سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: باید همه تحریم‌های ناشی از برجام و پسابرجام لغو شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تاکید دارد باید همه تحریم‌های ناشی از برجام و بعد از اجرای برجام لغو شود.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عمویی، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به انجام مذاکرات وین، اصولاً چه توافقی مدنظر مجلس شورای اسلامی است؟ گفت: تعیین ملاک‌هایی برای نحوه بازگشت آمریکا به تعهداتش در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ هدف مذاکرات بوده که بین ایران و کشورهای ۱+۴ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید:

مجلس مراقب تکرار کلاه‌برداری برجامی غربی‌هاست

وی افزود: از همین جهت باید طرف آمریکایی نشانه‌های روشنی را مبنی بر لغو تحریم‌هایی که بعد از خروج از برجام علیه ایران صورت داده است، بروز دهد لذا در همین چارچوب مذاکرات وین در جریان است.

عمویی با بیان اینکه تاکنون چهار دور مذاکره صورت گرفته است، بیان داشت: مجلس تا پایان دور سوم در جریان مذاکرات قرار گرفته و حتماً در هفته آتی که هیئت مذاکره کننده به ایران باز می‌گردد، حتماً جلساتی را با همین موضوع در مجلس برگزار خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضع مجلس شورای اسلامی که در قالب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اعلام شده است، تصریح کرد: از این رو لغو همه تحریم‌ها و راستی آزمایی آن از جانب جمهوری اسلامی ایران و سپس اقدام ایران برای بازگشت به تعهدات خود در قالب این توافق، همواره مدنظر بوده است.

عمویی ادامه داد: در همین چارچوب مجلس تاکید دارد که باید همه تحریم‌های ناشی از برجام و بعد از اجرای برجام لغو شود، همین‌طور ایران باید در یک بازه زمانی مناسب، یک راستی آزمایی دقیق انجام دهد تا بداند آیا لغو این تحریم‌ها به درستی اتفاق افتاده و یا خیر و نهایتاً ایران حاضر خواهد شد تا به تعهداتش بازگردد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصرار دارد تا به روند مذاکرات نظارت موثری داشته باشد تا خواسته مردم و رهبر معظم انقلاب رعایت شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس