ستفان دی‌ میستورا

دبیرکل سازمان ملل استفان دی میستورا، فرستاده سابق این سازمان به سوریه را به عنوان فرستاده جدید خود در منطقه صحرا تعیین کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از i۲۴news، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای استفان دی‌ میستورا، دیپلمات سوئدی را به جای هورست کوهلر، دیپلمات آلمانی که در آوریل ۲۰۱۹ از سمت خود استعفا کرده بود، به عنوان فرستاده جدید این سازمان به منطقه صحرا تعیین کرد.

در بیانیه گوترش ضمن اشاره به قطعنامه شماره ۲۵۴۸ شورای امنیت و سایر قطعنامه‌های مربوطه، آمده است: فرستاده جدید به نمایندگی از دبیرکل تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و با تمامی محورهای مربوطه از جمله طرف‌ها و کشورهای همسایه و تمامی ذی‌نفعان همکاری خواهد کرد.

گوترش پیشتر تاکید کرده بود که تعیین فرستاده ویژه‌ای برای منطقه صحرا، شرط ازسرگیری روند سیاسی مذاکرات است.

در این بیانیه آمده است: فرستاده جدید سازمان ملل از تجربه بین‌المللی خوبی برخوردار است زیرا پیش از این به عنوان فرستاده این سازمان در کشورهای مختلفی همانند سوریه، عراق و افغانستان فعالیت داشته است.

عمر هلال، نماینده دائم مراکش در سازمان ملل از چند روز قبل با اشاره به اینکه دبیرکل سازمان ملل رایزنی‌هایی را با اعضای شورای امنیت درباره انتصاب دی‌ میستورا در این سمت که مدت طولانی است، خالی مانده، آغاز کرده، از موافقت رباط با انتصاب دی میستورا به عنوان فرستاده سازمان ملل به منطقه صحرا خبر داد.

هلال افزود: انتصاب فرستاده سابق سازمان ملل به سوریه در این سمت جدید ظرف چند روز آینده و پس از موافقت اعضای شورای امنیت انجام خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس