کد خبر 1261761
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۲
دوازدهمین محموله واکسن‌های وارداتی هلال‌احمر وارد کشور شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهـران، گفت‌: هلال احمر تهران این آمادگی را دارد تا با تغییر کاربری برخی از فضاها در شهر تهران آن‌ها را به عنوان پایگاه‌هایی برای کمک به واکسیناسیون تبدیل کند.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهـران، گفت:هلال احمر با پتانسل و تجربه‌ای که در واکسیناسیون آنفولانزا و مننژیت در ایام حج و اعزام به عتبات و با در اختیار داشتن مراکز واکسیناسیون از ابتدا برای انجام واکسیناسیون به وزارت بهداشت اعلام آمادگی کرده است.

بیشتربخوانید:

قیمت واکسن‌های وارداتی هلال احمر تغییری نداشته است

فتحی با تاکید بر ظرفیت این جمعیت در موضوع واکسیناسیون گفت: لازم به توضیح است که نیروهای خود جمعیت هلال احمر نیز در همین مراکز واکسیناسیون هلال احمر مورد واکسینه قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: هم اکنون در تهران به طور ویژه دو مرکز انقلاب و مرکز هلال ایران در حال انجام واکسیناسیون شهروندان تهرانی است، این مراکز که با هماهنگی با دانشگاه‌های علوم پزشکی اقدام به انجام واکسیناسیون کرده اند در صورت تامین واکسن مورد نیاز با تمام ظرفیت در حال انجام خدمت رسانی هستند.

بیشتربخوانید:

واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۷ میلیون دُز گذشت

فتحی گفت: به طور کلی ما یک پتانسیلی داریم که بر اساس اعلام نیاز مراکز دانشگاهی می‌توانیم این ظرفیت را در اختیارآن‌ها قرار دهیم، از این رو نیروهای ما هم اکنون هم به عنوان واکسیناتور و یا به عنوان ثبات در کنار این عزیزان به امر واکسیناسیون عمومی شهروندان می‌پردازند.

وی تاکید کرد: هلال احمر علاوه بر موضوع تامین واکسن و بحث واکسیناسیون این توانایی را دارد که در هر زمان اعلام نیازی از سوی مراکز درمانی و بهداشت کشور همچون موضوع احداث بیمارستان سیار و سریع الاحداث در حومه تهران که روز گذشته از سوی جمعیت هلال احمر صورت گرفت، با تمام توان حاضر شود.

وی گفت: هلال احمر علاوه بر مراکز ۱۳ گانه شهر تهران و دو مرکز شمیرانات و شهر ری نیز این توانایی را دارد که برخی از فضاهای موجود را تغییر کاربری دهد و در صورت نیاز وزارت بهداشت با کمک خیرین و شهرداری به مراکزی برای واکسیناسیون تبدیل کند که تمامی این موارد با توجه به تامین واکسن مورد نیاز و در اختیار قرار گرفتن سهمیه هر یک از مراکز قابل انجام است.

وی اظهار کرد: هلال احمر علاوه بر ورود در موضوع مدیریت بحران کرونا از کنترل و پایش مرزها و سپس تامین واکسن و واکسیناسیون، در حوزه استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی برای اقناع افکار عمومی در مدیریت و کنترل شیوع نیز قدم‌های خوبی برداشته است.

فتحی در پایان گفت: جمعیت هلال احمر از ابتدا در طرح شهید سلیمانی در کنار نیروهای بسیج و سپاه برای کنترل و کاهش شدت و شیوع بیماری قرار گرفته است و همچنان نیز پای کار است. در بحث سفرها نیز بر حسب نیاز و با توجه به ارتباط با پایگاه‌های امداد و نجات شهری در این حوزه کمک کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس