کد خبر 1293610
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
گوترش: با دستان خودمان قبرهایمان را می‌کَنیم

دبیرکل سازمان ملل متحد، در نشست تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل «کوپ۲۶» خواستار «نجات بشریت» در مواجهه با تغییرات آب و هوایی شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از رهبران کنفرانس آب‌وهوایی خواست در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی به منظور اینکه قبرهایمان را با دستان خودمان نکنیم به نجات بشریت بپردازیم.

دبیرکل سازمان ملل خطاب به رهبران ده‌ها کشور جهان در گلاسکو گفت: زمان آن است که دست از حرف زدن بردایم. نقض تنوع بیولوژیکی کافی است. بس است خودمان را با کربن بکشیم. بس است با طبیعت مثل زباله رفتار کنیم. آتش زدن و حفاری و استخراج در اعماق زمین بس است. ما با دستان خودمان در حال کَندن قبرمان هستیم.

گوترش تاکید کرد، باید به جای ادامه سوءاستفاده از زمین نجات آینده و نجات بشریت را انتخاب کنید.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: انسانیت به دلیل عادت ما به سوخت‌های فسیلی به سمت جهنم کشیده شده است. کشورهای جزیره‌ای مخصوصا با افزایش سطح دریا در خطر هستند. شکست این نشست در افزایش تلاش‌ها برای کاهش گرمای زمین به مثابه حکم اعدام است.

رهبران بیش از ۱۲۰ کشور جهان روز دوشنبه یک نوامبر (۱۰ آبان) وارد گلاسکو شدند تا با حضور در اجلاس کوپ۲۶ (COP۲۶) درباره اقدامات فوری در زمینه آب‌وهوایی مذاکره کنند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 3
    پیمان اب و هوایی برای کشورهای صنعتی خوبه اما لزومی نداره ما داخلش بمونیم بهترین کار خروجه
  • جهودشناس IR ۰۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 3
    این گوترش مدام حرف میزنه ماجرای گرمایش زمین یک دروغ بزرگ است تا کشورهای کوچک از لحاظ ظرفیت تولید محدود کند و صنایع را در کشورهای دارای سلطه یهود محدود کند. یعنی گرمایش زمین یک بهانه برای فرستادن پرونده کشورها به شورای امنیت سازمان ملل است تا به این شیوه جنگ را با آن کشور توجیه کنند و ثروتش را بدزدند. یعنی خواهند گفت که فلان کشور جان مردم کره زمین را به خطر انداخته پس به او حمله میکنیم یا تحریمش میکنیم.
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۵
      0 0
      اخه چرا وقتی اطلاعی درباره چیزی نداری حرف میزنی؟ اگه تغییرات اقلیمی ادامه پیدا کنه هممونو از بین میبره
  • ابن الرضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    خواهش داریم از تجارب دیگر کشورها درباره قناعت درمصرف آب بنویسید شنیده ام که قبرس آب گرم کن هائی تولید کرده وبه مردم داده که تنها ده دقیقه آب دارد وقطع می شود .الان نظارتی درآب حمام ها برای استحمام وظرف شستن ولباس شستن وجودندارد الگوئی نداریم خانم های خانه داررا آموزش دهید که چجوری ظرف بشویند با کمترین آب مصرف فاجعه است.مشهد 15 برابر توکیو اب مصرف دارد مگر پیامبرنفرموده وضو با یک مد وغسل با سه مد وکیلو پس دیگر مسائل که مهم تر از وضو نیست بیشتر مردم وسواس دارند وبیماری مصرف آب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس