تهران کرونا نمایه

درحالی نوسان‌های آماری و عادی‌انگاری بسیاری از هموطنان موجب نگرانی کارشناسان در مدیریت پیک بعدی کرونا شده است که براساس برنامه‌ریزی‌ها قرار است با مدیریت هوشمند قرنطینه هزینه‌های پیک ششم مدیریت شود.

به‌گزارش مشرق، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد روند نزولی نرخ ابتلای روزانه برای سومین روز متوالی همچنان ادامه دارد و درصورت همکاری هموطنان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته مشارکت در طرح ملی واکسیناسیون بدون تردید هزینه‌های مدیریت پیک ششم به حداقل خود خواهد رسید.

در این زمینه کارشناسان تأکید می‌کنند آغاز پیک بعدی کرونا در کشور به هیچ عنوان منتفی نیست و بهترین راهکار این است که برای مدیریت کم‌هزینه آن برنامه‌ریزی کنیم که اصلی‌ترین راهکارها رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت حداکثری در طرح ملی واکسیناسیون برای رسیدن به مصونیت حداقل ۸۰درصدی جامعه است.

این گروه معتقدند آمارهای منتشرشده از کاهش چشمگیر مشارکت مردمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تغییر معنادار رنگ‌بندی شهرستان‌های از نظر شرایط کرونایی می‌تواند نگرانی‌های عمده‌ای برای کاهش هزینه‌های پیک بعدی به‌همراه داشته باشد که ظاهراً مسئولان دولتی برای جلوگیری از این نگرانی‌ها طرح قرنطینه هوشمند را درنظر گرفته‌اند که قرار است از ابتدای آذر ۱۴۰۰ رسماً فعال شود.

براساس اخبار منتشرشده در گام نخست ارائه خدمات به افرادی که دارای کارت واکسن نیستند یا گواهی تست منفی کرونا ندارند محدود می‌شود که شاخص‌ترین آن موضوع سفر با سیستم حمل‌ونقل عمومی و مواردی از این دست است تا با استفاده از این شیوه مانع از جابه‌جایی افرادی که دارای ریسک بالا هستند شوند و زمینه دست به دست شدن ویروس منحوس را به حداقل برسانند.

به‌گفته کارشناسان اهمیت اجرایی شدن این موضوع درشرایطی که قرار است فعالیت حضوری مدارس نیز آغاز شود بسیار بیشتر از گذشته است و نباید نسبت به اجرای آن زمان از دست داد چون برودت هوا در فصل سرما و همچنین روند کاهشی رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌گونه‌ای است که کوچکترین غلفتی می‌تواند تبعات منفی و قابل‌توجهی در پیک بعدی برای ایران ایجاد کند.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان آذربایجان شرقی/ ۱۰ درصد از متوسط واکسیناسیون کشور جلو هستیم

ژعباسعلی درستی  با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان در حالت بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی افزود: درصد واکسیناسیون استان آذربایجان شرقی نیز از متوسط کشوری هم ۱۰ درصد بیشتر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از ۸۵ درصد جمعیت مشمول واکسیناسیون دوز اول و بیش از ۶۵ در صد نیز دوز دوم را دریافت کرده اند ولی این در صد ها برای کنترل این بیماری کافی نیست.

درستی به مراکز تزریق واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: مراکز واکسیناسیون در مراکز  بهداشت ودرمان در وقت اداری، در مراکز تجمیعی تا ساعت ۱۹ عصر و در دو مرکز نصف راه و مصلای تبریز تا ساعت ۲۲ شب  در حال فعالیت هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: همچنین افراد بالای ۶۰ سال استان در حال دریافت دُز سوم واکسن کرونا هستند همچنین ماسک در کنار برقراری تهویه، دوری از تجمع و فاصله اجتماعی اثربخشی زیادی در برابر کرونا دارد.

درستی در ادامه با بیان اینکه واکسیناسیون کرونا یک مسئولیت اجتماعی است خاطر نشان کرد:تزریق نکردن واکسن کرونا مفهومی ندارد زیرا با نزدن واکسن علاوه بر اینکه جان خود شخص به خطر می‌افتد، دیگران هم در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار می‌گیرند.

وی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا به استان آذربایجان شرقی تأکید کرد و گفت: زدن ماسک از خانه تا خانه و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عموم مردم باید به‌صورت جدی رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه یادآور شد: واکسیناسیون مسئولیتی فردی و اجتماعی برای رسیدن به سلامتی بوده و مقابله با کرونا نیز نیازمند همکاری و مشارکت تمام اقشار جامعه و نهادها و سازمان هاست و با همت و همکاری همگانی است که می‌توان به ثمربخش بودن تلاش و مجاهدت مدافعان سلامت در راستای مقابله با این اپیدمی،کمک کرد.

گفتنی است با واکسیناسیون و ایمنی جمعی در مقابل کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی می توان به روزهای بدون کرونا امیدوارتر بود.

استان آذربایجان غربی/۷۰۴ نفر به کرونا مبتلا شدند

جواد آقازاده، اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۷۰۴ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند و شمار کلی مبتلایان به ۳۰۹ هزار و ۱۳۶ نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین متاسفانه ۱۱ نفر دیگر جان باختند و تعداد کلی فوتی‌ها به ۶ هزار و ۹۴۴ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در شبانه روز گذشته ۹۹۸ نفر به سبب سندروم حاد تنفسی بستری شده و ۳۸ نفر وصل به ونتیلاتور شدند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر شمار بستری‌های مشکوک کرونا به ۵۸۹ و تعداد بستری‌های آی‌سی یو به ۲۰۵ نفر رسید.

آقازاده از واکسیناسیون ۳۱ هزار و ۴۸ نفر دیگر خبر داد و افزود: تاکنون سه میلیون و ۶۵۱ هزار و ۴۵۳ نفر واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

استان البرز/ فوت ۴ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته

مهرداد بابایی  در مورد آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت : ۵۱ بیمار  در ۲۴ ساعت گذشته با علائم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری شده اند.

وی افزود: مجموع کل موارد بستری شامل قطعی، محتمل و مشکوک از ابتدای شیوع کرونا تا امروز در استان البرز ۷۷ هزار و۱۵۷  نفر  است.

سخنگوی ستاد کرونای استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر  تعداد ۴۶۳ نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند، بیان کرد: از این تعداد ابتلای ۱۶۰ نفر به بیماری کووید ۱۹، تا این تاریخ قطعی شده است. 

بابایی با بیان اینکه ۱۲۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی استان البرز مراجعه کردند، گفت: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند و مجموع جان باختگان این بیماری در استان به ۶۳۶۰ نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه شیوه نامه های بهداشتی باید با جدیت بیشتری اجرایی شود، تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۰ هزار و ۳۳۱ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده اند.

استان اصفهان/ ۹۰ بیمار جدید شناسایی شد

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا ۱۲۰۰۱۳۰  نفر بوده که از این تعداد  ۱۱۹۸۰۱ نفر بهبود، ۱۷۸۴۵۴  بستری  و ۱۶۶۵۱ نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۰ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی، ۱۴۱ نفر در مراکز درمانی بستری و ۱۷۸ نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۳۸  بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۱۹۷ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

حسن انتظاری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه لازم است که از همه ویتامین‌ها در حد نیاز بدن استفاده شود، اظهار داشت: ویتامین A ، B ، C ، D ، K باید در فصل سرد استفاده شوند، آجیل‌ها و گوشت یکی از بهترین منابع پروتئین و ویتامین‌ها است. آجیل‌ها به دلیل اینکه قند زیادی ندارند قند خون را بالا نمی‌برند از طرفی چربی آن مفید بوده و حتی برای افراد با چربی بالا نیز مناسب است؛ البته در مصرف آن نباید زیاده روی کرد.

وی افزود: اگر افراد در فصل پاییز آلرژی فصلی دارند بهتر است تا حد امکان بیرون نروند و باید بدانند با تغییر فصل و شرایط دما سیستم ایمنی بدن دچار ضعف شده و بیماری بروز می‌کند. لازم است در پاییز به تقویت سیستم ایمنی بدن توجه کرده و از مصرف خودسرانه داروها اجتناب کنند. با توجه به اینکه بعضی از کورتن‌ها برای سرکوب آلرژی‌ها لازم است، اما اگر اشخاص این نوع داروها را بیش از حد بخورند، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شده و دچار آنفلوآنزای فصلی می‌شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در فصل  سرما با شیوع آنفلوآنزا و بیماری کرونا مواجه هستیم و علاوه بر این تغییرات فصل و آب و هوا که انسان‌ها را به سرما خوردگی مبتلا می‌کند نیز وجود دارد. رعایت نکات تغذیه‌ای احتمال ابتلای افراد به این بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و در صورت ابتلاء، مقاومت بدن در برابر این بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. اولین نکته در مورد بروز همه بیماری‌ها کمبود ویتامین، املاح و پروتئین‌ها در بدن است. باید غذاها در این فصول متنوع باشد و بهتر است که این تنوع بیشتر در مصرف میوه‌ها باشد.

وی ادامه داد: غذاهایی که دمای پایین و سرد دارد از جمله ساندویچ سرد، آب دوغ خیار و سالاد الویه که سرد سرو می‌شود نیز برای فصل‌های سرد سال توصیه نمی‌شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان بوشهر/ فوتی ناشی از کرونا صفر شد

سعید کشمیری تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر را زیر ۱۰۰ نفر دانست و اظهار داشت: تعداد بیماران بخش کرونایی در ماه‌های تیر و مرداد به یک‌هزار نفر رسید که با مهار پیک پنجم اکنون تعداد بیماران این ویروس به ۹۶ نفر رسیده است.

وی از روند نزولی تعداد بیماران کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که از این تعداد ابتلای ۴ مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۱۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری هستند افزود: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۴ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

کشمیری فوتی‌های کرونایی در استان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: روز گذشته فوت ناشی از کرونا در استان بوشهر ثبت نشد ولی در ۲۰ ماه گذشته ۲ هزار و ۴ نفر به سبب ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۸ بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۰ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

وی افزود: از آغاز شیوع کرونا تاکنون ۸۸ هزار و ۳۰۰ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه از ۱۰ شهرستان این استان تنها شهرستان بوشهر همچنان در شرایط زرد قرار دارد خاطر نشان کرد: بررسی نقشه جدید رنگ‌بندی کرونا در کشور نشان می‌دهد بوشهر آبی‌ترین استان‌ها است.

کشمیری افزود: از شنبه ۱۵ آبان طبق اعلام سامانه ماسک ۹۰ درصد شهرستان‌های استان بوشهر در شرایط آبی کرونایی قرار گرفتند.

استان خراسان جنوبی/ شناسایی ۱۸۱ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: بیشترین موارد شناسایی شده در ۲۴ ساعت گذشته، با ۸۲ مورد مربوط به شهرستان بیرجند و پس از آن با ۲۸ مورد مربوط به شهرستان قائنات است.

کامبیز مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته، هیچ مورد فوت ناشی از کرونا در خراسان جنوبی گزارش نشده است و تعداد موارد فوت ناشی از این بیماری همچنان  هزار و ۱۹۷ نفر است.

وی گفت: هم اکنون نیز ۲۲۵ بیمار حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۸۹ نفر آن‌ها مبتلا به کرونا هستند و از این تعداد ۱۵ نفر در بخش‌های مراقبت ویژه بستری اند و حال یک نفرشان وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون ۸۷۵ هزار و ۶۳۷ دز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شده است افزود: تا کنون ۵۱۰ هزار و ۳۰۴ نفر واکسن نوبت اول، ۳۶۴ هزار و ۵۵۸ نفر واکسن نوبت دوم و ۲۸۹۳ نفر واکسن نوبت سوم را دریافت کرده اند.

استان خراسان رضوی/ کاهش ۴۴ درصدی رعایت پروتکل‌ها

یعقوبعلی نظری شب گذشته در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی اظهارداشت: متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خراسان رضوی ۴۴ درصد کاهش پیدا کرده است که نسبت به آمار کشوری بسیار پایین تر است لذا باید  باید اهتمام جدی‌ و گسترده‌تری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم.

وی افزود: بایدگروه‌های ارزیاب برای سنجش میزان آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی به شهرستان‌ها اعزام شود تا در مواجهه با موج احتمالی کرونا، کمبودها مشخص و نیازمندی‌ها رفع شود.

نظری تصریح کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا برای سنین ۶۰ سال به بالا و افراد دارای بیماری زمینه‌ای باید شروع شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به روند واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد گفت: باید مردم را جهت انجام واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد اقناع کرد تا مردم به تزریق واکسیناسیون تشویق شوند از طرفی برای مواجهه با موج ششم، اقناع افکار عمومی، به روزرسانی پروتکل‌های بهداشتی، روند بازگشایی‌ها و یا رفع محدودیت‌ها، تجهیز بیمارستان‌ها، حمایت از حوزه واکسیناسیون، پرداخت مطالبات کادر درمانی، طرح شهید سلیمانی و حمل و نقل درون و برون شهری از دیگر موضوعاتی است که باید به آن‌ها توجه کرد.

در همین حال  محمدحسن درخشان اظهارداشت: پس از پایان موج پنجم بحران کرونا دغدغه‌های ورود به موج ششم این بحران را داشتیم و دغدغه ما در این خصوص در صورتی برطرف می‌شد که بالای ۸۵ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کنند که متأسفانه نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه در کنار آن تجمعات، محافل و مجالس شادی و غم را هم داشتیم.

وی با بیان اینکه متأسفانه در میزان مراجعات سرپایی روزانه به مراکز منتخب کرونا روند صعودی همراه با رشد ۲۰ درصدی را شاهد بوده‌ایم، خاطرنشان کرد: میزان مراجعات روزانه به مراکز منتخب کرونا در حال حاضر بین ۱۵۰۰ تا ۱۸۰۰ نفر است که از این تعداد نزدیک به حدود ۱۵۰ نفر و بین ۱۰ تا ۱۲ درصد مجموع مراجعات روزانه پاسخ تستشان مثبت است.

مدیر توسعه شبکه و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که از مجموع موارد مثبت ۱۵ درصد علائمشان تشدید می‌شود و نیازمند بستری در بیمارستان هستند و عده‌ای تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرند، تأکید کرد: بالای ۷۰ درصد بیماری کرونا بدون علامت بوده که از آنها به فرد ناقل نام برده می‌شود و تردد این افراد در مکان‌های مختلف و تماس‌هایی که با دیگران دارند هم خطرناک بوده و موجب ابتلای آنان می‌شود.

دکتر درخشان تصریح کرد: در فصل سرد سال همزمانی کرونا و آنفلوانزا  را داریم و علائم این بیماری‌ها مشترک است و به سادگی قابل تشخیص نیست، مگر آنکه تست پی سی آر و آزمایش مولکولی آنفلوانزا  گرفته شود، زمانی خیالمان راحت است که واکسیناسیون به درصد مطلوب برسد و درصد ابتلا، بستری و فوتی کاهش ‌یابد.

وی اضافه کرد: تزریق‌ انواع واکسن‌ها، به‌ویژه واکسن‌های ویروسی بهتر است که با فاصله ۲ تا ۴ هفته‌ای باشد و از آنجایی که هر دو واکسن کرونا و آنفولانزا از نوع واکسن‌های ویروسی هستند توصیه اکید ما این است که فاصله زمانی ذکر شده مدنظر قرار گیرد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و توصیه ما در خصوص هرنوع تصمیم‌گیری در این حوزه تأیید تمامی موارد ذکر شده در کد ۰۶ است تا خدای نکرده مشکلی برای مدیران، معاونان، معلمان، دانش‌آموزان و دیگر کسانی که در محیط مدرسه حضور و رفت‌وآمد دارند به‌وجود نیاید.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان زنجان/ تعداد کل موارد بستری ۲۰۵ مورد

پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت تمام شهرهای استان زنجان زرد شده است و امیدواریم این روند تا آبی شدن شهرها ادامه داشته باشد.

وی گفت: تا پایان روز گذشته تعداد بستری شدگان کرونایی به ۲۰۵ نفر رسیده و امیدواریم طی روزهای آینده این رقم کاهش یابد. از سوی دیگر متاسفانه سه نفر از همشهریان زنجانی بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان  گفت: از همشهریان زنجانی درخواست داریم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. متاسفانه میزان رعایت موارد بهداشتی در زنجان کاهش یافته و این موضوع اصلا خوب نیست.

استان فارس/ روند ثابت اما شکننده

براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۳ شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت آبی، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارد. 

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان‌های استهبان، ممسنی و سرچهان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

همچنین براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون یک میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۹۶ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده ۴۳۰ هزار و ۳۵۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۲۶ هزار و ۵۴۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۲ هزار و ۷۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون ۴۸۳ هزار و ۱۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

با اعلام بستری ۱۷۲ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس مجموع بیماران بستری مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند به هزار و ۶۴۹ نفر رسیده که از این تعداد ۱۹۱ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۸ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که با افزوده شدن موارد جدید مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۶ نفر رسید.

استان قزوین/ نرخ ابتلا کاهش چشمگیری دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از کاهش ۱۰۳ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: در شبانه‌روز اخیر ۱۲۰ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید شناسایی شدند که این  آمار نسبت به روز گذشته ۱۲۴ نفر کاهش داشته است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی نرخ روزانه بستری‌های کرونایی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ بیمار کرونایی به دلیل علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های ما بستری شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۱۴ نفر کمتر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین آمار بیماران بدحال کرونایی ۲۱ درصد کاهش یافته  و در حال حاضر ۲۲ بیمار کرونایی با حال وخیم در بیمارستان‌های استان قزوین زیز دستگاه ونتیلاتور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری‌ هستند که این آمار از روز گذشته ۶ نفر کمتر شده است.

رحمانی از افزایش ۵۰ درصدی موارد مرگ‌ومیر روزانه کرونایی استان قزوین هم خبر داد و گفت: در شبانه‌روز اخیر ۳ بیمار کرونایی بدحال به علت شدت علائم بیماری و ضعف جسمانی جان خود را از دست دادند که این آمار یک نفر از روز گذشته بیشتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در ادامه به افزایش ۸ درصدی آمار بهبودیافتگان کرونایی روزانه اشاره کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ بیمار کرونایی با علائم قطعی نقاهت از بیمارستان‌های قزوین ترخیص شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۵ نفر افزایش یافته است.

رحمانی ادامه داد: در نهایت هم مجموع آمار بستری‌های فعلی کرونایی استان با ۵.۳ درصد کاهش نسبت به روز گذشته به ۳۱۹ نفر رسید که در قیاس با روز گذشته ۱۸ نفر کمتر شده است.

استان کرمان/ بستری ۶۹۳ بیمار کرونایی جدید در مراکز درمانی

 حمیدرضا رشیدی‌نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۹۳ بیمار با وضعیت کرونایی در بیمارستان‌های استان کرمان بستری هستند اظهار داشت: از این تعداد ۳۲۸ مورد بیمار قطعی کرونا است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران آی سی یو در استان افزایش پیدا کرده و ۱۵۱ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند گفت: استان کرمان جزو استان‌هایی است که پروتکل‌های بهداشتی در آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه حدود دو میلیون نفر در استان دوز اول واکسن خود را دریافت کردند افزود: بیش از ۷۶ درصد جمعیت هدف استان کرمان تا کنون واکسینه شدند.

 سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۳۲۸ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۶۸ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۴۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۲۳ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۲۱ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۸۱ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۶۹ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۱ هزار و ۹۹۲ مورد رسیده است.

وی به فوت ۵ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۹۲۵ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۹۶۲ هزار و ۶۴۰ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۱ مورد است.

استان کرمانشاه/ شیب نزولی ادامه دارد

 آمارهای کرونا در استان کرمانشاه حکایت از روند نزولی شیوع کرونا دارد اما کارشناسان اعتقاد دارند ساده‌انگاری زمینه را برای ورود به پیک ششم فراهم می‌کند که بازگشایی مدارس و کوتاهی در نظارت بر رعایت دستورهای بهداشتی در محیط مدارس نیز امکان تغییر وضعیت را ایجاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه در نشست ستاد کرونا با اشاره به سیر نزولی بیماری کرونا در این استان بیان کرد: هفته گذشته سیر نزولی کرونا در استان ادامه داشت و همچنین روند ترخیص‌ها از ورودی‌ها در بیمارستان‌ها بیشتر بود که این موضوع نشان از توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارد اما برای اینکه وارد پیک ششم نشویم این رعایت‌ها و توجهات باید بیشتر شود.

هوشنگ بازوند بیان کرد: بعضی از استان‌ها در آستانه ورود به پیک ششم هستند لذا برای اینکه ما هم وارد این پیک نشویم باید عادی‌انگاری‌ها را کاهش دهیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه اکنون بحث قرنطینه و محدویت هوشمند مطرح است گفت: باید به سمت محدویت هوشمند در استان حرکت کنیم و مردم نباید نسبت به بیماری کرونا ساده‌انگاری و عادی‌انگاری داشته باشند و همچنین توجه به ترزیق واکسن نیز موضوعی بیسار مهم و الزامی است.

بازوند افزود: با وجود اینکه روزانه امکانات کافی برای ترزیق ۱۰۰ هزار واکسن در استان وجود دارد اما حدود ۲۰ هزار دوز واکسن ترزیق می‌شود لذا ضروری است که مردم به هیچ عنوان تحت تأثیر بعضی از صحبت‌ها که به طور معمول از طریق شبکه‌های معاند برای عدم ترزیق واکسن منعکس می‌شود، قرار نگیرند زیرا توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گسترش واکسیناسیون و همچنین کاهش عادی‌انگاری از موضوعات بسیار مهم برای جلوگیری از افزایش روند ابتلا به بیماری کرونا است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه اکنون موضوع محدویت هوشمند مطرح است اگر کسی از تزریق واکسن امتتاع کند، ممکن است در آینده از برخورداری بعضی از خدمات محروم شود و همه مردم استان باید در جریان باشند که زدن واکسن به نفع خودشان و جامعه است.

استاندار کرمانشاه با اشاره به تأثیر تزریق واکسن در کاهش مرگ و میرها عنوان کرد: امکان دارد کسانی که واکسن زده‌اند دوباره دچار کرونا شوند اما مرگ و میرها با تزریق واکسن بسیار کاهش پیدا کرده است که این خود دلیلی برای توجه به توسعه واکسیناسیون در جامعه است.

وی گفت: در هفته گذشته چهار شهر استان کرمانشاه قرمز بود که خوشبختانه اکنون تنها یک شهر در استان قرمز است اما باید همچنان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ترزیق واکسن و کاهش ساده‌انگاری توجه ویژه داشته باشیم.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

استان مرکزی/ شناسایی ۲۲ بیمار جدید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به آخرین آمار کرونایی‌ها در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، ۱۹۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در دو روز اخیر در استان مرکزی شناسایی شدند.

سیدمحمد جمالیان افزود: ۲۲ نفر از بیماران جدید شناسایی شده این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۱۶۸ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۳ هزار و ۵۵۶ نفر رسید و متاسفانه ۳ بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۹۱۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به روند واکسیناسیون در استان گفت: تاکنون ۸۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال یک دوز و ۶۰ درصد جمعیت دو دوز را دریافت کردند که وضعیت مطلوب است اما باید با سرعت زیاد به رقم ۸۵ درصد در تزریق دو دوز واکسن برسیم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه به میزان ۷۰ درصد برسیم.

وی افزود: تزریق دوز سوم افراد بالای ۶۰ سال نیز آغاز شده، دانشگاه و آموزش و پرورش باید آمار واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان را به دانشگاه اعلام کنند همچنین باتوجه به مصوبه دو هفته اخیر در زمینه استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از کارت خوان شهرداری اعلام کرد که در حال برگزاری مناقصه است به همین سبب امیدواریم برنامه‌های مدیریت خدمات شهری با جدیت و سرعت بیشتری انجام شود.

کرونا , واکسن ایرانی کرونا ,

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 1
    سیستان واکسن نزدن آبی اند
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    5 1
    خخخخخخخ سیستان و بلوچستان با ۱۷ درصد واکسیناسیون چقدر شهر آبی دارد البته برای ترساندن مردم ممکن است به زودی فوتی های تصادفات و سرطان و سایر بیماریها را به عنوان فوتی کرونا جا بزنند تا بیشتر واکسن مصرف شود و ...
    • یه مامان با حال IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
      0 3
      اصلا هم اینجور نیست سیستان وبلوچستان چون استان مرزی است زودتر از همه جا واکسینه شدن مثل خوزستان .
  • یه مامان با حال IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 2
    اصلا هم اینجور نیست چون استان مرزی است زودتر از همه جا واکسینه شدن مثل خوزستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس