کد خبر 1246050
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
ارتش سوریه

نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از احداث یک پاسگاه مرزی جدید توسط این کشور در مرز تاجیکستان با افغانستان خبر داد.

به گزارش مشرق، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در افغانستان از ساخت یک پاسگاه مرزی در مرز تاجیکستان با این کشور خبر داد.بنابر سخنان وی، این پروژه در حال اجرا است و تمام هزینه های لازم برای تحقق آن تخصیص داده شده است.

بیشتر بخوانید:

هشدار جدی روسیه درباره حضور نظامی آمریکا در آسیای میانه

با این حال، کابلوف محل ساخت و هزینه لازم برای ساخت این پاسگاه مرزی را اعلام نکرده است.قبل از این کابلوف گفته بود که طالبان در بالاترین سطح به مسکو تضمین می‌دهد که از خاک افغانستان علیه منافع کشورهای ثالث، از جمله روسیه و کشورهای آسیای مرکزی استفاده نخواهد شد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه نیز در سفر ماه می به دوشنبه گفته بود که روسیه و تاجیکستان در آینده نزدیک ممکن است توافقنامه ای در زمینه احداث یک پاسگاه مرزی مدرن (با حمایت مالی روسیه) در مرز این کشور با افغانستان به امضا رسانند. 

«آلیگ گلازون اف» متخصص انجمن کارشناسان نظامی روسیه به نوبه خود ایجاد پاسگاه مرزی با مشارکت این کشور در خاک تاجیکستان را ضروری عنوان کرد.

وی حمایت روسیه از مرز تاجیکستان را در واقع دفاع از مرز خود خوانده، زیرا بنابر باور این کارشناس نظامی روس، اگر طالبان این کشور را تصرف کند یک قدم به مرزهای روسیه نزدیک شده است.

پس از افزایش درگیرها در افغانستان و به خصوص مناطق مرزی این کشور با تاجیکستان شاهد پناهنده شدن شهروندان افغانستانی به تاجیکستان هستیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    خوبه حواسشون هست دست یانکی‌ها رو خوندن!!!
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا درود بر روسیه به کوری چشم غربگدایان بازنده
    • US ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
      0 0
      آواکس از اوجب واجبات است دوست عزیز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس