اگر آلمان که لقب پرافتخارترین تیم اروپا را یدک می کشد موفق به شکست یونان شود برای هشتمین بار است که به جمع 4 تیم پایانی راه می یابد.

به گزارش سرویس ورزشی مشرق، در دومین شب مرحله یک چهارم نهایی جام ملتهای اروپا از ساعت 23:15 امشب دو تیم آلمان و یونان در شهر گدانسک لهستان و به قضاوت اسکومینا از اسلوونی به مصاف هم می روند.



ژرمن ها در آستانه دیدار حساس امشبشان نگرانی خاصی از بابت مصدومیت ها ندارند. ژروم بواتنگ بعد از پشت سرگذاشتن یک جلسه محرومیتش آماده حضور در میدان است و جای خود در ترکیب اصلی تیم را از لارس بندر پس خواهد گرفت. این احتمالا تنها تغییر درترکیب آلمان در مقایسه با آخرین دیدارشان مقابل دانمارک خواهد بود.

در مقابل فرناندو سانتوس سرمربی یونان در این دیدار گیورگوس کاراگونیس و خوزه هولباس را به دلیل محرومیت دراختیار نخواهد داشت و بعید به نظر می رسد که کستاس چالکیاس، دروازه بان این تیم بتواند به موقع ازبند مصدومیتی که ازناحیه همسترینگ گریبانگیرش شده رها شود.

ممکن است سوتیریس نینیس، بازی ساز یونانی پارما جای کاراگونیس را پرکند و البته ممکن است که مربی یونان گیورگوس فوتاکیس باتجربه را به کار بگیرد.

تاریخچه دیدارهای دو تیم در یورو

دو تیم در یورو یکبار به مصاف هم رفته اند که در مرحله گروهی یورو 1980 به تساوی 0-0 دست یافتند، در آن سال آلمان قهرمان شد.
در 8 مصاف آخر دو تیم آلمان 5 بار پیروز شده و 3 بازی نیز به تساوی انجامیده است. آلمان هیچ وقت به یونان نباخته است.

دو تیم چگونه صعود کردند؟

صعود یونان به این مرحله چیزی شبیه معجزه بود و آنها با تساوی 1-1 برابر لهستان شروع کردند، سپس 2-1 به جمهوری چک باختند و در روز آخر در عین ناباوری روسیه تیم آماده و قدرتمند گروه A را 1-0 شکست دادند و علاوه بر حذف روسیه به عنوان تیم دوم به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند.

تیم

بازی

برد

تساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

1-جمهوری چک

3

2

-

1

4

5

1-

6

2-یونان

3

1

1

1

3

3

-

4

3-روسیه

3

1

1

1

5

3

2+

4

4- لهستان

3

-

2

1

2

3

1-

2


 اما آلمان با وجود قرار گرفتن در گروه مرگ با 3 پیروزی پیاپی به عنوان مقتدرترین تیم به جمع 8 تیم راه یافت. ژرمن ها ابتدا پرتغال را 1-0 بردند، سپس در دومین بازی هلند را 2-1 شکست دادند و در آخرین دیدار تیم خوب دانمارک را 2-1 شکست داده و با 9 امتیاز تیم اول گروه B لقب گرفتند.

تیم

بازی

برد

تساوی

باخت

گل‌زده

گل‌خورده

تفاضل

امتیاز

1-آلمان

3

3

-

-

5

2

3+

9

2-پرتغال

3

2

-

1

5

4

1+

6

3-دانمارک

3

1

-

2

4

5

1-

3

4- هلند

3

-

-

3

2

5

3-

-


نکات خواندنی

* آلمان در 14 دیدار اخیر بین المللی اش به پیروزی رسیده که این رکورد جالبی برای آنهاست. 

* ژرمن ها هیچ وقت مغلوب یونان نشده اند. در 8 مصاف رودر روی اخیر آنها ، آلمان به 5 برد و 3 تساوی درمقابل یونان دست یافته است.

* ماریو گومز با 3 گل با یک بازی کمتر به همراه رونالدو آقای گل این رقابتها تا کنون است و امید اول گلزنی شاگردان یواخیم لو به شمار می رود.

*اگر آلمان که لقب پرافتخارترین تیم اروپا را یدک می کشد موفق به شکست یونان شود برای هشتمین بار است که به جمع 4 تیم پایانی راه می یابد.

*تنها حضور یونان در مرحله یک چهارم پایانی یک تورنمنت مهم، به یورو2004 برمی گردد که دراین مرحله از آن تورنمنت توانست با نتیجه 0-1 فرانسه را شکست داده و به قهرمانی یورو برسد.

*یونان در 24 دیداری که فرناندو سانتوس را روی نیمکت مربیگری اش دیده، توانسته تا در 21 بازی به گل برسد و سایر بازیها (3 دیدار دیگر ) با تساوی بدون گل به پایان رسیده.

*هولگر بداشتوبر در صورتی که دراین بازی کارت زرد بگیرد، شانس حضور در بازی بعدی تیمش را از دست خواهد داد.

*کریاکو پاپادوپولوس، دیمیتریس سالپینگیدیس و واسیلاس توروسیدیس، تنها یک کارت زرد دیگر تا محرومیت فاصله دارند.

*رسانه های دو كشور در آستانه این دیدار حمله به یكدیگر را شروع كرده اند.

* مرکل صدر اعظم آلمان برای تماشای این دیدار به ورزشگاه می رود.

*************
برنامه بازیهای مرحله یک چهارم نهایی:

پنج شنبه 1 تیر 91 (1)

جمهوری چک 0 - 1 پرتغال

جمعه 2 تیر 91 (2)

آلمان - یونان

شنبه 3 تیر 91 (3)

اسپانیا - فرانسه

یکشنبه 4 تیر 91 (4)

انگلیس - ایتالیا

*همه بازی ها ساعت 23:15 به وقت تهران برگزار خواهد شد و در مرحله بعد برندگان دیدارهای شماره (1) و (3) باهم دیدار می کنند و برندگان بازیهای شماره (2) و (4) برگزارکننده دیگر دیدار نیمه نهایی خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس