وزیر خارجه آلمان به ازبکستان، تاجیکستان و پاکستان سفر می‌کند

وزیر امور خارجه آلمان به منظور بررسی وضعیت افغانستان به کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان سفر می‌کند.

به گزارش مشرق، «هایکا ماس» وزیر امور خارجه آلمان به منظور بررسی وضعیت در افغانستان به کشورهای هم مرز با این کشور (تاجیکستان، ازبکستان، پاکستان) و همچنین ترکیه و قطر به منظور بررسی وضعیت در منطقه سفر می کند.

وی قصد دارد در مورد ارائه اسناد لازم به افغان های که از افغانستان می توانند تخلیه شوند با همتایان خود در این کشورها توافق کند.

وزیر خارجه آلمان گفت: روز یکشنبه عازم کشورهای تاجیکستان، ازبکستان و پاکستان می شوم تا با همتایان خود در این مورد صحبت کنم.

وی گفت: در جریان این سفر بر این موضوع که آلمان چگونه می تواند به کشورهای همسایه افغانستان در مقابله با عواقب تغییرات در این کشور کمک کند، تمرکز خواهد شد.

بنابر سخنان وی، در این سفر همچنین مسائل مربوط به نحوه رفتار جامعه بین المللی با واقعیت های جدید در افغانستان و با چه شرایطی ما آماده انعقاد قراردادها با دولت جدید این کشور خواهیم بود، مطرح می شود.

به گفته ماس، سفارتخانه های آلمان در کشورهای همسایه افغانستان دستورالعمل هایی برای صدور اسناد ورودی به همه کارمندان استخدام شده محلی که قبلا تاییدیه برای تخلیه را به دست آورده اند، دریافت کردند. در این مورد وی قصد دارد با همتایان تاجیک، ازبک و پاکستانی خود صحبت کند.

ماس همچنین گفت که قصد دارد به ترکیه و قطر که نقش مهمی را در این موضوع ایفا می‌کنند، سفر کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس