کد خبر 1601778
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۶
حوادث

زن جوان پس از دو سال زندگی مشترک به خاطر رفتارهای تحقیرآمیز همسرش تصمیم به جدایی گرفت و راهی دادگاه خانواده شد.

به گزارش مشرق، غزاله که در شعبه دادگاه خانواده مقابل قاضی نشسته بود، وقتی از او خواسته شد درباره علت درخواست طلاقش توضیح دهد، در حالی که کیفش را روی میز می‌گذاشت از جای خود بلند شد و گفت: آقای قاضی من و همسرم فامیل دور هستیم و زیاد هم معاشرت نداشتیم. ازدواجمان کاملاً سنتی بود به همین خاطر فکر می‌کردیم نیازی به صحبت‌های خصوصی‌تر نیست، در حالی که در واقع هیچ شناختی از او نداشتم و فقط بر اساس ظاهرش تصمیم به ازدواج گرفتم. وقتی خانواده‌ها موافقت کردند من هم جواب بله را دادم و عقد کردیم.

بعد از چند ماه هم عروسی گرفتیم و الان نزدیک به دو سال است که ازدواج کرده‌ایم اما از همان ماه‌های اول بعد از ازدواج وقتی به میهمانی می‌رفتیم یا میهمان به خانه‌مان می‌آمد، کم‌کم متوجه رفتارهای عجیب مهران شدم. اوایل رفتارش را به پای شوخ‌طبعی و ابراز صمیمیت می‌گذاشتم اما بعد متوجه شدم حرف‌ها و رفتارش درباره من و دیگران بیشتر توهین، تحقیر و تمسخر است تا شوخی. انگار عادت داشت همه حرف‌هایش را با تمسخر و توهین بیان کند.

آقای قاضی، من خودم آدم شوخ‌طبع و بگوبخندی هستم اما رفتار مهران مرا بسیار آزار می‌دهد. او مدام به خانواده و نزدیکانم توهین می‌کند. به عنوان مثال یک شب که میهمان داشتیم موقع شستن ظرف‌ها به خواهرانم گفت چرا نشسته‌اید، بروید ظرف‌ها را بشویید. وقتی هم که آنها داشتند ظرف می‌شستند مدام به آشپزخانه می‌آمد و با لحن تمسخرآمیزی می‌گفت: اصلاً خوب کار نمی‌کنید، از کارتان راضی نیستم.

خواهرانم به خاطر من حرفی نزدند حتی می‌خندیدند اما خب متوجه شدم که چقدر به آنها برخورده بود و دیگر هم وقتی شوهرم خانه بود به خانه‌ام نیامدند.

غزاله نگاهی به حلقه ازدواجش کرد و گفت: آقای قاضی، وقتی در جمع فامیل نشسته‌ایم مدام به مردها می‌گوید به زن‌هایتان رو ندهید، پررو می‌شوند.

چند بار تذکر دادم اما توجهی نکرد و حتی با بی‌احترامی با من برخورد کرد تا اینکه دیگر عصبانی شدم و کار به دعوای شدیدی کشید که در کمال ناباوری به طرفم حمله کرد تا مرا بزند. من تا الان گذشت کردم اما دیگر نمی‌توانم تحملش کنم چون در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که رفتارها بر پایه احترام بوده، نه توهین، تحقیر و تمسخر، هر چند که خودش فکر می‌کند خیلی آدم شوخ و بامزه‌ای است اما این رفتار در خانواده ما نشانه بی‌حرمتی است. کار را به جایی رسانده که دیگر دوست ندارم با او در جمع حاضر شوم و می‌خواهم طلاق بگیرم.

راستش را بخواهید آخرین کاری که باعث شد در تصمیم خودم مصمم‌تر شوم همین چند شب قبل بود؛ در خانه مادرم بودیم که خاله‌ام با شوهر و بچه‌اش آمدند. شوهر خاله‌ام داشت تعریف می‌کرد که در کارهای خانه به همسرش کمک می‌کند که یکدفعه مهران گفت از بس زن ذلیلی، مرد که نباید ظرف بشوره و بچه‌داری کنه. همین طور داشت ادامه می‌داد که از خجالت آب شدم و شوهر خاله‌ام هم عصبانی شد و آنها از خانه‌مان رفتند. من که آبرویم رفته بود همان جا گفتم می‌خواهم طلاق بگیرم.

قاضی رو به مهران کرد و گفت: پسرم چرا این رفتار را انجام می‌دهی؟

مهران با لحن حق به‌جانبی گفت: من اینجوری بزرگ شده‌ام و پدرم هم همین طوره. شوهر خاله این خانم داشت آبروی ما مردها رو می‌برد، منم خواستم به او بفهمانم که مردی گفتن، زنی گفتن، هر کدام وظیفه خودشان را دارند. کار مرد بیرون و پول درآوردن است و کار زن هم آشپزی، بچه‌داری و خانه‌داری.

قاضی که با این حرف‌ها متوجه عمق فاجعه زندگی مشترک این زوج جوان شده بود، گفت: طلاق تنها راه نجات زندگی شما نیست. به نظر من حتماً دو ماه به کلاس‌های مشاوره بروید اگر مشکلتان حل نشد و مهران هم در این مدت رفتارش را اصلاح نکرد آن وقت حکم طلاق را صادر می‌کنم.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • DE ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    56 15
    دو هفته ی دیگه خبر قتل زن به دست شوهرش منتشر میشه و آقای قاضی یک زوج جوان دیگر را به مشاوره میفرستند. کسی که تمام عمر این افکار نه فقط زن ستیزی بلکه بی شخصیتی و بی دینی و بی معرفتی داشته و حتی اینگونه تربیت شده با دوماه و دو سال و بیست سال عوض نمیشه.
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      10 10
      فقط میخان شوهر کنن از هول حلیم میفتن تو دیگ!
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      67 19
      قاضی که با این حرف‌ها متوجه عمق فاجعه؟!!!! زندگی مشترک این زوج جوان شده بود" کدام فاجعه؟! دزدی کرده، زنا کرده؟ خرج خونه رو به گردن زن انداخته؟!!! درسته در اسلام زن وظیفه کار کردن در خانه را ندارد ولی کار بسیار پراهمیت تربیت نسل آتی، بچه داری به مادر محول شده است و متاسفانه با فرهنگ به ظاهر زیبا اما به واقع وحشی غرب، و البته با کم لطفی آقایان در ندادن نفقه زن، زنان کودک و خانه را رها کردند و به عنوان زیردست و منشی به شرکتها رفتند کودک در مهد کودک روانی و بدبخت شد ومادر در شرکتها و الان هم هر روز یک خبر می شنویم که زن با صاحب شرکت وارد رابطه شده و ....
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      78 9
      از کجا معلوم زن مرد رو نمیکشه الان که زنا بیشتر میکشن اول خیانت میکنن بعد بیچاره شوهر میکشن
    • DE ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      39 10
      اتفاقا برعکس خبر قتل شوهر به دست زن منتشر می شه. تا به زنی می گی بالای چشمت ابرو هست سریع یقه دری می کنه. فحاشی زنان در جامعه بسیار زیاد شده
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      2 4
      کل داستان تخیلی است. در واقع نویسنده به زعم خودش دارد یکی از آسیبهای خانواده را تحلیل میکند
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    50 9
    عجب آدم بی فرهنگی این مرد
    • افتخار AU ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      13 4
      احسنت - بی فرهنگ و بی اطلاع از جوهره دین اسلام
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      37 2
      غذا درست کردن طبق شریعت کار زن نیست ولی ایا کار مرد است ؟؟!! مرد وظیفه تامین نخود لوبیا برنج و .... را به صورت خام دارد زن دوست دارد بپزد دوست ندارد خام بخورد زن وظیفه تمیز کردن خانه را ندارد ایا مرد وظیفه دارد ؟؟ زن دوست دارد هر روز یا چند روز یک بار تمیز کند دوست ندارد به درک مرد ان را سالی یکبار برای خود یه جارویی خواهد زد زن ظرف شستن را وظیفه ندارد اشکالی نیست ظرفها در سینک میماند مرد هر موقع ظرفی لازم داشت یکی را بر میدارد ابی میزند بعد از مصرف دوباره کثیف همانجا میاندازد امااااااااا تا مرد اجازه نداده حق ندارد پا از خانه بیرون بگذارد یا حتی با اقوامش تلفنی گفتگو کند این کاملا طبق شریعت میباشد
    • IR ۰۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 25
      ۱۶:۰۹ خزعبلاتی که بافتی منطبق با شریعت من‌درآوردی خودته. اولا درسته که زندگی به تفاهم نیاز داره اما اسلام حداقل رو در مورد ازدواج مشخص فرموده تا بر اساس حداقل‌ها تصمیم بگیرید و دست بالا نگیرید. به همین خاطر زن وظیفه کار در خانه نداره اما مرد وظیفه خرجی زندگی رو داره و مسلما غذای پخته نه خود لوبیای خام! و نظافت خانه جزء وظایف مرد هست. حالا می‌خواد خودش جارو بکشه یا خدمت‌کار بگیره. البته تفاهم باشه بهتر و به ثواب نزدیک‌تره. در مورد بیرون رفتن و زنگ زدن به اقوام خیر این شکلی نیست. منظور اینه که زن بدون اطلاع شوهر جایی نره. نه این که به امورات واجب خودش نپردازه. زنگ زدن هم هیچ اشکالی نداره. شریعت اینه. سخته برات؟ اسلام هم همینو خواستی تا موقع ازدواج به جای انتخاب چشم و ابرو و قد و هیکل و رنگ و لعاب، حواستون به ایمان و اخلاق باشه و عقل رو هم کار بندازید و مهریه‌ای که نقدا نمی‌تونید بپردازید رو بر عهده نگیرید.
    • IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 61
      ۱۶:۰۹ خزعبلاتی که بافتی منطبق با شریعت من‌درآوردی خودته. اولا درسته که زندگی به تفاهم نیاز داره اما اسلام حداقل رو در مورد ازدواج مشخص فرموده تا بر اساس حداقل‌ها تصمیم بگیرید و طرف مقابل رو دست بالا نگیرید. به همین خاطر زن وظیفه کار در خانه نداره اما مرد وظیفه خرجی زندگی رو داره و مسلما غذای پخته نه نخود لوبیای خام! و نظافت خانه هم جزء هزینه‌های زندگی و در نتیجه وظایف مرد هست. حالا می‌خواد خودش جارو بکشه یا خدمت‌کار بگیره. البته تفاهم باشه بهتر و به ثواب نزدیک‌تره. در مورد بیرون رفتن و زنگ زدن به اقوام خیر این شکلی نیست. منظور اینه که زن بدون اطلاع شوهر جایی نره. نه این که به امورات واجب خودش نپردازه. زنگ زدن هم شوخیت گرفته چون هیچ اشکالی نداره. شریعت اینه. سخته برات؟! اسلام هم همینو می‌خواد تا موقع ازدواج به جای انتخاب چشم و ابرو و قد و هیکل و رنگ و لعاب، حواستون به ایمان و اخلاق باشه و عقل رو هم به کار بندازید و مهریه‌ای که نقدا نمی‌تونید بپردازید رو بر عهده نگیرید. البته معمولا امثال شما از همه زن‌ذلیل‌ترید فقط جلوی بقیه قیافه میایید و زندگی بقیه رو خراب می‌کنید.
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    31 1
    راز دوام زندگی مشترک وفاداری و احترام متقابله
  • مصطفی IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    18 8
    ما با اینکه فامیلمون سرشناسه هم تو شهر خودمون و از طریقی تو کشور و مردم مارو می شناسن ولی یادمه برای ازدواجم پدر زنم پاشده بود رفته بود از فرمانده ام هم تحقیق کرده بود. تنبلی نکنید
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      13 4
      کار خوبی کرده
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۴
      1 1
      وای خدای بزرگ سرشناسی هم دردسر داره
    • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 1
      مثلا تو هم اومدی اینجا و بلوف بزنی که سرشناس هستید؟؟؟ امان از کمبود شخصیت!!!
    • عماد IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
      0 0
      بابا سرشناس
  • محسن IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    31 6
    مرتیکه دیوانست...یه تختش کمه
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      9 4
      احسنت ، اگه دیوونه نبود که اصلأ زن نمی‌گرفت!! 🤣🤣🤣
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    30 8
    این مرتیکه درخانواده خوبی تربیت نشده و آدم بشو هم نیست! زودتر طلاق بگیر و خودتو از شرش خلاص کن!
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    97 31
    خانه داری شوهر داری و بچه داری وظیفه زن هست. زنها باید وظایف خود را بشناسند وگرنه برای چی مردی زیر بار تعهد قانونی نفقه و مهریه برود؟
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      21 86
      نه عزیزم زن هیچ وظیفه ای به جز تمکین در امور زناشویی در خانه همسر نداره اگر هم خانم ها امور خانه داری و بچه داری رو انجام میدن از روی احسان و نیکی است نه از روی وظیفه و حق و تکلیف
    • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      غلط کردی. طبق شریعت اسلام زن هیچ وظیفه ای در خانه ندارد و می تواند برای خانه داری و حتی ششیر دادن به بچه، پول بگیرد. زنها لطف می کنند. اینکه زن من اینها را مطالبه نمی کند از روی عشق و محبتش است وگرنه از امثال تو باید تا قرون آخرش را بگیرند
    • یه مرد IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      16 1
      بنده خدا این زن حرفی نداره،این شوهر نادان چرا مسخره می کنه،من آدم می شناسم با وجود شغل عالی و حقوق خوب ،کمک کار خانمش هست،ننگ که نیست در ضمن اگر مرد برای خانم احترام قائل باشد کمکش می کنه،تا به سختی های خانه داری بیشتر پی ببره
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      91 7
      خوب مگه آدم اصلا مریضه زن بگیره؟؟! اگر بچه نخوای دلیلی برای ازدواج وجود نداره!!
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      123 0
      10:36 پس بشین تا شوهر برات بیاد اونم با شتره سفید.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      129 4
      10:39 اگه اینجوره چه مرضی داریم زن بگیریم؟؟؟یک کلفت استخدام و با پرداخت کمترازنصف هزینه های همسر به او تمام کارهامون را انجام میده و منت هم سرش میذاریم!!!
    • IR ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      148 1
      ۱۰:۳۹ اولا خودت غلط کردی بی ادب سلیطه. دوما بشین تا احمقی پیدا شه برا شیر بهت پول پده
    • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 2
      اون کاربری که خودتو مجرد ۶۰ ساله موفق و خوشحال معرفی کردی، فرضا راست گفته باشی و از تخیلاتت داستان نبافته باشی، از کجا آمار گرفتی که همه پیرها میرن خانه سالمندان؟! این همه ننه بزرگ بابابزرگ با عزت و احترام دارن زندگی میکنن بی بچه و با بچه دوماً همه جای دنیا رو گشتی اما به آرامش نرسیدی چون هیچی جای همدم و همسر رو نمیگیره نیازهای عاطفی و تنهایی هاتو با چی پر کردی؟
  • US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    17 2
    خب طرف طلاق میخواد قاضی چرا به مدرسه می فرسته؟
  • علیرضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    27 5
    شوهره وقتی گفت پدرم همین طوری بوده مشخصه تربیتش نادرست بوده
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    خانه داری شوهر داری و بچه داری وظیفه زن هست. زنها باید وظایف خود را بشناسند وگرنه برای چی مردی زیر بار تعهد قانونی نفقه و مهریه برود؟
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    شیخ ابوالمجرد الخوشحال المتول در کتاب خود بنام ام المسائل فی الاحوال الخراب المتأهلون می‌فرمایند : زن مستانید تا آزاد و راحت توانید زیست!!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      15 47
      کار خوبی می کنید. زن ها هم از شر شما در امان می مانند.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      کاش پدر شما هم به توصیهٔ شیخ ابوالمجرد الخوشحال المتول عمل می کرد تا توِ الدنگ بوجود نمی آمدی
    • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      119 0
      زن خوب بستانید زنی با باطن زیبا که تا اخر عمر زیبا بماند
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      308 2
      همینکه ما از شر زنان در امان بمانیم کافیست!! زنان هرچی فکر میکنن بکنن، مهم نیست!!
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 147
      احسنت ، کاشکی پدر بنده به نصیحت شیخ عمل کرده بود تا بدنیا نمی آمدم و با احمقهایی مثل تو در یک کشور زندگی نمیکردم!!!
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      23 2
      زن خوب هم بستانید معلوم نیست تا آخرش خوب بماند، شیخ ابوالمجرد فکر همه جاشو کرده بوده!! 🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      48 1
      در تائید نظر دوستمون که کامنت اول رو گذاشته عرض کنم که من 60 سالمه خارج هم تحصیل کردم و اقامت دارم، نصف سال هم ایران هستم هیچوقت هم ازدواج نکردم و از لحاظ مالی و حالی هم اوضاعم از تمام دوستهای متاهلم بهتره!! خونه مو کارگر تمیز میکنه، خودمم آشپزیم از همهٔ همسرای دوستام بهتره و آزاد آزاد هستم و تقریبأ به همه جای دنیا سفر کردم. توی این دوره زمونه ازدواج برای آقایون هیچ مزیتی نداره مگر کسی عشق بچه داشته باشه وحاضر باشه تاوانش رو هم بده که اونم قابل احترامه!! پیر هم که شدی چه مجرد چه متاهل، چه با بچه چه بی بچه جات تو خانه سالمندانه پس فرقی هم نمیکنه!!!
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      داداش 60 سالمون که مجرده فقط مواظب باش نکشنت. یک عده دنبال آدم های بی کس و کار میگردن که بکشنشون و خونه زندگیشونو بفروشن. مواظب به خودت باش. این اتفاق برای پسر خاله من بعد از مرگ مادرش افتاد
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    خانه داری شوهر داری و بچه داری وظیفه زن هست. زنها باید وظایف خود را بشناسند وگرنه برای چی مردی زیر بار تعهد قانونی نفقه و مهریه برود؟
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    مرتیکه‌ی رذل احمق. اونایی که گفتی، وظیفه‌ی زن نیست؛ بلکه لطفِ زن است که امور خانه را انجام میده. بر اساس شرع، زن هیچ تکلیفی در این زمینه بر عهده نداره. مردک بیشرف به جای اینکه از زنش ممنون باشه، هم توهین می کنه و هم طلبکار میشه!!
    • ناشناس IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      146 7
      شرع میگه 4 تا زن بگیر تا فرصت تنش کم باشه و رفاه مرد زیاد
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      90 0
      اول خودت ادب رو یاد بگیر بعد به توهین بقیه کار داشته باش. خدا لعنت کنند فتنه مهسا و ززآ رو که بیشرف رو عادی سازی کرد
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      143 0
      همین طرز حرف زدن رو میبینین؟ یکی دوسال بعد از ازدواج بخصوص بعد از یکی دوتا بچه زنتون احتمالأ همینطور باهاتون صحبت میکنه!! در ضمن من ازدواج نکردم و نخواهم کرد!! زنده باد مزدا = #مجرد_زندگی_دارایی_آزادی 🤣🤣🤣🤣🤣
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      192 0
      این مرده که لطف میکنه چهارتا هوو سرتون نمیاره. بشینین تا براتون شوور پیدا شه. خخخخخخ
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      منظورت از رفاه مرد ، عیاشی و هوس رانی و مسائل جنسیه دیگه . درسته ؟؟؟؟؟؟؟؟
    • برزگر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      1 0
      شما با این ادبیات انتظار داری مخاطبت متوجه کلامت بشه!
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    2 4
    ما یک فامیل داشتیم میگفت شوهرش هر حرفیکه میزد ابتداش یک فحش رکیک میداد. حتی اسم خانومش رو صدا نمیزد و بجاش ی فحش رکیک مخصوص براش ساخته بود.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      16 0
      ما هم یه آشنا داشتیم همین حرفو راجع به زنش میگفت، خوشبختانه عقلش رسید طلاقش داد!!!
  • محسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    188 3
    بنده موافق حفظ احترام و حقوق خانمها هستم ولی توجه داشته باشید طرح این موضوعات و همین حرفهای افراطی برابری زن با مرد و حقوق زن و احترام بیش از حد مرد به زن موجب شده امار بی حجابی ، خیانت ، طلاق و مهریه در جامعه افزایش پیدا کند... چون زن همش فکر میکنه حقش خورده شده و باید به مرد برسه جمله پررو شدن زن دقیقا بعد از انقلاب رخ داده که شاید 1درصد خانمها شاید کمتر فضای خانوادرو به عرصه های فمینیستی سوق دادن پس دقت کنید اعتدال رو برید و به دام افکار خانواده شکن نیافتید
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    41 7
    این گزارش الان جدی بود یا کمدی؟ میخوای طلاق بگیری مهریه ات را بگیری دیگه چرا بهانه بنی اسراییلی میاری؟ گزارشگر را باش! قاضی متوجه عمق فاجعه زندگی مشترک شد! احتمالا سکوت کرده جلوی خنده اش را بگیره.
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    121 4
    خانه داری، آشپزی، بچه داری و کلا کار در منزل وظیفه زن نیست ولی چرا وظیفه واقعی زن را که مرد به خاطرش زیر بار مهریه و نفقه میره را نمیگید؟؟ اگر قرار بر مساوات بین زن و مرد حتی در خصوصی ترین مسائل زناشویی هست پس چرا مهریه و نفقه را گذاشتند به عهده مرد؟؟ مشکل اینجاست که ما اسلام را نصفه و نیمه اجرا می کنیم، هم میخواهیم اسلام را داشته باشیم هم نیم نگاهی به کشورهای غربی و قوانین آنها داریم
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      27 0
      10:38 احسنت ،دقيقأ همینطوره!!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    9 0
    ادب مرد به ز دولت اوست ولی خواهر عزیز شمام شوخی بردار نیستی ها
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    شوخی زن شوهری در جمع واقعا تحقیر کننده س مرد زن در خانه و زندگی همکاری کنند باعث افتخار هست
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 1
    بنظر من بجای فرستادن به کلاس مشاوره، چاره کار آقا اینه که مدتی در کارهای خانه به همسرش کمک کنه، این موجب میشه تا بفهمه در زندگی مشترک زوجین وظیفه شرعی و الهی دارند نه وظیفه قانونی و اگر هر کدام از زوجین کاری میکنند بدلیل مهر و علاقه به طرف مقابل هست، نه از سر اجبار و انجام وظیفه
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 0
      مرده همسر دوم اختیار کند تا کمک کار همسر اولش شود. قابل توجه کسایی که هی اسلام اسلام میکنن و وظیفه زن نیست وظیفه زن نیست راه انداختن.
  • ... IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    4 1
    این اقا بلد نیست هر سخن جایی و هر نقطه مکانی دارد در ضمن از امیرالمومنین که مردتر نیستی تو خونه کمک حال حضرت زهرا بودن
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    82 1
    اگر قرار باشد طبق شرع زن در خانه کاری انجام‌ندهد و برای کار خاته و شیر دادن بچه اجرت المثل بگیرد مرد هم طبق شرع حق داشتن ۴ همسر دارد و نیازی هم به اذن همسر اول نیست. البته بگذریم که برخی بخاطر چند تا رای یا بدست آوردن دل فمینیستها شرع را هم تغییر داده اند از این حرف ها که بگذریم این مرد داستان هم تربیت درستی ندارد و لیاقت فرزند داشتن و زندگی مشترک را نیز ندارد. این مرد قابل تربیت و ادب شدن نیست و باید از او طلاق گرفت.
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 27
      دین را تفسیر به رای مکن موجب ضمان است .
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      77 0
      احسنت ، زنها و فمینیست‌ها کلأ از هر قانونی اون قسمتشو که به نفع شونه فقط یاد میگیرن!! با نصف یه قانون هم به نظر من نباید زیر بار زن گرفتن رفت!!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      4 2
      حالا مثلا 4 تا زن داشتن خوبه. فامیل ما دو تا زن داره از هرکدوم 5 تا بچه. الان تو سن 80 سالگی برگشته ده تو خونه باغی میخوابه. کسی راهش نمیده خونه
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    17 0
    اقا دین هم حامی زنان است حق نفقه حق شیر مهریه مرد بالاتر از گل بگه نفقه اجرا مهریه اجرا . الان هم که با قانون جدید سکه بانوان همه زرنگ شدن خانه و زمین می گن باید بزنی به نام . اقایون برن همسراشون رو باد بزنن . هر که زن خواهد باید تحمل این شداید رو داشته باشد این گوی و این میدان .
  • ادرین DE ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    13 0
    هیچ خانواده ای ندیدیم با مشاوره دعواهاش تموم بشه. بعد از یه مدت بدتر هم میشه
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      21 1
      مشاوره و روانشناسی که بر اساس فرهنگ غرب باشه بی فایده است من نمیدونم وقتی نتیجه روانشناسی در غرب رو می بینیم که با آموزش برای خودت زندگی کن به مادران ، کودکان بی مادر ، بزرگ شده اند و جامعه به لحاظ اخلاقی به قههرا رفته و خانواده ها مضمحل شده چرا باید اشتباه غرب رو تکرار کنیم
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    5 0
    زوجهای نادان زمانی که خانه اشان آتش می گیرد : کی آتش زد؟ چرا آتش زد؟ هدفش چه بود؟ و دنبال مقصر می گردند اما زوجهای دانا: چگونه آتش را خاموش کنیم؟ مهارت مدیریت بحران دارند وقتی تنش و اضطراب در رابطه بوجود میاد دنبال راه حل می گردند و از متخصص کمک می گیرند
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    مرده چقد ناشی بود
  • DE ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 1
    به این دسته مردهای ابله و تلخ زبون ، نفهم و سلطه طلب خانواده ها نباید دختر دلبندشون رو که بیست یا بیشتر سال با هزار هزینه و زحمت بزرگ کردن همین جوری مفتی به این گوشت تلخ ایی تقدیم کنن. زن گرفتن لیاقت میخواد که این آقای ابله اصلا نداره. زیرا هنر مرد بودن حمایت مرد از همسرش و فرزندانش و احترام به خانواده زنش هستش. این آقا نشون میده اصلا نداره و فقط بلده دختر مردم رو بدبخت کنه! از قدیم گذشتگان ما درازدواج اصل هم کفو بودن ( مثل همسانی دو کفه ترازو) رو در ازدواج دختر و پسرها رعایت میکردند تا ازدواج دو زوج باهم قوام طولانی داشته و تعادل زندگی شون همیشه بخوبی حفظ بشه تادو همسر به پای هم بخوشی پیر بشن. اگر غیر این باشه تصمیم نادرستی گرفته شده و ازدواج این دو نفرمسلما ثبات نخواهد داشت. این آقا اصلا قدر نعمت همسر خوب رو نمیدنه! وقتی یک زن تلخ زبان مثل خودش تو کاسه اش بذارن ، تازه می فهمه چقدر احمق بوده!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    این مرد نادانه و دین هم نداره.
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    7 0
    ما که درزندگی این زوج نبوده ایم که بخوایم قضاوت کنیم ولی درکل فقط اینومیدونم که زن ها خوب میتونن مردها را با زبونشون وگریه محکوم کنن وحتی گاهی زندانی و یا بالای دار هم بفرستند!!!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    21 0
    عمق فاجعه !!!! چی می نویسی خانم خبرنگار !!!! دو صفحه حرف های زن رو گزارش کردی با دو سطر حرف های مرد اینجوری شما خانم ها قضاوت می کنید؟!
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    قاضی خواسته اون نفهم را اصلاح کند ولی این آقا..... اومده و..... خواهد رفت، فقط الان احتمال داره جون دختر مردم به خطر بیافته.
  • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 1
    حق صد درصد با مرده.زنه داره فیلم بازی میکنه.اتفاقا چه مرد با غیرت و با جنمیه.این ادم خانواده بادوامی داره.زنش میخاد از بار مسعولیت شونه خالی کنه.کاملا مشخصه.فیلش یاد هندستون کرده مثل خیلی از زنان متاهل الان
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      17 0
      کلا فیلمنامه نویسان از رفتار زنان الگو میگیرن و فیلم مینویسند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • ناشناس IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      قاضی اصلی فقط و فقط خداوند است پس من و شما که در این خانواده نبودیم قضاوت نکنیم در ضمن قرآن مجید هم برای زن و هم برای مرد وظیفه ای به اندازه توانشان داده است کاش هم زن و هم مرد به وظایف قرآنی که مربوط به هر دو زوج و زوجه است عمل کنند و هم دیگر را متهم نکنیم
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    15 0
    همین پر رو بازیها باعث دریده شدنه زنا شده تو خیابونها ولند و یا پشت ماشین مشغول بازی با گوشی و رانندگی
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    ای کاش مادرم وقتی ما کوچک بودیم از پدرمان طلاق می‌گرفت وخیلی بهتر می‌توانست از پس خرج و...مابربیاید وخودش را ۵۰سال فدای زندگی با نامردی مثل او نمی‌کرد شاید ما چهاردخترش سرنوشت بهتری برایمان رقم می‌خورد... نهایت عذاب این گفته های زن را درک میکنم...
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      ولی باور کن اگرم طلاق گرفته بود امروز میگفتی چرا طلاق گرفته. توکل به خدا کن و خودت زندگیت رو بساز.گذشته ها گذشته.رنج شما هم پیش خدا گم نمیشه
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    هر دو نفر قاطی دارند و شوهره بیشتر!!!
  • حسین IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 13
    این مرد تربیتش مشکل داره، چه ربطی داره؟در اسناد هست که حضرت علی (ع) هم در کارهای خانه کمک می کردند و به این کار سفارش می کردند، کلا مرد و زن باید همراه هم باشند وگرنه اگر قرار باشه سوهان روح هم دیگه باشن همون بهتر که ازدواج نکنند. باید در امور توافق کنند اون هم قبل ازدواج وگرنه مسائل به هم دیگه می پیجه و در حلش ناتوان می شن
  • مهدي US ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    1 0
    دور بودم از مفاهيم ارزشمند اسلامي باعث بروز اين مشگلات ميشود. اگر اين اقا ذره اي شعور مطالعه در تاريخ اسلام را داشت و رفتار حضرت علي (ع) را با حضرت فاطمه (س) را بررسي كرده بود هرگز با همسر خود اينگونه برخورد نمي كرد.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    3 0
    زن ها خراب شدن
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
      0 0
      قبول کن اول مردها بد شدن بعد زنها
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 0
    بعید میدونم تمام روانشناس ها و روانکاوهای دنیا بتونن چنین مردنمای نفهمی را اصلاح کنند. طلاق تنها راه نجات این خانم است اما برای نجات خانم های دیگری که ممکن است بعد از طلاق بدون شناخت ایم بیمار متوهم اسیر وی شوند, صدور حکمی قانونی است دال بر اینکه این مرد در ازدواج های بعدی خود موظف است به خانمی که خواستگاری اش رفته با دقت و صراحت توضیح دهد که بیش از همسر(یعنی دو نفر که با هم برابر و یکسان هستند و هیچکدام بر دیگری سرتر نیست) نیازمند یک برده و کنیز است تا اگر خدایی نخواسته خانمی در دنیا پیدا شد که کنیزی و بردگی این مردک را بپذیرد, در آینده مشکلی پیش نیاید و یا برعکس آنگونه که من حدس میزنم تا ابد عذب و مطلقه باقی بماند و بفهمد هیچ نیست و دوران برده داری چندی قرن پیش تمام شده است. مردکه ی ..
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۳
    0 1
    این مرد یک احمق واقعی است و این خانم بایستی از ایشان دور شود
    • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
      0 0
      خودتم کم احمق نیستی هاااااااااااااا
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    4 0
    بنظرم وجود چنین قضاتی موجب نابودی بنیان خانواده هاست بی عیب خداست ایشون عیب بزرگی نداره سنتی بار اومده از قرار معلوم همسرش هم آدم حساسی هست طرف با مرد معتاد ازدواج و زندگی میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس