کد خبر 1263908
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
تمدید وضعیت اضطرار کرونایی در آلمان

انگلیس طرح واکسیناسیون کودکان بدون رضایت والدین را در دستور کار قرار داده و پارلمان آلمان هم با توجه به افزایش شمار مبتلایان در این کشور به طرح تمدید شرایط اضطراری رای مثبت داده است.

به گزارش مشرق، کرونا و انواع جهش یافته آن همچنان در اروپا جولان می دهد و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بیشتری به بار می آورد.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که انستیتو رابرت کخ آلمان صبح پنج شنبه اعلام کرد که نرخ مبتلایان جدید به کرونا در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۶۶.۰ افزایش پیدا کرده است. این نهاد آلمانی از ابتلای ۱۲۶۲۶ مورد جدید به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که حدود یک هفته پیش این آمار ۸۴۰۰ نفر بود. ۲۱ نفر دیگر هم در این مدت در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

روند واکسیناسیون کرونا در آلمان همچنان ادامه دارد و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی ۵۹.۷ درصد ساکنان این کشور کاملا علیه کرونا واکسینه شده و ۶۴.۴ درصد هم حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

درخواست برای روز آزادی برای واکسینه شده‌ها در آلمان

شورای اقتصادی حزب دموکرات مسیحی آلمان هم خواستار یک روز آزادی در آلمان شده که در آن همه آزادی ها بدون اما و اگر برای افراد واکسینه شده و بهبود یافته از کرونا بازگردد. رئیس این شورای اقتصادی اعلام کرده که دخالت در آزادی انسان ها تنها زمانی قابل توجیه است که یک شرایط بحران در سیستم بهداشت ایجاد شود و در حال حاضر اوضاع این گونه نیست.

انگلیس می‌خواهد بدون رضایت والدین کودکان را واکسینه کند

سازمان بهداشت عمومی انگلیس NHS در حال بررسی این مسئله است که واکسیناسیون کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ سال در این کشور را بدون رضایت والدین انجام دهد.

ضربه مهلک بحران کرونا به شرکت‌های آلمانی

عواقب بحران اقتصادی پاندمی کرونا حدود ۳.۸ میلیون شرکت متوسط در آلمان را تحت تاثیر قرار داده است. بر اساس مطالعه KfW، شرکت های کوچک تر با شدت بیشتری از شرکت های بزرگ تر از این بحران عبور کرده‌اند. این بررسی همچنین نشان می دهد که شرکت هایی که در خارج فعال هستند و آن هایی که قبل از این بحران بنیه ضعیفی داشتند بیشتر تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

موافقت پارلمان آلمان با تمدید شرایط اضطراری کرونایی

پارلمان آلمان هم به تمدید شرایط اضطراری کرونایی در این کشور رای مثبت داد. روز چهارشنبه ۳۲۵ نماینده پارلمان آلمان به این طرح دولت رای مثبت و ۲۵۳ نفر هم به آن رای منفی دادند. ۵ نفر از نمایندگان هم به این طرح رای ممتنع دادند. این شرایط ویژه کرونایی برای ۳ ماه دیگر یعنی تا پایان ماه نوامبر در آلمان تمدید شد.

ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان هم مجددا شهروندان را به تزریق واکسن کرونا توصیه کرده و از تمدید شرایط اضطراری در این کشور حمایت کرده است. وی روز گذشته در سخنانی در پارلمان آلمان اعلام کرد: متاسفانه این پاندمی هنوز تمام نشده است. وی هدف از این اقدام را کاهش بار اضافی بر کادر درمان در پاییز و زمستان دانست.

وی همچنین گفت: ما در حال حاضر یک پاندمی برای واکسینه نشده ها را تجربه می کنیم. برای اینکه با امنیت از موج چهارم کرونا عبور کنیم همچنان به نرخ واکسیناسیون بالاتر نیاز داریم.

بیش از ۱۰ برابر شدن مبتلایان جدید به کرونا از اوایل ماه جولای در آلمان

تعداد مبتلایان به کرونا در آلمان از اوایل ماه جولای بیش از ۱۰ برابر شده است و پیش بینی می شود طی چند هفته آینده کلینیک ها با هجوم هزاران بیمار کرونایی در این کشور مواجه شوند.

قفسه‌های خالی سوپرمارکت‌ها در انگلیس

بسیاری سوپرمارکت ها در انگلیس درباره محدودیت و تنگناهای تحویل کالاها به دلیل کمبود رانندگان کامیون ابراز نگرانی کرده‌اند.

محرک این گونه هشدارها از طرف خرده فروشی های انگلیس کمبود رانندگان کامیون است که منجر به کمبود شدید کالا در قفسه های سوپر مارکت ها شده است.

"استیو مورلز"، رئیس زنجیره سوپرمارکت ها در انگلیس از بدترین کمبودهایی که تا به حال مشاهده کرده سخن گفته است. وی تاکید کرده که برای رفع این کمبودها آموزش برای رانندگان جدید را در دستور کار قرارداده است.

فروشگاه های زنجیره ای تسکو در انگلیس هم به خاطر در پیش بودن کریسمس درباره این شرایط و کمبودها ابراز نگرانی کرده اند. روز چهارشنبه حدود ۱۲۵۰ رستوران مک دونالد در انگلیس هم به دلیل تنگناهای ایجاد شده در روند تحویل مجبور شدند برخی غذاها را از منوهای خود حذف کنند.

"ریچارد والکر"، رئیس زنجیره مواد غذای موسوم به Iceland هم در مصاحبه‌ای با بی بی سی گفته است: ما باید از حالا تا کریسمس تعداد زیادی کالا را جابجا کنیم و یک زنجیره پایدار برای همه حیاتی است.

سال گذشته بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به دلیل شیوع جهش های کرونا در کشور همه برنامه های اجتماعی کریسمس را لغو کرده بود.

اتحادیه صنعت رانندگان کامیون در انگلیس از کمبود حدود ۱۰۰ هزار راننده کامیون سخن گفته است. این انجمن همچنین به این واقعیت اشاره کرد که بعد از برگزیت بسیاری کارکنان بخش حمل و نقل از اروپا این کشور را ترک کردند. در حال حاضر مراحل ویزای گران قیمت و پیچیده ای ضرورت پیدا کرده که به ندرت رانندگان جدیدی حاضرند به این شغل وارد شوند. علاوه بر آن هزاران نفر ماهانه بازنشسته می شوند و به دلیل بحران کرونا ده ها هزار از آزمون های رانندگی نیز لغو شده است.

درخواست فوری وزارت دادگستری آلمان از شهروندان

وزارت دادگستری آلمان هم در درخواستی فوری شهروندان را به تزریق واکسیناسیون فراخوانده است.

وی در گفتگویی با یک رسانه آلمانی اعلام کرد : ما هنوز با نوک قله بحران خیلی فاصله داریم و افزایش شدید آمار مبتلایان نشانگر این مسئله است. این افزایش بیشتر برای افرادی که واکسینه نشده اند دیده می شود. به همین دلیل از هر شهروندی درخواست می شود که سریعا واکسینه شود. تنها این گونه است که ما می توانیم خود را از خطر یک بیماری سخت حفاظت کنیم. همه استدلال ها و حقایق از واکسیناسیون سخن می گویند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه طی ۲۴ ساعت ۲۳,۷۰۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم طی ۲۴ ساعت ۳۵,۸۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم طی ۲۴ ساعت ۷,۵۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۹ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۰,۷۸۱ نفر ابتلا به کرونا گزارش شده و ۱۶۳ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۶۷۳,۳۳۶ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۳,۶۶۵ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۵۹۰,۷۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۲,۰۰۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۵۰۲,۳۹۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۹۱۴ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۸۱۵,۲۰۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۳,۶۹۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۹۰۱,۸۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۵۷۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس