واکسن

نتایج میانی یک مطالعه اپیدمیولوژیک روی حدود ۴۱ هزار نفر واکسینه شده ایران نشان میدهد اثربخشی واکسن‌های استفاده شده در پیشگیری از بستری ۸۸.۶ درصد بوده است.

به گزارش مشرق، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نامه‌ای به عین اللهی، وزیر بهداشت نتایج میانی یک مطالعه روی حدود ۴۱ هزار فرد واکسینه شده در ایران را ارائه کرد.

این مطالعه که در ۷ دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، رشت، بیرجند، مشهد، سنندج، زاهدان و کرمان در حال انجام است؛ تاکنون نتایج واکسیناسیون ۴۰ هزار نفر از افراد مورد مطالعه، استخراج شده است.

بر اساس این نتایج، از مجموع ۴۰ هزار و ۷۹۸ نفری که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ۱۴۶۹ مورد به کرونا مبتلا شده‌اند؛ درواقع حدود ۳.۵ درصد از این افراد به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.

میزان بروز بستری به علت ابتلا به کرونا به تفکیک وضعیت ایمنی در افراد واکسینه شده از میان این جمعیت، در جدول زیر آمده است.

اثربخشی ۸۸.۶ درصدی واکسیناسیون در پیشگیری از بستری کرونایی

بر اساس این مطالعه، میزان اثربخشی واکسن‌های کرونا در ایران در پیشگیری از بستری ناشی از ابتلا به کرونا، ۸۸.۶ درصد اعلام شده است. واکسن‌های تزریق شده به افراد مورد مطالعه، سینوفارم، آسترازنکا، برکت و اسپوتنیک بوده است.

برای خواندن متن کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 4
    همیشه تاثیر و خیلی بیش از آن را داروی ضد افسردگی برای کرونا دارند! چون اثر واکسن صرفا روانی است. در تمام دنیا با تضغیف تدریجی اعتقاد مردم به واکسن، تاثیر آنهم به سرعت در حال تضعیف شدن است. بهترین نمونه اش اسراییل.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      2 1
      فقط واکسن ایرانی بعدش اسراییلیها از دم اشغالگرن
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    2 1
    چند سال دیگه میفهمید چه اشتیباهی کردین و چقدر مردم نادان بودند که رفتند واکسن زدند. چون به زودی نسلشون منقرض میشه اون وقت باید به حال خودتون گریه کنید که چقدر ما احمق بودیم دنبال واکسن بودیم وزارت بهداشت زیر نظر بهداشت جهانی و بهداشت جهانی هم زیر نظر وزارت دفاع امریک ا اگه خیری از اینها بهتون رسید خبرم کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس