کد خبر 1258937
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
صبح امروز؛ یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن کرونا وارد کشور شد

چهاردهمین محموله واکسن کرونا تهیه شده توسط جمعیت هلال احمر حاوی یک میلیون و ۱۱۰ هزار دُز واکسن، امروز یکشنبه ۲۴ مردادماه، در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، کریم همتی رئیس جمعیت هلال‌احمر از واردات دومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی این جمعیت در یک هفته گذشته به کشور خبر داد و گفت: با واردات چهاردهمین محموله واکسن به کشور، هلال‌احمر هم تمام توان خود را برای تسریع در روند واکسیناسیون عمومی به کار گرفته و این روند ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

بخشنامه جدید گمرک برای ترخیص واکسن و دارو

همتی چگونگی واردات واکسن به کشور را توسط جمعیت هلال احمر تشریح کرد و گفت: این جمعیت به دلیل ماهیت بین‌المللی‌ که عضوی از نهضت صلیب سرخ و هلال احمر به حساب می‌آید توانسته با کمک صلیب سرخ چین و حمایت دستگاه‌های مسئول در کشور، نسبت به عقد قرارداد و همچنین تعهدِ انجام قرارداد با شرکت تولید کننده برای تهیه‌ واکسن کرونا اقدام کند.

وی تصریح کرد: واردات واکسن از چین به ایران همچون گذشته توسط هلال‌احمر انجام و محموله دریافتی در فرودگاه امام خمینی(ره) در آخرین گام به نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده می شود.

همتی با اعلام اینکه واردات واکسن از سوی هلال‌احمر همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: در یک هفته گذشته دو محموله واکسن و در مجموع تاکنون ۱۴ محموله شامل ۱۵ میلیون و ۹۶۰ هزار دُز واکسن کرونا توسط ۱۶ پرواز به کشور منتقل شده است.

رئیس هلال‌احمر با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر «تأمین واکسن به هر شکل ممکن در کشور» افزود: جمعیت هلال‌احمر بنا بر رسالت خود و با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری، در شرایط سخت بیماری کرونا در کنار مردم و کادر درمان ایستاده و تا واکسیناسیون کامل جامعه، واردات واکسن را ادامه خواهد داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    2 8
    دولت چین نشان داده یه دوست واقعی برای ماست دوست دوران سخت
    • IR ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
      2 0
      همین چین ویروس ساخته و مردم به خاک سیاه نشونده حالا پادتن بهت داده ازش ناشکری!!!!! خودباخته وطن فروش...
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
    5 0
    بعد مرگ سهراب نوشدارو بر پدر و مادر مسئولین بی صفت ، بی شرف و بی وطن 100 هزار بار لعنت که مردم رو به خاک سیاه نشاندند
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
    0 0
    برای متولدین ۱۳۵۰ تا ۱۳۶۰ هم لطفا سامانه های ثبت نام واکسن را باز کنید. سن ما دیگه جوان نیست و میانسال هستیم و در معرض ابتلا به ویروس . نه دانشجوییم نه سالمند تا بتونیم واکسن بزنیم کسی به فکر ما نیست. تا کی منتظر باشیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس