شانگهای

وزرای خارجه «سازمان همکاری شانگهای» امروز چهارشنبه طی بیانیه ای مشترک، خواستار پایان دادن به خشونت در افغانستان به ویژه علیه غیر نظامیان شدند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزرای خارجه «سازمان همکاری شانگهای» امروز چهارشنبه طی بیانیه ای مشترک خواستار پایان دادن به خشونت در افغانستان شدند.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه سازمان همکاری شانگهای در بیانیه خود خواستار پایان دادن به خشونت علیه غیر نظامیان و مقامات افغانستان شده و همچنین از دولت این کشور خواستند تا مواضع خود را در بازگرداندن ثبات به این کشور تقویت کند.

وزرای خارجه کشورهای یاد شده، همچنین در بیانیه خود خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مسائل میان دولت افغانستان و گروه طالبان در این کشور شده اند.

سازمان همکاری شانگهای سازمانی میان دولتی است که برای همکاری‌های چند جانبه امنیتی، اقتصادی و فرهنگی تشکیل شده است. این سازمان در سال ۲۰۰۱ توسط رهبران چین، روسیه، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان با هدف برقرار کردن موازنه در برابر نفوذ آمریکا و ناتو در منطقه، پایه‌گذاری شد.

لازم به ذکر است مقامات ارشد دولت افغانستان قرار است این هفته در دوحه، پایتخت قطر با نمایندگان گروه طالبان دیدار و مذاکره کنند.

علاوه بر اعضای اصلی، ابتدا مغولستان در سال ۲۰۰۴ و یک سال بعد ایران، پاکستان، هند و افغانستان در سال ۲۰۰۵ و پس از آن بلاروس به عنوان عضو ناظر به سازمان ملحق شدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس