تیم ملی فوتبال اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی و همچنین قهرمان جام جهانی 2010 یکی از مدعیان اصلی فتح یورو 2012 است. ماتادورها در گروه C با تیمهای ایتالیا، ایرلند و کرواسی همگروه هستند.

سرویس ورزشی مشرق - اسپانیا کشوری پادشاهی در جنوب غربی اروپاست. تیم ملی فوتبال این کشور هم اکنون در آخرین رنکینگ فیفا در مکان اول جهان قرار دارد. شاکله اصلی تیم ملی اسپانیا را بازیکنان بارسلونا و رئال مادرید تشکیل می دهند.
این تیم از بازی‌های المپیک 1920 (آنتورپ/ بلژیک) که در کمال ناباوری نشان نقره را کسب کرد، به "الهه‌ انتقام سرخ‌پوش" مشهور شده است.
ماتادورها امیدوارند نخستین تیمی باشند که از عنوان قهرمانی خود در یورو دفاع می کند. کارشناسان شانس اول قهرمانی را به این تیم داده اند.

نحوه صعود

تیم ملی اسپانیا در مسابقات انتخابی یورو 2012 در گروه «I» با تیم‌های جمهوری چک، اسکاتلند، لیتوانی و لیختن اشتاین همگروه بود.

اسپانیا با رکورد 100% برد در دیدارهای مرحله مقدماتی به رقابتهای یورو2012 صعود کرد. صعود ماتادورها با کسب 8 پیروزی که شش تای آنها با بردی با بیش از یک گل اختلاف بود، رقم خورد.

نتایج مسابقات انتخابی اسپانیا به شرح زیر است:

لیختن اشتاین 0 - 4 اسپانیا

اسپانیا 3 - 1 لیتوانی

اسکاتلند 2 - 3 اسپانیا

اسپانیا 2 - 1 جمهوری چک

لیتوانی 1 - 3 اسپانیا

اسپانیا 6 - 0 لیختن اشتاین

جمهوری چک 0 - 2 اسپانیا

اسپانیا 3 - 1 اسکاتلند

رده‌بندی گروه «I» مسابقات انتخابی:


حضور در جام جهانی:

تیم ملی اسپانیا تا کنون 13 بار در جام جهانی حضور داشته است که تنها یک بار و آن هم در جام جهانی اخیر (2010) به قهرمانی رسیدند. اسپانیا تا قبل از قهرمانی تنها یک بار موفق به حضور در جمع 4 تیم شده بود و در سال 1950 به مقام چهارم دست یافته بود.

حضور در جام ملتهای اروپا:

اسپانیا در سال‌های 2008 و 1964 توانسته در این رقابت‌ها به قهرمانی برسد. در سال 1964 آنها توانستند در خاک خود ، در دیدار فینال با نتیجه 2-1 از سد شوروی عبور کنند و قهرمان شوند. اسپانیایی‌ها دریورو 2008 هم که بصورت مشترک در اتریش و سوئیس برگزار می‌شد، به قهرمانی رسیدند و مبدل به دومین تیم پرافتخار در این تورنمنت در کنار فرانسه شدند. اکنون تنها آلمان با سه قهرمانی در رقابت‌های یورو، بالاتر از اسپانیا و فرانسه قرار دارد.ا

شاگردان دل بوسکه، سومین تیمی (بعد از آلمان و فرانسه) هستند که به صورت همزمان عنوان قهرمانی دنیا و یوورو را یدک می‌کشند. اسپانیایی‌ها در تورنمنت اوکراین - لهستان به دنبال آن هستند که اولین کشور اروپایی لقب بگیرند که از عنوان قهرمانی‌اش در رقابت‌های یورو دفاع کرده است.

سابقه حضور در مسابقات یورو:

1960- یک شانزدهم نهایی
1964- قهرمان
1968- یک چهارم نهایی
1972- صعود نکرد
1976- یک چهارم نهایی
1980- مرحله گروهی
1984- نایب قهرمان
1988- مرحله گروهی
1992- صعود نکرد
1996- یک چهارم نهایی
2000- یک چهارم نهایی
2004- مرحله گروهی
2008- قهرمان

داوید ویا بازیکن این تیم با زدن 51 گل بهترین گلزن ملی تاریخ فوتبال اسپانیا است که مسابقات یورو 2012 را به دلیل مصدومیت از دست داده است و ایکر کاسیاس دروازه‌بان مشهور این تیم نیز با 127 بازی ملی بیشترین تعداد بازی را برای این تیم انجام داده است.



معرفی مربی و بازیکنان کلیدی


مربی: ویسنته دل بوسکه

دل بوسکه با شروع خوبی که با اسپانیا داشت، موفق‌ترین مربی تاریخ تیم ملی این کشور لقب گرفت. دل بوسکه کارش را با 13 برد شروع کرد.

در 18 بازی مرحله مقدماتی رقابتهای جام جهانی 2010 و یورو2012، تیم دل بوسکه به 18 برد دست یافت. او تنها 2 بار شاهد شکست خوردن تیمش در دیدارهای رسمی بوده: یکی شکست مقابل تیم ملی آمریکا در جام کنفدراسیونهای سال 2009 و دیگری شکست مقابل سوئیس دراولین دیدار تیم ملی اسپانیا در رقابت‌های جام جهانی 2010.

در 50 دیداری که دل بوسکه روی نیمکت مربیگری تیم ملی اسپانیا قرار گرفته، تیم او به 42 برد دست یافته، به دو تساوی رسیده و در 6 بازی شکست خورده. این تیم زیر نظر دل بوسکه 123 گل زده و تنها 40 گل دریافت کرده است.

کاپیتان: ایکر کاسیاس

کاسیاس بازوبند کاپیتانی تیم ملی اسپانیا را از رائول به ارث برد و همچنان کاپیتان ماتادورهاست تا اولین دروازه‌بانی لقب بگیرد که در رقابتهای یورو، به عنوان کاپیتان اسپانیا جام قهرمانی را بالای سربرد. دو سال بعد ودر رقابتهای جام جهانی هم کاسیاس سومین دروازه‌بانی لقب گرفت که جام قهرمانی جام جهانی را در دست گرفته است.

دروازه‌بان رئال، اکنون این افتخار را دارد که پرحضورترین بازیکن در تیم ملی اسپانیا نامیده شود. او اخیرا با انجام 127مین بازی ملی اش، رکورد 126 بازی ملی آندونی زوبی زارتا را پشت سرگذاشت. به علاوه رکورد بهترین دروازه‌بان تاریخ تیم ملی اسپانیا که در بیشترین دقایق دروازه‌اش را بسته نگاه داشته را نیز در اختیار گرفت.

بازیکن ستاره: ژاوی هرناندز

ستاره باشگاه بارسلونا توان بالایی دارد. دید بالای او، قدرت پاسهای دقیق او، کنترل توپ و توانایی بالایش در پیدا کردن فضاهای خالی برای ارسال دقیق‌ترین پاسها. خیلی‌ها ژاوی را چه در تیم ملی اسپانیا و چه در تیم باشگاهی‌اش یک پدیده می دانند  و نمایش خیره کننده او در ترکیب تیم ملی اسپانیا در رقابتهای یورو 2008 بود که باعث شد تا او برترین بازیکن تورنمنت لقب بگیرد.

ژاوی یکی از باثبات ترین بازیکنان دنیا بوده و سال 2008 ، به عنوان پنجمین بازیکن برتر دنیا در مراسم اهدای توپ طلای 2008 برگزیده شد، در سال 2009 و 2010 هم در رده سوم قرار گرفت.

پدیده جوان: تیاگو آلکانتارا

ستاره جوان باشگاه بارسلونا در آگوست 2011 برای اولین بار به تیم ملی اسپانیا دعوت شد. این درحالی است که تنها دو ماه قبل از آن ، آلکانتارا با درخشش در تیم زیر 21 ساله های اسپانیا، در قهرمانی این تیم موثر بود و در بازی فینال برترین بازیکن میدان و در کل بهترین بازیکن تورنمنت شناخته شد.

سبک بازی تیاگو شباهت‌های زیادی به ژاوی دارد؛ البته او برزیلی تبار است و این نیز در فوتبال او محسوس است. رقابتهای یورو2012 فرصت خوبی برای تیاگو است تا توانایی هایش را به نمایش بگذارد. چرا که این اولین تورنمنتی است که تیاگو با تیم بزرگسالان اسپانیا در آن شرکت خواهد کرد.


برنامه بازیهای اسپانیا در گروه C یورو 2012

یکشنبه 10 ژوئن (21خرداد 1391):

شهر گدانسک،  اسپانیا – ایتالیا، ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران

شهر پوزنان، ایرلندکرواسی،  ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران
 
پنجشنبه 14 ژوئن (25 خرداد 1391):

شهر پوزنان، ایتالیا کرواسی، ساعت  ۲۰:۳۰ به وقت تهران

شهر گدانسک، اسپانیا ایرلند، ساعت  ۲۳:۱۵  به وقت تهران
 
دوشنبه 18 ژوئن (29خرداد 1391):‌

شهر گدانسک، کرواسی - اسپانیا، ساعت : ۲۳:۱۵ به وقت تهران

شهر پوزنان، ایتالیا ایرلند، ساعت ۲۳:۱۵ به وقت تهران


رقابتهای فوتبال جام ملتهای اروپا از 19 خرداد تا 11 تیر 91 ( 8 ژوئن تا اول جولای 2012) بطور مشترک در دو کشور لهستان و اوکراین برگزار خواهد شد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس