کد خبر 1288316
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
آخر هفته در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی ۲۴ ساعت آینده برای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، ارتفاعات خراسان شمالی و رضوی بارش پراکنده و برای سواحل شمالی رگبار باران همراه با وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

ببینید:

برترین تصاویر آب و هوا جهان

وی ضمن اشاره به اینکه در ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد، ادامه داد: روز پنجشنبه بارش‌ها در شمال غرب تضعیف می‌شوند و در استان‌های البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی انتظار بارش پراکنده را داریم و در سواحل دریای خزر بارش‌ها همچنان به صورت رگبار خواهند بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز جمعه برای نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و بعد از ظهر جمعه غرب سواحل خزر و شمال غرب کشور با بارش پراکنده باران مواجه هستند، افزود: در استان‌های قزوین، زنجان، البرز و تهران طی روز شنبه بارش رخ می‌دهد و  برای شمال غرب کشور، ارتفاعات زاگرس و همچنین غرب سواحل خزر انتظار همین شرایط را داریم.

رفیعی اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته برای مناطقی از جنوب غرب و استان‌های ساحلی خلیج فارس وزش باد شدید گاهی همراه گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و آب‌های خلیج فارس و غرب تنگه هرمز تا پایان هفته مواج و متلاطم خواهند بود و با توجه به افزایش ارتفاع موج فعالان دریایی باید توجهات لازم را در این خصوص داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲ روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم می‌شود، در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: حداکثر دمای پایتخت امروز ۲۳ درجه بالای صفر و فردا به ۱۹ درجه می‌رسد و حداقل دمای آن هم فردا ۱۲ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس