کد خبر 1257932
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کمبود نیروهای متخصص در آلمان در دوران کرونا

انگلیس قاعده قرنطینه اجباری برای افراد واکسینه شده‌ای که با فرد کرونا مثبت ارتباط دارند را لغو می‌کند و شرکت‌های آلمانی هم در دوران کرونا در معرض کمبود چشمگیر نیروی کار متخصص قرار گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همراه با همه عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن ادامه دارد.

روند مبتلایان جدید به کرونا در آلمان همچنان روند افزایشی دارد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "انستیتو رابرت کخ" آلمان صبح امروز از ابتلای ۵۶۳۸ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که به این ترتیب نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲۷.۶ افزایش پیدا کرده است. در این مدت ۱۷ نفر دیگر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

رئیس انجمن مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (DIVI) هم واکسیناسیون را یک فاکتور موفقیت مهم در غلبه بر پاندمی عنوان کرده و تاکید کرد باید همه اقدامات لازم برای بازگرداندن و تقویت اعتماد به واکسیناسیون انجام شود.

موارد ابتلای روزانه به کرونا در فرانسه به بالاترین سطح از ماه آوریل رسید

ابتلای بیش از ۳۰ هزار نفر به ویروس کرونا در فرانسه در یک روز مساله‌ای است که از ۲۸ اوریل تاکنون بی سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، میانگین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در فرانسه طی ۷ روز گذشته نیز به بیش از ۲۳۲۸۸ نفر رسیده است که این رقم نیز از اول ماه می تاکنون سابقه نداشته است.

این رقم ۱۳ برابر بیشتر از ۲۷ ژوئن است که تنها ۱۸۱۶ نفر در فرانسه به ویروس کرونا مبتلا شده بودند. شیوع گسترده گونه دلتای ویروس کرونا مقام های بهداشت و درمان فرانسه را به شدت نگران کرده است.

درخواست سازمان های امدادی برای ایفای نقش بیشتر کشورهای ثروتمند در تامین واکسن کشورهای فقیر.

با توجه به پیشرفت های ضعیف در روند واکسیناسیون در کشورهای فقیر، آکسفام و برخی دیگر از سازمان های امدادی خواستار تعهدات مالی بیشتر از سوی کشورهای ثروتمند در مبارزه با بحران کرونا شدند.

قاعده قرنطینه برای افراد واکسینه شده در انگلیس لغو می‌شود

با توجه به کاهش شمار مبتلایان جدید به کرونا در انگلیس دولت می خواهد از هفته آینده اجباری بودن رفتن به قرنطینه در صورت ارتباط با فرد مبتلا به کرونا را برای افراد واکسینه شده لغوکند. این خبر را وزارت بهداشت لندن اعلام کرده است. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده از بزرگسالان و کودکانی که دوبار واکسینه شده اند در آینده در صورت مشخص شدن ارتباط با بیماران کرونایی درخواست می شود که تست کرونا بدهند. تا به حال این افراد در صورت تماس با فرد کرونا مثبت باید به مدت ۱۰ روز در قرنطینه قرار می گرفتند که این منجر به کمبود پرسنل در بسیاری بخش های اقتصادی در این کشور شده بود.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت انگلیس کاهش محدودیت ها را گام بزرگی در مسیر بازگشت به زندگی نرمال ارزیابی کرده و در بیانیه ای در روز چهارشنبه اعلام کرد: واکسیناسیون چیزی است که همه گیری را به پایان می رساند. این دیوار حمایتی که با کمپین واکسیناسیون ایجاد شده ما را به زندگی نرمال نزدیک تر می کند.

کمبود نیروهای متخصص در آلمان در دوران کرونا

کمبود نیروهای کارگر متخصص در آلمان از ابتدای بحران کرونا منجر به تعطیلی اجباری بسیاری از بخش ها شده است. بر اساس نظر سنجی انجام گرفته توسط انستیتو ایفوی آلمان در ماه جولای بیش از یک سوم شرکت های آلمانی از کمبود نیروهای متخصص شکایت داشتند که بالاترین رکورد در این زمینه از بهار سال ۲۰۱۸ بوده است. یک کارشناس اقتصادی برجسته در آلمان اظهار داشت: از آنجایی که اقتصاد بعد از کاهش محدودیت ها در آلمان در مسیر رونق قرار گرفته است، اما شرکت ها حالا در یافتن کارکنان واجد شرایط و متخصص مشکل دارند.

بخصوص کمبود نیروی متخصص در صنایعی که به شدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته اند دیده می شود که از جمله در خرده فروشی ها، هتل ها و آژانس های استخدامی وجود دارد.

بهبود اوضاع اقتصادی در انگلیس

اقتصاد انگلیس بعد از پایان بسیاری محدودیتها با سرعت بیشتری در مسیر بهبود قرار گرفته است. بر اساس اعلام اداره آمار آلمان تولید ناخالص ملی از آوریل تا ژوئن ۴.۸ درصد نسبت به سه ماه قبل از آن رشد داشته است. اما اقتصاد آلمان در این دوره زمانی تنها ۱.۵ درصد رشد داشته است. با این همه تولید ناخالص ملی در انگلیس با وجود بهبود اوضاع اقتصادی همچنان ۴.۴ درصد پایین تر از اواخر سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

پزشک آلمانی که دیگر مخالفان واکسیناسیون را ویزیت نمی‌کند

یک پزشک در اوزنابروک آلمان که دیگر نمی خواهد مخالفان واکسیناسیون را در مطبش معالجه کند با پیغام های نفرت آور و توهین آمیزی مواجه شده و در مواردی هم پیام های تهدید آمیز دریافت کرده که پلیس مشغول تحقیقات در این زمینه است.

بررسی واکسن مدرنا روی کودکان ۶ ماهه تا ۱۲ ساله

شرکت داروسازی مدرنا می خواهد شمار شرکت کنندگان در یک بررسی درباره واکسیناسیون کودکان را دو برابر کند. در این آزمایش به جای ۶۹۷۵ حالا ۱۳۲۷۵ کودک شرکت خواهند کرد و در این بررسی قرار است کودکان در سنین ۶ ماه تا کم تر از ۱۲ سال شرکت کنند.

آلمانی‌ها قرنطینه مجدد در پاییز را انتظار دارند

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می دهد که بیش از ۴۰ درصد شهروندان آلمانی انتظار قرنطینه جدیدی را در فصل پاییز دارند. ۵۰ درصد هم نظری خلاف این را دارند. این نظر سنجی از طرف موسسه فورسا و از بین ۱۰۰۲ نفر از واجدین شرایط رای دادن در آلمان انجام گرفته است.

موافقت آلمانی‌ها با طرح دولت برای افزایش فشارها بر واکسینه نشده‌ها

نتیجه این نظر سنجی نشان می دهد که ۷۶ درصد شهروندان این را سیاست درستی می دانند که افرادی که نمی خواهند واکسینه شوند از ۱۱ اکتبر و بر اساس قواعد جدید خودشان باید هزینه تست های کرونا را پرداخت کنند. تنها ۲۱ درصد چنین طرحی را درست نمی دانند. بخصوص در بین طرفداران حزب افراطی جایگزینی برای آلمان ۸۲ درصد شهروندان چنین اقدامی را رد می کنند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۳۰,۹۲۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۹,۶۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۰۴نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۶,۹۶۸ نفربه کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۷,۰۲۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۳۷۰,۴۲۹ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۲,۴۱۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۱۴۶,۸۰۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۰,۶۰۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۴۱۳,۱۶۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۳۰۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۶۶۰,۴۷۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۲,۳۲۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۸۰۸,۸۱۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۳۳۲ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس