کد خبر 1254103
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
کرونا

بسیاری از کشورهای اروپایی مرحله سوم واکسیناسیون برای تقویت بیشتر ایمنی در برابر کرونا را در دستور کار قرار داده‌اند و بعد از انگلیس حالا اسکاتلند هم تقریبا همه محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند.

به گزارش مشرق، کرونا در اروپا همچنان جولان داده و مرتبا بر عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن افزوده می شود.

آلمان کودکان را به واکسیناسیون تشویق می کند

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان از برنامه های اضافی واکسیناسیون دولت برای واکسن زدن به کودکان و نوجوانان در سنین بین ۱۲ تا ۱۷ سال در برابر انتقادها دفاع کرد. وی واکسن کافی برای اجرای چنین طرحی را موجود دانست.

وی در عین حال بر لزوم اختیاری بودن تزریق واکسن کرونا تاکید کرده و گفت: اگر والدین و کودکان می گویند که همچنان می خواهند منتظر ارائه های داده های بیشتر دراین باره بمانند مسئله ای نیست. واکسن فایزر و مدرنا تا به حال در اتحادیه اروپا برای تزریق به کودکان تایید شده است.

توریسم در اسپانیا رونق می گیرد

توریسم در اسپانیا هم به تدریج دوباره رونق می گیرد. اداره آمار اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد که شمار توریست های خارجی در این کشور در ماه ژوئن به ۲.۲ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. این تقریبا ده برابر مهمان های سال قبل است که در آن شمار توریست های خارجی به دلیل شرایط قرنطینه به شدت کاهش پیدا کرده بود. با این حال تعدا گردشگران در ماه ژوئن سال جاری میلادی همچنان ۷۵ درصد کم تر از ماه مشابه سال قبل از بحران کرونا یعنی ۲۰۱۹ بود. صنعت توریسم در کشور اسپانیا نقش کلیدی در اقتصاد انگلیس دارد. اسپانیا در بین شهروندان آلمانی محبوبترین هدف سفر محسوب می شود.

رشد مجدد اقتصاد اسپانیا

اقتصاد اسپانیا هم بعد از رکود اقتصادی حاصل از محدودیت های کرونایی اخیرا دوباره رشد داشته است. در سه ماهه دوم سال جاری میلادی تولید ناخالص ملی نسبت به سه ماهه قبل از آن حدود ۲.۸ درصد افزایش داشته است. این در حالی است که در اوایل سال جاری میلادی اقتصاد اسپانیا حدود ۰.۴ درصد کاهش داشت. دولت اسپانیا رشد ۶.۵ درصدی را برای سال آینده پیش بینی کرده است.

درخواست دولت انگلیس از شاغلان برای حضور در دفاتر کار خود

وزیر دارایی انگلیس هم از شاغلان جوان درخواست کرده که دوباره بیشتر برای کار به دفترها بروند.

در انگلیس از زمان لغو همه محدودیت های کرونایی در ۱۹ جولای هیچ گونه درخواست رسمی از طرف دولت برای کار در خانه وجود نداشته است. شرکت ها در نحوه ساماندهی کار خود مختارند. تابستان گذشته دولت انگلیس کمپین بزرگ بازگشت به دفاتر کار را آغاز کرد که به دلیل موج دوم کرونا بعد از چند هفته مجبور به عقب نشینی از آن شد.

تداوم روند افزایشی ابتلا به کرونا در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۱۷۶۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت خبر داد. بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان نرخ مبتلایان روزانه در این کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۷.۹ افزایش پیدا کرد.

وزرای بهداشت دولت و ایالات آلمان روز دوشنبه تصمیم گرفتند در همه ایالات مراکز واکسیناسیون برای کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال را راه اندازی کنند.

مرحله سوم واکسیناسیون در دستور کار دولت آلمان

علاوه بر این وزرای بهداشت ایالت های فدرال آلمان در توافق با وزیر بهداشت فدرال تصمیم گرفتند مرحله سوم واکسیناسیون تقویت کننده کرونا برای گروه های خطر را آغاز کنند. این تصمیمات به اتفاق آراء اتخاذ شد.

انگلیس هم مرحله سوم واکسیناسیون را در ماه های آینده آغاز می کند

انگلیس هم می خواهد از ۶ سپتامبر مرحله سوم واکسیناسیون به منظور تقویت مصونیت در برابر ویروس کرونا را آغاز کند. این خبر را روزنامه دیلی تلگراف گزارش داده است. برای این منظور قرار است حدود ۲.۵ میلیون دوز واکسن اضافی برای افراد بالای ۵۰ سال در این کشور آماده شود. علت این اقدام دولت انگلیس نگرانی درباره کاهش تاثیرات حمایتی واکسن ها در برابر ویروس کرونا است.

تغییر قانون قرنطینه در انگلیس برای مبارزه با کمبود پرسنل

اپلیکیشن هشدار کرونا در انگلیس در روزهای اخیر بسیاری شهروندان انگلیسی را به قرنطینه فرستاده است.

عواقب قاعده قرنطینه در انگلیس برای اقتصاد این کشور بسیار فاجعه بار بوده است. اخیرا به دلیل افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید بسیاری از شهروندان انگلیسی به دلیل ارسال سیگنال هشدار به آن ها از طریق این اپلیکیشن و به دلیل ارتباط با فرد مبتلا به کرونا به قرنطینه رفته‌اند و اقتصاد انگلیس فلج شده است.

حالا دولت انگلیس برای مقابله با این مسئله و شرایط فلج اقتصادی در این کشور قاعده قرنطینه را تغییر می دهد. بر اساس قاعده جدید به جای ۵ روز حالا ارتباطات دو روز گذشته افراد با مبتلایان به کرونا ثبت شده و بر این اساس به آن ها هشدار داده می شود. این تغییر باید شمار شاغلانی که بر اثر دریافت این هشدارها باید به قرنطینه بروند را کمتر کند.

اخیرا با این اپلیکیشن از صدها هزار نفر از شهروندان انگلیسی درخواست شده که به قرنطینه بروند. این قاعده تاثیرات بسیار وخیمی برای اقتصاد انگلیس داشته است.

اخیرا برخی مقام های اقتصادی در انگلیس از دولت درخواست کردند که برای مبارزه با کمبود پرسنل در بخش های اقتصادی قاعده قرنطینه را برای افراد کاملا واکسینه شده تغییر دهد و قرنطینه ۱۰ روزه بعد از ارتباط با افراد مبتلا را برای آن ها حذف کند.

نیمی از شهروندان اروپایی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند

حدود نیمی از شهروندان اتحادیه اروپا کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند. یک رسانه غربی با استناد به اطلاعات رسمی اعلام کرد که در ۲۷ عضو اتحادیه اروپا حدود ۲۲۴ میلیون نفر هر دو دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

کشور مالت در صدر لیست بیشترین واکسیناسیون در اروپا

کشور مالت با ۷۴ درصد واکسیناسیون کامل در راس کشورهای اروپایی قرار دارد و بعد از آن بلژیک با ۵۹ درصد قرار می گیرد و اسپانیا هم با ۵۸ درصد در جایگاه سوم قرار دارد. در آلمان هم تا به حال ۵۲ درصد کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند.

بر اساس آمارهای ارائه شده در مجموع ۱۳ کشور از ۲۷ عضو اتحادیه اروپا نرخ واکسیناسیون بالای ۵۰ درصد را به دست آورده اند. کم ترین نرخ واکسیناسییون در اروپا مربوط به کشورهای بلغارستان با ۱۴ درصد و رومانی با ۲۵ درصد است.

حدود ۲۶۷ میلیون و تقریبا ۶۰ درصد شهروندان عضو اتحادیه اروپا هم حداقل یک دوز از واکسن کرونا را دریافت کرده اند. به این ترتیب اروپا از نظر میزان واکسیناسیون همچنان از آمریکا جلوتر است. تا اول آگوست حدود ۴۹.۷ درصد شهروندان آمریکایی کاملا علیه کرونا واکسینه شده اند در حالی که در اتحادیه اروپا ۴۹.۸ درصد در این لیست قرار داشتند.

آغاز پرداخت کمک های کرونایی به کشورهای اروپایی از صندوق بازسازی جدید

کمیسیون اتحادیه اروپا پرداخت کمک های کرونا از صندوق بازسازی جدید اروپا به کشورها را آغاز کرده است. مقامات بروکسل مربوط به این صندوق اعلام کردند که اولین مبالغ از این صندوق روز سه شنبه به پرتغال، بلژیک و لوکزامبورگ تحویل داده شد.

بر این اساس پرتغال ۲.۲ میلیارد یورو، بلژیک ۷۷۰ میلیون یورو و لوکزامبورگ ۱۲.۱ میلیون یورو از این صندوق دریافت کرد. این کمک ها قرار است به کشورها کمک کند تا بر بحران اقتصادی حاصل از کرونا غلبه کنند.

آغاز مرحله سوم واکسیناسیون در دستور کار سوئد

کشور سوئد هم مرحله سوم واکسیناسیون کرونا را در سال آینده آغاز می کند. مقامات بهداشتی در سوئد دامنه این واکسیناسیون را در حال حاضر نامشخص ارزیابی کردند و به انواع ویروس های جدید احتمالی و تاثیرات واکسن ها بر آن مرتبط دانستند. گروه های خطر در این کشور احتمالا می توانند دوز سوم واکسن کرونا را اوایل پاییز دریافت کنند.

افزایش نارضایتی از مدیریت بحران کرونای دولت آلمان

نارضایتی از مدیریت بحران کرونای دولت آلمان در ماه های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است. بر اساس یک نظر سنجی موسسه "هانس بوکلر" در ماه جولای تقریبا حدود ۶۰ درصد افراد مورد بررسی گفته بودند که از عملکرد فعلی دولت ائتلافی در مبارزه با کرونا ناراضی هستند. در نوامبر گذشته ۴۴ درصد شهروندان از این مدیریت ناراضی بودند و در تابستان سال ۲۰۲۰ از هر سه نفر یک نفر چنین اعتقادی داشتند. هم زمان ترس و استرس ناشی از کرونا در بین آلمانی ها کاهش پیدا کرده است. در دوران قرنطینه در ماه ژانویه ۴۰ درصد وضعیت کلی خود را بسیار استرس زا می دیدند و در ماه جولای تنها ۲۸ درصد این چنین بودند.

ماکرون برای کاهش اعتراضات مستقیما با شهروندان سخن می گوید

با توجه به اعتراضات مداوم علیه اقدامات جدید کرونایی و اجباری شدن واکسیناسیون برای برخی گروه های خاص از جمله کادر بهداشت در فرانسه "امانوئل ماکرون"، رئیس جمهور این کشور پیشنهاد داده که سوالات شهروندان درباره واکسیناسیون به صورت مستقیم در اینستاگرام و تیک تاک پاسخ داده شود.

ماکرون در یک ویدئو اعلام کرد که واکسیناسیون تنها سلاح علیه موج چهارم کرونا است.

رئیس جمهور فرانسه همچنین خطاب به شهروندان اعلام کرد می داند که بسیاری از شما سوالاتی دارید، ترس هایی دارید و بسیاری اطلاعات غلط و شایعات غلط و گاهی اوقات مزخرف را می شنوید و از این رو تصمیم گرفته ایم مستقیما به سوالات شما پاسخ دهیم.

بعد از انگلیس حالا همچنین اسکاتلند هم می خواهد بخش اعظمی از محدودیت های کرونایی خود را از دوشنبه آینده لغو کند. این خبر را وزیر اول اسکاتلند روز سه شنبه اعلام کرد. این محدودیت ها از ۹ آگوست در این منطقه لغو می شود. افراد کاملا واکسینه شده در این کشور هم از این پس دیگر در قرنطینه قرار نمی گیرند. محدودیت های ارتباطی در این کشور هم لغو می شود.

وزیر اول اسکاتلند در عین حال گفت که کرونا همچنان این کشور را در برابر چالش های زیادی قرار می دهد و هنوز زود است درباره آزادی و یا پیروزی بر این ویروس سخن بگوییم.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه در عرض ۲۴ ساعت ۵,۱۸۴ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم در عرض ۲۴ ساعت ۲۱,۸۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۴ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در ایتالیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۳,۱۹۰ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۲۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم در عرض ۲۴ ساعت ۱۸,۶۴۷ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۵۳ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

به این ترتیب بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در فرانسه ۶,۱۵۱,۸۰۳ نفر از آغاز شیوع کرونا به آن مبتلا شده‌اند و ۱۱۱,۹۳۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در انگلیس هم تاکنون ۵,۹۰۲,۱۲۹ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۹,۷۴۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۴,۳۵۸,۵۳۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۲۸,۰۸۸ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد که در اسپانیا هم تا به حال ۴,۵۰۲,۹۸۳ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۸۱,۶۴۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در آلمان هم تا به حال ۳,۷۷۹,۷۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۲,۱۸۳ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس