جدیدترین اخبار کرونا در ایران| افزایش موارد بستری از ابتدای هفته/ مراقب خوشه‌های پراکنده بیماری باشیم + نقشه و نمودار

در حالی برای دومین روز متوالی روند صعودی نرخ ابتلا در سراسر ایران افزایشی بود که کارشناسان معتقدند دومینوی آغاز پیک ششم از ابتدای هفته به راه افتاده است.

به‌ گزارش مشرق، در شرایطی برای دومین روز متوالی روند صعودی نرخ ابتلای روزانه کرونا در سراسر کشور تجربه می‌شود که کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند تشابه‌های موجود روی نمودارهای کلی خبر از به حرکت درآمدن دومینوی پیک ششم می‌دهد.

در این زمینه با بررسی آمارهای منتشرشده روز گذشته کارشناسان براین‌باورند که رشد ۴۴.۷۶درصدی نرخ ابتلا نسبت به اولین روز هفته جاری مهر تأییدی براین است که شکل‌گیری پیک ششم تقویت شده است و رفته رفته باید رسماً برای مدیریت و مقابله با آن برنامه‌ریزی کنیم.

این گروه تأکید می‌کنند آن‌طور که رفتار ویروس منحوس در پنج پیک گذشته نشان داده است جای تردید نیست که هنوز ویروس کرونا فعال است و می‌تواند بحران‌آفرین باشد و شاهد مثال این روند هم افزایش قابل توجه تعداد شهرستان‌های قرمز کرونایی نسبت به ابتدای آبان ۱۴۰۰ است.

به‌گفته این افراد البته ادعای به حرکت درآمدن دومینوی پیک ششم این‌گونه اثبات می‌شوند که زنجیره ابتلا، بستری، انتقال به بخش مراقبت‌های ویژه و نهایتاً فوت بیماران بدحال از روز شنبه تکمیل شده است به این ترتیب که وقتی آمارهای رسمی را از ابتدای هفته تا آخرین آماری که منتشر شده است بررسی می‌کنیم می‌بینیم در سه شاخص اصلی ابتلا، بستری و موارد فوتی روند افزایشی تجربه شده است و به‌ترتیب شاهد رشد ۴۴.۷۶، ۱۸.۲۸ و ۱۹.۵ درصدی در این موارد بوده‌ایم.

در این زمینه کارشناسان تأکید می‌کنند برای مدیریت کم‌هزینه پیک احتمالی آینده که قبلاً هم هشدار شکل‌گیری آن از سوی مقامات وزارت بهداشت داده شده است باید مثلث واکسیناسیون، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها را جدی بگیریم و در این زمینه‌ها گام‌هایی مؤثرتر برداریم،
این درحالی است که متأسفانه شواهد نشان می‌دهد مشارکت مردمی در هر سه زمینه کاهش چشمگیری دارد و ادامه این روند با توجه به تغییر جهت معنادار آمارها احتمال بروز بحران در آینده را جدی‌تر از گذشته کرده است، هرچند کارشناسان براین‌باورند که افزایش سطح واکسیناسیون بدون تردید موارد فوتی کمتری ایجاد می‌کند اما واکسینه‌نشده‌ها در واقع اثرگذاری سرعت واکسیناسیون و گسترش تعداد افراد واکسینه‌شده را خنثی خواهند کرد، به این دلیل که در پیک بعدی این گروه یعنی واکسینه‌نشده‌ها بدون تردید هدف اصلی ویروس منحوس قرار می‌گیرند و زنجیره انتقال شکسته نخواهد شد.

واقعیت آماری چیست؟

در این زمینه کارشناسان با اشاره به آمارهای رسمی منتشرشده می‌گویند برای رسیدن به واقعیت روند فعالیت ویروس منحوس به‌خصوص از آغاز سیر نزولی پیک پنجم بهتر است آمارهای منتشرشده را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

به این ترتیب در نگاه اول فقط حتی اگر سه روز گذشته را درنظر داشته باشیم می‌بینیم در تعداد نرخ ابتلا حداقل ۲ نفر در دقیقه به تعداد موارد ابتلای جدید افزوده شده است به‌صورتی که آمارها نشان می‌دهد روز شنبه ۴.۷۲ نفر در هر دقیقه به تعداد بیماران جدید افزوده شده و یکشنبه این رقم به ۵.۸۵ نفر رسیده است و نهایتاً براساس آخرین آمار منتشرشده روز دوشنبه ۶.۸۴ نفر هر دقیقه به ویروس منحوس آلوده شده‌اند که این روند صعودی را نشان می‌دهد.

البته این پایان کار نیست چون در ادامه بررسی‌ها می‌بینیم در بخش موارد بستری در مراکز درمانی هم طبق آخرین آمار رسمی منتشرشده هر ۱.۱۲ دقیقه یک نفر در یکی از مراکز درمانی کشور بستری شده است و براساس همین روند می‌بینیم در تعداد موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه یا همان آی‌سییو تغییر محسوسی نسبت به گذشته انجام نشده و همچنان عدد در محدوده ۳۸۰۰ مورد بستری است.

اما در نهایت این تعداد موارد فوتی ثبت‌شده روزانه است که می‌تواند تعیین‌کننده روند کلی باشد و خبر از این بدهد که دومینوی پیک ششم ظاهراً به‌راه افتاده است چون آخرین آمار نشان می‌دهد هر ۹.۴ دقیقه یک فوتی ناشی از فعالیت ویروس کرونا ثبت شده است و اگرچه در نگاه اول نسبت به اوج پیک پنجم بسیار کمتر شده است اما واقعیت اینجاست که همچنان این روند می‌تواند مشکل‌آفرین باشد در شکل‌گیری پیک بعدی و باید برای آن برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان غربی/ ۵۰ هزار نفر دیگر واکسینه شدند

جواد آقازاده، با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به علت سندروم حاد تنفسی بستری شده و ۵۱ نفر نیز وصل به دستگاه ونتیلاتور شدند.

وی تصریح کرد: همچنین شمار مبتلایان بستری مشکوک به کرونا ۵۴۶ و شمار بستری‌های آی‌سی‌یو به ۲۴۳ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی با اشاره به ابتلای ۶۶۹ نفر دیگر به کرونا گفت: در مجموع تاکنون ۳۰۵ هزار و ۳۴۶ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.

وی بیان کرد: همچنین در شبانه‌روز گذشته ۱۵ نفر بر اثر کروناویروس جان باختند و تعداد کلی جان‌باختگان به ۶ هزار و ۸۷۷ نفر رسید.

آقازاده در ادامه با اشاره به واکسیناسیون ۵۰ هزار و ۶۲۰ نفر دیگر در شبانه روز گذشته گفت: کل واکسیناسیون به سه میلیون و ۴۴۶ هزار و ۱۹۲ نفر رسید که سه هزار و ۴۹۹ دز آن مربوط به دز سوم بوده است.

استان اردبیل/ ۳۸ بیمار کرونایی با حال وخیم بستری هستند

شهرام حبیب‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر شیوع کرونا رفته رفته در استان بیشتر می‌شود را تجربه می‌کند به طوری که ۳۸ نفر از هم استانی‌هایمان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده که حال عمومی آنان وخیم گزارش شده است.

‎ وی با اشاره به بستری ۱۷۶ بیمار در بیمارستان‌های استان اردبیل، ادامه داد: در ۲۴ ساعته گذشته ۲۴ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند که با این روند همچنان شاهد آمار افزایش بستری در چند روز اخیر هستیم و ضروری است تا مردم در خانه ماندن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در اولویت قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی نسبی و ترخیص ۲۹ بیمار کرونایی در شبانه‌روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم با افزایش آمار بهبود یافتگان در هفته اخیر ظرفیت تخت‌های بیمارستانی نیز افزایش یابد.

حبیب‌زاده با تشریح وضعیت شیوع کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، تصریح کرد: هم اکنون شهرستان اردبیل در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های پارس آباد، خلخال و مشگین‌شهر در وضعیت زرد و شهرستانهای نمین، کوثر، سرعین، گرمی، بیله سوار، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در هفته‌های اخیر شیوع این بیماری به داخل خانه‌ها کشیده شده به طوری که تمامی اعضای خانواده به این بیماری مبتلا می‌شوند که این امر نشان دهنده قدرت سرایت این بیماری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در منازل است.

استان اصفهان/ ۷۰ درصد بیماران بستری در خمینی‌شهر واکسن نزده‌ها بودند

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا ۱۱۸۸۷۹۹ نفر بوده که از این تعداد۱۱۸۹۴۷نفر بهبود، ۱۱۷۱۲۴ بستری و ۱۶۵۵۳ نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۴۴ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی و ۱۸۳ نفر در مراکز درمانی بستری و ۲۲۰ نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱۴۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۲۸ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: ۱۶ بیمار مشکوک و قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

رئیس بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر با اشاره به میزان ورودی بیماران کرونایی به این بیمارستان، اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان خمینی‌شهر در وضعیت نارنجی قرار دارد و هر چند روند پذیرش بیماران کرونایی در مهرماه کاهشی بود اما متاسفانه در آبان با یک شیب ملایم رو به صعود مواجه شدیم.

علی‌اکبر جنگجو افزود: طی تحقیقات انجام شده در بیماران کرونایی بستری مشخص شد ۷۰ درصد آنها کسانی بودند که نسبت به واکسیناسیون کرونا اقدام نکرده‌ بودند بنابراین باز هم جای تکرار دارد که واکسیناسیون جدی گرفته شود و آن دسته از افرادی که برای واکسن اقدام نکرده‌اند هر چه زودتر مراجعه کنند.

رئیس بیمارستان ۹ دی خمینی‌شهر با بیان اینکه هوا رو به سردی می‌رود، گفت: افراد باید بیشتر مراقب خود باشند و از آنجایی که به لحاظ بسته بودن در و پنجره، تهویه کمتر اتفاق می‌افتد گردش ویروس سریع‌تر و امکان همه‌گیری افزایش پیدا می‌کند.

استان ایلام/ ۱ فوتی و ۱۳۹ ابتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته

محمد کریمیان، با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان ایلام، اظهار کرد: تاکنون تعداد ۶۰ هزار و ۵۱۱ نفر بیمار مبتلا به کرونا در کل استان بستری شده‌اند.

وی با بیان آمار بیماران جدید مبتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، افزود: در این بازه زمانی ۱۳۹ مورد مثبت جدید بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان ایلام بستری هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت اخیر ۳۳ بیمار جدید در بیمارستان‌ها بستری شدند و تاکنون کل آمار بهبود یافته‌ها ۵۹ هزار و ۲۵۰ نفر بوده است.

کریمیان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان مربوط به شهرستان دره شهر گزارش شده است و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تاکنون یک هزار و ۸۶ نفر بوده است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ ماهانه ۱۰۰ مورد فوتی ثبت شده است

سعید کشمیری، تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را ۱۱۴ نفر دانست و اظهار داشت: روز گذشته ۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ۵ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۵ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه روز گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان بوشهر ثبت نشد افزود: در ۲۰ ماه گذشته ۲ هزار نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به بیماری کرونا فوت کرده‌اند و به‌صورت متوسط ماهانه ۱۰۰ نفر به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه روز گذشته ۱۶ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۰ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

کشمیری به واکسیناسیون عمومی پرداخت و خاطر نشان کرد: تاکنون به ۷۱۰ هزار نفر واکسن کرونا تزریق شده که ۴۵۰ هزار نفر هر دو نوبت دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تزریق یک میلیون و ۲۰۰ هزار واکسن کرونا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: اکنون پوشش جمعیت تزریق واکسن کرونا در استان بوشهر ۵۲ درصد است و این درحالی است که واحدهای سیار و تیم تزریق واکسن کرونا در قالب طرح خانه به خانه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از شناسایی، مهار و کنترل کانون‌های رشد بیماری کرونا در استان خبر داد و گفت: این کانون‌ها بیشتر در مراکز تجمعی بوده است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده تا آذرماه ایمنی در استان بوشهر در مقابله با کرونا به ۸۰ درصد افزایش می‌یابد.

کشمیری با اشاره به وضعیت رنگ‌بندی کرونایی در شهرستان‌های استان بوشهر اضافه کرد: اکنون ۶ شهرستان استان بوشهر در شرایط آبی و ۴ شهرستان دیگر در وضعیت زرد است و این نشان می‌دهد استان در شرایط کم خطر قرار دارد.

استان خراسان جنوبی/ شمار قربانیان از ابتدای همه‌گیری به ۱۱۹۳ مورد رسید

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: روز گذشته ۲۸۷ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که مجموعا ۹۱ بیمار جدید شامل ۱۵ بستری و ۷۶ مورد سرپایی، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۴۲ مورد از بیرجند، شهرستان‌های بشرویه، درمیان، خوسف، سرایان و نهبندان هرکدام دو مورد، شهرستان‌های سربیشه و فردوس هرکدام ۴ مورد، شهرستان‌های طبس و زیرکوه هر کدام ۷ مورد و از قاینات ۱۷ مورد جدید شناسایی شد.

وی با بیان اینکه همچنین از ۶۷۱ آزمایش سریع ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد، گفت: در حال حاضر ۲۱۴ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۱۰۷ نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال یک نفر نامساعد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با ثبت یک فوت جدید تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان جنوبی به هزار و ۱۹۳ نفر افزایش یافت.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین در ادامه عملیات واکسیناسیون کرونا در استان ۵۰۲ هزار و ۵۲۵ نفر واکسن نوبت اول، ۳۳۶ هزار و ۵۳۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۵۱۸ واکسن نوبت سوم را دریافت کردند.

استان خراسان رضوی/ کنترل کرونا در صورت پوشش ۸۵ درصدی واکسیناسیون

سید جواد حسینی اظهارداشت: در حال حاضر نزدیک به ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال، دوز اول واکسن کرونا خود را دریافت نموده اند اظهار داشت: در صورت ارتقای شاخص دریافت دو دوز واکسن به بالای ۸۵ درصد، قادر خوهیم بود بیماری را به صورت مطلوبی کنترل کنیم.

وی افزود: در حال حاضر آمار بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز منتخب کرونا و بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده که نشانه ای از وجود پیک ششم بیماری است. اما خوشبختانه آمار موارد بستری افزایش معناداری نداشته که این نشانه تاثیرات مثبت واکسیناسیون در جمعیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل واکسیناسیون گروه‌های هدف به تاثیر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در جامعه تاکید کرد و با اشاره به عادی انگاری که در جامعه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشاهده می‌شود گفت : دریافت واکسن دلیلی بر عدم رعایت پروتکل‌ها نیست.

وی رهگیری و پیگیری مبتلایان را لازمه کنترل بیماری بر شمرد و گفت: به ازای هر تست PCR مثبت برای ۱۰ نفر از افراد خانواده و نزدیکان بیمار باید رهگیری انجام شده همچنین ۶ مرحله پیگیری برای فرد بیمار و ۱۴ روز پیگیری برای مادران بارداری که تست کرونایشان مثبت شده است توصیه می‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان فارس/ روند افزایشی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته

 براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۲ شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان استهبان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند. بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا درصد مثبت شدن تست‌ها در استان فارس ۲۵ درصد است همچنین بر این اساس ضریب اشغال تخت‌های عادی به ۳۳ درصد و تخت‌های ویژه به ۴۰ درصد رسیده است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۴۹۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۲۶ هزار و ۹۸۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۲۰ هزار و ۴۱۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۱ هزار و ۱۰۸ بیمار مثبت و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۷۸ هزار و ۹۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به هزار و ۶۳۶ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با اعلام جان باختن ۱۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری به ۶ هزار و ۹۹۰ نفر رسیده است. 

در شبانه روز گذشته هزار و ۶۰۵ بیمار مبتلا و دارای علائم کرونا به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کردند که این روند افزایشی مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته نشان از چرخش سریع بیماری در سطج جامعه دارد. 

استان قزوین/ نرخ ابتلا ۱۳۳ درصد کاهش یافت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان قزوین از کاهش ۱۳۳ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۸۴ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های کووید شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۱۱ نفر کاهش داشته است.

پیمان نامدار با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی نرخ بستری‌های کرونایی روزانه در استان قزوین اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱ بیمار کرونایی به علت علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۷ نفر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: همچنین آمار بیماران بدحال هم طی این مدت ۵ درصد کاهش یافته و در حال حاضر ۱۹ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که این آمار از روز گذشته یک نفر کمتر است.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونای استان قزوین همچنین از کاهش ۱۸.۶ درصدی موارد بهبودیافته کرونایی در استان قزوین خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۶۱ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان مرخص شدند که این آمار نسبت به روز پیش ۱۴ نفر کاهش یافته است.

نامدار افزود: همچنین نرخ مرگ‌ومیر روزانه کرونایی در استان قزوین طی ۲۴ ساعت گذشته نصف شد و ۲ بیمار بدحال به خاطر شدت علائم بیماری و ضعف جسمانی شدید جان خود را از دست دادند که این آمار ۵۰ درصد (۲ نفر) از روز گذشته کمتر شده است.

وی ادامه داد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان قزوین با ۵.۶ درصد افزایش نسبت به روز قبل به ۳۴۲ نفر رسید که این آمار در قیاس با روز گذشته ۱۸ نفر افزایش یافته است.

استان کرمان/ بستری ۷۰ نفر بیمار جدید در مراکز درمانی

حدود ۷۵ درصد جمعیت هدف استان کرمان دوز اول واکسن کرونای خود را دریافت کردند با این وجود به گفته مسئولان هنوز هم تا وضعیت ایده آل فاصله داریم و بیشتر کسانی که تا کنون در برابر تزریق واکسن کرونا مقاومت دارند، جزو گروه‌های آسیب پذیر هستند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۷۰ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۳۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۷۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۷۰ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۶۳۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۹۰۱ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۹۲۹ هزار و ۴۱۹ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۹۵۵ مورد است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان گلستان/ ۲۰۶ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

گسترش واکسیناسیون کرونا اثرات خود را این روزها به خوبی نشان داده است. با اینکه اغلب پیش بینی‌ها حاکی از آغاز موج ششم شیوع کرونا در آبان ماه بود اما گسترش واکسیناسیون عمومی در استان‌ها از جمله در گلستان سبب شد تا تعداد موارد ابتلا و بستری به رغم نوسانی که دارد، افزایش چندانی نداشته باشد.

آخرین آمارهای دانشگاه علوم پزشکی استان از بستری ۲۰۶ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان خبر می‌دهد که ۴۵ نفر از این بیماران در بخش‌های آی سی یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند و حال ۱۵ بیمار هم کاملا وخیم بوده و به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

عبدالرضا فاضل، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان معتقد است نوساناتی که در میزان شیوع، تعداد موارد ابتلا و بستری در روزهای اخیر شاهد هستیم نشانه آشکاری از ورود به موج ششم کرونا است.

وی با بیان اینکه تنها راه مقابله با این بیماری، در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن است، گفت: نزدیک به یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر در استان گلستان باید واکسن کرونا تزریق کنند که تا کنون حدود ۸۰ درصد این جمعیت دست کم یک دز واکسن دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تاکنون در استان یک میلیون و ۸۹۲ هزار و ۴۱۸ دز واکسن تزریق شده که از این تعداد یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۲۹۸  نفر دز اول را دریافت کردند و دز دوم نیز به ۷۱۲ هزار و ۸۶۱ نفر تزریق شده است.

وی با اشاره به آغاز تزریق دز بوستر ( یادآور) در استان گفت: در حال حاضر اولویت تزریق دز بوستر با کادر درمان، جانبازان درصد بالا و سالمندان در مراکز نگهداری است که تاکنون  یک هزار و ۲۵۹ دز یادآور هم در استان تزریق شده است.

استان مرکزی/ ۱۶۴ مورد ابتلای جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در استان مرکزی اظهار داشت: شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی طی شبانه روز اخیر به ۱۶۴ مورد رسید که ۴۰ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

سیدمحمد جمالیان بیان کرد: ۱۲۴ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند که شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۲ هزار و ۸۷۱ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه ۳ بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۸۹۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به واکسیناسیون گفت: تاکنون ۷۹۰نفر در استان مرکزی و شهرهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نوبت سوم واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اند که اغلب این افراد از کادر درمان هستند که برای تقویت ایمنی در برابر کووید۱۹مجدد واکسینه شدند.

جمالیان ادامه داد: ۱۹۸ نفر در هفته نخست آبان ماه امسال به دلیل بیماری کرونا در مراکز درمانی استان مرکزی بستری شدند که تعداد این بیماران در هفته چهارم مهرماه ۲۶۱ مورد بوده‌ است.

وی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۶۹۳ نفر به صورت سرپایی در هفته نخست آبان ماه در مراکز درمانی استان مرکزی مورد درمان قرار گرفتند که تعداد این افراد در هفته چهارم مهرماه ۲ هزار و ۶۲۵ نفر بوده‌ است.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس