رئیسی

رئیس جمهور در صحن علنی مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، گفت: وقت بسیار خوبی را مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشت که باید از رئیس مجلس و نمایندگان تشکر کنم.

سرویس سیاست مشرق- جلسه علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل با حضور محمد باقر قالیباف آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رئیسه مجلس دستور کارهای پارلمان را به شرح ذیل قرائت کرد:ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مورد طرح تقویت امنیت غذایی کشور و رفع موانع تولیدات کشاورزی گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی و بررسی خط‌مشی و اصول‌کلی برنامه دولت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیسی.

بررسی برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم به ترتیب:

۱-دکتر حسین باغگلی (آموزش و پرورش)

۲ - دکتر عیسی زارع پور (ارتباطات و فناوری اطلاعات)

۳ - حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل خطیب (اطلاعات)

۴ - دکتر احسان خاندوزی (امور اقتصادی و دارایی)

۵ - دکتر بهرام عین اللهی (بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)

۶ - دکتر حجت‌الله عبدالملکی (تعاون، کار و رفاه اجتماعی)

۷ -  دکتر سیدجواد ساداتی نژاد (جهاد کشاورزی)

۸ - دکتر حسین‌امیر عبداللهیان (امور خارجه)

۹ - دکتر امین‌حسین رحیمی (دادگستری)

۱۰ - امیر سرتیپ ستاد دکتر محمد رضا آشتیانی (دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح)

۱۱  - مهندس رستم قاسمی  (راه و شهرسازی)

۱۲  - دکتر سیدرضا فاطمی امین (صنعت، معدن و تجارت)

۱۳ - دکتر محمدعلی زلفی گل (علوم، تحقیقات و فناوری)

۱۴ - دکتر محمدمهدی اسماعیلی (فرهنگ و ارشاد اسلامی)

۱۵ - دکتر احمد وحیدی (کشور)

۱۶  - مهندس سید عزت الله ضرغامی (میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری)

۱۷  - مهندس جواد اوجی (نفت)

۱۸  - مهندس علی اکبر محرابیان (نیرو)

۱۹  - دکتر سیدحمید سجادی هزاوه (ورزش و جوانان)

 جلسات مجلس برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی ۲ شیفته شد

در ابتدای این جلسه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با برگزاری جلسات علنی مجلس به صورت دو شیفت در روزهای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی موافقت کردند. محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه) با استناد به ماده ۲۰۳ آیین‌نامه از نمایندگان خواست که درباره برگزاری جلسات علنی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تا پایان زمان رای اعتماد نظر خود را اعلام کنند. نمایندگان با ۲۴۸ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۱۵ رای ممتنع از مجموع ۲۷۵ نماینده حاضر تصویب کردند که جلسات بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و رای اعتماد به آنها در دو شیفت صبح و بعد از ظهر برگزار شود.

قالیباف: حواشی کمترین تاثیر را بر نظر نمایندگان داشت

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ‌برگزاری بیش از ۲۷۰جلسۀ تخصصی، موضوعی و استانی کمیسیون‌ها با وزرای پیشنهادی در ۴روز بازخوردهای مثبتی در میان نمایندگان، وزرا ومتخصصین داشته است.

این شیوۀ جدید نقش مهمی در شناخت جامع نمایندگان نسبت به توانایی‌ها، سوابق‌و برنامه‌های وزرای پیشنهادی و غنای جلسات رأی اعتماد خواهد داشت.

سخنرانی رئیس مجلس در جلسه علنی

حضور آیت الله رئیسی برای دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس

پس از سخنان رئیس مجلس سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به منظور دفاع از برنامه‌های وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافت.

 رئیسی ۲.۵ ساعت وقت دارد تا از صلاحیت و برنامه‌های وزرای پیشنهادی در برابر نمایندگان مجلس دفاع کند.

 رئیسی: می‌دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس که به منظور بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار شد، گفت: وقت بسیار خوبی را مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی گذاشت که باید از رئیس مجلس و نمایندگان تشکر کنم.

وی با اشاره به برنامه‌های کلان دولت سیزدهم ادامه داد: می دانیم فرصت خدمت کوتاه و رنج‌ها و مشکلات مردم بسیار است. کاهش نقش های تصدی گرایانه و افزایش نقش میدان ساز دولت برای بسیج ظرفیت مردمی به خصوص جوانان از دیگر حوزه های مورد تاکید در برنامه دولت است.

رئیس جمهور با تاکید بر عدالت و پیشرفت گفت: تمامی برنامه‌ها به گونه‌ای تنظیم شده که موجب عدالت و پیشرفت شود. عدالت محوری در شایسته سالاری و شکستن باندهای بسته قدرت است.

وی در مورد مشکلات کشور بیان داشت: ما یک برنامه فوری با محوریت مشکلات کشور تدوین کرده‌ایم و یک برنامه میان مدت نیز تدوین خواهد شد. اولویت اول ما در دولت مهار کرونا و ارتقا وضعیت بهداشتی در کشور است. تسریع در واکسیناسیون عمومی و ارتقا سطح درمان را دولت دنبال می‌کنیم. اولویت بعدی تقویت معیشت مردم و تقویت فضای کسب و کار است.

رئیس جمهور بیان داشت: در کابینه تلاش شده ترکیبی از تجربه و جوان‌گرایی باشد. روش انتخابات همکاران به این شکل بوده که یک فراخوانی در سایت کردیم و مردم و نخبگان افراد بسیاری را معرفی کردند و این مشارکت مردم در معرفی نیروهای کارآمد برای دولت موثر بود.

رئیسی: رابطه سببی، نسبی و خانوادگی در انتخاب وزرا نقش نداشته است

وی ادامه داد: وزرای پیشنهادی غیر از دو وزیری که در این اواخر معرفی شدند بقیه ده‌ها بار نامشان در سایت آمده بود و بعد اسامی به ۹ کارگروه ارسال شد. بعد هم این افراد مصاحبه شدند و سپس خودم هم با عزیزان دیدار داشتم و از مراجعی مانند قوه قضائیه نیز استعلام شدند.

رئیسی اضافه کرد : ما سراغ بسیاری از افراد که نامشان در ذهن شما است رفتیم. برخی از دوستان ترجیحشان در مجلس بود مانند آقای نیکزاد و آقای امیرآبادی. مطلقا در انتخاب افراد سفارش فامیلی و نسب نبوده است. سعی کردیم افراد شایسته را معرفی کنیم. شاخص‌های رهبری برای انتخاب افراد برای شنیدن نیست و ما هم برای انتخابا به آن‌ها توجه کردیم.

وی در مورد وزیر آموزش و پرورش گفت: مساله فرهنگ، آینده سازان ومعلمان مساله محوری ما است و طرح رتبه‌بندی مورد تاکید ما است. توجه به مساله شورای عالی آموزش و پرورش مهم است، بررسی کنید روسای جمهور قبلی چقدر در این جلسات حضور داشته‌اند، من خودم در این جلسات حداقل در مسائل مهم حضور خواهم داشت.

رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: من در آستان قدس از دانشگاه فردوسی خواستم تعدادی از اساتید را در آستان جذب کنیم. آقای باغ گلی جوان تحول‌گرایی است اما برای ایشان خیلی نامه می‌نوشتند و ما بررسی کردیم دیدیم ایشان به درستی دارند کار می‌کنند. حتی تولیت فعلی از تهران گروهی را برای ارزیابی بردند که می‌بینیم تا الان هم دارند کار می‌کنند.

وی در دفاع از آقای باغ‌گلی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: ایشان تجربه مدیریت بیش از هفت هزار دانش‌آموز و هزار معلم را دارند. در هر حال تصمیم با مجلس شورای اسلامی است.

رئیس جمهور در مورد تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: آقای زارع پور توانایی اجرای برنامه‌ةای دولت را دارد.

وی در مورد آقای خطیب گفت: ایشان دانش امنیتی دارند و تجربه سال‌ها حضور در وزارت اطلاعات را دارند. نسبت به جریان مدیریتی در وزارت اطلاعات هم نگاه تحولی داشته باشند و پیشگیری از فساد و جلوگیری از نفوذ و صیانت از مردم را دنبال کنند.

رئیسی: اولویت دولت مهار کروناست

رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی امور اقتصاد ودارایی اظهار داشت: ما یک چهره جوان می‌خواهیم نظام مالیاتی را تصحیح کند. شفافیت و مدیریت تعارض منافع را دنبال کند. ما چهره جوان فسادستیزی می‌خواهیم. معاون اول را مسئول هماهنگی تیم اقتصادی دولت گذاشتیم.

رئیسی در مورد وزیر پیشنهادی امور خارجه بیان داشت: آقای امیرعبدالهیان علم و دانش دارد و تمام مراحل وزارت خارجه را دنبال کرده است.

وی در مرد وزارت بهداشت گفت: عزیزان زیادی در این موضوع بررسی شد، مثلا آقای قاضی زاده که اولویت ایشان بهداشت و درمان نبوده است. اما آقای عین‌اللهی چهره شناخته شده‌ای بودند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مورد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ آقای عبدالملکی جوان و فساد ستیز بوده است و امین رهبری در تعاون هستند. ایشان دکترای اقتصاد دارند و تجربه مدیریتی دارند. من از بازرسانی که رفتند و عملکرد ایشان را بررسی کردند سوال کردم و گفتند ایشان از مبلغی که دستشان بوده برای ایجد شغل هزینه کرده‌اند. وی در مورد وزارت جهاد کشاورزی گفت: دانش و تخصص و شناخت به مساله کشاورزی مهم بود. آقای ساداتی نژاد نسبت به این حوزه تسلط دارد.

رئیسی در مورد وزارت دادگستری گفت: آقای رحیمی آشنا به مسائل قضائی و آشنا به مسائل مجلس و به خاطر حضور در دیوان محاسبات آشنا به دولت است.

وی در مورد امیر آشتیانی بیان داشت: ایشان هم از افراد خوشنام نیروهای مسلح و ارتش است.

رئیسی جمهور در مورد وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: من وقتی به مجلس آمدم در مورد نام‌هایی که مطرح بود مسائلی را نمایندگان به من گفتند. آقای قاسمی دارای برنامه است.

وی در مورد وزارت صمت بیان داشت: آقای فاطمی امین را از آستان قدس رضوی می‌شناسم. ایشان وقتی من از آستان می‌خواستم بیایم شرکت‌های آستان را در ویترین گذاشتند.

رئیس جمهور: معلمان و فرهنگیان مساله محوری دولت سیزدهم هستند.

رئیس جمهور در مورد وزیر پیشنهادی علوم گفت: ایشان ۷ سال رئیس یک دانشگاه بزرگی بوده است و روحیه بسیجی دارد.

وی در مورد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ یک موضوع پیشران است. از مجموع بررسی‌ها کسی که دارای دانش و تجربه است آقای اسماعیلی معرفی شد. من با آقای صفارهرندی هم صحبت کردم و ایشان گفتند من آقای اسماعیلی را بهتر می‌دانم.

رئیسی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر بدانند آزادی را خدا به شما داده و ما تضمین کننده آن هستیم.

وی در مورد آقای وحیدی برای وزارت کشور تصریح کرد: آقای وحیدی یک چهره راهبردی است. وزارت کشور نخ تسبیح بخش‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور است.

وی در مورد وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: همه با چهره آقای ضرغامی آشنا هستید. معرفی فرهنگ ایرانی و اقتصاد گردشگری مهم است. بنظرم یک کار تحولی باید انجام شود. با توانمندی ایشان اینکار دنبال شود.

رئیس جمهور در مورد وزیر نفت گفت: در درون وزات نفت بررسی شد و چهره‌های خوشنام که در علم و دانش مسئولیت‌هایی داشتند اقای اوجی در تمامی ادوار یک چهره موفقی بوده است. در فروش نفت ما امکان و زمینه به لطف خداوند وجود دارد و نگرانی در این زمنیه نداشته باشید.

وی در مورد وزیر پیشنهادی نیرو بیان داشت: ما در این وزارت‌خانه دارای مشکلاتی هستیم و اگر برنامه ششم انجام می‌شد این مشکلات نبود. مدیریت اب در کشور بسیار مهم است و کمبود آب با کمک مردم میـ‌وانیم این مشکل را حل کنیم.

رئیسی در مورد وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: من جلساتی را با نامدارت ورزشی داشتیم که از من خواستند یک وزیر ورزشی بگذارم. آقای سجادی روی سکو رفته و دانش و علم در این زمینه را هم دارد. بخش جوانان این وزارت‌خانه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تا زمانی که روحیه انقلابی، فساد ستیزی و مردم داری در میان وزرا باشد در خدمتشان خواهیم بود. این شرایط را رهبری به من در مراسم تنفیذ تاکید کردند. من این مجموعه را سالم و کارآمد می‌دانم. دوشرط وزیر شدن دارد یک پیشنهاد رئیس جمهو و بعد اعتماد مجلس.

رئیس جمهور تصریح کرد: پیشرفت در این میدان نیازمند حمایت مجلس محترم است. بررسی اینکه دولت یا مجلس در رونق تولید و رفع بیکاری موفق بوده‌اند یا نه بگویم مردم همه ما را با هم می‌بینند. ما کمیسیون‌های مجلس را بهترین مشاور می‌دانیم.

 دفاع رئیسی از وزیر پیشنهادی وزارت امور خارجه

   دفاع رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی دادگستری و دفاع 

  بعد  از پایان بررسی کلیات برنامه پیشنهادی دولت، مجلس وارد بررسی صلاحیت ۱۹ وزیر پیشنهادی می شود.

غیبت ۳ نماینده در نشست علنی امروز مجلس

 اسامی غائبین و متأخرین آغاز جلسه علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت رئیسه قرائت شد که مشخص شد ۳ نماینده در جلسه مهم امروز غیبت کرده اند!

اولین نماینده مخالف نطق کرد

بحرینی، نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: بانک‌ها در ایران ریشه تورم‌اند. کسری بودجه و بی‌انضباطی شدید حاکم بر بانک‌ها ریشه تورم اند. برای آقای روحانی نامه نوشتم و گفتم آقای رئیس جمهور مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند؛ الان می گویم آقای رئیسی مراقب باشید بانک ها زمینتان نزنند. این نماینده مجلس گفت:بانک های خصوصی در حال خشکاندن ریشه اقتصاد کشور هستند؛ برنامه دولت سیزدهم برای بانک ها چیست؟

انتقاد نماینده مجلس از بانک های خصوصی

پای خودرو ساز ها به جلسه صلاحیت وزرا باز شد

حسن نوروزی، نماینده مردم رباط کریم، در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم: برنامه ایشان کیفی و توصیفی بود و به موضوعات کمی توجه نشده بود؛ در انتخاب وزرا ندیدم آیا سابقه ایثارگری و جانبازی مطرح بوده یا خیر؟ در خصوص فساد مشخص نشد که چطور باید کار کنیم.

این نماینده مجلس اضافه کرد:درباره سامانه شفافیت و ساخت مسکن و ایجاد شغل توضیحات لازم ارائه نشد. آیا بناست بانک اسلامی و بدون ربا داشته باشیم یا نه؟ نظارت بر بازار چگونه خواهد بود؟ سالانه چه میزان تورم کاهش خواهد یافت؟ آیا ایران خودرو و سایپا را به بخش خصوصی خواهیم داد؟ دولت ۶ درصد سهام دارد چرا آن را به صاحبان اصلی آن نمی‌دهیم. آیا سامانه شفافیت در دولت ایجاد می‌شود یا نه؟

نماینده موافق: درایت خردمندی، معرفت، آگاهی، توانمندی از خصوصیات وزرای رئیسی است

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت:امروز ایران در مقطع حساسی است و انتظار از دولت جدید رفع دغدغه های مردم است، ثبات اقتصادی، رفع مشکلات معیشتی، بسط عدالت و رفع تبعیض و صیانت از آزادی از جمله توقعات از دولت است. امروز نیاز به برنامه عالی و فوری برای کرونا و کنترل قیمت‌ها و تثبیت بازار داریم. نمایندگان در هفته گذشته بیش از ۲۶۰ جلسه با وزرا داشتند که نشان از حمایت جدی آنها از برنامه های آقای رئیسی است.

اغلب وزرای پیشنهادی و برنامه های آنها از علم و درایت کافی برخوردار هستند، درایت خردمندی، معرفت، آگاهی، توانمندی از خصوصیات وزرای رئیسی است. انتظار می رود برنامه های دولت در عمل هم اجرایی شوند. در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان نیاز به رسیدگی داریم و از دولت جدید در مورد خوزستان مطالبه جدی داریم چراکه زیبنده نظام نیست این استان چنین شرایطی داشته باشد. امروز رای بالا به کابینه رئیسی نشانه اقتدار نظام است، وزرا با سابقه ای که دارند، باعث افتخار نظام خواهند بود.

نطق نماینده موافق

مولوی: کارنامه اجرایی وزرای پیشنهادی روشن است

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت: دولت گذشته به نحوی کشور را تحویل آقای رئیسی داد که نرخ بالای بیکاری و تورم، شرایط بد آب آشامیدنی، شرایط کرونا و وضعیت نامناسب معیشتی، وضعیت مردم بود. دو حوزه اساسی که آقای رییسی دنبال می‌کند معیشت مردم و تقویت سرمایه اجتماعی است که در اکثر برنامه‌ها دیده می‌شود.

این نماینده مجلس افزود:آقای رئیسی میخواهد سرمایه اجتماعی را برگرداند. کابینه آقای رئیسی نسبت به دولت‌های گذشته، جوان‌تر است. نوک پیکان تولید کارگران هستند و باید ساماندهی شوند، خوزستان عزیز مشکلات زیادی دارد و باید رفع شوند. خوزستان یکپارچه و منسجم است. مطالبه ما این است که خوزستان باید استانداری ویژه داشته باشد و استاندار خوزستان معاون شما باشد.

درخواست استاندار ویژه برای خوزستان

نامه نمایندگان به هیئت رئیسه مجلس: رای اعتماد به وزرا مخفی باشد

جمعی از نمایندگان مجلس طبق ماده ۱۲۲ آئین نامه داخلی مجلس با تدوین نامه ای خطاب به هیئت رئیسه مجلس خواستار رای گیری برای وزرای پیشنهادی به صورت ورقه ای و مخفی شدند.

معیشت را حرکت دهیم

 ملک‌فاضلی در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم گفت: جامعه اهل سنت، ولایتمداری را در راس داشته است، انتظار داریم در سطوح پایین تر از شایستگان کشور استفاده شود. اولین مشکل جامعه ما بیماری کرونا است و یک قسمت آن مربوط به وزارت بهداشت است. اگر بیماری کرونا ما را امروز علیرغم تعطیلی، اینجا جمع کرده پس باید حواسمان باشد. واکسیناسیون شرط اول پیشگیری است. این نماینده مجلس ادامه داد:ارز کشور امروز کجاست و در چه وضعیتی است. باید معیشت جامعه را حرکت دهیم و راه حل آن کنترل نرخ ارز است اما به ارز ۲۷ هزار تومان رسیدیم.

نماینده مجلس در پایان نطق خود گفت:موضوع سیستان و بلوچستان ملی است و استانی نیست اگر این مشکل حل نشود مردم مجبور به جابجایی خواهند شد. ما اهل توانستن هستیم در این شکی نیست اما ابراز توانمندی را هم باید فراهم کنیم. استان سیستان و بلوچستان با ۱۵ کشور، همسایه است ما باید به همسایگان توجه کنیم و روش همراه بودن را پیدا کنیم.

نماینده مخالف:موضوع سیستان و بلوچستان ملی است و استانی نیست

بابایی : بانک‌ها پدر ملت را در آوردند

نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت: ما مخالف برنامه‌های شما نیستیم و ارادت خود را به تفکر شما در انتخابات اعلام کردیم اما کی و چه زمانی و براساس چه مدیریتی می خواهید تورم افسار گسیخته را مدیریت کنید؟ آیا علمی و تجربی می‌خواهید تورم را مدیریت کنید یا نه؟ برنامه کاربردی برای کارگران ارائه نشده است. مافیای واردات برنج به کشاورزان ظلم می‌کنند که برنامه‌ای در این‌باره ارائه نشده است.

این نماینده افزود:صندوق‌های بازنشستگی تبدیل به حیات خلوت باندها و گروه‌های سیاسی شده‌اند، برخی در شستا ۵۰ میلیون حقوق می‌گیرند و کارگران در حال نابودی هستند. شما در برابر کارگران هفت تپه ایستادید، ما به شما اعتقاد داریم اما نقد هم داریم. باید بگویید ۶ ماه بعد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بابایی:صندوق بازنشستگی تبدیل به حیات خلوت گروه های سیاسی شده است

سلیمی: هیچ‌کس با اصل کابینه مخالف نیست

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت: مخالفین چند محور را مطرح کردند که باید به آنها پاسخ بدهم، هیچ کس با اصل کابینه مخالف نیست. حلقه بسته مدیریت باید در کشور شکسته شود و به نظر می رسد شکسته شده است. کابینه آیت الله رییسی جوان است. دوستانی که انتخاب شدند باید قدرت گرفتن تصمیمات سخت را داشته باشند. ما از ارز ۴۲۰۰ تومانی آسیب دیدیم و فسادزا شد. نباید معطل شویم و باید به کارها سرعت دهیم. الان فقط ۸ میدان نفتی فعال است و باید برای آن کاری انجام دهیم.
 

قالیباف تذکر داد!

رئیس مجلس در تذکری به نمایندگان گفت:صحن به صورت زنده از تلویزیون پخش می‌شود؛ مردم برداشت خوبی از ازدحام و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی نداشته اند.

تذکر بهداشتی قالیباف به نمایندگان

نماینده مخالف:با این تیم نمی شود به جنگ اقتصادی رفت

محمودزاده در مخالفت با وزرای پیشنهادی گفت:: آقای رئیسی، با این تیم اقتصادی که انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید به جنگ اقتصادی بروید

نماینده مجلس اضافه کرد: تیم اقتصادی شما فاقد سابقه اجرایی کافی هستند و مخالف پیوستن ایران به FATF هستند. آیا نمی‌شد از همه اقتصاددانان از هر طیف و جناحی دعوت می‌کردید؟ زنان نیمی از جمعیت کشور هستند، اما چرا زنان در جایگاه دولت سیزدهم جایگاهی ندارند؟

سیاهکلی: مردم از تورم افسارگسیخته خسته هستند

نماینده موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت: تا زمانیکه دولت شما در مسیر انقلابی بودن است ما نمایندگان شما را حمایت خواهیم کرد اما اگر خدایی نکرده از این مسیر خارج شد ما از ظرفیت قانونی خودمان برای تنظیم دولت استفاده خواهیم کرد.

محمدیاری: در کابینه شما حضور بانوان مشهود نیست

نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت: در بحث سیاست خارجی باید موضع ما مشخص و بر مبنای عقلانیت و خرد جمعی باشد. وضعیت موجود درباره یارانه‌ها مشخص نیست و یارانه باید قشر آسیب‌پذیر را پوشش بدهد. ما به صورت نمایشی ویلاها را تخریب می‌کنیم؛ بهتر است نگذاریم ساخت و ساز صورت بگیرد. نمایندگان فاصله‌گذاری را رعایت نمی‌کنند در صورتی که رهبری به تنهایی در مراسم ایام عزاداری محرم حضور داشتند. شما به عنوان رییس جمهور قاطعانه برخورد کنید و نمایندگان هم باید رعایت کنند. باید استاندارانی را انتخاب کنیم که مشکلات منطقه را رصد کنند.

موافق کلیات برنامه پیشنهادی دولت:قبرخوابی دروغ بود

میرتاج‌الدینی، موافق کلیات برنامه دولت گفت:نباید در اینجا حرفی بگوییم که رسانه‌های بیگانه بخواهند از آن سوءاستفاده کنند. این نماینده اضافه کرد:نباید درباره عکسی که چند سال پیش از قبرستانی پخش شده بود بیایید اینجا سیاه‌نمایی کنید و از قبرخوابی و قبرفروشی صحبت کنید. دولت سیزدهم در سخت ترین شرایط کار خود را شروع کرده است.

امان از آقازادگان!

سعیدی، مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت گفت:آقای رئیسی با این ساختار فاسد نظام بانکی چه می‌خواهید بکنید؟ امان از آقازادگان! این حجم از محافظ چرا؟ مانند رئیس جمهوری نباشیم که دو سال از ولنجک بیرون نیامد! مردمی باشیم بدون محافظ و در میان مردم.

انتقاد یک نماینده از ولنجک نشینی دولتی ها

صباغیان بافقی: در برنامه‌های ارائه شده ساختار وجود ندارد

نماینده مخالف کلیات برنامه پیشنهادی دولت: دولت‌های قبلی همین برنامه‌ها را ارائه داده‌اند اما به مسئله اصلی پرداخته نشد. کشور ما نیاز به یک جراحی عمیق و بزرگ دارد. تمام این برنامه‌ها بدون اصلاح، همچون گذشته به نتیجه نخواهد رسید. مشکل کشور ما ساختار سیاسی و اداری است. بدون تغییرات، کسی به نتیجه نمی‌رسد؛ چه شما و چه روحانی. این نماینده مجلس گفت:آقای رییسی شما و وزرایتان بیایید کتبی و عمومی امولتان را اعلام کنید. این‌طور شفافیت سراسر کشور را فراخواهد گرفت. مردم تشنه عدالت هستند، کلیات و کلیشه مشکلات آن‌ها را حل نمی‌کند.

مخالفی برای وزرای پیشنهادی راه، دفاع و دادگستری در مجلس ثبت نام نکرده است

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به جزئیات برگزاری رأی اعتماد برای وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم گفت: برای سه وزیر پیشنهادی هیچ مخالفی ثبت نام نکرده است.

وی افزود: در مورد بررسی رأی اعتماد به هر وزیر پیشنهادی ابتدا گزارش کمیسیون تخصصی به مدت 10 دقیقه در مورد جمع‌بندی کمیسیون برای وزیر پیشنهادی مربوطه قرائت می‌شود و اگر کمیسیون‌ یا کمیسیون‌های فرعی مرتبط با حوزه کاری آن وزارتخانه گزارشی داشته باشند به مدت 5 دقیقه گزارش‌شان قرائت می‌شود و پس از آن دو نفر موافق و دو نفر مخالف در رابطه با وزیر پیشنهادی صحبت می‌کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت:‌در مورد سه وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دادگستری هیچ مخالفی ثبت نام نکرده است که در این باره دو برداشت از آیین نامه می‌شود؛ یکی اینکه چون مخالفی ثبت نام نکرده، موافقی هم صحبت نمی‌کند و برداشت دوم این است که موافق می‌تواند صحبت داشته باشد.

رئیس جمهور برای پاسخ به موافقان و مخالفان کلیات برنامه پیشنهادی دولت در صحن حاضر شد

سید ابراهیم رئیسی در پاسخ به نمایندگان گفت:بنای عمل به وعده ها را دارم با ادعا نمی توانم این را اثبات کنم، مردم باید ببینند. مردم نباید تصور کنند که وعده ها برای انتخابات و ایجاد هیجان بوده است.
آنچه من تقدیم مجلس کردم برنامه‌ای چند صفحه ای و کلان است. نسبت به سفره مردم همه دولت مسئولیت دارند. با همکاری مجلس و صاحبنظران اقتصادی باید نظام بانکی را اصلاح کنیم. رئیس جمهور ادامه داد:دولت حضور بانوان را در عرصه‌های مختلف مورد توجه قرار خواهد داد. رئیسی ادامه داد:یکی از مشکلاتی که غیر از موضوع معیشت و کسب و کار در کشور داریم، آسیب دیدن اعتماد مردم است و این اعتماد باید برگردد و بازسازی شود. برگشت این اعتماد در گرو عمل به وعده‌ها است.متن کامل سخنان رئیس جمهور را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور:از ظرفیت زنان استفاده خواهد شد

مخالفت کمیسیون آموزش با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات: این کمیسیون پس از بررسی برنامه‌های پیشنهادی، صلاحیت حسین باغگلی را برای وزارتخانه آموزش و پرورش تایید نمی‌کند.

مخالف/ رشیدی کوچی: آقای باغ‌گلی شما صلاحیت وزارت را ندارید

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: شناخت زیادی نسبت به آقای باغگلی نداشتم اما ایشان را جوانی انقلابی، تحول خواه، دلسوز و خوش اخلاق یافتم اما این چهار گزینه برای اداره آموزش و پرورش کافی است؟ جواب خیر است.

 ایشان یکی از رویش‎های انقلاب است به شرطی که در جای خود باشد.جنابعالی تخصص کامل برای اداره آموزش و پرورش ندارید. این مسئله مهم است. این عدم انطباق به کشور، وزارت آموزش و پرورش و دولت آقای رئیسی صدمه می زند. بدنه وزارت با آقای باغ‌گلی کار نخواهد کرد.

مخالف/ بدری: باغ‌گلی هرگز نمی‌تواند منشا تحولات موثر در نظام تعلیم‌وتربیت باشد

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: آقای باغ‌گلی جوان روشنفکری است اما سوابق ایشان با مسئولیتشان تناقض دارد چرا که سابقه مدیریت دولتی ندارد و نباید آموزش و پرورش را به محلی برای آزمون و خطا تبدیل کنیم.

از نمایندگان مجلس می‌خواهم با رای مخالف خود به آقای باغ‌گلی، زمینه معرفی فردی توانمند و مجرب را فراهم کنند.

نطق نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

موافق/ راستی: تمام رسانه‌های معاند در حال تخریب آقای باغ‌گلی هستند

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: یکبار بگذارید فرزندان راستین انقلاب با فکر نو بیایند تا آموزش و پرورش را سامان دهند.کدام یک از نمایندگان مخالف آقای باغ‌گلی، در خصوص سند ننگین ۲۰۳۰ اعتراض کردند؟

موافق/ عنابستانی:برنامه‌های باغ‌گلی قابل دفاع است

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: چرا فراموش می‌کنیم که ژنرال‌های تدبیر و امید چه بر سر این ملت آوردند؟ می‌گویند روزهای سختی داریم و فرصت آزمون و خطا نداریم اما سوالم این است مگر آن روزها سخت نبود و جنگ نبود که کشور را به جوانان سپردیم؟نسل جوان ۴۰ سال به نظاره نشسته‌اند و ایده‌هایشان مثل بغض در گلو مانده است. جوانان خون دل خورده‌اند. جوانان را به خامی متهم می کنند تا دستشان کوتاه نشود.به نسلی که ایده دارد فرصت بدهید. من ۱۶ سال قبل در شهرداری مشهد به امثال باغ‌گلی فرصت دادم و نتیجه گرفتم. به جوانی که برنامه دارد، انقلابی است و تخصص دارد  فرصت بدهید.

مخالف/ دلخوش: کم‌ترین امتیاز بین وزرا به آقای باغ‌گلی داده شده است

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: به خاطر جوان بودن وزیرآموزش مخالف او نیستیم، برای این مخالف هستیم که دشمن سواستفاده نکند و فرهنگ ما درست بشود. گزینه‌های باتجربه‌تری نسبت به ایشان وجود دارند.شما وقتی می‌خواهید یک مدیر انتخاب کنید به سابقه آن نگاه می‌کنید. ایشان سابقه مدیریتی ندارد.

مخالف/ قادری: گردش مالی وزارت آموزش و پرورش برخی از وزارتخانه‌ها بیشتر است

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: نزدیکی باغگلی با آقای نظری شرط کافی و لازمی نیست و باید با دغدغه‌های معیشتی و سند راهبری  آشنایی داشته باشند.  مجموعه فرهنگیان افراد نکته‌سنجی هستند و کوچکترین اشتباه این وزیر می‌تواند برای کشور هزینه داشته باشد و این وزارتخانه محل آزمون و خطا نیست و صحنه‌ای است که با زندگی بیش از ۵٠ میلیون نفر سر و کار دارد. همچنین باغگلی می‌توانند در جایگاه‌های دیگر عملکرد خوبی داشته باشند.

موافق/ ایری: وزارت آموزش و پرورش نیازمند فکر جدید است

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: وزارت ما بعد از دوازده دولت به طوری است که همه از آن ناراضی هستند. ما به یک تغییر اساسی و فکر جدید هستیم. جوانان این تغییر را می‌توانند ایجاد کنند.تعداد بسیار زیادی از دانش آموزان ترک تحصیل کردند. وضعیت بازنشستگان بغرنج است. کدام یک از فرهنگیان از این شرایط راضی هستند.به آقای رئیسی اعتماد کنید و همچنان که ۱۸ میلیون به ایشان اعتماد کردند. ایشان پاسخگو خواهند بود. عاقلانه تصمیم بگیرید. جوان بودن باغگلی یکی از امتیازات ایشان است و با رای قاطع شما بزرگواران، گام دوم انقلاب را عملی خواهیم کرد.

موافق/ نوباوه‌وطن: بگذارید آرزوی چند ساله را محقق کنیم و نتیجه بگیریم

نماینده موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش: ۷۱ سال قبل سندی منتشر شده که می گوید مشکلات آموزش و پرورش همانی بوده که امروز است. دلیل این است همه برنامه های آموزش و پروش تحول محور نبوده است بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۲ حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده است و در سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ درصد این بودجه ارتقا پیدا کرده است اما مشکلات مختلف چرا حل نشده است؟مشکل آموزش و پرورش معیشتی نیست، مشکل نبود برنامه تحولی است. اگر مشکل  اداره ۸ هزار نفر است باید بگوییم آقای رئیسی چگونه ۸۲ میلیون را می خواهند مدیریت کنندبه جوان بودن اشاره می کنید ایشان ۴۱ سالش است در کشورهای اروپایی میانگین سن ۳۵ سال است. باید از نسل چهارم استفاده کرد. چه استدلال‌هایی است که میگویید؟محسن رضایی ۲۸ سال داشت که فرمانده جنگ بود. درست است تجربه مهم است اما برنامه کار را پیش میبرد.

پاسخ وزیر آموزش و پرورش به مخالفان

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: معلمان پدران مادران و دانش آموزان این جلسه را می بینند و دغدغه آن‌ها این است که چه کسی سکان‌دار این وزارتخانه خواهد بود. این اطمینان را می دهم که من اینجا هستم که آموزش و پرورش جنس تربیتی پیدا کند.متوجه این موضوع شدم که آموزش و پرورش درگیر مسائل پیچیده‌ای است و تکرار شرایط گذشته باز تولید شرایط گذشته است و برای ایجاد شرایط جدید، باید برنامه جدید داشته باشیم.

وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش گفت : به شما متعهد می‌شوم سند ۲۰۳۰ را در هر روزنه‌ای باشد از بین ببرمما امروز  گروهی از افراد را در کشور داریم که دنبال سند ٢٠٣٠ هستند و به دلیل خلا موجود در سند تحول هستند. من قول می دهم که سند تحول را به گونه ای اجرا کنم و بر دهن کسانی بزنم که فکر می کنند، سند تحول ما کارایی ندارد و به دنبال سند ٢٠٣٠ هستند.

وزیر پیشنهادی:از حرف‌های نمایندگان متوجه شدم که می‌گویند باغگلی کم‌توان است

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس: کمیسیون صنایع و معادن برنامه‌های زارع‌پور برای  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را تایید کرد

 مخالف/ عنابستانی: وزیر پیشنهادی ارتباطات راه‌های عملی برای حل مشکلات را ارایه نکردند

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات: اهداف شبکه ملی اطلاعات باید مشخص شود و گرنه به سرنوشت ۱۵ سال گذشته منجر شده و اجرا نمی شود. آقای زارع پور در مورد طرح مهم صیانت اظهار نظر نکردند.در کشور سیستم عامل پولی و سخت افزار مهمی تولید نکردیم و از نوآوران عرصه حمایت نکردیم،تنها سعی کردیم در چند پلتفرم خارجی تاثیرگذار باشیم.باید بدانیم چگونه از کاربران فضای مجازی محافظت می شود؟ باید توجه زیادی به سازمان فضایی داشته باشیم.  تلفن ثابت به خصوص در روستاها رها شده است. به اینترنت پر سرعت روستاها هم باید توجه شود و وزیر پیشنهادی باید برنامه خود را در این خصوص ارائه بدهد.

مخالف/ حاتمی: در برنامه‌های آقای زارع‌پور ابهام وجود دارد

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات: مخالفت من ناظر بر ایرادات برنامه‌های ایشان است. درحالی که فضای مجازی با بخشی از زندگی مردم همراه است ایشان در هیچ یک از شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند. برنامه‌های مطرح شده از آقای زارع‌پور کلی است.ظرفیت فناورانه و ارتباطاتی ایشان در مقابل با قوه قضاییه است. مسائل کاری و حاشیه‌ای، وضعیت کارکنان شرکتی و... جایگاهی در برنامه‌های آقای زارع‌پور نداشته است. دفاتر پیشخوان به چالش جدی بدیل شده است و آقای زارع‌پور برنامه‌ای برای آن ندارد.

موافق/ شریعتی‌نیاسر: عملکرد دولت قبل را به حساب وزیر بعدی ننویسید

 نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات: تجربه آقای زارع‌پور در قوه قضاییه نویدبخش تسلط وی در مبانی دولت الکترونیک است. وزیر پیشنهادی می‌تواند با بهره گیری از  ظرفیت دانشگاه‌ها اهداف مورد نظر را محقق کند.تعطیل کردن صنعت فضایی ازجمله اقدامات دولت قبل بود، وزیر پیشنهادی با استفاده از نهادهای مربوطه می‌تواند ظرفیت این صنعت را بهبود بخشد.زارع‌پور نماد دولت حزب اللهی است. ایشان جوان آسانسوری نبوده است.

موافق/  طاهری: آقای زارع‌پور قول رشد ۲۵۰ درصدی اقتصاد دیجیتال را داده‌اند

نماینده موافق وزیر پیشنهادی ارتباطات: تحصیلات آقای زارع‌پور مرتبط با این وزارتخانه است و ارتباط ایشان با نخبگان همچنان ادامه دارد.  برخی از سوابق اجرایی ایشان از جنس سیاست گذاری، تولید محتوا و... بوده است. موضوعات کمی و کیفی ایشان مورد بررسی قرار گرفته است.اجرای مصوبات شورای عالی فناوری اطلاعات به صورت جدی پیگیری خواهد شد. در حوزه اقتصاد دیجیتال و حفاظت از کودکان و نوجوانان آقای زارع‌پور برنامه‌های خوبی را ارایه داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • شادی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    12 0
    چرا نماینده ها اینقد بی انضباط هستند چقد صدا تو فضای مجلس پیچیده .چرا نمیذارن آقای رئیسی به حرفها گوش بدن و هی در گوششون حرف میزنن .
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      5 6
      چون اینجا ایرانه مهد فرهنگ و تمدن و ادب
    • IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      2 0
      نخیر آمریکای قتال هزاران هزار ژاپنی توی هیروشیما و.... مهد تمدن و فرهنگه
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    8 5
    قطعا رسیدگی به وضع مردم استان خوزستان مهم است اما امروز انگار بیشتر موافقان و مخالفان برنامه و کلیت کابینه از نمایندگان خوزستان بودند و در مورد حوزه انتخابیه خودشون صحبت کردند / کشور ما استان های دیگری ندارد !؟ فقط استان خوزستان مشکل دارد !؟ / نمایندگان دیگر برای موافقت و مخالفت ثبت نام نکرده بودند !؟ اکثر نمایندگان ثبت نامی برای موافقت و‌مخالفت اینطور که ما داریم در شبکه خبر داریم میبینیم ظاهرا نمایندگان خوزستان یودند
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      حتما مشکل خاصی ندارند
  • محمد جوادی IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    5 6
    نقطه ضعفی که مشهود است و آن اینکه انتخاب تعدادی از وزرا از آستان رضوی و استان خراسان و افرادی که ایشان از نزدیک با آنها کار کرده اند
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      7 1
      وزیر کارآمد و دست پاک باشه از استان قدس و از هر کجای دیگه هم باشه اشکال نداره / میخوای ی رئیسی ی روحانی رو وزیر کنه که اعتراض شماهم بخوابه !؟ و راضی بشین !؟؛)) / اگه ی ر رئیسی ی ظریف رو وزیر خارجه انتخاب میکرد به به و چه چه تون بلند میشد به اسمان میرفت / وزیر اهل هر کجا هر ارگان و... باشه اما اهل دزدی و بده بستان و رانت و فساد نباشه هیچ اشکالی ندارد / دولت ی رئیسی مثل بعضی ها !! فساد فامیلی و تقسیم پست و مقام فامیلی نداشته باشه نوکرش هم هستیم
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 10
    خراسان شمالی جنوبی شد خوزستان هم جنوبی شمالی بشه بهتر بهش رسیدگی میکنن البته خرمشهر را مرکز جنوبی بزارید نه آبادان
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      4 1
      خخخخ
  • CA ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    6 7
    تجربه وزار کم است جمله وزیر ارشاد و وزیر کار
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 2
    نمایندگان فکر نمیکنن مردم دارن گوش میدن!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    11 7
    آیا وزیر بهداشت معرفی شده اعتقادی به استفاده از داروهای طب سنتی و ایرانی برای مهار کرونا دارد یا همچنان از داروهای بی فایده امریکایی و اسرائیلی استفاده خواهد شد ؟!
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      2 6
      طب اسلامی یعنی طب مدرن و سنتی البته به روش اسلامی باید وزیر بهداشت جدید اینجوری باشه
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 14
    جناب آقای رئیسی. مثل اينکه فراموش کردید قرار بود از زنان که نصف جامعه را تشکیل میدهند و بسیاری از ارای شما هم مربوط به زنان است در کابینه تان وزیر زن داشته باشید پس چی شد؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      12 1
      آقای رئیسی هیچوقت قول ندادن ولی همتی و مهرعلیزاده وعده دادن
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      18 13
      زنان باید به پخت قورمه سبزی و قیمه مشغول باشند و وظیفه سخت اداره کشور را به مردان قوی بسپارند.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      12 1
      یه چیزی یاد گرفتید مثلا کدوم وزارت خونه بدن به زنان ؟!
    • DE ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      10 3
      همون زن نباشه بهتره . زن فوقش بایستی مدیر مهد کودک بشه و نه بالاتر.
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      10 1
      زن زن گفتن این حضرات بهانه است ما از این نمایندکان معترض و بظاهر مدافع حقوق زنان میپرسیم شما که اینقدر زن زن میگید چرا همسران خودتان را بجای خود کاندید نمایندگی مجلس نکردید !؟
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      1 0
      کجا آیت الله رئیسی همچنین وعده ای دادند؟؟؟!!!!!! مگه چون نصف جمعیت بانوان هستند پس باید نصف کابینه خانم باشه این چه استدلالیه! عدالت یعنی قرار دادن هر چیزی سر جای خودش.
    • علی IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
      0 2
      اون ادمی که نوشته وظیفه زنان پختن قرمه سبزی است مطمئنم دارای عقاید تروریستی داعشی و طالبانی و القاعده است. چون همچین ادبیات و حرف زدنهایی بعید میدانم مربوط به انسانیت و اسلام باشد.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    6 1
    ی سعیدی و دیگر نمایندگان محترم کردستان و سیستان بلوچستان و.. که مرتب هی میگن چرا از اهل سنت در کابینه خودشان استفاده نکردند !؟ نمیدونیم شما حضرات نگاهتان شایسته سالاری است یا قومی و قبیله ای و مذهبی !؟
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 1
    نمایندگان باید به یک پرستار بعنوان وزیر بهداشت رای موافق دهند نه دکتر
    • پرستار ساده دل IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      3 0
      مافیای پزشکی همیشه مانع خوشبختی پرستاران هست و هرچی پوله سرازیر می‌کنه برا پزشک ها.پرستارها هم کشکن.
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    5 10
    با مدل فکری انقلابی گری شاید بتوان همه دنیا را فتح کز د اما هیج جا را نمی توان اباد کرد .
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      5 1
      حرف رایگان نزن مدل شما مفت خورای افسادی ۸ سال تجربه کردیم
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 0
    ی سعیدی نماینده محترمی که بعنوان مخالف صحبت کردند بحث تعدد محافظین مسئولین اجرایی رو مطرح کردند اولا صحبت کردن و تصمیم گرفتن در مورد تعداد محافظین مسئولین در حوزه وظایف نمایندگان نیست / حضرت علی (ع) هم نان جو و نمک میخوردند اما هیچ وقت از زیر دستانشون نمیخواستند که شما هم نان جو نمک فقط بخورید
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    4 4
    ا مدل فکری انقلابی گری شاید بتوان همه دنیا را فتح کز د اما هیج جا را نمی توان اباد کرد
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 2
      ساکت شو
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    اینو چی میگی، حواشی اونجا بود که مورد پسند جنابعالی نبود
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    صباغیان بافقی که به آقای رییسی میگه شما و کابینه اموالتون رو "شفاف" اعلام کنید نماینده منطقه ماست خودش با طرح شفافیت ارای نمایندگان مخالف بود!!!
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 1
    شما نمایندگان اینقدر زن زن میگید چرا خودتون که مرد هستید اینجا نماینده شدید !
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    آقای رئیسی انشاءالله موفق باشی. ممکن است از بعضی وزیرها خوشمان نیاید، ولی انتخاب شما حتما عالی و مدبرانه است و اینها از نظر شما بهترین گزینه برای پیاده کردن اهدافتان بوده‌اند. امیدوارم نمایندگان همکاری لازم کنند
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    دیدن جلسات رای اعتماد خیلی جذابه. هم باعث شناخت بیشتر از نمایندگان میشه و هم شناخت وزیران. غیر از این، مسئله بی انضباطی و شلوغ کردن های نمایندگان در همه ادوار مجلس وجود داشته متاسفانه. کاش یک فعالیت تربیتی و فرهنگی مناسب برای اصلاح این معضل انجام شود.
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    دیدن جلسات رای اعتماد خیلی جذابه. هم باعث شناخت بیشتر از نمایندگان میشه و هم شناخت وزیران. غیر از این، مسئله بی انضباطی و شلوغ کردن های نمایندگان در همه ادوار مجلس وجود داشته متاسفانه. کاش یک فعالیت تربیتی و فرهنگی مناسب برای اصلاح این معضل انجام شود.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    اقای رئیسی فرمودند و قول دادند که دولت فزاحناحی تشکیل میدهند یعنی جناح و قوم و قبیله و مذهب و.. برای ایشان در انتخاب وزراء ملاک نبوده و کارامدی و ضد فساد بودن و ... ملاک بوده و معناش این نیست که دولت ائتلافی ( از اصلاح طلبان و اصولگرایان و..) تشکیل میدهند
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 0
      برخی از آقایان نماینده «دولت فراجناحی» را با «دولت ائتلافی» اشتباه گرفته اند اقای رئیسی قول نداده اند که دولت ائتلافی (اصولگرا و اصلاح طلب ) تشکیل بدهند
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 0
    اون نمایندگان محترمی که دم از زنان میزنند و از دولت ی رئیسی توقع دارند که وزیر زن در کابینه اش داشته باشد لطف کنند بیان بگن کدوم یک از این حضرات نماینده رئیس دفتر نمایندگی شون رو از بین زنان انتخاب کردند !؟ / شما که لالایی بلدین چرا خودتون خوابتون نبرده !؟ ؛)) / این لالایی ها رو برای خودتون هم بخونید اقایان نماینده ای که زنان حالا واستون مهم شدند
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    علت اینکه نمایندگان موافق خوزستانی بودند ظلم جور دولت روحانی در ۸ ساله گذشته بر مردم خوزستان بوده و اینک مردم این استان خواهان عدالت توسط دولت رئیسی می باشند
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 0
    آقای رییسی با اشراف بر وزارتخانه ها و تلاش مضاعف کاستی ها را جبران می کند .
  • ایرانی US ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 2
    سعید محمد چی شد
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      قدش بلند بود راهش ندادند
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    دیگه مردم فراموش شدتد. حداقل تعطیلات رو تمدید میکردید تا از پیک عبور کنیم نه اینکه از فردا باز شاهد افزایش مبتلایان باشیم!
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    همینکه یک نماینده اصلاح طلب باقیمانده از مجلس وکیل الدوله دهم مثل ی دلخوش در مخالفت با ی باغ گلی صحبت کردند و اعتقاد دارند که از بدنه خود اموزش و پرورش وزیر انتخاب شود برداشت ما این است که بعضی ها بدنبال روی کار امدن بدنه مدیریت مدیران سابق در دولت ی روحانی در پست وزارت اموزش و ورورش هستند / پیشنهاد میکنیم به ی رئیسی که اگر حتی ی باغ گلی رأی اعتماد نگرفتند ایشون رو بعنوان معاون وزیر وزارت اموزش و ورورش در نظر بگیرید / و اقای حاج بابایی رو بمجلس معرفی کنید تا ببینیم بعضی ها بازهم عدم سابقه مدیریت اجرایی رو بهانه میکنند یا نه !؟
  • فرهاد IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 1
    عنابستانی چطور از جوانان دفاع میکنه وقتی خودش تو گوش ی جوان سیلی زده
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 3
      چه ربطی داره !؟ فکر نمیکنی دفاع ی عنابستانی از یک جوان اظهار پشیمانی از همان سیلی باشد که به ان جوان سرباز نیروی انتظامی زدند باشه !؟ کانه انگار شما توقع دارید بلاتشبیه حضرت حر (ع) تا آخر همان کسی باشد که بر اهل بیت امام حسین (ع) راه را بست !؟
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 0
    جهانپور: کرونای دلتا مرز نمیشناسد / جواب / پس چرا چین توانست کرونا را کنترل کند . چین با قدرت نظامی و امریکا با قدرت تکنولوژی موفق شدن .این افرادی هم فوت می کنند جماعت لجباز هستند که اعتقاد به واکسن ندادند. اقای جهانپور ننگ با هیچ چیزی پاک نمی شود .
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      0 0
      آمریکا که ۶۵۰ هزار کشته داد و کنترل نکرد ولی چین چرا با تنها ۴۶۳۵ قربانی تونست کنترل کنه
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    بعضی از نمایندگان ملت همان هستند که خود رو گم کرده اند
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    3 4
    وزیر زن نداره. وزیر خارجه ش انگلیسی بلد نیست
    • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
      1 1
      باغ گلی تایید نشد زن معرفی کنن زنان معلمین خوبی هستن
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 1
    واکسن چی شد
  • محمد IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    1 0
    من از سخنانی که از جلسه مجلس شنیدم مطمئن شدم که یک مافیا در آموزش و پرورش شکل گرفته که نمی خواهد بگذارد فردی از بیرون سیستم وارد این وزارت خانه شود و اوضاع را به سامان کند و گرنه این همه مدت که وزیران آموزش پرورش از داخل این وزارت خانه با آن همه سابقه انتخاب شدند به جای کاهش مشکلات فقط مشکلاتش را اضافه کردند و این اواخر هم که تمام تلاششان را کردند تا سطح آموزش را پایین بیاورند که کاملا موفق شدند
  • FR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    چند تاش مانند كابينه روح... بهايي و يا مارانوس هستن ؟.
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    0 0
    مردم نشسته اند به انتظار تا ببینند اینها چه خدمتی به مردم خواهند کرد خدا نکند کم خدمتی کنند که اگر چنین شود این بار مردم به مسئولین رحم نخواهند کرد
  • AT ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۰
    2 0
    باغگلی وزیر آموزش و پرورش
  • GB ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    1 0
    درود بر رییسی
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    اقای رئیسی اگر می خواهد بعد 8 سال عاقبت احمدی وروحانی را نداشته باشد. باید از افراد متخصص واقعی نه با مدارک قلابی استفاده کند.
  • دانا IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
    0 0
    درود بر رییسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس