کد خبر 1291123
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
آخر هفته در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی، در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای سواحل شمالی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار پراکنده، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و همچنین طی امروز در مناطقی از هرمزگان و جنوب استان‌های سیستان‌وبلوچستان و کرمان رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید و موقتی رخ می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

برف و باران فردا در برخی مناطق کشور

وی ضمن اشاره به اینکه از بعد از ظهر فردا دامنه‌های زاگرس در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان، آذربایجان‌های شرقی و غربی و همچنین ارتفاعات البرز در استان‌های البرز، قزوین و تهران هم با بارش پراکنده همراه با وزش باد مواجه هستیم، ادامه داد: طی روز جمعه ورود سامانه بارشی جدیدی را به کشور داریم که ابتدا نوار غربی و سپس دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را در بر می‌گیرد و برای این مناطق رگبار پراکنده را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز شنبه انتظار ادامه بارش‌ها را در سواحل شمالی به ویژه غرب مازندران، گیلان و اردبیل داریم، افزود: در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب کشور و همچنین ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل برف رخ می‌دهد و در مناطقی از غرب و جنوب غرب هم شاهد رگبار پراکنده هستیم.

رفیعی با بیان اینکه شدت بارش‌ها طی این روز در شمال استان‌های کرمانشاه و قزوین و همچنین استان‌های همدان، کردستان، زنجان و اردبیل است و روز یکشنبه این سامانه بارشی تضعیف می‌شود، اظهار کرد: آب‌های خلیج فارس به ویژه شمال آن طی روزهای جمعه و شنبه مواج و متلاطم هستند و غرب دریای خزر هم طی روز شنبه این شرایط را دارد.

وی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی تهران توضیح داد: آسمان تهران در ساعات بعد از ظهر امروز نیمه ابری است و برای آن وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای امروز پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود و حداقل دمای آن فردا به ۱۰ درجه می‌رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ماحسون IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    جالبه هنوز استان ایلام رو جز کرمانشاه میدونن و گوشی هم که تو مرکز شهر ایلام هستم مینویسه منطقه کرمانشاه، اولا ما کردستان وکرماشان وایلام کورد وهم زبان وهم وطنیم ولی ما استان جدائی هستیم، جالبه ایلام جزئ یا 4 یا 5 استان پربارش کشوریم هر موجی از غرب بیاد اول رو ایلام بارشش خالی میشه هم ارتفاع زیاد هم کوهستانی بودن کامل هم جنگل دوم ایران بعد شمال دیکه بگید ایلام هی کرمانشاه آخرش 200 میلی متر یه موج رو ایلام هستش شوخی نیست دوسال پیش بارشش رفت تا 1000 میلی متر
  • فرزاد SE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
    0 0
    آخر هفته در کدام مناطق کشور باران می‌بارد؟
  • علیرضا IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    سلام چرا اسمی از استان کرمان نیست ولی هموش شمال استان کرمان ابر هست
  • ناشناس IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۷
    0 0
    کاش اصفهان هم بارون می‌آمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس