آمریکا

آمریکا در تلاش برای تبرئه خود از نقش آفرینی‌هایش در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری، بمب افکن‌های «بی -۵۲» را برای مبارزه ادعایی با طالبان به افغانستان اعزام کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه تایمز، آمریکا بمب افکن‌های «بی -۵۲» خود را از یک پایگاه هوایی در قطر برای آنچه این کشور مدعی مبارزه با طالبان شده است، به افغانستان اعزام کرد.

بر اساس اعلام این روزنامه، این اقدام واشنگتن در تلاش برای توقف پیشروی‌های نیروهای طالبان در ۳ ولایت افغانستان به انجام رسیده است؛ قندهار، هرات و شهر لشکرگاه در ولایت هلمند.

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اخیر اعلام کرده بود که طالبان مراکز ۴۱۹ منطقه را در افغانستان تصرف کرده است؛ اما دولت کابل آمارهای اعلامی را نادرست خوانده و آنها را تکذیب کرده بود.

از سوی دیگر تا کنون سقوط مرکز ۲ ولایت نیمروز و جوزجان در افغانستان توسط طالبان تأیید شده است.

واشنگتن در روزهای اخیر در تلاش است تا در راستای تبرئه نقش آفرینی‌های خود در افزایش تنش‌ها در افغانستان پس از ۲ دهه اشغالگری نیروهای خارجی به سرکردگی تروریست‌های آمریکایی به انجام برخی اقدامات روی آورده است.

پس از پایان ادعایی اشغالگران امریکایی در افغانستان، اوضاع امنیتی این کشور دائماً رو به وخامت در حرکت است به گونه‌ای که تحلیل گران در خصوص سو استفاده واشنگتن از این وضعیت در افغانستان هشدار داده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 1
    طالبان قبلا یکیشو هنگام فرود روی باند زده بودن، ببینیم دوباره میتونن همین کارو بکنن؟؟! خخخخخخخخ
  • وطنم IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 2
    این آمریکای گربه نره هم که تا تق ای به توقی میخوره بمب افکن هاشو میفرسته اونجا. نه اینکه هیچکی از این نقشه محرمانه شما اطلاع نداشت؟! اینکه: بیایید افغانستان و بخورید و بکشید و بدزدید و بعد تبانی کنید که ای جهانیان ما داریم اونجا رو ترک میکنیم هاا نگید نگفتی. بعد طالبان بیاد راحت تصرف کنه و دوباره آمریکای تروریست سروکله اش پیدا بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس