اجباری شدن ماسک به روایت تصویر تهران کرونا

روند نزولی همه‌گیری از ابتدای هفته روز گذشته معکوس شد و دوباره ویروس منحوس با افزایش نرخ ابتلا خودنمایی کرد و کارشناسان با اعلام شباهت‌های معنادار نوسان‌ها به قبل از پیک پنجم نگران روزهای آتی هستند.

به‌گزارش مشرق، بررسی‌های آماری روز گذشته همه‌گیری نشان داد ویروس منحوس هنوز فعال است و کاملا ًزیرپوستی مشغول گسترش فعالیتش در ایران است که این اتفاق باعث شده تا شباهت‌های آماری دو هفته اخیر با یک ماه قبل از آغاز پیک پنجم عامل نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان باشد.

کارشناسان بهداشت و درمان در این زمینه می‌گویند: بررسی رفتاری ویروس منحوس در دو هفته اخیر با یک ماه قبل از آغاز پیک پنجم یعنی خرداد ۱۴۰۰ این سیگنال را تقویت کرده که احتمال شکل‌گیری پیک ششم در فاصله‌ای نزدیک دور از انتظار نیست، به‌خصوص اینکه علاوه بر افزایش نرخ ابتلا روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میان هموطنان نیز سیر نزولی به خود گرفته است.

این گروه درباره سینگال‌های منتشر شده از روند فعالیت روزانه ویروس منحوس نیز تاکید می‌کنند: افزایش ۱۹ درصدی نرخ ابتلا در یک روز و رسیدن تعداد مبتلایان روزانه به ۸۴۲۷ مورد یعنی ابتلای ۵.۸ نفر در هر دقیقه می‌تواند نشانه‌ای از جهش ناگهانی نرخ ابتلا باشد که شاهد مثال این روند نیز رشد ۲.۶ درصدی نرخ بستری افراد مبتلا در آخرین آمار منتشر شده است.

به گفته کارشناسان بهداشت و درمان، زنجیره روند افزایشی همه‌گیری درجایی تکمیل می‌شود که مقایسه دو جدول آماری اخیر با یکدیگر رشد ۴۲.۷۴ درصدی نرخ فوتی‌ها را نشان می‌دهد که در واقع هر ۸ دقیقه یک فوتی  بوده است. البته پایان کار نیست و مقایسه روند تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌ها نیز مهر تایید دیگری در این زمینه است چون افزایش ۶ شهرستان قرمز در یک هفته می‌تواند گواهی گسترش منطقه فعالیت ویروس منحوس باشد و اگر بگوییم نبض شکل‌گیری پیک ششم کرونا در ایران تندتر شده دور از واقعیت نیست.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,


استان آذربایجان غربی/۱۰۷۱ نفر به سبب سندروم حاد تنفسی بستری شدند

جواد آقازادهه، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته تعداد یک هزار و ۷۱ نفر به سبب سندروم حاد تنفسی در بیمارستان‌های آذربایجان‌غربی بستری شده و ۴۷ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۳۰ نفر مشکوک به بیماری کرونا و ۲۴۴ بستری در بخش آی‌سی‌یو در شبانه‌روز گذشته در استان به ثبت رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی از ابتلای ۵۷۰ نفر دیگر به کرونا خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۳۰۴ هزار و ۶۷۷ نفر مبتلا به این بیماری شده‌اند.

وی با اشاره به فوت ۱۵ نفر دیگر در شبانه روز گذشته در آذربایجان‌غربی افزود: با فوت این تعداد شمار فوتی‌ها به ۶ هزار و ۸۶۲ نفر افزایش یافت.

آقازاده از واکسیناسیون ۱۶ هزار و ۸۵۴ نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: تاکنون سه میلیون و ۳۹۵ هزار و ۵۸۱ نفر واکسن کرونا را در سه دز دریافت کرده‌اند.

استان اصفهان/ ۵۱۲ بیمار جدید در استان شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تاکنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا ۱۱۸۵۹۲۰  نفر بوده که از این تعداد ۱۱۸۷۲۸ نفر بهبود، ۱۷۶۸۵۳ بستری و  ۱۶۵۳۰ نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۱۲  بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۱۳۳ نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۹۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۰۲ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: آمار مرگ و میر بیماران مشکوک و قطعی به کرونا طی  ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان  را ۱۶ نفر در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

رئیس بیمارستان امین اصفهان، با اشاره به وضعیت بیماران بستری نسبت به هفته‌های گذشته، اظهار داشت: در هفته جاری تعداد بستری بیماران کرونایی کاهش پیدا کرده و در حال حاضر ۱۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امین که بیمارستان ریفرال کروناست، بستری هستند.

حمید مللی افزود: این آمار در هفته‌های گذشته بالغ بر ۲۵۰ بیمار بستری بوده که در حال حاضر با روند کاهشی میزان بستری مواجه هستیم و میانگین بستری شبانه‌روزی این بیمارستان به کمتر از ۱۵ بیمار رسیده است.

رئیس بیمارستان امین اصفهان با بیان تفاوت علائم کووید ۱۹ با سرماخوردگی و آنفلوآنزا، گفت: با شیوع فصل سرما با بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا مواج می‌شویم که دارای علائم مشترکی از جمله سردرد، آبریزش بینی و چشم است ولی در بیماری کووید درگیری‌هایی تنفسی و سرفه‌های مکرر وجود دارد که در آنفلوآنزاها کمتر دیده می‌شود.

وی به مردم توصیه کرد: در فصل سرما حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و استفاده از ماسک و  عدم حضور در مراکز پر جمعیت و سربسته را فراموش نکنند تا گرفتار هیچ‌کدام از بیماری‌های واگیردار نشویم.

مللی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که هنوز برای واکسن اقدام نکرده‌اند هر چه زودتر به مراکز تجمیعی مراجعه و واکسن دریافت کنند تا بتوانیم چرخه گردش کرونا را به حداقل برسانیم و آنچه که در جامعه می‌ماند همان آنفلوآنزایی باشد که قبلا بوده، هر چند آن را هم باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کنترل کنیم و پاییز و زمستان خوب و بدون بیماری داشته باشیم.

استان ایلام/ ۴ فوتی و ۱۴۳ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۳ هزار و ۸۵۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۴۳ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۰۸ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۲۲ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۶۶ هزار و ۶۲ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان دو مورد شهرستان ایلام، یک مورد شهرستان ملکشاهی و یک مورد مربوط به شهرستان چوار گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا کنون یک هزار و ۱۲۹ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ موارد مثبت تست کرونا ۱۰ درصد پیک پنجم شد

سعید کشمیری، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۱۰۵ نفر دانست و اظهار داشت: روز گذشته ۲۷ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۸ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۷ بیمار نیز با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۴ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

وی افزود: تاکنون ۲ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری با اشاره به اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن در استان بوشهر تزریق شده خاطر نشان کرد از این شمار ۷۱۰ هزار و ۳۱۰ نفر نوبت اول و ۵۰۰ هزار نفر هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: ۷۵.۱ درصد جمعیت استان بوشهر نوبت اول و ۵۲ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: از جمعیت ۱۰۱ هزار نفری دانش‌آموزان استان بوشهر تاکنون به ۷۲ هزار و ۷۶۰ نفر معادل ۸۰ درصد نوبت اول و به ۲۰ هزار نفر نیز معادل ۲۷ درصد هر ۲ نوبت واکسن تزریق شده است.

استان خراسان جنوبی/ شناسایی ۷۲ بیمار جدید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ۱۰۶ آزمایش مولکولی تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۴۵ بیمار جدید و از ۱۴۸ آزمایش سریع کرونا ۲۷ بیمار جدید شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۱۲ مورد از بیرجند، ۱ مورد از سربیشه، ۲ مورد از فردوس، ۱۴ مورد از زیرکوه، ۲ مورد از قاین و ۱۳ مورد از نهبندان بودند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۸۷ نفر کرونا مثبتند،  گفت: از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: خوشبختانه فوتی جدیدی در شبانه روز گذشته ثبت نشد و تعداد فوتی‌های این بیماری همان هزار و ۱۹۲ نفر باقی ماند.

استان فارس/ سهل‌انگاری افزایش نرخ ابتلا را به همراه داشته است

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۲ شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا درصد مثبت شدن تست‌ها در استان فارس ۲۵ درصد است همچنین بر این اساس ضریب اشغال تخت‌های عادی به ۳۳ درصد و تخت‌های ویژه  به ۴۰ درصد رسیده است. 

متولیان بهداشت و درمان استان فارس ساده‌انگاری را عامل خطرناکی برای گسترش کرونا می‌دانند به گونه‌ای که مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تغییر وضعیت رنگ‌بندی کرونا در شهرستان‌های فارس در صورت سهل‌انگاری عمومی خبر داده است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز  از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۶۳۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۴۲۶ هزار و ۲۹۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۱۹ هزار و ۳۰۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد پنجاه هزار و ۸۲۷ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۷۷ هزار و ۱۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام بستری ۱۸۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته هم اکنون هزار و ۵۳۳ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۰۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین با جان باختن ۱۳ هم استانی دیگر در اثر کرونا مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به ۶ هزار و ۹۷۸ نفر رسیده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان قزوین/ مرگ و میر کرونایی ۲ برابر شد

رئیس دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از افزایش ۶۸.۲ درصدی نرخ ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته ۱۹۵ مبتلای کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های کووید استان شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۷۹ نفر افزایش یافته است.

پیمان نامدار همچنین به افزایش ۳۵ درصدی موارد روزانه بستری‌های کرونایی اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت اخیر ۷۵ بیمار کرونایی به خاطر علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان قزوین  بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز گذشته ۱۹ نفر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: با این حال آمار بیماران بدحال ۴.۷ درصد کاهش یافت و در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار از روز پیش یک نفر کمتر شده است.

سخنگوی ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونای استان قزوین همچنین از افزایش ۱۰۰ درصدی موارد مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۴ بیمار بدحال به دلیل علائم تنفسی شدید و ضعف جسمانی مفرط جان خود را از دست‌ دادند که این آمار نسبت به روز گذشته ۲ برابر (۲ نفر بیشتر) شده است.

نامدار افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته آمار بهبودیافتگان روزانه کرونایی ۷۴.۵ درصد افزایش یافت و طی همین مدت ۷۵ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین ترخیص شدند که این آمار ۳۲ نفر بیشتر از روز قبل شده است

وی با اشاره به کاهش ۳ درصدی آمار مجموع بستری‌های کرونایی فعلی استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۳۲۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز قبل ۱۰ نفر کاهش پیدا کرده است.

استان کردستان/ ۹۷درصد مادران مبتلا به کرونا واکسن تزریق نکرده‌ بودند

صدیق جدیدالاسلامی با اشاره به اهمیت و ضرورت واکسیناسیون مادران باردار در این شرایط کرونایی اظهار داشت: مادران باردار با دریافت واکسن کرونا، خود و نوزادشان را در برابر بیماری کووید۱۹ ایمن کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون استان در وضعیت حساس و شرایط سختی از لحاظ کرونا قرار دارد، گفت: هر لحظه احتمال ابتلای گروه‌های آسیب‌پذیر از جمله مادران باردار به این ویروس وجود دارد. 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.

وی بیان کرد: قبل از هفته چهاردهم واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود اما بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه واکسن سینوفارم جهت مادران باردار بی‌عوارض و بدون خطر بوده و مورد تایید وزارت‌ بهداشت و سازمان بهداشت جهانی است، اظهار کرد: زنان بارداری که واکسن کرونا دریافت می‌کنند سطح بالایی از آنتی بادی را به فرزند خود منتقل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۵۲مادرباردار بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۹۷درصد آنان واکسن را تزریق نکرده بودند و متأسفانه دو نفرشان جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد: براساس تحقیقات صورت گرفته مادران باردار مبتلا به کرونا، بستری‌شدگان و جانباختگان کسانی بودند که واکسن کرونا را دریافت نکرده و تمایلی به تزریق آن نداشتند.

وی با بیان اینکه مادران بارداری که واکسن دریافت می‌کنند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند یا به شکل خفیفی از آن درگیر می‌شوند، هشدار داد: در میان واکسن نزده‌ها در صورت درگیری با این بیماری، احتمال به خطر افتادن جان مادر و نوزاد وجود دارد، بنابراین توصیه می‌شود این گروه نسبت به تزریق واکسن تعلل نکنند.

جدیدالاسلامی با تأکید بر اینکه مادران باردار جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، یادآور شد: مراکز بهداشتی و جامع سلامت استان آماده ترزیق واکسین کرونا به مادران باردار بوده و نیاز است خانواده‌ها در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

استان کرمان/ ۲۴۴ مورد بستری در مراکز درمانی

با این وجود به نظر می‌رسد که پس از گذشت بیش از ۲۰ ماه از شیوع کرونا برای بیش از نیمی از جمعیت استان کرمان همه چیز عادی شده و طبق آمار رسمی منتشر شده کرمان جزو استان‌هایی است که رعایت پروتکل‌ها در آن بسیار ضعیف بوده و ۵۶ درصد مردم استان کرمان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۴۴ مورد است اظهار داشت: از این تعداد ۱۲۷ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۲ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۵۴ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۴۰ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۵۶۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۸۹۶ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۹۱۷ هزار و ۵۸۲ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۶۰ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان کرمانشاه/ تعداد موارد بستری در مراکز درمانی کاهشی شد

شمار بیماران کرونای بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه نسبت به هفته گذشته کاهش یافته است و هم‌اکنون ۶۱۰ بیمار کرونا بستری هستند که ۱۴۵ نفر در بخش‌های ویژه بستری بوده و حال ۲۷ نفر نیز وخیم گزارش شده است.

کاهش بیماران بستری با افزایش ترخیص بیماران از بیمارستان‌ها ممکن شده است و با وجود اینکه روزانه بیش از ۱۰۰ بیمار جدید در بخش‌های مربوط به بیماران کرونا بستری می‌شوند ولی آمار بیماران ترخیص شده روزانه از تعداد بستری‌ها در هر روز بیشتر است.

در شبانه روز گذشته ‍۱۹۷ بیمار پس از بهبودی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند ولی ۱۶۲ بیمار جدید کرونا در بیمارستان‌های استان کرمانشاه بستری شدند و ۲۲۵ نفر نیز برای تزریق داروی رمدسیویر به صورت موقت در بیمارستان‌ها بستری بودند.

مسئولان کاهش رعایت دستورهای بهداشتی به کمتر از ۵۰درصد افراد جامعه و مخالفت ‌گروه‌هایی از افراد با انجام واکسیناسیون را از جمله دلایل وضعیت کنونی استان کرمانشاه می‌دانند تا شهرستان‌هایی از استان کرمانشاه در وضعیت قرمز باشند.

در استان کرمانشاه ۴۱ مرکز تجمیعی و سه مرکز خودرویی کار تزریق واکسن را به عهده دارند و ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دز وجود دارد اما تنها یک چهارم این تعداد تزریق می‌شود.

استان مرکزی/ ارایه خدمات سرپایی به ۱۲۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی ۴۸ ساعت گذشته به ۱۴۸ مورد رسید.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۱۹ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۱۲۹ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی ادامه داد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۲ هزار و ۷۰۷ نفر رسید و متاسفانه ۸ بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۸۹۶ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به موضوع واکسیناسیون گفت: تاکنون ۷۹۰ نفر دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند که اکثر این افراد جزء کادر درمان هستند که برای تقویت ایمنی در برابر بیماری کرونا مجدد واکسیناسیون شدند.

وی تصریح کرد: تزریق نوبت سوم واکسن کرونا در این استان برای کادر درمان، افراد با نقص ایمنی بدن و همه گروه‌های هدف سنی که ۶ ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنان گذشته باشد، در نظر گرفته شده است.

جمالیان خاطرنشان کرد: طرح تزریق نوبت سوم واکسن کرونا ۱۰ روز است که کلید خورده و استقبال از آن در حد انتظار نبوده است و امید می‌رود که گروه‌های هدف مشمول با حضور در مرکز تزریق واکسن مشارکت هدفمند در قطع زنجیره انتقال ویروس را در اولویت قرار دهند که واکسیناسیون نوبت سوم کرونا در مرکز تجمیعی واکسیناسیون شهید ساکی اراک انجام می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۰
    1 0
    تمام مکان های سربسته و بدون تهویه پر شده از ادم های بدون ماسک به امید واکسن انتظاری جز پیک ششم دارید. بخشی از مسئولیت این رفتار مردم به دلیل سخنان عادی انگارانه مسئولین است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس