برنامه خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تغییر نمی کند

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در یک نشست توجیهی در جریان حملات شبه نظامیان طالبان و سقوط برخی از مراکز ولایات افغانستان به دست این گروه، قرار گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از منابع آگاه در دولت ایالات متحده نوشت که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در جریان حملات طالبان به نقاط مختلف افغانستان و سقوط برخی از مراکز ولایات توسط این گروه شبه نظامی، قرار گرفت.

بیشتربخوانید:

طالبان: سازمان ملل نقش خود را زیر سوال نبرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارش خود نوشت که برغم این حملات، برنامه خروج نظامیان آمریکا از خاک افغانستان بدون تغییر باقی می‌ماند.

این در حالی است که اوایل روز یکشنبه، طالبان اعلام کرد که کنترل ولایات قندوز و سرپل را در دست گرفته است؛ ادعایی که از سوی مقامات دولت افغانستان رد شده است.

گروه شبه نظامی طالبان همچنین اعلام کرد که کنترل شهر تالقان، مرکز ولایت تخار در شمال شرق افغانستان را در دست گرفته است.

بیشتربخوانید:

آمریکا مواضع طالبان را در افغانستان هدف قرار داد

روز گذشته نیز گروه طالبان مدعی کنترل بر ولایات نِمروز و همچنین جوزجان شد.

معاون فرماندار جوزجان سقوط مرکز این ولایت توسط طالبان را تأیید کرد. در واکنش به سقوط این شهر، ایالات متحده بمب افکنهای بی -۵۲ را برای مقابله با پیشروی‌های ارضی طالبان به منطقه اعزام کرد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی پیرامون وضعیت کنونی در افغانستان نوشت که معاونان رئیس جمهور ایالات متحده با سفارت این کشور در کابل در ارتباط نزدیک بوده و مقامات دفاعی و بلندپایه دو کشور از طریق تلفن در مورد عملیات‌های تهاجمی طالبان با یکدیگر در ارتباط هستند.

از سوی دیگر، یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا گفت که بایدن و مشاورانش قصد ندارند در برنامه‌های خود برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان تا پایان ماه آگوست تغییری ایجاد کنند. این مقام خاطرنشان کرد که راهبرد کاخ سفید در این حوزه بدون تغییر باقی خواهد ماند و پنتاگون نیز آماده است که به مقامات افغانستان آماد موردنیاز را ارائه کند.

گفتنی است، بن بست بوجود آمده میان نیروهای دولت افغانستان و طالبان به تازگی رو به وخامت گذاشته است و این گروه اسلام گرای افراطی به رغم کنترل مناطق حومه و مرزی، تهاجم به شهرهای بزرگ افغانستان را آغاز کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس