کد خبر 1270629
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۹
کرونا

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در ایتالیا شمار بستری بیماران کرونایی در بخش‌های مراقبت‌های ویژه افزایش پیدا کرده و دولت مجارستان هم تفاهم نامه‌ای را برای تولید واکسن چینی در کشورش امضا کرده است.

به گزارش مشرق، کرونا همراه با همه عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن همچنان در اروپا ادامه دارد و حتی برخی کارشناسان درباره وخیم تر شدن اوضاع در پاییز و زمستان هشدار می دهند.

تمایل کم شهروندان آلمانی به مرحله سوم واکسیناسیون

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که رئیس انجمن پزشکی بیمه خدمات درمانی در آلمان اعلام کرده که تمایل شهروندان برای واکسیناسیون مرحله سوم در حال حاضر پایین است. یکی از مسئولان این انجمن اعلام کرده که ارقام نشان می دهد که در حال حاضر نه تعداد زیادی از پزشکان در امر واکسیناسیون تقویت کننده شرکت می کنند و نه در بین مردم تمایل زیادی برای دریافت دوز تقویت کننده دیده می شود.

۱۶۲ هزار نفر در آلمان واکسن تقویت کننده را دریافت کرده اند

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان تا به حال حدود ۱۶۲ هزار نفر در آلمان واکسن تقویت کننده را دریافت کرده اند.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای ۱۱۲۱۴ مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور خبر داد که ۳۷۹ نفر بیشتر از شنبه هفته قبل بوده است. ۴۵ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند. نرخ مبتلایان جدید در این کشور در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته به ۸۲.۸ رسیده است.

آغاز روند تحقیقات قضائی علیه وزیر بهدشت سابق فرانسه

قوه قضائیه فرانسه به دلیل سوء رفتار احتمالی در نحوه برخورد با بحران کرونا یک روند تحقیقات علیه "آنس بوزین"، وزیر بهداشت سابق این کشور را آغاز کرده است. وی مظنون به این اتهام است که با اقدامات خود جان دیگران را به خطر انداخته است.

بوزین از ماه می سال ۲۰۱۷ تا فوریه ۲۰۲۰ وزیر بهداشت تحت ریاست جمهوری امانوئل ماکرون بود.

پیشینه این پرونده تحقیقات اولیه است که در جولای سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. بر اساس گزارش رسانه ها چند پرونده قضائی ازجمله از طرف سه پزشک وجود داشته است. این اتهامات از جمله به مسئله عدم وجود ماسک و سایر تجهیزات حفاظتی در آغاز همه گیری منوط می شود.

دولت مجارستان واکسن چینی تولید می کند

دولت مجارستان تفاهم نامه ای را با شرکت چینی سینوفارم برای تولید واکسن این شرکت امضا می کند. وزارت امور خارجه مجارستان اعلام کرده که باید در ۱۰ ماه آینده شرایط برای تولید این نوع واکسن ایجاد شود. مجارستان تنها کشور در اتحادیه اروپا است که از واکسن سینوفارم استفاده کرده است.

شرایط کرونایی در هفته گذشته در ایتالیا کمی بهبود پیدا کرده است. نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در عرض یک هفته از ۷۴ به ۶۴ کاهش پیدا کرده است.

افزایش بستری ها در اورژانس های ایتالیا

البته بر اساس گزارش نهادهای بهداشتی شمار بیماران کرونایی بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه ایتالیا افزایش داشته است و در سراسر این کشور به صورت میانگین حدود ۶ درصد در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند. ویروس جهش یافته دلتا هم در این کشور بیشترین عامل ابتلا به این بیماری است.

اعتراضات ضد قواعد کرونایی در لیتوانی

حدود ۵ هزار نفر در لیتوانی علیه طرح دولت برای ارائه گذر سلامت کرونایی اعتراض کردند. در این کشور اروپایی از روز دوشنبه بازدید از مراکز خرید، رستوران ها و سالن های زیبایی تنها با ارائه گذر سبز سلامت که در آن نشان داده می شود فرد واکسینه شده، از کرونا بهبود یافته و یا تست کرونایش منفی شده است امکان پذیر است.

بر اساس اطلاعات پلیس حدود ۵ هزار نفر در اعتراض به این قواعد در پایتحت لیتوانی به خیابان ها آمدند و دو نفر در جریان این اعتراضات دستگیر شدند. در اعتراضات ضد واکسیناسیون که ماه گذشته در نزدیکی پارلمان این کشور رخ داد آشوب های خشونت باری رخ داد و در جریان آن ده ها نفر دستگیر شدند.

ابراز نگرانی درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان کودکان در آلمان

رئیس انجمن دندانپزشکی ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان درباره افزایش پوسیدگی دندان های کودکان در دوران بحران کرونا هشدار داده است. وی اعلام کرده: ما درباره بدتر شدن وضعیت سلامت دندان کودکان و نوجوانان نگران هستیم.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی ۲۴ ساعت ۹,۹۶۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی ۲۴ ساعت ۳۷,۶۲۲ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی ۲۴ ساعت ۵,۶۲۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم طی ۲۴ ساعت ۴,۴۴۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۷۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تابه‌حال در فرانسه ۶,۸۸۷,۷۹۱ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۵,۴۴۲ هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۷,۱۶۸,۸۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۳,۹۸۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تابه‌حال ۴,۵۹۶,۵۵۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۸۲۸ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تابه‌حال ۴,۹۰۷,۴۶۱ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۵,۲۹۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تابه‌حال ۴,۰۷۱,۶۰۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۳,۰۹۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    باز اینبار دور افتاد به ایتالیا ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس