سرما و برف و باران در برخی استان‌ها/هشدار به راهداری برای آماده‌باش در جاده‌های کو‌هستانی ‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از ۲۸ مهر تا ۲۹ مهر، در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل، بارش شدید باران، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، ‌صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد در استان‌های اردبیل و گیلان همچنین شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی داریم و در این دو روز در بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.  

وی ادامه داد: روز چهارشنبه ۲۸ مهر با نفوذ جریانات شمالی، فعالیت سامانه بارشی شدت یافته و در استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، اردبیل و برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: این شرایط روز پنجشنبه ۲۹ مهر در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و بخش‌هایی از شمال شرق کشور حاکم است.  

ضیائیان ادامه داد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری بیشینه بارش‌ها در استان‌های گیلان و مازندران و شرق اردبیل خواهد بود، با تضعیف فعالیت سامانه بارشی در اواخر وقت پنجشنبه و روز جمعه در استان‌های مازندران، گیلان و دامنه‌های البرز، ابرناکی و بارش خفیف باران پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: از چهارشنبه ۲۸ مهر تا روز ‌پنج‌شنبه ۲۹ مهر،  در گیلان، مازندران، گلستان و شرق اردبیل، بارش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: در این راستا بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده‌ها، تاخیر یا احتمال لغو پروازها و یخبندان جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت‌: توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، احتیاط در تردد جاده‌های کوهستانی، لزوم آمادگی راهداری‌های مناطق کوهستانی سردسیر برای مواجهه با برف و اتخاذ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از خسارات محصولات زراعی و باغی، در دستور کار باشد.

وی گفت: از امروز تا پایان هفته در نیمه شمالی کشور روند کاهشی دما پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در سواحل خزر و ارتفاعات البرز و پنجشنبه و جمعه در شمال‌شرق و دامنه جنوبی البرز کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.  

ضیائیان اظهار کرد: از امروز تا پایان هفته در نواحی جنوب‌غرب کشور و استان‌های ساحلی خلیج‌فارس وزش باد شدید گاهی گرد و خاک انتظار داریم، ضمن آنکه غرب تنگه هرمز و خلیج فارس مواجه و متلاطم است.

وی اضافه کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.  

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت اظهار داشت: آسمان تهران روز آینده قسمتی ابری، اواسط روز وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در شرق آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵ و ۱۴ درجه خواهد بود.  

ضیائیان افزود: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۵ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر همچنین همدان با کمینه دمای یک‌درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهند بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس