کد خبر 1258145
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
سعید نمکی

وزیر بهداشت در نامه‌ای به روسای دانشگاه های علوم پزشکی بر کاهش ۳ ساله سن واکسیناسیون در گروه‌های هدف تاکید کرد.

به گزارش مشرق، در متن نامه دکتر سعید نمکی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی آمده است: «پیرو جلسه ویدئو کنفرانس با فرماندهان محترم بسیج و سپاه سراسر کشور و تشدید طرح شهید سلیمانی لازم است مواردی مورد توجه قرار گیرد:

بیشتر بخوانید:

فوت ۵۲۷ نفر کرونایی در ۲۴ ساعت گذشته / شناسایی ۳۹ هزار و ۱۱۹ بیمار جدید


۱- بزرگترین عامل در ایجاد موج جدید کم توجهی به پروتکل‌ها و عادی انگاری اوضاع در سراسر کشور بود. اینجانب در مکاتبات مکرر این موضوع را گوشزد نمودم و از روسای محترم دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خواستم که به طور مستمر هفتگی و روزانه موارد را منعکس نمایند. هرگونه چشم پوشی و عدم ایستادگی در مقابل شکستن پروتکل‌ها بی تردید بر وخامت اوضاع خواهد افزود؛ لذا با استفاده از ظرفیت همکاران بسیج نظارت بر اجرای شیوه نامه‌ها اولین رسالت همکارانمان در سراسر کشوراست.

۲- مراکز سرپایی و بستری موقت توانست در موج چهارم و همچنین موج جدید به میزان قابل توجهی از وخامت حال بیماران و نیاز به تخت بکاهد لذا توسعه این مراکز با استفاده از ظرفیت نیروهای مسلح، شهرداری‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که امکاناتی در دسترس دارند از ضروری‌ترین امور در مدیریت بیماریست. ضروریست تا پایان وقت اداری شنبه ۲۳ مردادماه سال جاری تعداد کلینیک‌های سرپایی و بستری موقت استان و برنامه توسعه آن‌ها اعلام شود.

ضمناً بطور واضح اعلام فرمائید که در آن دانشگاه / دانشکده تزریق به‌موقع داروی ضد ویروس تزریقی تا چه میزان بر کاهش بار بیماران بستری تأثیر گذاشته است.

۳- افزایش تست‌ها و قرنطینه اجباری از روز نخست در مکاتبات متعدد ذکر شده و در فاز جدید نیز با کمک همکاران بسیجی ادامه یابد. تدارک تست کماکان از طریق هیئت امنای صرفه جویی ارزی انجام خواهد گرفت.

۴- در صورت نیاز به اکسیژن بیشتر سریعاً اعلام گردد. معاون محترم درمان و هیات امنای صرفه جویی ارزی جهت تأمین اکسیژن و بقیه مایحتاج به شکل قرارگاهی شبانه روز آماده دریافت نیازها می‌باشد.

۵- معاونین محترم درمان و غذا و دارو در سراسر کشور مکلف به نظارت بر مصرف داروهای ضد ویروس و گران قیمت دیگر از قبیل آنتی بادی‌های منوکلونال تجویز شده، صرفاً در مراکز بیمارستانی هستند. مصرف بی رویه و غیر کنترل شده علاوه بر تحمیل هزینه می‌تواند عوارض متعدد دیگری داشته باشد که حائز اهمیت است.

۶- شتاب تزریق واکسن با همت عزیزان رو به افزایش است، لذا باتوجه به سرعت تأمین واکسن، کلیه استان‌ها می‌توانند علاوه بر استمرار واکسیناسیون گروه‌های هدف قبلی، با کاهش سه سال سن واکسیناسیون و همچنین مشاغل پرخطر تعیین شده نسبت به ثبت نام و شروع واکسیناسیون آن‌ها اقدام نمایند. اضافه شدن گروه‌های جدید باید با افزایش مراکز تجمیعی و استفاده از ظرفیت گروه‌های واکسیناتور و همراهی عزیزان بسیج، هلال احمر، دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی، نیروهای مسلح، شهرداری ها، سازمان‌های مردم نهاد و ظرفیت‌های موجود در سازمان‌های صنفی، شغلی و اجتماعی توأم باشد تا موجب تراکم جمعیت در مراکز نشود.

توفیق عزیزان را از خداوند بزرگ مسئلت دارم.»

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    تو برو پاچه خاریت رو ادامه بره بدبخت مردم فروش گردن کجت رحاطر ذلتت است
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    چرا روی سن مانور میدین در صورتی که افراد شاغل در خطر هستن با توجه به اینکه شما برنامه ایی برای مراکز خصوصی ندارین و ادارات دولتی را واکسینه کردین ! توان خرید ندارین به کارفرماهای مراکز خصوصی اعلام کنید واکسن بخرن !!
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    1 0
    همش حرفه توگیلان برای دوز دوم رفتیم مرکز به علت نداشتن واکسن تعطیل بود وهمه نوبتها به روزهای بعد حواله میشه فقط در مصاحبه ووعده های دروغ نمره قبولی گرفتی وگرنه وزیر متملق دروغگو نمرت صفره
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
      1 0
      یکنفر ۵ ماه بعد دوز دوم واکسن کره ایی را زد!!
  • FR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    مراسن دقیق راننوشتید،شماگفتید سه سال سن راگم کردند،درحالیکه هنوز سایت متولدین ۴۷ به قبل را ثبت میکنه
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    بی نظمی در واکسیناسیون موج میزنه
  • SE ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
    0 0
    عباس عبدی فروردین 99: " روحانی به خاطر زنده کردن برجام با کرونا سفت و سخت برخورد نمیکند"
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
    0 0
    وقتی واکسن دوزاول رامی زنند بایدهمان واکسن دوزدوم راهم داشته باشند تااشتباهی به خاطرواکسن کم واکسن دیگری را نزنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس