کد خبر 1287750
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
نوار شمالی کشور سفید پوش خواهد شد

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس هواشناسی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی در کشور گفت: از امروزتا پنجشنبه در استان‌های شمال غرب همچون  آذربایجان غربی و شرقی، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارندگی و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

هشدار سازمان هواشناسی برای کاهش ۵ تا ۱۰ درجه دمای هوا

وی ادامه داد :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به دلیل نفوذ جریان‌های سرد شمالی درنوار شمالی کشور ضمن کاهش ۵ تا ۱۰ درجه ای که رخ می‌دهد شدت بارش‌ها را در  این مناطق خواهیم داشت.

وی گفت : طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی گفت :در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مناطقی از استان‌های کردستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران هم بارش خواهند داشت که در ارتفاعات استان‌هایی که در نوار شمالی هستند بارش‌ها به شکل برف خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز جمعه در مناطقی از استان‌های شرق و جنوب شرق بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت.

وی افزود :از روز شنبه هفته آینده ورود سامانه بارشی جدیدی را خواهیم داشت که ابتدا مناطق شمال غرب و غرب و سواحل غربی خزر و به ترتیب استان‌های قزوین و تهران  را نیز در بر می‌گیرد.

رفیعی گفت:روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش دید افقی را شاهد خواهیم بود.

وی گفت :آب‌های خلیج فارس تا پایان هفته مواج  و متلاطم خواهد بود ،همچنین در این مناطق افزایش ارتفاع  را نیز خواهیم داشت.

وی گفت:با توجه به شدت بارش‌ها از فردا تا پنجشنبه در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل کاهش محسوس دما را خواهند داشت همچنین، یخبندان جاده‌های کوهستانی وکاهش دید را در این مناطق پیش بینی می‌کنیم.

وی در پایان در مورد وشعیت جوی تهران گفت: امروز آسمان تهران صاف و در برخی ساعات تا قسمتی ابری و همراه با وزش باد خواهد بود بیشینه دما ۲۵ درجه و کمینه دما در پایتخت به ۱۵ درجه خواهد رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایمانی علی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    اگر گفته های شما درست باشد خیلی خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس