کد خبر 1258964
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
انتقاد ترامپ از سیاست‌های بایدن در قبال افغانستان

رئیس جمهور پیشین آمریکا از رئیس جمهور فعلی این کشور به خاطر عدم دنبال کردم طرح و برنامه‌هایش در قبال افغانستان به شدت انتقاد کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا روز شنبه از جو بایدن به خاطر عدم دنبال کردن طرح و برنامه دولت قبلی در خصوص عقب نشینی از افغانستان به شدت انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگر آمریکایی: بایدن افغانستان را تنها گذاشت

ترامپ در این باره گفت: بایدن به جای تبعیت و دنبال کردن طرح دولت ما ترجیح داد از افغانستان فرار کند و با عجله خاک این کشور را ترک نماید، طرح دولت قبلی آمریکا از افراد و اموال ما محافظت می کرد و تضمین می داد که طالبان هرگز به رویای تصرف سفارت ما یا ایجاد یک پایگاه جدید برای حمله علیه آمریکا دست نخواهد یافت.

وی در ادامه افزود: پس از شکست دادن داعش، من یک طرح بازدارنده معتبر را پایه گذاری کردم. این طرح بازدارنده اکنون از بین رفته است. طالبان دیگر از آمریکا ترس و واهمه ندارد و به ما و قدرت ایالات متحده نیز احترام نمی گذارد.

ترامپ در سال ۲۰۱۶ پلتفرمی را برای پایان دادن به جنگ های بی پایانی که آمریکا در آنها درگیر بود، ارائه کرد. آمریکا بیش از ۲۰ سال در جنگ افغانستان دخالت داشته است.

ترامپ زمانی که در قدرت بود اعلام کرده بود که قصد دارد همه نظامیان آمریکایی را تا اول ماه می از افغانستان خارج کند.

اظهارات ترامپ در حالی است که بایدن روز شنبه در اظهاراتی به شدت از دولت قبلی آمریکا به خاطر تقویت موضع طالبان انتقاد کرد و گفت: سیاست های دولت ترامپ موجب شد تا طالبان در قوی ترین موضع نظامی از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون قرار بگیرد.

وی افزود: سیاست های ترامپ انتخاب دیگری غیر از اعزام نظامیان بیشتر به افغانستان برای من باقی نگذاشته است.

بایدن دستور اعزام ۵ هزار نظامی امریکایی به افغانستان را صادر کرده است تا زمینه لازم برای خارج کردن اتباع این کشور فراهم شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس