ویژه ها

آیا آمریکا،فرانسه،آلمان و انگلیس حاضر هستند که در توان موشکی و قدرت دفاعی خود بتن بریزند؟این دولت ها نه تنها این کار را انجام نمی دهند بلکه حتی به صورت ویژه از صنعت هسته ای در کشور خود حراست می کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**زیباکلام:دولت بعد چاره ای جز امضای برجام موشکی ندارد

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «تاکنون بسیار درخصـوص برجام و آینده آن در دوران پساروحانی و دولت آقای رئیسی صحبت شده  و هر کسی موافق یا مخالف این توافق به اظهارنظر پرداخته است، اما آنچه مسلم است به‌نظر می‌رسد مسائلی همچون تحریم‌ها، برجام  و FATF همه در دولت آقای رئیسی به سرانجام رسیده و حل و فصل خواهند شد، اما مشکل اساسی در بخش دیگری از توافقاتی است که میان ایران و آمریکا صورت بگیرد. یعنی بحث قدرت دفاعی ایران و مسائل منطقه‌ای که بسیار روی آن تاکید می‌شود».

زیباکلام در ادامه نوشت: «در برجام بحث فعالیت‌های دفاعی مساله‌ساز نبود و مطرح نشده بود و به‌نظر می‌رسید که آمریکایی‌ها امیدوار بودند فعالیت‌های نظامی ایران باتوجه به فضای دوستانه‌ای که بعد از برجام به‌وجود آمده بود، بیشتر مدیریت می‌شد...ما تاکنون گفتیم که تحت هیچ شرایطی فعالیت‌های دفاعی خــود را به مذاکره نمی‌گذاریم که راه‌حل و فرمولی پیدا شود، اما نمی‌دانم که ایستادگی‌ها تا کجا خواهد بود. البته باید اذعان داشت که اگر هیچ گونه توافقی هم درخصوص مسائل مطرح شده در برجام 1400 صورت نگیرد، برجام آینده‌ای نخواهد داشت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «اگر در مذاکرات بعدی که صورت می‌گیرد همچنان خواسته باشیم که به فعالیت‌های سابق ادامه دهیم، فکر می‌کنم برجام 1400 نیز عملا منتفی شود. در نتیجه هم آمریکایی‌ها از برجام 1400 بیرون خواهند آمد و هم اروپایی‌ها موضع‌گیری خواهند کرد. البته به‌نظر می‌رسد که به احتمال زیاد توافق صورت خواهد گرفت؛ چراکه واقعا راه دیگری نیست».

زیباکلام: دولت بعد چاره‌ای جز امضای برجام موشکی ندارد/ اعتماد: با مدیریت انقلابی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

برخی فعالین جریان اصلاح طلب مدعی هستند که علت اصلی بی دستاوردی برجام و عدم پیوستن به FATF این بوده که مجری این دو، دولت روحانی بوده است. این طیف مدعی است که به همین خاطر در دولت رئیسی هم شاهد تصویب FATF خواهیم بود و هم اجرای کامل برجام.

اما این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد. حامیان FATF طوری القاء می کنند که گویی در دولت روحانی هیچ اقدامی در راستای پیوستن به FATF انجام نشده بود. این در حالی است که دولت روحانی از 41 دستور این سازمان، 39 دستور را به طور کامل اجرا کرد. نکته قابل تأمل اینجاست که تعداد قابل توجهی از اعضای FATF هیچگاه این تعداد از تعهدات را انجام نداده اند.

با این حال، FATF تاکید کرده که حتی اگر ایران هر 41 دستور این سازمان را هم اجرا کند، به احتمال قوی از لیست سیاه خارج نشده و باید دستوراتی خارج از اکشن پلان این سازمان را هم اجرا کند.

همه اینها در حالی است که پیوستن به FATF نه تنها موجب گشایش اقتصادی و رفع تحریم نمی شود بلکه تحریم های ضدایرانی را هوشمند نیز خواهد کرد. به عبارت دیگر، FATF تحیم ها علیه ایران را نقطه زن خواهد کرد.

امثال آقای زیباکلام بجای اینکه یقه آمریکا را بگیرند و این دولت زورگو و غارتگر را بابت بی عملی در اجرای تعهدات برجامی مواخذه کنند، ایران را مقصر جلوه داده و مدعی هستند که اشکال کار اینجاست که ما در صنعت موشکی بتن نریختیم و اگر این کار را انجام می دادیم، وضع بهتر بود.

آیا آمریکا و فرانسه و آلمان و انگلیس حاضر هستند که در توان موشکی و قدرت دفاعی خود بتن بریزند؟ این دولت ها نه تنها این کار را انجام نمی دهند بلکه حتی به صورت ویژه از صنعت هسته ای در کشور خود حراست کرده و آن را ارتقا می دهند.

همانطور که هسته ای بهانه بود، موشکی و منطقه ای و حقوق بشر و...هم بهانه است. هدف اصلی این است که ایران به لقمه ای راحت الحلقوم برای آمریکا و تروئیکای اروپا بدل شود. لقمه ای راحت الحلقوم برای غارتگری و سلطه گری.

** اعتماد: با مدیریت انقلابی نمی توان مشکلات را حل کرد

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: «امیدواریم که دولت سیزدهم در رفع مشکلات بزرگ موفق باشد ولی خطر آنجاست که شواهد و قرائن و خبرهای موثق از بطن اجتماع را نبینند و تصورشود که بدون تغییرات بزرگ و پاسخ صادقانه و اصولی به مطالبات مردم با چند دستور انقلابی می‌توان معجزه کرد و آرامش و ثبات درازمدت پدید آورد. انواع تجربه‌های بشری خصوصا در انقلاب‌ها هرگز امکان وقوع چنین فرآیند آسانی را نشان نمی‌دهد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اگر می‌شد با چند تصمیم انقلابی و قاطع و حتی پشتکاری و برخورد فعال تورم را متوقف، خشک سالی را درمان وشیوع بیماری‌ها را کنترل کرد و به انواع زلزله‌های طبیعی واقتصادی واجتماعی فرمان ایست داد! ابرقدرت شوروی سابق که نصف جهان را زیر سیطره خود داشت هرگز دچار فرو پاشی نمی‌شد».

روزنامه اعتماد در ادامه تصریح کرد: «چین درتب وتاب مشکلات عظیم ورسیدن به شناخت واقعی از مشکلات و ضرورت رویکردهای جدیدبود که فروپاشی شوروی را دید و لرزید و اصلاحات وتغییرات بزرگ را تا آنجا پیش برد که...با دنیا از جمله امپریالیسم امریکا عظیم‌ترین مراوده‌های اقتصادی را برقرار ساخت و از همه مهم‌تر منافع ملی و اقتصادی را در همه زمینه‌ها حتی بر ایدئولوژی حاکم اولویت بخشید و حالا دومین قدرت اقتصادی جهان است.پیش لرزه بحران بی‌آبی در خوزستان نشان داد که مشکلات کشور نیازمند شناختی واقع‌گرایانه ودرمان‌های شجاعانه هستند».

زیباکلام: دولت بعد چاره‌ای جز امضای برجام موشکی ندارد/ اعتماد: با مدیریت انقلابی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

جریان اصلاح طلب مدعی است که علت مشکلات موجود در کشور این است که حاکمیت نگاه ایدئولوژیک به سیاست خارجی دارد و این دیدگاه نمی تواند پیشرفت و توسعه را به دنبال داشته باشد.

ادعای این جریان سیاسی این است که با نگاه انقلابی و ایدئولوژیک نمی توان بر مشکلات فائق آمد. اما کارنامه دولت روحانی، کامل ترین و ملموس ترین پاسخ به این ادعا است.

دولت روحانی نه در مدیریت امور داخلی از رویکرد انقلابی و جهادی بهره برد و نه در سیاست خارجی، ایدئولوژی را در اولویت قرار داد. جهانگیری و آخوندی و زنگنه و ظریف و نعمت زاده و ربیعی و نوبخت و واعظی و عیسی کلانتری و...هیچکدام قائل به رویکرد انقلابی نبودند.

در دولت روحانی، امضای وزیر خارجه آمریکا تضمین نامیده شد، رئیس جمهور آمریکا فردی باهوش و مودب خطاب شد. روسای جمهور ایران و آمریکا تلفنی گفت و گو کردند. وزرای خارجه ایران و آمریکا با هم پیاده روی کردند و قدم زدند. تعهدات برجامی ایران به صورت پیش دستانه و فوری انجام شد.

در دولت روحانی فاجعه منا رخ داد و به فاصله کوتاهی پس از این فاجعه، ظریف وزیر خارجه آل سعود را دوست خود خطاب کرد. در دولت روحانی اروپا در اقدامی بی سابقه دیپلمات ایرانی را بازداشت کرد و دولت از اقدام متقابل صرف نظر کرد. در دولت روحانی، آمریکا در اقدامی بی سابقه با تروریست نامیدن نماینده ایران در سازمان ملل، از ورود وی به آمریکا ممانعت ایجاد کرد و دولت ایران این اقدام غیرقانونی را پذیرفت و...

در دولت روحانی، وزیر مسکن، به نساختن مسکن افتخار کرد، وزیر نفت معتقد بود که نباید پالایشگاه بسازیم و وزیر نیرو با ساخت نیروگاه مخالف بود. در دولت روحانی، خودکفایی در کشاورزی مزخرف نامیده شد و ادعا شد که آمریکا می تواند با یک بمب سیستم دفاعی ایران را نابود کند.

همه این موارد رخ داد اما در این دولت از دلار 3 هزارتومانی رسیدیم به دلار 25 هزارتومانی و از پراید 17 میلیونی رسیدیم به پراید 140 میلیونی و از مرغ 4500 تومانی رسیدیم به مرغ 40 هزارتومانی و از خانه ای متری 3 میلیون تومان رسیدیم به خانه ای متری 27 میلیون تومان و...

** مرغ 40 هزارتومانی؛ خروجی قرارگاه مرغِ دولت تدبیر و امید

روزنامه ایران در گزارشی نوشت: «براساس یک حساب سرانگشتی روزانه حداقل 68 میلیارد و 100 میلیون تومان و ماهانه 2 هزار و 43 میلیارد تومان از بهم ریختگی بازار مرغ و تخم مرغ، به جیب دلالان و واسطه‌ها سرازیر می‌شود.بر این اساس روزانه 6 هزار تن مرغ در کشور تولید می‌شود که مرغداران؛ مرغ زنده را با قیمت 17 هزار و 100 تومان (نهایت 17 هزار و 300 تومان) به کشتارگاه‌ها می‌فروشند و طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار باید مرغ با قیمت 24 هزار و 900 تومان به دست مردم برسد، ولی این روزها هر کیلو مرغ در بازار بیش از 35 هزار تومان شده؛ این اتفاق یعنی روزانه 60 میلیارد و 600 میلیون تومان و ماهانه هزار و 818 میلیارد تومان از مابه‌التفاوت قیمت مرغ دولتی و گرانفروشی، عاید دلالان می‌شود».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: «از طرفی روزانه 3 هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که به گفته فعالان این عرصه در هر شانه تخم مرغ برای سودجویان، در کمترین حالت ممکن سود 5 هزار تومانی وجود دارد؛ لذا اگر هر شانه تخم‌مرغ 2 کیلو در نظر گرفته شود، روزانه 7.5 میلیارد تومان و ماهانه 225 میلیارد تومان پول حاصل از گرانفروشی به جیب بی‌سرو ته دلالان می‌رسد».

در ادامه این گزارش آمده است: «در بازار آزاد، قیمت مرغ و تخم مرغ جهش داشته؛ به گونه‌ای که در برخی از مناطق تهران قیمت هر شانه تخم مرغ (باز) 30 عددی 52 هزار تومان و در برخی دیگر از مناطق 46 هزار تومان است. اما تخم مرغ بسته‌بندی 20 عددی که بعضاً برندهای آن بسیار آشنا است در حدود قیمتی بین 54 هزار تومان تا 60 هزار تومان شده است. قیمت مرغ کامل بسته‌بندی نیز در بازار آزاد هر کیلوی آن بین 36 تا 40 هزار تومان است؛ در این میان قیمت هر کیلو مرغ قطعه‌بندی شده بین 64 تا 78 هزار تومان است».

زیباکلام: دولت بعد چاره‌ای جز امضای برجام موشکی ندارد/ اعتماد: با مدیریت انقلابی نمی‌توان مشکلات را حل کرد

مرغ 40 هزارتومانی در حقیقت خروجی قرارگاه مرغ دولت تدبیر و امید است. نیمه نخست فروردین سال جاری خبری با عنوان تشکیل قرارگاه ساماندهی مرغ، به ریاست وزیر جهاد کشاورزی و با حضور نمایندگانی از ارگان‌های مختلف از جمله قوه قضاییه و وزارت صمت بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت که مهم‌ترین محور تصمیم‌گیری این قرارگاه تثبیت عرضه و قیمت مرغ در کشور بود.

در جلسه فروردین‌ماه این ستاد مقرر شد که قیمت مصوب مرغ برای مصرف‌کننده از کیلویی ۲۰ هزار و ۴۰۰ به کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یابد. با وجود افزایش قیمت مصوب، مشاهدات میدانی از کمبود عرضه مرغ حکایت داشت.

«علیرضا زاکانی» نماینده مجلس و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری 1400 در بخشی از مناظره تلویزیونی گفته بود: «قرار بود قرارگاه اقتصادی تشکیل بدهید، اما به قرارگاه مرغ رسیدید».

واقعیت این است که ضعف دولت در مدیریت بازار، توزیع نهاده و نداشتن پیش بینی برای تامین جوجه یک روزه به سمتی پیش رفت که راه اندازی قرارگاه مرغ هم نتوانست جلوی افزایش قیمت را بگیرد و حالا کشوری که تا چند سال پیش صادر کننده مرغ بود و جایگاه هفتم تولید این کالا را در جهان داشت اکنون به واردکننده آن تبدیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 87
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • علی IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    37 3
    زیبا کلام زیاد... کرده و نقش ستون پنجم را علنی تر عیان کرده است چه می زنی ...
    • امیر IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      20 1
      هرچی بوده اصل بوده
    • نادر IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      24 0
      موقعش رسیده دهن مبارکش روبان گرفته شود
    • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      21 0
      زیباکلام حرف نزن
    • محمد IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      10 0
      باز این پیداش شد .زیاده گوییش هم شروع شد ..
    • ایرانی GB ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      9 1
      الهی که تو ساکت بشی زیبا کلام که سال دوازده ماه و هفت روز هفته این همه اراجیف میگی.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      این آقا سالهاست ب رسانه های لندنی ها خط میدهد و حرف اسراییلی ها و عربستانی ها رو تکرار می کند و جزو سلبریتی های رسانه های خارج کشور است باید با این افراد برخورد قاطع شود
  • سید US ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    26 2
    خدا رحمت کند بوذرجمهر حکیم را که قرن ها پیش فرموده است آیندگان این سرزمین شخصی را خواهند دید زیبا... نام که هرکس در بلاهتش تردید کند در حماقت خودش یقین داشته باشد!
    • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      2 22
      دقیقا دولت بعدی برجام موشکی رو امضا میکنه و به عنوان یک دسااورد بهش پر و بال میدن مثل همین ماجرای بازگشایی سفارت سعودی در تهران که دارن به عنوان دستاورد رئیسی ازش نام میبرن
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      28 0
      دولت رئیسی مثل این دولت غربگدا و گوش به فرمان کدخدا نیست که منافع ملی را فدای خوشایند دشمنان مردم ایران بکند
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      18 0
      روحانی جونتون بود که میخواست برجام موشکی رو امضا کنه که رهبری تو دهنش زد .رییسی اهل وطن فروشی نیست مطمئنم باش برد موشک هامون بیشتر هم میشه
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      11 0
      ۲۱:۰۱ غلط میکنه مسئولی که بخواد در مورد موشک ها و حضور منطقه ای ایران حتی حرف بزنه. دوران ذلت و تو سری خوردن و نیش تا بناگوش باز هم خیلی وقته سر اومده.
  • میثم IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    25 1
    لطقاٌ ساکت شوید. ! واقعاٌ خیلی خیلی بی شعور هستید که نمی فهمید قدرت موشکی یعنی چه؟ چون اگر فهم و شعور داشتید و اگر می فهمیدید هرگز وارد مقوله امنیت ملی نمی شدید. راستی شما کجا دکتری گرفتید تا برویم در آن جا را گل بگیریم که به شما یاد ندادند که مقوله دفاعی قابل مذاکره نیست.
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    23 0
    زیباکلام:دولت بعد چاره ای جز امضای برجام موشکی ندارد به نظرتون جمهوری اسلامی با داشتن همچین افرادی نیازی به دشمن داره خخخخخخخخخ
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      1 0
      جریان غربگرا خسارت های زیادی به مردم ایران تحمیل کرده
  • کاوشگر فضایی IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    21 0
    سکوت کن زشت کلام .
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      3 14
      باز هم سیل کامنتهای مشابه رو اونم با فاصله زمانی کم مشاهده میکنیم که کاملا مشخصه از کجا سرچشنه میگیره.
    • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      9 0
      از بغض هشت ساله ملتی سرچشمه میگیره که شما و دولت نحسسسستون آتیش به زندگیشون بنداختین
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    12 0
    مگه همه مانند تو ....هستند؟ بی...
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 0
    این مرد.. اول توضیح بده چرا در ایام برجام که fatf هم در لیست سیاه نبودیم کار بانکی انجام نمی شد تا به گنده گویی دیگرش برسیم
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      آفرین.کاملا درسته
  • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    14 0
    زیبا کلام ساکت شو
    • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      1 17
      بر دشمن زیباکلام لعنت
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      9 0
      21:03 زیادی حرف نزن
    • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      10 0
      منم موافقم بر دشمن ملت که اسم منحوسش زیبا کلامه لعنت.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    10 0
    زیباکلام زشت سخن دولت شماهامملکت رابه ذلت وا داشت انشالله که خدا شماراروسیاه خواهدکرد آقا سیدرییسی راسربلندمیکند
    • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      0 1
      چراغی که به خانه رواچرا به دیگران عطا
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    8 1
    اقای. زشت کلام. مگر شما وزیر خارجه میشید ؟
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    8 0
    ساکت شو
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 7
    زیباکلام راست می گوید. با این وضع رییس راه فراری ندارد و همه راهها به او بسته شده است. اما زیبا کلام باید بگوید روحانی کاری کرد که کار به اینجا رسیده است.
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    اشتباه می کنی
  • علیرضا IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    7 0
    شما همه زندگی مردم را تحت برجام دادید چه عاید مردم شد پس بیخودی حرف اضافه نزن
  • ناشناس IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 6
    این گوو این میدان حالا دیگر نوبت غیر ِغربیها و انقلابیون است
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      11 1
      و نوبت دفن تفکر غرب پرستان!!!!!
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      4 0
      دیگه مسعله غربگرایی نیست
  • امیر IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    نمیدونم تاریخ مصرف این....کی تمام میشه تا از شرش برای همیشه راحت بشیم.
  • م IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    0 7
    زیبا کلام یک پیش بینی کرده زیاد برای رد ایشان عجله نکنید، 4 سال دیگه باید دربارش قضاوت کرد.
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      6 0
      پیش بینی نکرده متونی که ارباب های آمریکایی اسرائیلیش براش دیکته کردن رو از رو خونده
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      8 0
      یه بار پیش بینی کرد که با اومدن روحانی کشور گلستان میشه و با آمریکا و اروپا رفیق فابریک میشیم و ... ولی چی شد؟پس بهتره دیگه پیش بینی نکنه
  • سیدمرتضی IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    8 0
    زیباکلام امثالش که توی دولت فعلی کم نیستن که یک زمانی میخواستن باداعش هم مذاکره کنند منو یاد محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان میندازه که اسرائیل هروز پرو وپروتر میشه ومحمود عباس هرروز ذلیلو ذلیلتر میشه مذاکرات شد قبله اراضی۱۹۴۸بعد شد اراضی۱۹۷۰بعد شد یکچیزی خیلی بیشتر بعد شد بیشتر اراضی فلسطینی بعد شد قدس همش دنبال معامله ومذاکرات باامریکا واسرائیل بود که یک چیزی گیرش بیات اما حتی حقوق سربازهاوکارمندانشون هم از بانکهای اسرائیل صورت میگیره امابرعکس غزه یک زمانی تحت اشغال بود الآن تحت محاصرن اما حداقل عزت خودشنو حفظ کردن ماکشوری نیستیم که بشه شبیه غزه محاصره بشیم ونه شبیه صدام که بشه راحت بتونن راه مارو به نابودی کشونند صدام هیچ وقت پایگاه مردمی خوبی نداشت وسابقه بمباران شیمیایی توی کشور خودشو هم داشت. ما ازنظر غذایی وکالاهای اساسی سریع میتونیم خودکفاشیم سابغه سرعت پیشرفتمون از قدیم معروفه امافقط غیرت وفهم وشعور میخواط که اینها ندارند بعدشهادت سردار سلیمانی شهید فخری زاده تخریب کردنو تحریم کردن باقدرت، فقط بانشان دادن قدرت خودمون میتونیم از تحریمها بگذریم نه اینکه بگیم ضعیف شدیم خب امریکا هدفش همینه که باتحریمها ضعیف بشیم هدف امریکاکه تقویت دشمنش نیست هرچند تعدادی هنوقبول ندارن امریکا دشمنه همونجور که محمود عباس الکاظمی والحریری... خیلیای خود فروخته قبول ندارن اسرائیل وامریکادشمنه
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    7 1
    اولا به زیبا کلام و استادان غربی اش میگیم این غربیها و اروپایی ها هستند که چاره ای جز پذیرش توان بومی و پیشرفته موشکی ایران ندارند / ثانیا اصلاح طلبان با این حرفهای مزخرف خیالبافانه دارن خودشون رو اروم میکنند چون بعد از انتخابات مجلس و شورای شهر این دفعه سومه که از مردم سیلی محکمی خوردن و هنوز جاش درد میکنه ؛)) / این حرفهای مزخرف برای اصلاح طلبها حکم ابی رو داره که باید بریزن اونجایی که میسوزه ؛))/ اخه روزنامه اعتماد مدیر مسئولش ی وکیلی !! نماینده اصلاح طلب مجلس وکیل الدوله دهم هست یعنی همون کسی که میگفت: بجای دختر دلخواه!! دختر عمو[ی روحانی] رو به ما دادند انگار بنده خدا شکست سیاسی- عشقی دوباره خورده ؛)) دست خودش نیست بنده خدا زیاد رو حرفهای روزنامه اش حساب نکنید شکست سیاسی عشقی خورده داره هزیون میگه ؛))/
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    8 0
    داره جو سازی میکنه مرد کوچک تا ‌دولت بعد رو بزاره تو فشار. رییسی بیدی نیست که به این بادا بلرزه عالیجناب لیبرال
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
      5 0
      برجام موشکی هیچوقت امضا نخواهد شد
  • علی آقائیان یسار IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 0
    سلام بر ایرانی باغیرت و صدها لعن ونفرین بربی غیرتی و بزدلی عرضم خدمت شما امثال زیباکلام ها ، مامردم ایران که نمونه اش من هستم که 99درصد در اوج مشگلات اقتصادی دست وپامیزنم که یک وقت نگوئید این آقا شکمش سیراست خبرندارد ازهیچی، اتفاقآ برعکس این شماهستید که خودتان را به نادانی زدید که بی خبراز حال ملت هستین. بله، ما مردم طبقه مستضعفین بیشتر به آقای رئیسی رآی دادیم که درمقابل زورگویان جهان مثل آمریکا غربی ها مثل برجامی که زیباکلام ها می خواهند نم نم غیرت ملت راهم بادشمن معامله کنند به بهانه رفع تحریم ها، ما حاضریم از گرسنگی بمیریم ولی دولت سیزدهم باج به مستکبران عالم ندهد.
  • DE ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    6 1
    زیباکلام: دولت بعد چاره‌ای جز امضای برجام موشکی ندارد.خب بنده خدا با این ذهن عقب افتاده اش در مسایلی دخالت میکند که کلا سواد آنرا ندارد. یک راننده ناشی و هردمبیلی که صدجا ماشین را زده داغون کرده اولا اجازه رانندگی ندارد ثانیا اجازه اظهار نظر در مورد رانندگی صحیح هم ندارد . اصلاح طلبان خصوصا زیادکلام با صدها و هزارها موضعگیری و حدث غلط و درپیتی اجازه فضولی و دخالت در کارهای دولتی را ندارند.۳۲ سال فرصت کمی نبود حداقل برای اصلاح خودشان همین را هم نتوانستند چه برسد به اصلاح جامعه.
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    5 1
    امثال زیبا کلام فقط ننگ تاریخ این سرزمینتد
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    چرا اغلب افراد با اسمشون متضاده؟! مثلا کسی که اصلا کلام زیبا نگفته و بهش زیبا کلام میگن!!! خیلی عجیبه تناقض با اسم خویش
  • ایرج IR ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    زیبا کلام تو شام خوردی اظهار نظر می کنی.
  • محمد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    زیبا جون از داشته های خودت بذل بخشش کن اصلا کلا شما اصلاح طلبها چیز با ارزشی دارین که بشه بديش بره هسته ای دادن رفت فضایی دادن رفت صنعت برق دادن رفت موشکی مونده اونم میخواستن بدن بره چون اختیارشو نداشتن نتونستن
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    تا شماها بتوانید راحت مملکت را بیشتر عارت کنید وحرافی کنید ودروع بگویید
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    زیبا کلام اکثر پیش بینیاش برعکس درمیاد زبون بسته رد داده
  • محمد IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    4 0
    آقای زیبا کلام می شود کمی ساکت شوید من ایرانی حاضرم از گرسنگی بمیرم اما عزت مند باشم مشکل من و ایران فقط شما خائنین هستید لطفا گورستان را گم کنید
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    زییا کلاغ!
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    زیباکلاغ!
  • مقدس IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    نازیبا بوی ... میدی ، ببند دهنتو حرف زیادی نزن
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    3 0
    این یارو(زشت کلام)داره به دشمن گیرا میده. ستون پنچم شاخ و دم داره؟!
  • SE ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    با خیانتهای شما اصحالاتی جماع که به کشور گند زده اید برای بازسازی کور چاره ای جز به .... فرستادتن اصحالات نیست
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    1 0
    با سلام تجربه تاریخی و واقعیت سیاسی تاریخ معاصر ایران و چهل سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی نشان می دهد جریان آنگلو فیل و غربزده تمایلات سکولاریستی خود را حفظ کرده و در متن انقلاب اسلامی با قرائتی متفاوت و غرب زده در عرصه سیاست نفس کشیدند. تجربه این رویکرد در یک بازه زمانی از زمان هاشمی تا پایان این دولت را می توان سرمشق یک پروژه روشنفکری قلمداد کرد. این پروژه با نفوذ در نظام سیاسی و اعمال تجربه غربی ، در کلیت آن یک دوره سیاه و تاریک اندیشی در ایران اسلامی حاکم کردند و با استفاده از رسانه و جنگ های شناختی اجازه حاکمیت به تفکرات اسلام انقلابی در اداره حکومت را ندادند. انتخاب آیت الله رئیسی رنسانس و سرآغازی پوینده و سازنده برای ساخت حکومت اسلامی و تأسیس مدینه فاضله و حرکت در نمودار ساخت تمدن اسلامی است. زیبا کلام و ... پروتستان های شیفته ای هستند که در هر شرایطی حاضر به پذیرش مردم سالاری دینی و نظام امام - امت نیستند‌
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    باز حرف زد
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۳
    2 0
    کسی نیست بزنه دهن این زشت کلام تا ساکت بشه
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    خداوند به اصلاح طلبان عقل، غیرت ، وجدان، وطن دوستی ، و عدم خیانت به کشور عطا فرماید آمین واقعا به نظر شما زیبا کلام نیاز به روانشناس ندارد. به نظر شما رسانه های وابسته به اصلاح طلبان و کارگزاران و ملی گراها از چه کسانی حقوق می گیرند که همیشه خلاف مصلحت کشور و نظام جمهوری اسلامی قلم فرسایی می کنند
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    خواهیم دید صادق جان که برجام موشکی را ما امضا خواهیم کرد یا آمریکا شرایطمان را قبول خواهد کرد. آب و صابون را برای شستشو آماده کن
  • مجید IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    اقای زیبا کلام امیدی که شما و امثال شما به دشمن میدهی و امید وارشان می کنی .شک می کنیم که شما عوامل جیره خوار غرب نباشید
  • پیرمرد IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    باعث و بانی وضع موجود خائنین و وطن فروشان و قلم به مزدانی مثل بدکلام است.
  • دوست IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    خدا به زببا کلام شفا بده، نسبتی با قذافی نداری
  • DE ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    یکی از این موشک ها راباید بزنن تو کله پوک ... تا ایران از شر ....خلاص بشه. بی.... برو این تقاضاهای صلح امیز رو از امریکا بکن که 8500 تا کلاهک اش رو نابود کنه! هرچیزی حد و اندازه داره!
  • CA ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    اگر اهل مدارا با ایران و ایرانی نباشند شاید هم چاره ای بجز ساخت سلاح اتمی نداشته باشد!
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    عجیب است در مملکت کسی پیدا نمیشود تا .... را ساکت کنند . مجلس محترم چرا قوانینی جهت گزافه گویها و جوسازی‌های، این بوقچیهای غربگدا و اسراییل دوست تصویب نمیکند تا این منافقین اگر هم قصد انتقاد دارند ، در چارچوب قانون و منافع ملی و امنیت کشور انتقاد کنند ،نه در جوسازی و تحریک ملت علیه انقلاب و نظام .
  • IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    استادزیباکلام لطفابرومختو بشور
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    هر که کس چنین گفته و چنین انجام دهد اشتباه زیادی کرده و به معنای واقعی .... ندارد.موشک ناموس این کشور و ملت است
  • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    اگر خدای نکرده این دولت ادامه پیدا میکرد بعیدنبود..اما الحمدالله در دولت جدید این نگرانی وجود نداره،امثال اقایان زشت کلام با این گونه طرز فکر هیچ اهمیتی نداشته و ندارند.
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    زشت کلام سکوت کن .
  • FR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    1 0
    تقصیر ... ... نیست ! تقصیر مشرق نیوز هست که با درج خبر این جیره گیر صهیونیست ، نظرات او را چاپ میکند ما در فرانسه به عنوان مسلمان هیچ حق شهروندی نداریم در صورتی که هر چه این افراد پوچ از دهان پلیدشان بیرون میاید، مشرق نیوز انعکاس میدهد !
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    آمریکا چاره جز پذیرش ایران هسته ای ندارد
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
      0 0
      غربگداها با شعار «ما می توانیم» بدجوری مشکل دارند.
  • عرشی NL ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من تعجب میکنم از انتشار سخنان گزاف و زشت و خائنانه این مردک ... این مزخرف گویی هایی این مردک باید تمام شود او باید با همین مدارک محاکمه بشود دیگر نباید اجازه داد خائنین حرف اضافه بزنند.. مردم میدانند هیچ خیری از این دولت 8 ساله بنفش ندیدند جز شعار مردم فریبانه ... .... من همه نظرات مردم را با دقت در این پست خبری خوندم و میبینم همه مخالف این مزخرف گو هستند و اون ذلیلی که لعنت بر بدخواهان زشت کلام فرستاد احتمالا خود بدبختش است . مردم میفهمن که داشتن موشک یعنی حرف اول اقتدار ایا امپریالیسم بر توان موشکی خود بتن ریخت ؟؟ حتی اجازه صحبت در این رابطه را به هیچکس نمیدهند اما ایران را با بتن به زعم خود زمینگیر کردند زهی خیال باطل ایران و ایرانی قدرتمند تر از همیشه به راه عزت و سربلندی خود ادامه میدهد و کور باد چشم نوکران غرب و خائنان به ایران عزیز
  • فرشاد IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    5 0
    یکی از اشتباهات ما اینه بمب اتمی رو نساختیم، یا اگه ساختیم رو نمی کنیم...غربی ها می گن ایران داره نظم جهانی رو دچار چالش می کنه، منظورشون همون نظمی که همه سودش تو جیب خودشونه و نوکراشونم تفاله ای می گیرن....ما باید این بی نظمی رو به نظم پایدار تبدیل کنیم که ایران به عنوان ابرقدرت 2 قرن پیش، دوباره شکوه و جایگاه تاریخی و واقعی خودش رو بدست بیاره...تکبیر
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    شتر در خواب بیند پنبه دان. گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه اقای زشت مرام بیچاره متوهم شده ارزوهایش را در خواب میبیند
  • DE ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    2 0
    زیبا کلام دلواپس غربان! باز عملیات روانی بی خاصیت اش رو شروع کرد! واقعیت اینه که مخ فسیلی سیمانی توه که به بن بست خورده ! این سریال تکراری ترکی رو یکی نیست بیاد خاموش کنه!
  • US ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    فقط یک احمق خود را ضعیف می‌کند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    3 0
    دولت های استعماری نه تنها در زمینه نظامی و موشکی بلکه در زمینه های علمی و صنعتی و تکنولوژی هسته ای و تجاری و بازرگانی نمی خواهند هیچ کشوری جز خودشان پیشرفت داشته باشد تمام علوم و صنعت تجارت و قدرت نظامی را انحصاری برای خودمی خواهند و کشورهای دیگر باید فقط تابع و زیر مجموعه آنها باشند امثال زیبا کلام ها یا می دانند و یا خود را به نادانی زده اند که اگر در برابر غرب در رأس آن آمریکا یک گام به عقب برگشتیم آنها دو گام به جلو می آیند اگر ما در مورد هسته ای که مذاکره شده است بیشتر کوتاه بیاییم و نیز در مورد موشکی و منطقه ای و حقوق بشر هم مذاکره کنیم باز هیچ اتفاقی برای ایران رخ نخواهد داد جز اینکه آمریکا جری تر خواهد شد حتی در مواردی همچون قانون اساسی و مذهب و نوع رفتار و پوشش ایرانی ها و تا آنجا پیش خواهند رفت که گستاخانه به حذف نهادهایی مثل ولی فقیه و سپاه پاسداران ما ورود خواهند کرد باید از همین حالا تفکرات آمریکا و غرب را در مورد ایران در نطفه خفه کرد مذاکره در مورد احیای برجام می تواند نقطه شروع باشد
  • سعید IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    سلام اقای خوشکل کلام چرا یه چاره ای هست با موشک بفرستنت اسراییل
  • US ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    6 0
    انشا الله مولفه‌های قدرت با شتاب هر چه بیشتر گسترش میابند و بزودی انواع موشک‌های قاره پیما، هایپرسونیک، ماهوارهای دقیق نظامی و هوش مصنوعی هم به کار گرفته خواهند شد. اگر هم مذاکره‌ای باشد بر پایه قدرت و عزت خواهد بود، یعنی‌ هر دو طرف به طور مساوی قدم بر میدارند، مثلا توافق عدم تعرض بین ایران و مقاومت با آمریکا و اسراییل، که تعرض شامل همه تحریم‌ها و فشارها میشود (مانند پیمانی که پیامبر (ص) با مشرکان بست). نه اینکه قدرت نظامی را بگذار کنار تا اجازه دهیم نفت بفروشی غذا بخری!!!! بازدارندگی هسته‌ای هم باید همیشه به عنوان یک گزینه آماده باشد در صورتیکه غربیها زیر قرار زدند.
  • مهدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۴
    0 0
    من اصلا هنوز نفهمیدم چرا صحبت های یه ... بی سواد به اسم زیبا کلام برا بعضیا حجته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
    0 0
    جریان امریکایی داخلی با تعریف تحریف گونه از مدیریت انقلابی به استقبال و جنگ و سنگ اندازی در مقابل دولت اقای رئیسی رفته است . اولا امروز همه مردم شاهد شسکست مفتضحانه مدیریت نئو لیبرالهای اشرافی غربگرا هستند . انبوه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی و شکست سیاست خارجی در جریان برجام نا فرجام و فشار حد اکثری به مردم نتیجه همین مدیریت لیبرال های وطنی است که از اموزه های علوم سیاسی و اجتماعی کالج های امریکایی - انگلیسی سرچشمه گرفته است . .تعطیل چرخ زندگی مردم همراه با بتون ریزی مرکز بزرگ هسته ای اراک و تعطیلی صدها کارخانه و کارگاه بزرگ و بیکار شدن هزاران کارگر و متخصص در اقصی نقاط ایران و تلف کردن میلیا ردهادلار و سوء مدیرت در بوجود امدن بحران برق و اب و گرانی های بی منطق مایحتاج عمومی و دیگر چالشهای اجتماعی و امنیتی مثل چالش گران کردن یک شبه بنزین و ایجاد شورش های اجتماعی و بحران امروز اب در خوزستان و.... همه و همه نتیجه کدام مدیریت است ؟! مدیریت انقلابی مدیریت دستوری نیست بلکه مدیریت براساس شناخت مشکلات واقعی مردم و وارد شدن مدیران متعهد و دلسوز و مردمی و مدافع حقوق ملت و متخصص برای کاهش الام و مشکلات انان است . گویا جریان شکست خورده لیبرالها هنوز چشمشان بدنبال راهگشایی مشکلات کشور توسط کدخدای ظالم دهکده جهانی است ولی امپریالیسم خشن و خونین امریکا نه به روس و نه به چین و نه به نوکران حلقه بگوش خود هیچگاه رحم نکرده و نخواهد کرد.و به هیچکدام وفادار نبوده و نیست . امروز روسیه و چین بدرستی پیام امام را در یافته و به در باغ سبز نشان دادن امریکای جنایتکار کاملا مشکوک هستند و دل نبسته اند . اقای پوتین و رهبران چین بعد گذشتن از بیش 4 دهه از روشنگری های امام حکیم خمینی عظیم الشان ره در باره شیطان بزرگ امریکای جنگ طلب و جنایتکار امروز علنا اظهار میکنند که امریکا شریک نمیخواهد گاو شیرده میخواهد !!مدیریت انقلابی یعنی مدیریت براساس اموزه های اسلام محرومان و پابرهنگان و سیلی خوردگان یعنی اسلام ناب محمدی (ص)یعنی مدیریت عقلانی - معنوی - اخلاقی و عدالت محور که عزت و کرامت تک تک شهروندان را رعایت کند . در مدیریت انقلابی عقلانی قرار است که سیاست خارجی و ارتباط با جهان بر اساس منافع ملی و کرامت و عزت مردم بزرگ ایران و حفظ و گسترش ارزشهای اسلامی و انقلاب شکل بگیرد
    • DE ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۵
      2 0
      ملت میدانند هر اتفاقی در دولت رییسی بیافته وضع بدتر از اینی که هست نمیشه چون حداقل دیدیم در گرفتن دزدها جناب رییسی و هم چنین آقای اژه ای کارنامه بسیار بسیار خوبی دارند.
  • كريم IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
    0 0
    اي زشت كلام ... ما الآن كه موشكهاي بومي داريم و ساخت خودمانست با ما چنين رفتارها و برخوردهايي مي كنند. اگر به خاطر نفس اماره ي آمريكا پرست امثال تو برجام موشكي را بپذيريم چه بر سر ما خواهند آورد. البته براي آدمهاي افساد طلبي مثل تو و دار و دسته ات فرقي نمي كند. شماها همگي آمريكايي و اسرائيلي هستيد و آنها براي شما فرش قرمز هم پهن مي كنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس