کد خبر 1256755
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۶
پنتاگون:‌ تمرکز ما روی خروج از افغانستان است - کراپ‌شده

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در واکنش به پیشروی سریع نیروهای طالبان در استان‌های افغانستان گفت که تمرکز کنونی آمریکا خروج از این کشور است.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه (به وقت تهران) هشدار داد که اوضاع در افغانستان در مسیر صحیحی قرار ندارد.

وی که در کنفرانس خبری پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود:‌«ما همچنان به حمایت از آنها (نیروهای دولتی افغانستان) ادامه خواهیم داد اما تمرکز ما تکمیل خروج از افغانستان تا پایان ماه جاری است».

سخنگوی پنتاگون در پاسخ به سوالی در این باره که آیا حملات هوایی آمریکا به طالبان پس از ۳۱ آگوست (تاریخ پایان خروج آمریکا از افغانستان) ادامه خواهد یافت، گفت: «من به گمانه‌زنی درباره آن چیزی که پس از این تاریخ روی خواهد داد نمی‌پردازم».

وی ادامه داد: «همیشه این موضوع امکان پذیر نخواهد بود که از نیروهای امنیتی افغانستان با حملات هوایی حمایت کنیم».

کربی گفت:‌«ارتش افغانستان بر طالبان برتری دارد و آنها باید از این برتری استفاده کرده و  باید رهبری خود را اعمال کنند».

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «ما عمیقا نگران اوضاع امنیتی در افغانستان هستیم و حتی پیش از آنکه رئیس جمهور وارد کاخ سفید شود، طالبان در افغانستان در حال پیشروی بود اما به طور آشکار اوضاع امنیتی در این کشور در حال وخیم‌تر شدن بوده و طی ۷۲ ساعت اخیر ۵ مرکز استان افغانستان به دست طالبان افتاده است».

وی ادامه داد: «در مواردی که نیروهای امنیتی افغانستان در برابر طالبان جنگی انجام نمی‌دهند، ایالت متحده نمی‌تواند کمک چندانی بکند».

آمریکا و ناتو در حالی به دنبال خروج از خاک افغانستان هستند که پس از ۲۰ سال هیچ دستاورد امنیتی برای این کشور به ارمغان نیاورده و طی ماههای گذشته شبه نظامیان طالبان بخشهای زیادی از شهرها و روستاهای این کشور را دوباره به کنترل خود درآوره اند.

این در حالی است که منابع محلی در قندوز و سرپل از تصرف ادارات دولتی و مراکز این دو ولایت به دست طالبان خبر می‌دهند.

در پی حمله طالبان، آب و برق در شهر قندوز قطع شده و برخی از بازارهای محلی براثر جنگ آتش گرفته است.

گروه طالبان پیش از این مرکز ولایت‌های نیمروز و جوزجان را تصرف کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    همه میدونن خودتون هم می دونین که دارید دروغ میگید
  • DE ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۹
    0 0
    خاک بر سر سخنگوی پنتاگون با این مدل حرف زدنش شما هم فقط همین جملات و مشابه را پوشش می دید یه جور گفته انگار میخوان از عشقشون جدا شن یه بشر تا چه حد می‌تونه نفهم باشه مسئله افغانستان و با عشق و عاشقی قاطی کرده عقده ای که از من دارید رو سر زنا و بچه های افغانستان در نیارید بیست سال این کشور رو به نابودی کشوندین کافی نبود چند وقت دیگه جاتون با افغانستانیا عوض میشه اونوقت اونا همین بلاهارو سر شما میارن مثل کاری که انگلیس با ایران کرد دیر و زود داره سوخت و سوز نه حالا کی گفتم پس حواستون باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس