر تلف می‌کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «راهبرد مذاکرات با اتکا به اروپای منهای آمریکا به جایی نخواهد رسید...به باور نگارنده، زمان به سرعت در جهت مخالف منافع ایران حرکت می‌کند...در شرایطی که آمریکا بازیگر اصلی لغو تحریم‌هاست، شرط‌بندی ایران بر اروپا و گذاشتن همه تخم‌مرغ‌ها در سبد این سه‌ کشور رویکرد ناصوابی است که نتیجه‌ای در بر نداشته و موضع ایران را ضعیف‌تر خواهد کرد».

روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق‌تر از رئیسی بود! / «لغو تحریم‌ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم

روزنامه شرق در مطلب مذکور تاکید کرده که مسئله لغو همه تحریم ها در متن برجام وجود ندارد و ما نمی توانیم به آن اصرار کنیم. این در حالی است که رسانه های اصلاح طلب و از جمله روزنامه شرق در سال ۹۴ پس از امضای برجام تاکید کردند که «تحریم ها به تاریخ پیوست» و «صبح بدون تحریم فرا رسید» و «تحریم فروپاشید» و «جهان به ایرانِ بدون تحریم سلام کرد» و... و.

این روزنامه اصلاح طلب در شرایطی که بیش از ۶ سال از امضای برجام سپری شده است تازه یادش افتاده که در متن برجام به مسئله لغو تحریم ها اشاره نشده بود. سوال اینجاست که وقتی روحانی در سال ۹۴ گفت که به واسطه برجام تمامی تحریم ها یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق، پس چرا این روزنامه اصلاح طلب و این دیپلمات سابق اعتراض نکردند و اعلام نکردند که اظهارنظر رئیس جمهور و دیگر اعضای دولت وی از جمله ظریف، خلاف واقع است.

روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق‌تر از رئیسی بود! / «لغو تحریم‌ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم

چرا رسانه های اصلاح طلب در سال ۹۴ وقتی دولت با عجله در پی بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای و از کار انداختن سانتریفیوژها بود، تاکید نکردند که نباید پیش دستانه این اقدام را انجام داد چرا که هیچ تضمینی مبنی بر لغو تحریم ها به واسطه برجام وجود ندارد.

لازم به ذکر است که تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت روحانی و به ریاست ظریف،   لغو تحریم های کاتسا، ایسا، سیسادا و تحریم چرخه دلار را در برجام نگنجاندند و یکی از علت های اصلی لغو نشدن تحریم ها علیرغم بتن ریزی در قلب راکتور هسته ای، همین مسئله می باشد.

متاسفانه دولت روحانی در مسئله برجام به شروط ۲۸ گانه و از جمله شروط ۹ گانه رهبری عمل نکرده و خسارت محض برجام را رقم زد.

** جمعیت زیر خط فقر در «دولت اصلاح طلبان» دو برابر شد

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «جمعیت زیر خط فقر در سه سال اخیر دو برابر شد» نوشت: «فرشاد مومنی گفت: نتایج پژوهش‌ها به ویژه مطالعه موسسه عالی پژوهش نشان می‌دهد که در دوره سه ساله ۹۶ تا ۹۹، جمعیت زیر خط فقر بیش از دو برابر شده و این نیازمند گفت‌وگوهای جدی است و باید بررسی شود که چه عواملی موجبات ایجاد این شوک را فراهم کرده است!؟».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «این نحوه جهش جمعیت به زیر خط فقر در تاریخ بیش از صد ساله کشور بی‌سابقه بوده و این امر نیازمند آن است که از ده‌ها زاویه به آن نگاه شود».

روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق‌تر از رئیسی بود! / «لغو تحریم‌ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم

این روزنامه اصلاح طلب اذعان کرده است که جمعیت زیر خط فقر در «دولت اصلاح طلبان» دو برابر شده است. در دولت روحانی ضریب جینی به عنوان شاخص شکاف طبقاتی از ۳۶۵ هزارم در سال ۱۳۹۱ به ۴۰۰ هزارم در سال ۱۳۹۹ رسید یعنی افزایش ۹.۵ درصدی شکاف طبقاتی در دولت روحانی رخ داده است که بالاترین میزان در دهه‌های اخیر است.

دولت سیزدهم در شرایطی کلید پاستور را تحویل گرفت که متوسط رشد اقتصادی ۸ ساله دولت روحانی فقط ۱.۲ درصد بود که کمترین رقم بین دولت‌ها است.

در دولت روحانی حجم نقدینگی ۸ برابر شد و از ۴۷۹ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دهم به ۳۸۲۰ هزار میلیارد تومان در پایان دولت دوازدهم رسید.

نرخ ارز از متوسط ۳۲۷۰ تومان در تیرماه ۱۳۹۲ به حدود ۲۶ هزار تومان در ماه پایانی دولت روحانی افزایش یافت که بیشترین رشد قیمت ارز در سالهای پس از انقلاب است.

قیمت مسکن در تهران در تیرماه ۱۳۹۲ کمتر از ۳.۷ میلیون تومان بود در حالی که در تیرماه ۱۴۰۰ به بالای ۳۰ میلیون تومان رسید یعنی ۷۲۲ درصد گران شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    22 53
    موافقم. روحانی تو 100 روز اولش خیلی بهتر از رئیسی بود
    • US ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      32 1
      بله لابد آگاهی صبح جمعه ای از گرانی بنزین هم جزو مصادیق اون هست! خخخخخ. حرف الکی که کنتور نمیندازه.
    • سید IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      29 1
      قاسم محبعلی، جاوید قربان اوغلی، فریدون مجلسی، علی بیگدلی، محمدجواد ظریف، سید عباس عراقچی، سیدحسین موسویان ............. ! این تربیت شدگان دستگاه سیاسی محمد خاتمی و هاشمی رفسنجانی درخدمت ملت ایران بایست باشند یا دشمنان ملت ایران!؟ در واقع وزارت امور خارجه کشور ما در آن دوران از پول ملت ، مزدور تربیت می کرده است!
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      25 2
      جناب جلال جلالی زاده می دانیم کینه تو و دوستانت از دولت آقای رئیسی ناشی از چه چیزی است! به قول قدما برخی از سوزها از درد دندان هم دردناک تر است!
    • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      28 2
      موافقم، اما روحانی فقط در 100 روز اولش بهتر از رئیسی نبود، در تمام هشت سالش حتما بهتر از رئیسی بوده، البته برای آمریکایی‌ها!!
    • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      24 1
      البته در خانه مبارکش !!!!
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 1
      گاهى منشا فراموشى، سهل انگارى خود انسان است كه قابل مؤاخذه مى باشد. چنانكه خداوند مى فرمايد: «كذلك أتَتك اياتنا فنَسيتَها و كذلك اليوم تنسى» ...... - پيروزى اسلام بر كفر، خواسته دائمى مؤمنان است. «وانصرناعلى القوم الكافرين»
    • حمید IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 0
      اشتباه کرده با تـو ...
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 1
      مشرق؟!
    • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 1
      البته‌ برای آمریکا وانگلیس
    • بختیاری IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      15 0
      بدون شک موفقیت آقایان زبان بلد باسواد خیلی خیلی بیشتر بود در خدمت رسانی به کدخدای مهربان و خوش قول قشنگ کلام امضا تضمین !!! البته مــــــــنــــــــهــــــــای صـــــــــبــــــــح های جــــــــمــــــــعــــــــه که مختص تقویت اعصاب ملت بود. جناب رئیسی عمرا چنین توانایی هایی داشته باشه 100 روز که هیچ 100000 روز هم بگذره نمیتونه،! چون هرکس را بهر کاری ساختند.
    • وحید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      11 1
      معجزات برعکس کذّاب از۱۰۰ روز اول مشهود بود.با آمدن، شیرمرد علوی جناب آقای رئیسی (قبل از هر اقدامی)امید به مردم برگشت.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 10
      انصافا همین جوره،در این صد روز رییسی بیشتر گفتار درمانی کرده و شاخص‌های اقتصادی همه بد بودن.در صد روز اول روحانی تورم کاهش پیدا کرد و دلار افت قیمت داشت الان در عرض دو هفته تیبا ۲، هشت میلیون گرون شده و عملا هیچ برنامه ی اقتصادی عملی ندیدیم و فقط حرف از آینده خوب شنیدیم.
    • مبین IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      16 2
      هرکس نمی تونه 100 روزه کشور را ویران کند. این از تخصص فریدون...!
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 3
      دولت روحانی در 8 سال گذشته مملکت را به قهقرا برد و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد و مردمو بیچاره کرد و هیچ توفیقی نداشت.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 1
      دولت احمدی نژاد بانک مرکزی را با 650 تن طلا و 50 میلیارد دلار و بدون کسری بودجه و بدون بدهی تحویل داد اما روحانی 500 هزار میلیارد تومان اوراق فروخته و 500 هزار میلیارد تومان بدهی بانک به ارث گذاشته که دولت رئیسی باید پرداخت کند.
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      10 0
      پایان کار دولت روحانی را با پایان حمله مغول به ایران میتوان مقایسه کرد زیرا همه چیز نابود شده بود.
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      9 1
      8 سال اقتصاد کشور و معیشت مردم را معطل برجام کردند و تورم 1000 درصدی و دلار 32 هزار تومانی و پراید 155 میلیونی تحویل مردم دادند حالا میگن لغو تحریم ها در برجام نیامده بود !!!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 1
      روحانی 8 سال مملکت را شخم زد و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل داد افساد طلبان فقط باید سکوت کنند.
    • حسن IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      100 روز اول دولت روحانی همچنان دستمایه طنز ملته انگار یادت رفته وعده صد روزه رو
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      واردات 130 میلیون دوز واکسن و واکسیناسیون عمومی و کاهش قیمت سیمان و میلگرد و مرغ و شیرخشک و عضویت در پیمان شانگهای و عدم استقراض از بانک مرکزی مهم ترین اقدامات دولت رئیسی بود.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      روحانی در 100 روز اول در جریان توزیع سبد کالا با 2 کشته و چند مجروح آبروی کشور را برد.
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      روحانی عُرضه نداشت واکسن بخرد اما رئیسی هنوز نیامده واکسن خرید.
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      8 0
      دولت روحانی ضعیف ترین و ناکارآمدترین و فاسدترین دولت بعد از انقلاب بود.
    • محمد IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      5 0
      اونجور که ما یادمونه روحانی در صد روز نخست هیچ کاری نکرد
    • سعید MD ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      5 0
      ناف بعضی را با دروغ بریدند روحانی در هیچ روزی موفقیت نداشت
    • عزت MD ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      دقیقا روحانی در 100 بلکه در تمام دوران ریاست جمهوری بهتر از رئیسی در نابودی کشور موفق بود
    • عزت MD ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      دقیقا روحانی نه تنها در 100 بلکه در تمام دوران ریاست جمهوری بهتر از رئیسی در نابودی کشور بود
    • حجت MD ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      مگر شما و رئیستان روحانی قدر منتقدان را دانستید و مگر جز ناسزا نثار منتقدان خود کردید که حالا بریا خودتان انتظار قدر و ستایش دارید شما اصلا شایسته ستایش نیستید
    • حجت MD ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      شما از این حرفها و اصلا از حرف زدن خچالت نمی کشید شما باید سوراخ موشی پیدا کنید و خودتان را در ان پنهان کنید از شرم و خجالت البته رو که نیست
    • سعید MD ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      شما خجالت نمی کشید از سهم خواهی سخن می گوید هر چه لایق خودتان است به دیگران نسبت می دهید و ما را به یاد خودتان می ا ندازید
    • سعید MD ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      حجاریان از همان هفت خط های روزگار است و تا انقلاب را به روز سیاه ننشاند ارام نمی گیرد
    • سعید MD ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      هیچ روزنامه ای مانند ارمان بیچاره و بدبخت نیست
    • عزت MD ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      روزنامه دروغ و منحرف و تحریف گر و ضد انقلاب ارمان
    • حجت MD ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      حرف محبعلی درست است چون روحانی در این 100 روزها خدمت بزرگی به نوچه ها و هم پیاله های خود کرد و رئیس این جیره و مواجب و چپاول ملت را قطع کرد
    • حجت MD ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      ارمان با هرچه غرب گدا و جاسوس و وطن فروش است مصاحبه می کنند
    • عبداله IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      قطعا درسته. برای امثال شما واقعا خوب کار کرد و خیلیهاتون به آلاف و الوف رسیدین
    • سعید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      خطاب به آقای علی صوفی؛ شما که وزیر تعاون دوره روحانی بودی، و مسئولیت این وزارت مهم را داشتید چه کردید؟؟؟ بعد بیایید اظهار نظر مقایسه عملکرد دو رئیس جمهور را بیان کنید!!! دوم اینکه آقای صوفی چرا تمامی بسترهای جوانب زمان شروع بکار دو رئیس جمهور را مطرح نمی فرمایید که به یقین شما مطلع تر از ما هستید که شروع به کار دو رئیس جمهور وقت و قبلی در یک بررسی سر انگشتی، در میابیم که آنقدر اختلاف فاحش دارد که نیاز به تحلیل متفکر سیاسی نیست بلکه فرزندانمان تشخیص داده اند که رئیس جمهور فعلی کار ریاست را با چه مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بحرانهای سلامت کرونا شروع بکار کرده است. سوم اینکه آقای صوفی عزیز بجای این اظهار نظراتی بیهوده بیایید کمک رو به جلوی اصل ماهیت جریان انقلاب و کمک به این مردم رنجکشیده که حتی نان شب را با زحمت فراوا تهیه می کنند، بکنیم.
    • عیوضی IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      درست می گويید خرابی روحانی با۱۰۰روز درمان نمی شود معلوم است. روحانی دولتی تحویل گرفت خرابی نداشت اما خرابی دولت روحانی با ۱۰۰ درست نمی شود ۱۰۰روحانی امضای نافرجام یعنی خرابی ۸سال ذلت..
    • سید حسن4463 IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      بزرگترین وخنده دارترین جک دنیاست
  • US ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    10 1
    بابا این اصلاح طلب ها عجب رویی دارند! شما بیجا می کردید زیر متنی رو از طرف ایران امضا کردید که شامل لغو تحریم ها نمیشه و فقط شامل تعلیق میشه.
    • SE ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      2 0
      لغو تحریمها در برجام نبود .غذا! خوردید امضا کردید و چرا هنوز اصرار به حفظ آن دارید ؟
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
      0 0
      پررویی نجومی
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    16 1
    خدا نگذره از هاشمی رفسنجانی که شیخ رو تو پاچه ملت کرد. هاشمی رفسنجانی باعث و بانی همه ی مشکلات بوده .
    • ایرانی IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 2
      یا خیلی بدبختی یا خیلی زرنگ اصلاح طلب و اصولگرا هیچ فرقی با هم ندارند
    • علیرضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      چرا اصلاح طلب با اصولگرایان خیلی فرق دارند.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    12 1
    اما روحانی آبادی تحویل گرفت و خرابه تحویل رییسی داد.
  • - IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 1
    جریان باصطلاح اصلاح طلب بدلیل نداشتن اصالت و تعهد پایگاه اجتماعی رفیع خود درسال 76 را از دست دادند این دست و پا زدن ها بواسطه آلوده شدن در فساد اقتصادی دیگر دستاوردی برایشان نخواهد داشت
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 2
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    - اعمال ما آثارى دارد كه بازتابش به خود ما برمى گردد. «لها ما كسبت وعليها ما...» - انسان، آزاد و صاحب اختيار است. «لها ما كسبت» - انجام يا ترك دستورات الهى، سود وضررش براى خود ماست. «لها... عليها» - كسانى كه مى گويند: «سَمِعنا واطعَنا» وسراپا عادل ومتّقى هستند، بازهم از خطا ونسيان هاى خود نگرانند ودعا مى كنند. «ان نسينا او أخطأنا» - به تاريخ گذشتگان وحوادث تلخ آنان بنگريم تا درس عبرت گرفته وبه خدا پناه ببريم. «كما حَمَلتْه على الّذين من قبلنا»
  • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    روحانی غذا خورده با اعوان و انصار و حامیانش که در صد روز اول که هیـــــچ، در کل هشت سال دوره ریاستش موفقیتی داشته!!!
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    اگر لغو تحریم نبوده ایا تحریم کردن بوده است ؟ اکر تحریم نبود امریکا به تعهد عمل نمی کند. اگر تحریم جزئی از برجام است . ظریف حتما ....
  • سیف IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    حسن روحانی ...
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    خخخخ موفق تر !!!؟ / پس کی بود!؟ میگفت : من کی گفتم همه مشکلات رو تو ۱۰۰ روز حل میکنم مگه کسی عقل نداشته باشه این حرف رو بزنه / از اون گذشته هنوز ۱۰۰ روز ی رئیسی تموم نشده از شهریور ۱۴۰۰ که دولت رو تحویل گرفته تا پایان اذر میشه ۱۰۰ روز / مضافا اینکه ی رئیسی قول حل مشکلات در ۱۰۰ روز رو نداده که اومدین ۱۰۰ روز دولت ایشون رو با دولت قبل مقایسه میکنید / ی روحانی با امادکی کامل سر کار آمد !؟ ؛)) چقدر هم که گشایش اقتصادی تو ۱۰۰ روز ایجاد شد !! ؛)) / عملکرد دولت روحانی اینقدر قابل دفاع نبود که همین حضرات اصلاح طلب برای در امان ماندن از تبعات حمایت هاشون از دولت. ی روحانی ، دم انتخابات ۱۴۰۰ منتقد روحانی شده بودند و ی روحانی رو اصلا اصلاح طلب نمیدونستند !! ؛)) / حالا چی شده افتادند به مقایسه ۱۰۰ روز دولت ی روحانی و ی رئیسی !؟ وقتی میگن ادم دروغگو کم حافظه است واقعا راست گفتن چون اصلاح طلب ها یادشون نمیاد قبلا چی گفتند !؟ و چه رفتاری داشتند !؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    7 0
    اسم فریدون رو می شنوم یاد شیطان رجیم می افتم
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      5 0
      شیطان رجیم صد بار بهتر است از فریدون !
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 1
    یعنی این اصلاح طلبان کلمه وقاحت رو بی معنی و مرزهای جدیدی برای پررویی و وطن فروشی تعریف کردن
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    6 0
    «لغو تحریم ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم. غلط کردید برجام را امضاء کردید.
  • احسان صادقی IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    سلام شما فکر می کنید ظریف چرا در بحبوحه اقدامات دولت سیزدهم گفت که لغو تحریم در متن برجام نیامده بود. بنده احساس می کنم که حضرت والا می خواست قدرت چانه زنی تیم مذاکره کننده را بیاره پایین!!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    پول های بلوکه شده توسط کره ای ها را می خواهید چکار؟
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    بله در ۱۰۰ روزنخست. فتح الفتوح. روحانی. بهاینجاکشید
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 1
    هنر روحانی و جهانگیری و ظریف این بود که مردم ایران را درگیر فقر و فلاکت و گرسنگی کردند.
  • امیر IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 0
    یکی نیست به این بگه گنده تر از تو ارزوهاشون رو به گور بردند ، حساب تو اربابانت از آفتاب روز روشنتره .
  • حمید IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    پررویی نجومی که شاخ و دم نداره
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    5 0
    قربون اوغلی شعبه دیگری ندارد فقط همین یکی مونده
  • DE ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    4 1
    روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق‌تر از رئیسی بود! کلی اصلاح طلبکار و غربگدا گذاشت سر کار کلی داداچ گذاشت سرکار کلی با امضاهای طلایی افراد را جرقه ای میلیاردر کرد رییسی بدرد ما نمیخوره از این کارا اصلن بلد نی/ «لغو تحریم‌ها» در متن برجام نیست، نباید اصرار کنیم .گشتیم نبود نگرد، نیست. هدف برجام گرفتن گی رین کارت بود منظور کاپ اخلاق بود که گرفتیم حالا اگه تحریمها مشکل ایجاد کردند خب میخواستید قبل از مذاکرات به ما بگید!!!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 8
    کاری به روحانی ندارم ولی متاسفانه رئیسی در صد روز اول خیلی بد عمل کرد
    • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 1
      چون مشغول جمع کردن ویرانی روحانی بود...! ولی خیلی خوب عمل کرد. یک هفته ای حمله سایبری را مسولین دولت دکتر رئیسی دفع کردند. اگر روحانی بود چه اتفاقی می افتاد؟!
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      6 1
      درود خدا بر آيت الله رئیسی. خداقوت. خسته نباشید.
    • بهنام IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      7 1
      آقای رئیسی در ۱۰۰ روز اول خیلی خوب عمل کردند.
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    اقای عبدی وجدانا حکومت امریکا یا همون سیا. حقوق امثال بنی صدر و.....ووو رو طبق تورم ایران سالانه زیاد میکنه .یا اینکه اونام مثل مسئولین ایرانی فقط ادعا میکنن. سیاستو ولش کن .وجدانا سئو ال منو جواب بده
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 2
    برای آواربرداری و بازسازی خرابکاری های دولت روحانی حداقل 2 سال زمان لازم است خرابکاری های 8 سال گذشته را نمیتوان 3 ماهه جبران و جمع و جور کرد.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 1
    از لحاظ ریاضیاتی درست گفته ولی نوع و شدت مشکلات در صد روز اول دولت روحانی قابل مقایسه با آنها در دولت رئیسی نیست
  • امیر IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    این جناب قربان اوغلی مثلا کارشناس گویا قربان آمریکاست
  • FR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    نمی‌دونم چرا از دیدن عکس سعید حجاریان حالت چندش به آدم دست میده ... یه حالت شیطانی ماورایی
  • مجتبی IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در مصاحبه با خبرآنلاین گفت: دولت آقای روحانی در ۱۰۰ روز نخست کاملا موفق تر از دولت آقای رئیسی بود.!!! پاسخ: آخه احمدی نژاد این قدر به مملکت گند نزده بود.
  • سعید MD ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    شما از این حرفها و اصلا از حرف زدن خچالت نمی کشید شما باید سوراخ موشی پیدا کنید و خودتان را در ان پنهان کنید از شرم و خجالت البته رو که نیست
  • سعید MD ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    ح... از ان منافقینی است که تا حالا قصر در رفته و جز به نابودی انقلاب و اسلام به چیز دیگری فکر نمی کند
  • صبا IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    سلام شاید اقدامات عوام فریبانه دولت لیبرال روحانی در چند روز اول کمی در چشم آمد، اما به قولی جوجه را آخر پاییز می شمارند. اقدامات عوام فریبانه روحانی با اقدامات انقلابی آیت الله دکتر رئیسی قابل قیاس نیست.
  • حجت MD ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    بدتر از ارمان خودشه
  • عزت MD ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    ارمان روزنامه در خدمت امریکا و اسرائیل
  • سعید MD ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    حرف محبعلی درست است چون روحانی در این 100 روزها خدمت بزرگی به نوچه ها و هم پیاله های خود کرد و رئیس این جیره و مواجب و چپاول ملت را قطع کرد
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 1
    قطعا دولت رییسی هیچ برنامه ای نداره و این یک واقعیت محض هستش که با سفرهای استانی فقط داره گفتار درمانی میکنه.البته دلیل نمیشه بخاطر کم کاری رییسی خیانت های دولت روحانی رو نادیده بگیریم
    • رسول IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      دولت آقای رئیسی برای آینده برنامه دارد. واینطور که شما گفتی نیست. ایشان گفتار درمانی ندارند بلکه برنامه های خود را اعلام می کنند برای عملیاتی شدن آنها.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    2 0
    باواردات واکسن درزمان ریاست جمهوری آقای رئیسی آمار کشته ها از۷۰۰نفربه ۲۰۰نفر رسید قابل توجه است
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    جلال جلالی زاده فکر نمیکنی ساکت بشی بهتر باشه دولت روحانی مملکت و ملت رو نابود کرد دولت روحانی قاتل 300 هزار نفر از ملته دولت روحانی باعث غارت اموال ملت در بورس و تورم و گرانی و فساده تو اونوقت دم از اون بهتر بود میزنی
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    رییسی تا حالا فقط استان گردی کرده است
    • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      اول فکر کن بعد نظر بده و انصاف داشته باش.
    • رسول IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      اینطور که گفتی نیست. ایشان برای درمان درد مردم به استان ها می‌روند. این خوب بود روحانی از اتاق شیشه ای خود خارج نمی شد.؟!
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    روحانی موفق تر بود از رئیسی خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    درست گفته همیشه پیشرفت تخریب بیشاز .صدبرابر سازندگی است.اقای روحانی مامور ویرانی با فرمان.اصلاح طلبان شیطانی بود.البته برای فرار از سازندگی چهار سال اولش کارش لگد پرانی بهدولت قبل که توهردهاتی اثری داشت بود
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    اینها خجالت نمی کشن عجب رویی دارند دقیق سنگ پا .ساکت باشید هیچ کس نمی گوید لال هستید .مملکت را به فنا دادید بیچاره کردید ملت را .روحانی بدترین نفرین را در عمرم به تو کردم ما را گرفتار کردی
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۳
    0 0
    اقای حجاریان برای شما وامثال شما چه در دولت روحانی چه بیرون دولتش جز حیف ومیل بیتالمال در اکثر دولتهای قبل بجز دولت نهم یک عادت شده
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    روحانی کشور رو با بحرانهای زیادی روبرو کرد و خدارو شکر که تموم شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس