کد خبر 1259646
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
کرونا در اروپا| از مرگ یک بیمار کرونایی کاملا واکسینه شده در یونان تا تدام روند افزایشی مبتلایان در آلمان

برای اولین بار یک مرد ۷۰ ساله در یونان بدون داشتن بیماری‌های زمینه‌ای با وجود اینکه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بود در اثر ابتلا به کووید۱۹ جان داد.

به گزارش مشرق، دلتا ویروس با وجود تسریع کمپین واکسیناسیون در اروپا همچنان جولان داده و بر تعداد بیماران کرونایی می افزاید.

تغییر موضع کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان برای کودکان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که کمیسیون دائمی واکسیناسیون در آلمان ( استیکو) واکسیناسیون همه کودکان بالای ۱۲ سال را توصیه کرده است. این نهاد بهداشتی در آلمان بعد از ارزیابی دقیق مشاهدات و داده های جدید علمی به این نتیجه رسیده که با توجه به دانش فعلی مزایای واکسیناسیون از خطر عوارض جانبی بسیار نادر واکسن بیشتر است. البته هنوز توصیه رسمی در این باره منتشر نشده و امکان تغییرات وجود دارد.

پیش از این استیکو واکسیناسیون را تنها برای کودکان دارای بیماری های زمینه ای توصیه کرده بود.

روند واکسیناسیون کرونا همچنان در آلمان پیش می رود و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در مجموع حدود ۴۷.۶ میلیون نفر و یا ۵۷.۲ درصد مردم این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند و ۵۲.۶ میلیون که شامل ۶۳.۲ درصد جمعیت این کشور است هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم از همه کسانی که پیشنهادات خلاقانه ای را برای واکسیناسیون بیشتر ارائه کردند تشکر کرده و در پیامی توئیتری از اهمیت هر مورد واکسیناسیون در کشورش سخن گفت.

لغو قاعده قرنطینه برای افراد واکسینه شده در انگلیس

بر اساس قواعد جدید در انگلیس افرادی که با بیماران کرونایی ارتباط دارند در صورتی که کامل واکسینه شده باشند در انگلیس و ایرلند شمالی دیگر نیازی به رفتن به قرنطینه ندارند و به جای آن باید یک تست پی سی آر بدهند که البته دادن این تست هم برای آن ها اجباری نیست.

قواعد مشابهی در اسکاتلند و ولز هم اجرایی می شود. قواعد قرنطینه برای نوجوانان هم در این مناطق کاهش می یابد.

یک کارشناس مسائل بهداشتی در انگلیس اعلام کرده که دولت باید همچنان از شهروندان که با افراد کرونا مثبت ارتباط دارند بخواهد که تست کرونا بدهند. وی تاکید کرد کسانی که واکسیناسیون مضاعف شده اند کاملا مصون و آسیب ناپذیر نیستند و همچنان خطر ابتلا و آلوده کردن دیگران از طرف آن ها وجود دارد.

قاعده قرنطینه بعد از ارتباط افراد با بیماران کرونایی در هفته های گذشته سبب شده بود که تعداد زیادی کارکنان مشاغل مختلف به قرنطینه بروند و این مسئله منجر به کمبود پرسنل در بسیاری بخش های انگلیس شده بود.

آغاز واکسینایون مرحله سوم واکسیناسیون در ایالت بایرن آلمان

ایالت بایرن هم به عنوان اولین ایالت آلمان واکسیناسیون مرحله سوم را از سالمندان و گروه های در معرض خطر آغاز کرده است. وزیر بهداشت این ایالت آلمان امروز ( دوشنبه) در مونیخ اعلام کرد که مراکز واکسیناسیون و پزشکان می توانند واکسن مرحله سوم را ارائه دهند. این امر به ویژه برای افراد بالای ۸۰ سال ساکنان خانه های سالمندان و افراد مبتلا به نقص ایمنی یا سرکوب سیستم ایمنی صدق می کند.

پیش شرط برای تزریق واکسن سوم این است که حدود ۶ ماه از واکسیناسیون دوم فرد گذشته باشد.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبخ امروزاز ابتلای ۲۱۲۶ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ساعت خبر داد که ۹۴۳ مورد بیشتر از دوشنبه گذشته بود و به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته در این کشور به ۳۶.۲ افزایش پیدا کرد. ۴ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

افزایش بیماران کرونایی بستری شده در اورژانس‌های فرانسه

در فرانسه شمار بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان ها روند افزایشی را طی می کند.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۳۹۹ بیمار کرونایی جدید در بیمارستان های فرانسه پذیرفته شدند.

به این ترتیب در حال حاضر در مجموع حدود ۹۷۹۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های فرانسه بستری هستند.

نهادهای بهداشتی فرانسه همچنین از افزایش شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در این کشور خبر داده اند. بر این اساس در عرض ۲۴ ساعت حدود ۷۳ بیمار کرونایی بد حال در بخش های مراقبت های ویژه فرانسه بستری شدند که به این ترتیب شمار بستری شدگان در این بخش ها به ۱۸۵۲ مورد افزایش پیدا کرده است.

دولت فرانسه از روز دوشنبه به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور قواعد تازه ای را اعمال کرده که با اعتراضات فراوانی روبرو شده است.

بر پایه این مصوبه از روز دوشنبه گذشته شهروندان برای ورود به بارها و رستوران‌ها، برخی فروشگاه‌ها و مکان‌های عمومی مانند نمایشگاه‌ها و استفاده از وسائل نقلیه عمومی برای سفرهای بین‌شهری، در صورتی که واکسینه یا مبتلای بهبود یافته نباشند باید یک تست منفی ارائه کنند.

مصوبه پارلمان همچنین مقرر کرده که واکسینه شدن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید۱۹ برای شاغلان در بخش بهداشت، درمان، مددکاری و مشاغلی نظیر آتش‌نشانی و امداد اجباری باشد.

رئیس‌جمهور فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

قواعد کرونایی سختگیرانه تر و اعلام پایان تست های رایگان برای افراد واکسینه نشده نرخ واکسیناسیون در فرانسه را افزایش داده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در فرانسه حدود ۷۰ درصد شهروندان در این کشور حداقل یک بار علیه کرونا واکسینه شده و بیش از ۵۶ درصد هم هر دو دوز واکسن را زده‌اند.

اجرای طرح آزادی‌های بیشتر برای افراد واکسینه شده در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان

ایالت بادن وورتمبرگ آلمان هم قاعده آزادی های بیشتر برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا را اجرایی می کند. این قاعده ز اوایل هفته جاری اجرایی می شود و در مقابل شرایط برای افراد واکسینه شده سخت تر می شود.

مرگ اولین بیماری کرونایی کاملا واکسینه شده در یونان

برای اولین بار یک بیمار کرونایی در یونان با وجود اینکه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بود بدون داشتن هیچ بیماری زمینه ای جان داد. رئیس بخش مراقبت های ویژه در بیمارستان پاپانیکولائو در تسالونیکی یونان در گفتگویی اعلام کرد که این مرد ۷۰ ساله قبل از ابتلا به کرونا از هیچ بیماری رنج نمی برد و سلامت کامل داشت و تمام اقدامات کرونایی را رعایت می کرد. همسر و فرزندان این مرد هم واکسینه شدند. فرد قربانی کرونایی یک دندانپزشک ۷۰ ساله بوده است. این اولین مورد مرگ کرونایی بعد از تزریق دو دوز واکسن در بین حدود ۱۳۲۰۰ مورد مرگ کرونایی در یونان بوده است.

هشدار درباره وقوع موج چهارم کرونا در یونان

در یونان موارد ابتلا به کرونای جدید مرتبا در حال افزایش است و این نگرانی وجود دارد که بازگشت صدها هزار مسافر از سفرهای تابستانی منجر به وقوع موج چهارم کرونا در این کشور شود.

تعلیق از کار به دلیل اجتناب از تزریق واکسن در یونان

در یک خانه سالمندان در شهر بندری ولوس یونان ده نفر از کارکنان به دلیل پرهیز از تزریق واکسن کرونا از کار خود تعلیق شده و دیگر دستمزدی دریافت نخواهند کرد. این اولین بار است که دولت آشکارا به اجتناب کنندگان از تزریق واکسن واکنش نشان می دهد.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۲۱,۱۷۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۴۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۶,۷۵۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۵,۶۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۴۷۱,۰۳۵ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۲,۶۵۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۲۶۷,۴۳۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۰,۹۵۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۴۴۰,۶۶۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۴۳۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۶۹۳,۵۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۲,۴۷۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۸۲۸,۲۶۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۳۷۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس