تیم ملی فوتبال آلمان که در آخرین رنکینگ فیفا در مکان دوم جهان قرار دارد با 3 عنوان قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در جام ملتهای اروپا پرافتخارترین تیم این رقابتها محسوب می شود. آلمان در گروه B جام ملتهای اروپا 2012 با تیم های دانمارک، هلند و پرتغال در گروه مرگ قرار دارد. نکته جالب در خصوص این گروه این است که هر 4 تیم جزء 10 تیم اول رنکینگ فیفا هستند.

سرویس ورزشی مشرق - آلمان کشوری که با 82 میلیون نفر پر جمعیت‌ترین کشور اروپا است یکی از پرقدرت ترین تیمهای فوتبال دنیاست. نظم و خونسردی در زمین از خصوصیات بارز فوتبال این کشور است. آلمان ها با 3 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی و 4 رتبه سومی در جام جهانی یکی از پرافتخارترین تیمهای جهان به شمار می رود. همچنین 3 قهرمانی و 3 نایب قهرمانی در اروپا باعث شده که لقب پرافتخارترین تیم اروپا را به این تیم بدهند.

نحوه صعود

تیم ملی فوتبال آلمان در مرحله انتخابی یورو 2012 در گروه «A» این رقابت‌ها با تیم‌های ترکیه، بلژیک، اتریش، آذربایجان و قزاقستان همگروه بود.

آلمان در مرحله مقدماتی تمام بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و به عنوان نخستین تیم بعد از دو میزبان رقابت‌ها به مرحله پایانی صعود کرد.

نتایج مسابقات انتخابی آلمان به شرح زیر است:

بلژیک 0 - 1 آلمان

آلمان 6 - 1 آذربایجان

آلمان 3 - 0 ترکیه

قزاقستان 0 - 3 آلمان

آلمان 4 - 0 قزاقستان

اتریش 1 - 2 آلمان

آذربایجان 1 - 3 آلمان

آلمان 6 - 2 اتریش

ترکیه 1 - 3 آلمان

آلمان 3 - 1 بلژیک

رده‌‌بندی گروه «A» مسابقات انتخابی:


حضور در جام جهانی:

تیم ملی آلمان در 17 دوره از رقابتهای جام جهانی حضور داشته و با 12 بار حضور در جمع چهار تیم پایانی پرافتخارترین سابقه را در تاریخ جامهای جهانی دارد(در مرتبه دوم برزیل با نوزده دوره شرکت، ده بار حضور و در مرتبه سوم ایتالیا با هفده دوره، شرکت هشت بار حضور قرار دارند). البته این تیم تا سال 1990 با نام آلمان غربی در مسابقات حضور داشت.
تیم ملی آلمان رکوردار نخست تعداد بازی انجام شده (۹۹ بازی) در جام‌های جهانی نیز می‌باشد (در مرتبه دوم این رانکینگ برزیل با ۹۷ بازی قرار گرفته است).

عناوین:

1954- قهرمان
1974- قهرمان
1990- قهرمان
1966- نایب قهرمان
1982- نایب قهرمان
1986- نایب قهرمان
2002- نایب قهرمان
1934- سوم
1970- سوم
2006- سوم
2010- سوم
1958- چهارم

حضور در جام ملتهای اروپا:

آلمان با 3 عنوان قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت است. آلمان در نخستین حضور خود در این رقابتها عنوان قهرمانی را کسب کرد. آنها با حضور ستارگانی همچون فرانتس بکن بائر، گرد مولر و پل برایتنر موفق شدند در این رقابتها بدرخشند و در فینال هم اتحاد جماهیر شوروی را با نتیجه سه بر صفر شکست دهند.

آلمان 8 سال بعد با پیروزی مقابل بلژیک در فینال بار دیگر عنوان قهرمانی را کسب کرد. در سال 1996 آنها با گل طلایی الیور بیرهوف در دیدار فینال مقابل جمهوری چک موفق شدند سومین عنوان قهرمانی خود را کسب کنند.

در یورو 2000 آلمان ناکام بزرگ رقابت‌ها بود اما نایب قهرمان یورو 2008 اکنون یکی از مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی جام ملتهای 2012 است. آنها قصد دارند بعد از 16 سال بار دیگر قهرمان اروپا شوند.

1960– شرکت نکرد
1964– شرکت نکرد
1968– صعود نکرد
1972– قهرمان
1976- نایب قهرمان
1980- قهرمان
1984- مرحله گروهی
1988- نیمه نهایی
1992- نایب قهرمان
1996- قهرمان
2000- مرحله گروهی
2004- مرحله گروهی
2008- نایب قهرمان


معرفی مربی و بازیکنان کلیدی

مربی: یواخیم لو

یواخیم لو بعد از اینکه در سال 2006 به عنوان دستیار کلینزمن هدایت تیم ملی آلمان را بر عهده گرفت نتایج بسیار درخشانی کسب کرد اما تا به حال نتوانسته جامی با آلمان کسب کند. یواخیم لو آلمان را به فینال یورو 2008 رساند و دو سال بعد هم در جام جهانی با این تیم به عنوان سوم رقابتها دست یافت.

لو در زمان دستیاری کلینزمن تیم خود را ساخت و بعد از رفتن او هدایت تیم را بر عهده گرفت. او با ارائه بازی‌های زیبا، هجومی و تماشاگر پسند که بر تکنیک و فیزیک بازیکنانش بنا شده توانسته بار دیگر آلمان را به یکی از قدرت‌های بزرگ فوتبال اروپا و جهان تبدیل کند.

با کسب 52 پیروزی از مجموع 75 بازی لو به موفق‌ترین سرمربی تاریخ آلمان از لحاظ آمار تبدیل شده است.

کاپیتان: فیلیپ لام

لو بعد از کنار گذاشتن میشائیل بالاک، بازوبند کاپیتانی را به فیلیپ لام داد. لام خیلی زود خود را با سمت جدیدش در ترکیب تیم ملی آلمان وفق داد. این موضوع در جام جهانی 2010 وقتی او در زمین رهبری تیم را بر عهده داشت کاملا مشهود بود. مدافع بایرن مونیخ اکنون بهترین گزینه برای کاپیتانی ژرمن‌هاست و شایستگی بر بازو بستن این بازوبند را دارد. لام امیدوار است در یورو 2012 به عنوان کاپیتان ژرمن‌ها نخستین فردی باشد که جام قهرمانی را بالای سر می برد.

بازیکن ستاره: مسوت اوزیل

اوزیل که از سال 2009 به ترکیب تیم یواخیم لو راه یافت خیلی زود خود را به عنوان یکی از مهره‌های کلیدی تیم معرفی کرد. او در مرحله مقدماتی رقابت‌های یورو یکی از بهترین بازیکنان تیمش بود. اوزیل به غیر از بازی برگشت مقابل ترکیه در تمامی دیدارهای تیم ملی آلمان در مرحله مقدماتی حضور داشت و در بیش از 35 درصد از گل‌ها و پاس گل‌های این تیم سهم دارد.

بازیساز رئال مادرید در جام جهانی 2010 نیز عملکردی کاملا موفق داشت. او ستاره ای است که سال‌هاست در آلمان مانند آن نبوده است. سن کم او در عین تجربه فراوانش اصلی‌ترین چیزی است که به چشم می‌آید. او بدون شک ستاره ژرمن‌ها در اوکراین و لهستان خواهد بود.

پدیده جوان: ماریو گوتزه

با حضور پدیده‌ای با نام ماریو گوتزه اکنون دیگر مسوت اوزیل هم برای بازی در ترکیب اصلی تیم رقیب دارد. چند بار خصوصا در پیروزی سه بر دو مقابل برزیل گوتزه نشان داد یکی از ستاره‌های آینده‌دار آلمان است و می‌توان در بازی‌های بزرگ روی او حساب ویژه‌ای باز کرد.

گوتزه با تکنیک فوق العاده، سرعت و هوشمندی مثال زدنی در عین جوانی یک بازیکن کامل است. ستاره دورتموند توانایی بازی در سمت چپ، راست و مرکز خط میانی را دارد و اگر به عنوان بازیکن جانشین هم فرصت بازی به او داده شود می‌تواند توانایی‌هایش را خیلی زود به اثبات برساند.

برنامه بازیهای آلمان در گروه B یورو 2012

شنبه 9 ژوئن (20 خرداد 1391):

شهر خارکیف،  دانمارک – هلند، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران

شهر لویف، آلمان پرتغال،  ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران
 
چهارشنبه: 13 ژوئن (24 خرداد 1391):

شهر لویف، پرتغال – دانمارک، ساعت  ۲۰:۳۰ به وقت تهران

شهر خارکیف، آلمان – هلند، ساعت  ۲۳:۱۵  به وقت تهران
 
یکشنبه 17 ژوئن (28 خرداد 1391):‌

شهر خارکیف، پرتغال - هلند، ساعت : ۲۳:۱۵ به وقت تهران

شهر لویف، دانمارک – آلمان، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران


رقابتهای فوتبال جام ملتهای اروپا از 19 خرداد تا 11 تیر 91 ( 8 ژوئن تا اول جولای 2012) بطور مشترک در دو کشور لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.

گزارش: محمدجواد قبادی


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدي ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۸
    0 0
    مطمئن هستم قهرمان 2012 آلمان خواهد بود .
  • حسن ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۱۱
    0 0
    بهترين فوتبال از آن آلمان است و لاغير%%

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس