کد خبر 1256124
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۹
طالبان: سازمان ملل با طرفداری از یک طرف در افغانستان نقش خود را زیر سوال نبرد

طالبان در واکنش به برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان، از این سازمان خواست تا بطور یکجانبه از دولت افغانستان طرفداری نکند.

به گزارش مشرق، طالبان با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت که همزمان با پیشروی‌های گسترده این گروه، دولت افغانستان و شماری از حامیان خارجی آن تلاش می‌کنند تا ذهنیت جهانی علیه طالبان را خراب کنند.

ببینید:

فیلم/ غنائم طالبان از نیروهای دولت افغانستان

طالبان در ادامه افزود که جهان اکنون این گروه را به عنوان «نیروی واقعی و نماینده ملت افغانستان» شناخته است، زیرا طالبان ثابت کرده که به زندگی صلح‌آمیز با کشورهای همسایه و منطقه متعهد است، روابط مثبت با جهان را یک اصل مهم می داند و نمی‌خواهد در امور داخلی هیچ یک از کشورها مداخله کند.

بیانیه می‌افزاید که عدم موضع قاطعانه شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان، باوجود تلاش‌های دولت افغانستان، نشان دهنده «اعتبار و حیثیت» بدست آمده این گروه و ناکامی کابل است.

طالبان در انتها نیز از سازمان ملل و تمام سازمان‌ها و کشورهای جهان خواست به جای جانبداری از یک طرف، که نقش آن‌ها را زیر سوال می‌برد خیر و منافع ملت افغان و هم جهانیان را در ظر گیرند تا مسئولیت خود را به نحو احسن انجام داده باشند.

نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان با حضور نمایندگان کشورهای عضو این سازمان، از جمله آمریکا، انگلیس، روسیه، چین و هند برگزار شد و طرف‌ها به راه‌حل سیاسی بحران افغانستان تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس