هواپیما

شهروندان آمریکایی با وجود موارد بالای ابتلا به کرونا در این کشور همچنان می‌توانند بدون محدودیت به اروپا سفر کنند.

به گزارش مشرق، دلتا ویروس همچنان در اروپا جولان می دهد و بسیاری کشورها را به اعمال قواعد سخت کرونایی مجبور کرده است.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در دستور کار دولت اتریش

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که اتریش می خواهد ازهفدهم اکتبر واکسیناسیون تازه علیه کرونا را آغاز کند. وزیر بهداشت اعلام کرد که واکسیناسیون مرحله سوم حدود ۹ ماه بعد از اینکه شهروندان دومین دوز از واکسن کرونا را دریافت کردند انجام خواهد شد. گروه های در معرض خطر می توانند دوز سوم را زودتر از موعد هم دریافت کنند.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت اتریش در این کشور تا به حال حدود ۶۰ درصد شهروندان حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

بیش از ۲۲ درصد کودکان در آلمان واکسینه شده اند

واکسیناسیون کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال در آلمان هم همچنان ادامه دارد و براساس اطلاعات وزارت بهداشت بیش از یک میلیون نفر از این گروه سنی اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این منطبق با ۲۲.۵ درصد این گروه سنی است.

بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت آلمان ۴۵.۸ میلیون نفر یعنی ۵۵.۱ درصد کل جمعیت آلمان هم کاملا علیه کرونا واکسینه شده و ۶۲.۵ درصد هم اولین دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کشورهای اروپایی با توجه به بی میلی بسیاری از شهروندان به تزریق واکسن کرونا و برای تسریع کمپین واکسیناسیون سراسری به صورت روزافزون سیاست هایی را دنبال می کنند که شرایط سخت تری را برای افراد واکسینه نشده ایجاد کنند.

در همین راستا "مارکوس زودر"، نخست وزیر ایالت بایرن آلمان و رئیس حزب سوسیال مسیحی لغو همه محدودیت ها برای افراد واکسینه شده را خواستار شده و گفت: کسی که واکسینه شده است خطری ندارد و طبق قانون اساسی لازم است حقوق اساسی به این افراد بازگردانده شود. وی اولویت اصلی را جلوگیری از قرنطینه مجدد در کشور دانست.

وی درباره پاندمی افراد واکسینه نشده هشدار داده و گفت: کسی که واکسن نمی زند خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهد. وی با توجه به بحث ها درباره تست های سریع کرونایی رایگان از هزینه دار شدن این تست ها برای افراد واکسینه نشده به منظور ترغیب آن ها برای تزریق واکسن استقبال کرد.

تداوم روند افزایشی مبتلایان به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۲۴۸۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد که ۷۱۴ مورد بیشتر از هفته گذشته بوده که به این ترتیب نرخ مبتلایان روزانه به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۲۳.۵ افزایش پیدا کرده است. ۱۹ نفر دیگر هم در این مدت جان خود ا از دست داده اند.

آمریکایی ها همچنان بدون محدودیت به اروپا سفر می کنند

شهروندان آمریکایی با وجود موارد بالای ابتلا به کرونا در این کشور همچنان می توانند بدون محدودیت به اروپا سفر کنند. یک مقام اتحادیه اروپا به خبرگزاری رویترز گفته است: اتحادیه اروپا ایالات متحده را در فهرست کشورهای امن سفر خود قرار می دهد. این فهرست شامل چندین کشور از جمله آمریکا، ژاپن و استرالیا است که در حال حاضر از نظر بهداشتی در شرایط ایمن این بحران قرار دارند. هر دو هفته یک بار این لیست مورد ارزیابی مجدد قرار می گیرد. هفته گذشته اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که ایالات متحده احتمالا از این لیست اروپا حذف می شود.

هشدار آمریکا به شهروندان برای سفر به فرانسه

دولت آمریکا به دلیل شمار روزافزون مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه به شهروندانش توصیه می کند به این کشور سفر نکنند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده یک هشدار سفر سطح ۴ را برای این کشور صادر کرده است.

فرانسه در حال حاضر با موج چهارم کرونا مبارزه می کند. شمار مبتلایان جدید روزانه در این کشور در حال حاضر به حدود ۲۰ هزار مورد افزایش پیدا کرده است.

نقش بالای شرکت بیون تک در رشد اقتصادی آلمان

موفقیت شرکت داروسازی آلمانی بیون تک در زمینه واکسن کرونا بر اساس ارزیابی اقتصاددانان باعث رشد اقتصادی آلمان می شود. "سباستین دولین"، مدیر علمی یک موسسه اقتصادی مهم در آلمان ب ر این عقیده است که شرکت بیون تک می تواند در سال جاری میلادی حدود ۰.۵ درصد در تولید ناخالص ملی این کشور سهم داشته باشد. در نتیجه رشد اقتصادی در این کشور حدود نیم واحد افزایش پیدا خواهد کرد. بسیاری از اقتصاد دانان معتقدند که رشد بزرگترین اقتصاد اروپا در سال جاری میلادی حدود ۴ درصد خواهد بود که حدود یک هشتم آن تنها به شرکت بیون تک مربوط می شود.

شرکت بیون تک جهش های زیادی را در فروش و سود تجربه می کند. بر اساس اطلاعات این شرکت آلمانی تولید کننده واکسن، سود خالص آن در سه ماه دوم سال ۲۰۲۱ بعد از زیان ۸۸.۳ میلیون یورویی در مدت مشابه سال قبل به حدود ۲.۸ میلیارد یورو رسید.

در ۶ ماهه نخست سال جاری میلادی سود ۳.۹ میلیارد یورویی بعد از ضرر حدود ۱۴۲ میلیون یورویی در مدت مشابه سال قبل نصیب این شرکت شد.

بر اساس آمارهای اعلام شده فروش این شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۰ ژوئن حدود ۵.۳ میلیارد یورو بعد از ۴۱.۷ میلیون یورو در سال قبل برآورد شده است. در نیمه اول سال جاری میلادی فروش کلی این شرکت حدود ۷.۴ میلیارد یورو بعد از ۶۹ میلیون یورو در مدت مشابه سال قبل بوده است.

بیون تک پیش بینی فروش در سال جاری را در این شرایط افزایش داده و از ۱۲.۴ میلیارد یورو به ۱۵.۹ رسانده است که البته بیشتر هم می تواند شود. فروش های بیشتر در ارتباط با قراردادهای عرضه بیشتر برای تحویل در سال ۲۰۲۱ پیش بینی می شود، به این ترتیب اولین قراردادها برای سال ۲۰۲۲ و فراتر از آن بر اساس اطلاعات این شرکت منعقد شده است.

نتیجه بررسی روی بیماران کرونایی بستری شده در آلمان

نتایج بررسی دراز مدت موسسه علمی AOK (Wido) نشان می دهد که بیش ازیک چهارم همه بیماران مبتلا به کرونا که در بیمارستان ها تحت درمان قرار گرفتند بعدا مجددا برای درمان های بعدی بستری شدند. بر این اساس دومین دور بستری این بیماران در ۳۶ درصد موارد به دلیل مشکلات تنفسی و ۲۹ درصد موارد اختلالات عصبی بوده است.

این بررسی همچنین میزان مرگ و میر بالا دربین بیماران بستری شده در بیمارستان ها را نشان می دهد. بر این اساس ۳۰ درصد آن ها در اولین اقامت در بیمارستان یا ۶ ماه بعد از آن فوت کرده اند. ۲۴ درصد این بیماران در اولین ماه بعد از بستری شدن در بیمارستان فوت کردند حدود ۳۰ درصد هم نیم سال بعد از اولین پذیرش در بیمارستان فوت کرده اند.

بخصوص موارد مرگ و میر در بیماران بالای ۸۰ سال بالا بوده است و بیش از نیمی از این بیماران این گروه سنی بستری شده در بیمارستان ها ۶ ماه بعد از بستری در بیمارستان ها فوت کرده اند. این بررسی اختلالات انعقاد خون، بیماری های کبدی و چاقی شدید را از دلایل مرگ و میر بالا در بیماران کرونایی دانسته است. این بررسی در مجموع ۸۹۷۹ مورد از بیماران کرونایی را مورد ارزیابی قرار داده که از ابتدای فوریه تا پایان آوریل در بیمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۵,۷۷۵ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۶۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۵,۱۶۱ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۳۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۴,۲۰۰ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۲ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۳۲۱۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۳۹ نفر هم در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۳۱۰,۹۳۳ از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۲,۲۸۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۶,۰۹۴,۲۴۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۳۰,۳۵۷ هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۴۰۰,۶۱۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۲۴۲ هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۶۲۷,۷۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۲,۱۲۵ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۸۰۰,۰۴۸ به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۲۹۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خودشونو آقای جهان میدونن آخه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    عالیه ،بزار همدیگه را مبتلا کنن. ماهم میخندیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس