کاهش میزان رضایت از بایدن در پی افزایش بی‌اعتمادی به عملکرد کرونایی دولت آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی اظهار داشت از تصمیم خود برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان پشیمان نیستم.

به گزارش مشرق، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در این باره که با توجه به حملات گسترده طالبان، آیا برنامه خروج آمریکا از افغانستان تغییر خواهد کرد، گفت خیر.

بایدن در ادامه گفت: «ما بیش از یک تریلیون دلار طی ۲۰ سال گذشته در آنجا هزینه کردیم و به آموزش و مجهز کردن بیش از ۳۰۰ هزار نفر از نیروهای افغانستانی پرداختیم. مقام‌های افغانستان باید گرد هم بیایند آنها باید برای خود و کشورشان بجنگند».

وی ادامه داد: «آمریکا به تعهدات خود درباره افغانستان از طریق حمایت هوایی و فعال کردن نیروی هوایی این کشور پایبند خواهد بود».

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: «از تصمیم خود برای خروج از افغانستان پشیمان نیستم وآنها باید بجنگند. تعداد آنها از طالبان بیشتر است».

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

به گزارش مشرق، گروه طالبان در جدیدترین پیشروی خود روز سه‌شنبه مدعی شد که مرکز «فراه» را به کنترل خود درآورده، این هفتمین ولایت افغانستان است که طی هفته جاری تحت کنترل این گروه قرار گرفته است.

منابع محلی در ولایت فراه می‌گویند که شهر فراه مرکز این ولایت، به دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

فراه پس از قندوز، زرنج، تالقان، سرپل، ایبک و شبرغان، هفتمین ولایت افغانستان است که در یک هفته‌ گذشته به دست طالبان افتاده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس