کد خبر 1259334
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
ورود دهمین محموله واکسن تهیه‌شده توسط جمعیت هلال احمر

سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: در راستای تعهدات خود برای تامین نیازهای داخلی تلاش داریم طی هفته‌های آینده محموله‌های بزرگتر و سنگین تری به کشور وارد کند.

به گزارش مشرق، محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر، در مورد این سوال که با توجه به اینکه رئیس جمهور محترم از واردات ۳۰ میلیون دز واکسن سخن گفته است، آیا هلال احمر نیز تعهدی در خصوص تامین سهمی از این میزان دارد یا نه، گفت: جمعیت هلال احمر پس از دریافت مجوز از ابتدای سال تا کنون در ۱۴ محموله ۱۶ میلیون دز واکسن  کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل کرده است.

وی ادامه داد: همچنان نیز هم هلال احمر خود را متعهد می‌داند که تا تامین نیاز عمومی به واکسن در کنار واکسن‌های داخلی ،واکسن‌های خارجی نیز وارد کند.

بیشتر بخوانید:

یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور شد

دبیر کل و سخنگوی جمعیت هلال احمر افزود: از دیروز ما در تلاشیم تا با تمام جمعیت‌های صلیب سرخ در دنیا بتوانیم رایزنی‌هایی را برای افزایش واردات خود انجام دهیم ، از طرفی نیز مانع ورود واکسن از سوی سازمان های دیگر نیز نیستیم، اما همچون سابق تمام تلاش خود را برای رفع نیازهای کشور برای تامین واکسن خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

فرح سند داره؟

وی گفت:در جلسه ستاد ملی کرونا نیز بحث شد همه با تمام ظرفیت‌های خود برای واردات واکسن و تامین نیازهای داخلی به آن وارد شوند؛ اگرچه که هلال احمر تلاش دارد طی هفته‌های آینده محموله‌های بزرگتر و سنگین تری به کشور وارد کند.

قوسیان مقدم در مورد تنوع واکسن‌های وارداتی به کشور گفت: به طور کلی در حال حاضر در حال همکاری با چین برای واردات ، واکسن  هستیم مگر توافقاتی با سایر شرکا بتوانیم انجام دهیم و شریک قابل اعتمادی در این زمینه بیابیم.

ببینید:

فیلم/ واردات قطعی ۶۰ میلیون دُز واکسن تا سه ماه آینده

وی در ادامه در مورد مراکز واکسیناسیون هلال احمر در تهران گفت: از دیروز با افتتاح سومین مرکز واکسیناسیون هلال احمر بعد از مرکز تهرانپارس و انقلاب، باغ موزه دفاع مقدس نیز با همکاری اعضای کانون‌های دانشجویی هلال احمر به طور رسمی شروع به انجام فعالیت کردند.

سخنگوی جمعیت هلال احمر در مورد میزان واکسیناسیون هلال احمر در شهر تهران، گفت: هلال احمر با معرفی مراکزی که دانشگاه علوم پزشکی نیز با آن موافقت کرده است با تمام توان وارد فرآیند واکسیناسیون شده است، اما میزان واکسن دریافتی از سوی این مراکز برای انجام واکسیناسیون محدود است و در ساعات ابتدایی روز، در طی دوساعت اولیه به پایان می‌رسد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    8 5
    فقط منتظر بودن مردم 600 تا 600 تا فوت کنن ):
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 7
    با این همه واکسن و هزینه های سرسام آور آن دیگر پول و اعتباری برای رونق اقتصاد ساخت مسکن و رفع مشکلات مردم باقی می ماند؟ بیل گیتس در حال مکیدن پایه های اقتصاد دنیاست مخصوصا که دوز سوم هم توصیه شده و پس از آن هم احتمال توصیه دوزهای بالاتر هست یعنی ما وارد چرخه بی پایان واردات واکسن می شویم خدا رحم کند
    • Armin IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      داداش چی میگی برا خودت چه چرخه ای داداش ما راضی به چرخش شما و آقایون نیستیم همون دوتا چرخ رو بزنید کافیه ما راضی میشیم اگر نیازی به چرخهای بعدی شد بمیریم مرد حسابی اصلا احتیاج به 100 تا چرخ باشه نظام موظف به جور کردنش هست چرا حرف الکی میزنید باید جور کنن الان به آمار دروغ این آقایون روزی 600 خانوار دارن عزادار میشن مثل اینکه خودت جات خیلی راحته
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      سلامتی مردم مهمتره یا اقتصاد و مسکن؟؟
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    2 12
    رسما دارن تلاش می کنن در واکسن ایرانی تخته بشه. خدا میدونه تو این واکسن های خارجی چی هست و قراره اینده چه اتفاقی بیفته..
  • احمدزاده IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    3 3
    یک‌چیزی هم هستا ویروس جهش میاد بعدش واکسن ها هرسال آپدیت میشن و هر سال باید واکسن جدید بخریم و واکسن قبلی ها بدرد نمیخورند.
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
      0 0
      اگه همه واکسن بزنن دیگه ویروس جهش پیدا نمیکنه.
  • الم IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    4 0
    از حرفهای مسیولین چیزی نمشه فهمید از یکطرف صبحت از ورود کلان کلان میکنه از طرف دیگر از مراکز محدود واکسیناسیون میگه بهتره هماهنگ بشی و وارد کنی و عمل کنید و کمتر منم منم بگید
  • بي نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    6 0
    قرار بود خط توليد واكسن روسي در ايران،ارديبهشت 1400 شروع بشه چي شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    عجیبه واکسن وارد میشه . مگه تحریم نیست !!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس